Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] nie spadają obroty

Przemas88 - 15 Kwi 2009, 00:58
Temat postu: [MK3] nie spadają obroty
witam. problem jest taki, że dopóki auto się porusza(dojeżdżam do skrzyżowania na luzie) to obroty są wyższe niż 900-1000rpm. czasami jest to 1200, czasem 1500 a zimą bywało ze trzymał na 2000 obrotów. teraz latem, kiedy dojadę do skrzyżowania i auto zatrzymam, to obroty spadną ładnie, czasem jednak trzeba lekko smyrnąć w pedał gazu.
Miał ktoś podobnie, jaka może być przyczyna? krokowiec, CPP, a może coś źle wysprzęgla?

A drugi problem, trochę mniejszy to, ze zdarza się ze xr'ka przyspiesza mi takimi seriami, cos jakby nierównymi ilościami dochodziło paliwo, cisnę gaz a ona przez chwile bardziej, potem mniej przyspiesza i tak kilka serii powiedzmy do 4500 obr/min. czy moje przypuszczenia o wymianie albo regeneracji CPP są słuszne?

bidżej - 15 Kwi 2009, 02:05

jak dobrze kojarzę to w 1.6EFI jest przepływka zamiast CPP i to raczej nią się zajmij...
Tommur - 15 Kwi 2009, 09:05

Nie ma przepływki. Mnóstwo b yło na temat szarpania. Może być duzo elementów. Od elektryki itd. Na początek sprawdź oporności w czujniku przepustnicy. Czy podłączając do omomierza opór wzrasta lub spada płynnie w miarę kręcenia śrubokrętem. Jeżeli są gwałtowne skoki to i silnik ci gupieje.
Po 2 zawór bocznikowy przeczyść w benzynce (on odpowiada za wolne obroty). Po 3 może być to wytarty wałek lub popychacze nqa wykończeniu i auto Ci ciągnie i puszcza.

Tyle na początek

MARIUSZ.B - 15 Kwi 2009, 09:17

Odłącz czujnik VSS przy skrzyni, sprawdź jak się auto wtedy zachowuje. Pomoże na 99% ale nie jest to idealne rozwiązanie problemu.
DaRio1984 - 15 Kwi 2009, 11:35
Temat postu: :)
wymień czujnik położenia przepustnicy to na bank to cena 150zł sam przechodziłem ten temat od niego zależą obroty i należałoby wyczyścic silnik krokowy :) pomoże napewno ;)
Tommur - 15 Kwi 2009, 12:40

Panowie!
Kolega ma 1.6 na wtrysku więc nie pitolcie, że se kupi nowy CPP za 150, bo używany jest za 80-100zł. Nie czyści się go bo jest nie rozbieralny (w większości przypadków). A VSS ma nikły wpływ na obroty.

A tak na marginesie test błędów kompa robiłeś? Proste a czasem pomaga w bolączkach auta.

Acha obroty sprawdzasz po tym co wskazuje obrotek. Bo on też może być walnięty. U mnie po odpaleniu auta np obroty są koło 1300-1500 przez ok 20sek, potem spadają w miarę nagrzewania silnika (obrotek w tym czasie pokazuje ok 2000-2200) włączam światła skaczą o 200obr (tylko na obrotku, bo silnik trzyma dalej swoje). Po nagrzaniu silnika obrotek pokazuje ok. 950 i tyle trzyma silnik.

Przemas88 - 15 Kwi 2009, 14:40

testu błedów kompa nie robiłem, jakoś tak wyszło. Prawda, oboroty oceniam po obrotku, ale na słuch tez sie zgadza, ze jak juz zatrzymam auto to opadaja obroty.
A to że on oszukuje to tez zauważyłem, jak odpalam na zimnym to nie kręci sie na słuch tak wysoko, (chociaz pokazuje 2tys) niz kiedy na rozgrzanym przycisne do 2tys. Biore na to poprawke. Kiedyś wcisnąłem pedał na max zimą na połrozgrzanym silniku to sie skala skonczyła :)

Generalnie obroty potrafią mi falować 900-1100, zalezy jak mu sie spodoba, czasem pracuje równo, czasem sobie wariuje.
czyli CPP+ krokowy ?
Tommur widze ze mamy ten sam silnik, jakbyś mógł mi pomóc zlokalizować CPP, teoretycznie wiem, ze przy przepustnicy...

Carnival TDi - 15 Kwi 2009, 14:58

wymien swiece i kable WN

[ Dodano: Sro Kwi 15, 2009 14:58 ]
i filtry :-)

Przemas88 - 15 Kwi 2009, 17:56

świece wymieniłem, specjalnie nic sie nie zmieniło. Moze nieznacznie równiej pracuje niz przed wymiana
MARIUSZ.B - 15 Kwi 2009, 21:57

Tommur napisał/a:
A VSS ma nikły wpływ na obroty.

Jednak ma, jak się go odłączy to znikną podwyższone obroty podczas jazdy na luzie.

Tommur - 16 Kwi 2009, 13:34

Tak właśnie będzie. Podbija raptem o 200 obr/min, a nie 500. A jest to po to aby serwo hamulc. lepiej pracowało i hample porządne były. W focusie też tak masz.
MARIUSZ.B - 16 Kwi 2009, 20:23

Tommur napisał/a:
W focusie też tak masz.

Wiem, wiem :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group