Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK1] "Czesio"

Sachar - 11 Kwi 2009, 23:21
Temat postu: [MK1] "Czesio"
1. NICK: Sachar
2. IMIĘ: Adam
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: L
5. ROCZNIK: MkI, 1983
6. SILNIK: 1300 Kent
7. OPIS AUTA: Kupiona w lutym 2009, bo potrzebowałem auta do codziennej jazdy po mieście, a dotychczasowe auto od pół roku czeka na elektryka który poradzi sobie z awarią. Znalazłem ją na allegro, szybki telefon do właściciela, potem do kumpla, wsiadamy w autko i lecimy do Śremu po fiestę. Na miejscu to co zastajemy przerasta nasze oczekiwania, fura jest w całości, nie sypie się przy dotknięciu, odpala i całkiem żwawo zasuwa. A przede wszystkim jest praktycznie w orginale, nie tknięta ręką jakiegoś chorego amatora plastików i neonów. Po krótkich targach wracamy do Wawki. Na trasie atko sprawuje się świetnie - pada deszcz, auto na swoich zabytkowych oponkach tańczy po całej drodze, co nie przeszkadza nam łapać na odcinkach między postojami średniej ok 100 km/h. Po drodze autko zostaje ochrzczone i od tej pory jest już "Czesio Czesław". W następnych dniach szybki serwis. Od tej pory "Czesio" robi 1000 km tygodniowo. Ostatnio pojawiły się problemy z przegrzewaniem, więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą, ale niewiele to pomogło, więc ciągle z tym walczę.

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: lusterka Engemann "z epoki", Kierownica Moto Lita "z epoki", felgi Ronal RS z oponami Yokohama A008 175/50 R13, fotele kubełkowe Koenig, pasy Schroth, zegary z obrotomierzem
b. mechaniczne: wymiana filtra powietrza, piórek wycieraczek, klocków hamulcowych, końcówek kierowniczych, uszczelki pod pokrywą zaworów, regulacja zaworów, wymiana palca i kopułki, świec i przewodów WN, amrtyzatory, sprężyny Jamex -30mm
c. audio: Radio Ford Sound 2014 + głośniki
d. inne: brak

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: halogeny "Wesem", spoiler na klapę z xr2, paski z 1300 S
b. mechaniczne: 2 podwójne poziome gaźniki dellorto DHLA z kolektorem - jeszcze tylko filtry
d. inne: gruntowna blacharka - zakupiony już dawca



arecki - 11 Kwi 2009, 23:28

ładny i zadbany egzemplarz :hihihi: powodzenia z blacharką :-P
J@rek - 11 Kwi 2009, 23:39

Ładniutka Fiesścinka :ok: dbaj o nią :-)
MARIUSZ.B - 12 Kwi 2009, 00:19

Ładna i ten stan <oki> Niech ją tylko LOY zobaczy :2xf:
Wpadnij do nas się nią na żywo pochwalić.

kostek88wjcz - 12 Kwi 2009, 09:58

Wystarczy ze to Mk1 i jest bajka ;) calkiem fajnei sie zapowiada widzac po planach jedyne co moglbym dodac od siebie to gleba :) powodzenia i czekam na efekty ;)
Peedro - 12 Kwi 2009, 14:31

miodzio babcia :) naprawdę ładnie zachowana, cieszę się że ołner nie ma zamiaru jej robić krzywdy wkładając do niej coś co do niej nie pasuje :) to się chwali :)
Sachar - 12 Kwi 2009, 22:11

Zastanawiam się cały czas nad obniżeniem, ale niestety auto służy mi do pracy i pokonuję nią tygodniowo ok 1000 km po Wawie, więc obawiam się, że mój kręgosłup mógłby gleby nie wytrzymać. A dziś przywiozłem z domku komplecik RS-ów. Są lekko podniszczone, ale renowację zrobię im dopiero przy blacharce.


