|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
LPG - [MK3] problem z gazem
womi89 - 1 Maj 2009, 15:34 Temat postu: [MK3] problem z gazem Witam
Od dzisiaj jestem posiadaczem Fiesty.
Mój problem polega na tym, że nie wiem jak przełączać pomiędzy gazem a benzyną?
Instalacja gazowa jest firmy Zavoli
Oto zdjęcia
Przełącznik
Instalacja
Pozdrawiam
JoeMix - 1 Maj 2009, 17:35
Prawdopodobnie jedna pozycja to AUTOMAT - odpalasz na benzynie, po przekroczeniu pewnych obrotów przełącza na gaz - poznasz po charakterystycznym cyknięciu zaworów (w tym tego na butli z tyłu) przy dodaniu gazu, po tym jak zapalisz
Druga pozycja to może być wyłączenie zasilania lub wymuszenie LPG, poznasz po 2 cyknięciach po przekręceniu zapłonu, przekręcasz kluczyk instalacja LPG się włącza a po chwili wyłącza, i ponownie zaskakuje jak zaczynasz kręcić rozrusznikiem
Trzecia pozycja to benzyna, poznasz po tym że jak ją włączasz to słyszeć zawór benzynowy, (jedno cyknięcie takie ciche) a jak wypłaszacz to zawór się zamyka.
A w czym masz problem?
kandyk - 1 Maj 2009, 18:01
JoeMix, womi89 napisał/a: | Mój problem polega na tym, że nie wiem jak przełączać pomiędzy gazem a benzyną? | womi89 w tym ma problem...
womi89 - 1 Maj 2009, 18:35
Cytat: | JoeMix,
womi89 napisał/a:
Mój problem polega na tym, że nie wiem jak przełączać pomiędzy gazem a benzyną?
womi89 w tym ma problem... |
dokładnie w tym jest problem
A jeszcze takie pytanko
Jak gaz się kończy to sygnalizowane jest to zapaleniem się kontrolki przy przełączniku, tak??
Bo jeśli tak jest to już wiem które przełączenie daje gaz a które benzynę
kandyk - 1 Maj 2009, 19:34
womi89, Dioda benzyny zwykle jest czerwona, gazu - pomarańczowożółta. Może spróbujmy uporządkować to przełączanie...masz gaźnik, czy jednopunktowy wtrysk benzyny? Tak, czy owak - odpalanie silnika powinno odbywać się ZAWSZE na benzynie i teraz: przy gaźniku przełącznik musi być w położeniu środkowym "0" do wypalenia się benzyny z komory pływakowej i lekkiego szarpnięcia i wtedy myk na gaz. W przypadku jednopunktu też odpalasz na benzynie, ale tu klawisz przełącznika masz "na benzynę" i po przejechaniu kilkuset metrów powinno nastąpić przełączenie na gaz, zwykle po lekkim przegazowaniu; chyba, że masz komputerek gazu i w reduktor wkręcony taki mały, cienki czujniczek temperatury cieczy płynącej przez reduktor, to wtedy przełączenie nastąpi automatycznie, zgodnie z wartością temperatury wpisanej w komputerku.
JoeMix - 1 Maj 2009, 19:45
kandyk, trochę mieszasz... a może znowu ja się czepiam
1) na zdjęciu widać silnik krokowy na wężu do mixera - więc monowtrysk,
2) piszesz że silnik odpala się ZAWSZE na gazie, ale przełącznik w położeniu '0' - no bzdura - silnik na monowtrysku odpalamy na automacie, czyli na benzynie, w odpowiednich dla niego warunkach powinno nastąpić przejście na gaz - to zależne od modelu instalacji, najczęściej jest to moment przejścia silnika powyżej pewnych obrotów (zazwyczaj około 1,5tyś) rzadziej po osiągnięciu zadanej temperatury.
3) czerwona zazwyczaj jest kontrolka rezerwy, gazu zielona, brak kontrolki to benzyna (czasem jest osobna) pomarańczowa to LPG+rezerwa gazu - ale to też zależy od instalacji.
lukasz149 - 2 Maj 2009, 14:53
Wg mnie:
pozycja I: jazda tylko na benzynie
pozycja II: odpalasz na benzynie, po rozgrzaniu silnika przełącza się na gaz
pozycja 0: odpalasz i jeździsz na gazie
kandyk - 2 Maj 2009, 18:02
JoeMix, JoeMix napisał/a: | kandyk, trochę mieszasz... a może znowu ja się czepiam | Nie dokonałem analitycznego przeglądu fotek tak dogłębnie...profil womi89 jest raczej lakoniczny - stąd "rozpisałem" Mu warianty poruszania się w tym, co ma. Twój punkt 2 to bzdura, bo Ty z kolei nie doczytałeś, czego dotyczy położenie "0" klawiszka, a napisałem wyraźnie, że GAŹNIKA...