kostek88wjcz - 13 Kwi 2009, 10:30

Sachar, co zrobic :) fajnie ze ci sluzy oby jak najdluzej :) jakos przezyjemy bez gleby :)
tajmus - 13 Kwi 2009, 12:22

Plany zacne. Nie ma co!!
Dosc ladnie wyglada a jak jeszcze zalozysz krzyze to :ok:
Co do gleby - wiadomo ze nie da sie wszystkiego pogodzic. Pozdrawiam :)

tadzias - 13 Kwi 2009, 12:28

i kolejna MK1 w stadzie :)

ładny lakierek, podoba mi sie :ok:

Laskosz - 13 Kwi 2009, 12:30

do tych krzyży kolego powinieneś założyć nakładki z xr2 bo inaczej będą wystawać, nie nadają się też do autka z tarczami wentylowanymi bo ocierają o zacisk ale powodzonka :) moja fista jeździ już u mnie 5 lat i daje rade jako auto do jazdy na codzień i od święta można zaszaleć :ok:
tadzias - 13 Kwi 2009, 12:32

Laskosz, mi to samo mówiłeś, a weszły te krzyże bez nakładek :-P
Sachar - 13 Kwi 2009, 13:06

Felgi nie powinny o nic obcierać. Były robione w różnych szerokościach, z różnym odsadzeniem. Moje mają szerokość 6 cali, z tego co wiem problem zaczyna się od 7 cali.
Pająk - 13 Kwi 2009, 13:16

Widzę że kierownica już siedzi, fajnie fajnie.
Sachar - 13 Kwi 2009, 13:22

Ano siedzi i fajnie się kręci. I nawet kierunki odbijają :)
Żółwik Tuptuś - 13 Kwi 2009, 15:16

Sachar, piękne auto z najbliższej memu sercu generacji i to z nietypowym silniczkiem :)

Brawo brawo :) . Kiera także fajna - niestety oryginalne mają słaby chwyt .

Napisz czym się różni zawias w Twoim 1.3 od serii 1.1 ? czy to jest na zawiasie od SuperSporta ? czy może od xr2 ?

Daj foty spod maski i wogóle jak najwięcej fot i opowieści :) ( im więcem mk1 tym lepiej :yes: )

Sachar - 13 Kwi 2009, 23:33

Niestety, tu musze wszystkich zmartwić - silnik orginalnie był 1.1. Został wymieniony na 1.3 ale pozostałe graty zostały w serii. Mi marzy się, żeby jak najbardziej zbliżyć się do wersji 1.3S. Jakby ktoś miał jakieś dane dotyczące tej wersji, schematy malowania, specyfikacje to bardzo poproszę :)
JoeMix - 14 Kwi 2009, 07:15

Wersja S i SuperS to był dziwny wynalazek, silnik 1,1 tylko na życzenie był kładziony 1,3, zbliżyć się możesz lekko malunkiem (eSka z tyłu na boku, pasek) może trochę wnętrzem, mechanicznie S najbardziej wyróżniało zawieszenie. W wolnej chwili przekopie prospekty i wrzucę Ci foty.
Rkalitka - 15 Kwi 2009, 20:46

Aż miło patrzeć, że uratowana ta fiesta ze Śremu :yes: felgi też fajne to już która? 3-4 fiestka u nas na krzyżach? miło :ok: przy 6 calach nie ma problemu nawet u mnie nie było z przodu ale szerzej to już gorzej...
stafcio - 15 Kwi 2009, 21:52

oo, znam to auto :) to znaczy poznałem wczoraj. nie przyglądałem się, ale wyglądało bardzo ładnie.
i być może trafi do niej coś fajnego ode mnie, ale nie zdradzę bo może owner nie chce zdradzać :-P

Sachar - 21 Kwi 2009, 00:06

Dwa kółka już złożone. Dwie kolejne felgi prostują się, a oponki w drodze - taką mam nadzieję.





No i audio dziś dotarło.


DziDzia - 21 Kwi 2009, 09:14

To radio tak średnio będzie pasowało w tą dziurę w konsolce. Mam takie samo (tylko bez kaset)..



pozdro :!:

tadzias - 21 Kwi 2009, 10:23

Widze znajomy felunek :)

Świetnie będzie pasował do Twojej MK1 <oki>

Sachar - 21 Kwi 2009, 21:05

Radio faktycznie trochę za duże, ale już ktoś przede mną wyrezał w konsoli dziurę na radio 1DIN, a więc ja tylko krawędzie otworu wygładziłem i pasuje. Niestety nie mam jeszcze kostki do podłączenia radyjka :(

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 20:26 ]
Kółka już na samochodzie i niestety okazało się że przy tak niskich oponkach minimalne bicie jednej z felg powoduje całkiem niezłą wibrę budy :( Trzeba będzie jeszcze jedną do prostowania oddać.









[ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 23:56 ]
I radyjko już w konsoli



[ Dodano: Pią Maj 15, 2009 00:06 ]
Gaźniki już mam, teraz tylko kolektor i filterki i można montować :)

[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 23:22 ]
W międzyczsie doszło trochę nowych fantów, min. fotele i pasy, zegary od XRa z obrotką, amortyzatory Monroe i sprężyny Jamex -30mm, a na zamontowanie czekają cięgle halogeny, nowe przednie lampy.

[ Dodano: Pon Wrz 21, 2009 22:46 ]
Kilka fotek "z pracy" na nowym zawieszeniu








DziDzia - 21 Wrz 2009, 23:12

Zmiany zmiany i zamiany..
Kurde, jakoś nie podchodzą mi te zderzaki.. Ale ogólnie całkiem fajnie wygląda tak obniżone :)



pozdro :!:

Sachar - 21 Wrz 2009, 23:14

Zderzaków niestety innych nie mam, ale jak wszystko dobrze pójdzie to w przyszłym sezonie będzie bez zderzaków :)
Laskosz - 21 Wrz 2009, 23:23

Sachar napisał/a:
w przyszłym sezonie będzie bez zderzaków

brzydal będzie

Sachar - 21 Wrz 2009, 23:28

Moze i tak, ale chciałbym Czesiem trochę po torze polatać, a wtedy zderzaki niepotrzebne. Ale to jeszcze przyszłość odległa - najpierw blachę trzeba ogarnąć, bo się podłoga przy kanapie zaczyna rozchodzić i silnik trzeba będzie niedługo zreanimować, bo zaczyna oliwę wciągać.
DziDzia - 21 Wrz 2009, 23:41

Laskosz napisał/a:
brzydal będzie

Dokładnie.. Poszukaj zderzaczków z wcześniejszych lat (te metalowe).. Fofi nawet na torze musi trzymać fason :)



pozdro :!:

Rkalitka - 28 Wrz 2009, 18:54

fajnie, że się robi bo jest nadzieja, że już na trochę zostaie fiestunia.... :ok:
Sachar - 1 Paź 2009, 22:50

Czesio już ma raczej u mnie dożywocie. A dziś dotarła kolejna część układanki - kolektorek


A w zeszłym tygodniu miał miejsce mały recital na cztery ręce, siekierę i dwa diaksy :)


w wyniku czego powstała najkrótsza i najniższa fiesta w polsce

moci - 1 Paź 2009, 23:07

czemu pocięliście w miarę dobrą fiestę nie widać by była zgnita
Sachar - 1 Paź 2009, 23:11

Bo była trafiona w tył tak, że przesunął się środkowy słupek od kierowcy i zakleszczyło drzwi. Za dużo zachodu żeby ją doprowadzić do ładu.
moci - 1 Paź 2009, 23:15

a dużo będzie z niej części
Sachar - 1 Paź 2009, 23:17

Tyle:
http://www.fiestaklubpols...r=asc&start=180

moci - 1 Paź 2009, 23:20

a cały przód widać że jest cały
Sachar - 1 Paź 2009, 23:22

Ale to już jest nowy przód Czesława, dach też.