O kolorach diod-kontrolek nie będę polemizował, bo okazuje się wg Twojego zapisu, że bywa, jak producentowi przełącznika "się zamontowało"...
womi89 - 2 Maj 2009, 18:39
To tak na pozycji numer 1 nie świeci się żadna kontrolka na 0 świeci się zielona dioda podobnie jest na 2.
Rano gdy odpalałem musiałem przełączyć na 1 bo na 0 nie chciał zapalić
JoeMix - 2 Maj 2009, 19:52
kandyk spoko
womi89 włącz zapłon - silnik wyłączony i pstryknij po kolei pozycje 0-I-0-II-0 i czukiereczek dokładnie,,, i wypisz co wysłuchałeś.
womi89 - 4 Maj 2009, 18:09
JoeMix
Zrobiłem tak jak mówiłeś ale nic nie słychać jak przełączam
Jak już mówiłem rano, gdy chcę odpalić to muszę przełączyć na I i dopiero jak są już obroty ok. 1,5 tys to przełączam na 0 i jazda
lukasz149 - 5 Maj 2009, 19:22
A na pozycji II?
Maki - 5 Maj 2009, 19:59
Pozycje to:
II - Automat - odpala na benzynie po czym przechodzi na gaz
O - Odpalasz na gazie i jeździsz na gazie
I - Odpalasz na benzynie jeździsz na benzynie.
I to ta filozofia w tym.
JoeMix - 5 Maj 2009, 21:00
womi89, czyli by się zgadzało,,, II to automat, co się dzieje jak chcesz odpalić z tej pozycji? A co jak podczas jazdy przełączysz?
womi89 - 6 Maj 2009, 17:51
na II odpala normalnie czyli jest tak jak mowicie I benzyna 0 gaz II automat
dzeki za pomoc
A czy jest sygnalizowana koncowka gazu??
Narazie swieci mi sie zielona dioda przy przelaczniku i to chyba oznacza ze jest sporo gazu bo nie dawno bylem tankowalem
JoeMix - 6 Maj 2009, 20:56
Jak będzie się kończył gaz to zrobi się zapewne żółta/pomarańczowa.
Honia123 - 22 Maj 2009, 23:56
Odpalasz na jedynce, to benzyna.
Jeżeli wkręcisz ją w wysokie obroty, przełączasz na gaz. wtedy zapalają się od góry zielona i żółta.
Ja żeby nie wkręcać jej w wysokie obroty wymuszam gazując na pozycji zero (pomarańczowa dioda), czyli środkowa i z powrotem przełączam na pierwszą.
Trzecia to sama benzyna (dioda czerwona). jeżeli skończy Ci się gaz a jechać trzeba. Przełączając na gaz w butli powinieneś słyszeć prztaknięcie.
rezerwa to wtedy, gdy świeci Ci się dioda zielona, żółta i czerwona. Czerwona to rezerwa.
U mnie tak jest. U Ciebie może być w przeciwnym kierunku, II auto, 0 gaz, I benzyna.
Myślę że dasz sobie radę
JoeMix - 23 Maj 2009, 16:26
Honia123 napisał/a: | Trzecia to sama benzyna (dioda czerwona). |
Honia123 napisał/a: | Czerwona to rezerwa. |
WIęc jak?
Maki - 23 Maj 2009, 21:03
U mnie rezerwa jest koloru czerwonego tylko że jest ona nad kontrolką rodzaju paliwa. Tylko mam jedno pytanie. Kontrolka ta zapala mi się gdy mam w baku około 15L gazu a butle mam 30L. Co zrobić by ustawić tak na 7/8L
JoeMix - 23 Maj 2009, 23:56
rezerwa na połowowe pojemności w gazie jest dobrze,,, chcesz jeździć na oparach?
Honia123 - 24 Maj 2009, 00:04
te oznaczenia są troszkę dziwne, ale tak jest u mnie. Dioda od rezerwy jest na samym dole. Maki, musisz podjechać do speców od gazu żeby zmienili Ci poziom gazu w rezerwie. U mnie dioda od rezerwy się spaliła, ale ja jeżdżę na czuja, wiem mniej więcej ile km przejadę do rezerwy, tak ok 240. Przy tankowaniu gazem zawsze kasuję licznik. Ty masz ten przełączni po lewej stronie kierownicy. Ja mam po prawej. Dlatego u Ciebie oznaczenia mogą być odwrotnie niż u mnie.
alkaprim - 25 Maj 2009, 18:29
JoeMix, JoeMix napisał/a: |
rezerwa na połowowe pojemności w gazie jest dobrze... chcesz jeździć na oparach? | Czyli, że gdy u mnie zapala się rezerwa-czerwona dioda a wiem, że mam wtedy ok. 8l (sprawdzone), to jeżdżę na oparach?
JoeMix - 25 Maj 2009, 23:01
Taka przenośnia,,, ja tankuję jak mi licznik zakręci koło 200km, chociaż kiedyś na butli udało mi się 300 dobić... ale wycyrklowałem sobie że 200km to dobra wartość,,, rezerwy nie mam, bo zwyczajnie instalacja nie przewiduje i nie tęsknię za nią,,,
|
|