[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 20:42 ]
Czesio zawitał do kliniki i niedługo dostanie nowe, właściwe "serce". Fotki z operacji trepanacji komory silnikowej





[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 21:28 ]
Czesio ciągle czeka na nowe serducho, a ono z kolei czeka na nowe graty. Jest już komplet uszczelek, dolot kompletny, wylicytowany wałeczek (niestety narazie szukam sprężynek zaworowych i talerzyków do nich).

[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 23:16 ]
Dziś podczas wizyty w warsztacie zastałem Czesia pod białą kołderką







[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 13:35 ]
Powoli robota z silnikem zmierza ku końcowi. Przez ostatnie dwa dni zrobiłem porting głowicy - wszystkie nierówności w kanałach zebrane i wygładzone, w przyszłym tygodniu planowanie i szlif wału i będzie można składać. Przy okazji zrobiony szablon do flanszy wydechu, teraz tylko wizyta u tokaża i trzeba zacząć kombinować z baranami. Dotarła też przesyłka z nowym wałkiem, ale to już na przyszły sezon - niestety narazie brak funduszy na aplikację i zakup pozostałych części, aby mógł działać właściwie.

DziDzia - 24 Lut 2010, 09:34

Sachar napisał/a:
zastałem Czesia pod białą kołderką

Dużo go tam nie widać :rotfl:



pozdro :!:

Rkalitka - 24 Lut 2010, 13:38

Sachar napisał/a:
Powoli robota z silnikem zmierza ku końcowi. Przez ostatnie dwa dni zrobiłem porting głowicy - wszystkie nierówności w kanałach zebrane i wygładzone, w przyszłym tygodniu planowanie i szlif wału i będzie można składać. Przy okazji zrobiony szablon do flanszy wydechu, teraz tylko wizyta u tokaża i trzeba zacząć kombinować z baranami. Dotarła też przesyłka z nowym wałkiem, ale to już na przyszły sezon - niestety narazie brak funduszy na aplikację i zakup pozostałych części, aby mógł działać właściwie.


No to grubo się szykuje widzę <8>

Sachar - 24 Lut 2010, 21:46

DziDzia - byłem wczoraj i już widać :-P

Rkalitka - grubo jak grubo - napewno powoli, ale przynajmniej widac światełko w tunelu :)

A dziś odebrałe zegarki ładowania i ciśnienia oliwy od Granady. Trzeba tylko ładną obudowę wyrzeźbić i można montować.




Żółwik Tuptuś - 24 Lut 2010, 22:03

Fajnie że projekt się rozwija :ok:
JAk podłączysz zegar ciśnienia oleju ? - Trójnik pod czujnikiem ciśnienia na kontrolkę ?

Sachar - 24 Lut 2010, 22:17

Żółwik Tuptuś napisał/a:
JAk podłączysz zegar ciśnienia oleju ? - Trójnik pod czujnikiem ciśnienia na kontrolkę ?


Dokładnie taki jest zamysł.

DziDzia - 24 Lut 2010, 23:13

Już stopniało, a jeszcze nie powódź.. hehe
Fajne zegarki, będą pasowały..



pozdro :!:

Sachar - 23 Mar 2010, 19:53

Jak dobrze pójdzie to w tym tygodniu silnik będzie złożony, a tymczsem w ramach walki z nudą zamontowałem zegarki. Obudowa powstała z pudełka po kosmetykach Lamborghini :) - zegarki pasowały do niego prawie idealnie.




Żółwik Tuptuś - 23 Mar 2010, 20:24

Wygląda to fajowo :yes:

Dawaj dalej z silnikiem :ok:

DziDzia - 23 Mar 2010, 20:40

No ładnie.. Adaś, ale je czegoś nie rozumiem.. To było dawno, ale...
Co z tą eSką :?: Jak to teraz u Ciebie wygląda :?:



pozdro :!:

Sachar - 23 Mar 2010, 20:50

S-ka została pozbawiona wszystkich S-kowych atrybutów (poza tapicerką i naklejkami - które zostały przeniesione na kalkę) i sprzedałem ją koledze z pracy. Ale kolega kupił sobie golfa 4 i fiestą nie chce jeździc, więc ja sobie nią latam :) taki fajny układ.
DziDzia - 23 Mar 2010, 20:54

Sachar napisał/a:
taki fajny układ.

No, całkiem fajny..
Czyli troszkę się pozmieniało..
To dawaj jakieś szczegóły tego silniczka :)



pozdro :!:

Sachar - 23 Mar 2010, 21:06

Silniczek to crossflow 1300, ma zrobiony porting głowicy, zawory na ten sezon seria, tłoki też, wałek również. Narazie kompletny remont czyli, pierścienie, panewki, honowanie, szlif wału, planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy i innych dupereli. Dolot na dwóch podwójnych poziomych dellorto. Przy okazji na szlif poszło też koło zamachowe. Nad całością czuwa Pająk ze SpiderGarage, tak więc spodziewam się, że będzie całkiem fajnie latać :)
Jako, że budzet trochę klęknął, to dalsze mody dopiero po sezonie, narazie mam tylko wałek kenta 254 i popychacze, powoli kompletuję resztę gratów. Niestety wałek wymaga pogłębienia tłoków, żeby się z zaworami nie cmoknęły, więc czeka mnie (a raczej Pająka :) ) w przyszłości gruba robota. Narazie nie mogę się doczekać jak to będzie latać w specyfikacji 2010 :)

xr2fun - 23 Mar 2010, 21:30

Sachar napisał/a:
Zrobiony kompletny remont czyli, pierścienie, panewki, szlif wału, planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy i innych dupereli. Przy okazji na szlif poszło też koło zamachowe. Nad całością czuwa Pająk ze SpiderGarage, tak więc spodziewam się, że będzie całkiem fajnie latać

Kompletny remont to również wymiana tłoków i panewek wałka rozrządu.
Masz dysze do strojenia gaźników?
Rób ten silnik bez kompromisów (to niestety boli finansowo) a z pewnością będziesz zadowolony. :)

Sachar - 23 Mar 2010, 21:38

Kompletny remont to taki który przywraca silnik do stanu fabrycznego, więc jeśli coś nie wykazuje sladów zużycia to nie ma powodu aby to wymieniać :)

[ Dodano: Pią Kwi 09, 2010 22:51 ]
Nowe taile: Frontspoiler fur Czeslaw



[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 22:29 ]
Używane, oryginalne alupedales do forda



I funfel nówka chromowany koreczek do wlewu prosto ze Zjednoczonego Królestwa



Niestety jest też zła wiadomość - podczas docierania zaworów ujawniło sie pęknięcie głowicy i niestety werdykt brzmi - huta. Tak więc szukam nowej czapki dla Czesia :(

DziDzia - 23 Kwi 2010, 10:37

Sachar napisał/a:
Frontspoiler fur Czeslaw

To ten z alledrogo :?: hehe.. Znalazł się nowy właściciel..
Sachar napisał/a:
Tak więc szukam nowej czapki dla Czesia :(

No cóż.. Ta od 1.1 nie podejdzie :?: hihi



pozdro :!:

Rkalitka - 24 Kwi 2010, 22:30

Sachar - fajne części sobie składasz :yes:

Ciekawe jak z tą dokładką się mk1 zaprezentuje :fox:

A koreczek fajny ale nigdy takiej wersji nie wiedziałem wcześniej. Ja wyrwałem chromowany ze złomu - był w opłakanym stanie ale po zdrapaniu z niego farby i polerce prezenci się fajnie <8>

bidżej - 24 Kwi 2010, 22:39

chętnie zobaczę jak wygląda MK1 z kamei'owym szpojlerem :ok:
Rkalitka - 25 Kwi 2010, 10:21

bidżej napisał/a:
chętnie zobaczę jak wygląda MK1 z kamei'owym szpojlerem
_________________


Ja osobiście widziałem już kiedyś fotkę mk1 z taką dokładką ale nie całe auto tylko niecały przód, dlatego chętnie to zobaczę w całości :yes:

JoeMix - 25 Kwi 2010, 10:37

Rkalitka napisał/a:
koreczek fajny ale nigdy takiej wersji nie wiedziałem wcześniej
Bo to nie seryjny ani akcesoryjny korek z epoki,,, przynajmniej tez nigdzie takiego nie widział, to pewnie akcesorium z naszych czasów do starego auta,,, jeśli to faktycznie fiestowski korek,,,
Sachar - 25 Kwi 2010, 11:49

Spoiler przymierzałem narazie tylko do zastępczej fiesty i to co się rzuciło w oczy najbardziej to to że będzie bardzo nisko. A co do korka to jest to korek akcesoryjny, włoski, firmy: "FABBRICA ACCESSORI RICAMBI MOTO E AUTO" i z tego co udało mi się odnaleźć na ich temat, to robią korki do wielu typów aut, również klasyków. Nie wnikam w to czy zrobili go w 1980, 2015, czy w 1500 p.n.e. Ważne, że mi się podoba :-P . Mam i czarny i aluminiowy ale ten mi sie podobał bo jest połączeniem jednego i drugiego. I jest dedykowany do fiesty - jest z jednej strony niższy, więc powinien pasować bardzo ładnie.

[ Dodano: Nie Kwi 25, 2010 11:55 ]
No i dotarły nówki sztuki oponki 175/50 R13 Pirelli P5000 Drago. Niestety jeszcze ich nawet nie widziałem bo poleciały prosto do warsztatu. Ciekawe jak wypadną w porównaniu z Yokohama A008. Może na mokrym będą choć trochę trzymały, bo przy Yoko miałem wrażenie, że na samych felgach lepiej by się drogi trzymał :hahaha:

JoeMix - 25 Kwi 2010, 11:59

Nikt nie powiedział że jest brzydki, nie pasuje czy coś,,, po prostu nie ma go w katalogach z epoki i tyle,,, w sumie to jest trochę podobny do serii,,,
Sachar - 25 Kwi 2010, 12:01

Wielu rzeczy z mojej fiesty nie ma w katalogach :)
Piter - 26 Kwi 2010, 14:09

Sachar napisał/a:
Wielu rzeczy z mojej fiesty nie ma w katalogach :)

Tak to już jest przy dłubaniu w mk1 :rotfl:

Skfarek - 26 Kwi 2010, 14:19

Sachar napisał/a:
Spoiler przymierzałem narazie tylko do zastępczej fiesty i to co się rzuciło w oczy najbardziej to to że będzie bardzo nisko.


Daj pikczera na zastępczej jak możesz, ciekawi mnie jak to wygląda?

Sachar - 26 Kwi 2010, 21:05

Ze zrobieniem foty może byc narazie problem, bo ktoś musi trzymać spoiler, a inna osoba musi w tym czasie robić foto - sam nie ogarnę - musiałbym mieć ramiona orangutana :) A dziś obejrzałem sobie nowe oponki - fajne :)






Piter - 26 Kwi 2010, 22:24

Fajne. Bieżnik deszczowy a i na suchym będą nieźle trzymać.
Żółw, pomyśl o takich :)

Parzych - 26 Kwi 2010, 22:37

Sachar napisał/a:
a inna osoba musi w tym czasie robić foto - sam nie ogarnę - musiałbym mieć ramiona orangutana
Złap jakąkolwiek taśmą lepiącą i ogarniesz fotki... :fox:
Rkalitka - 29 Kwi 2010, 20:35

Czekamy na te fotki przymierzonego spojlera Kamei :yes:
Sachar - 29 Kwi 2010, 23:07

Foty postaram się zrobić w łykent. A narazie jestem ustawiony na sobotę na obróbkę kolejnej głowicy :(
Skfarek - 30 Kwi 2010, 09:17

Sachar napisał/a:
A dziś obejrzałem sobie nowe oponki - fajne


jaka to rozmiarówa bo ze zdjęć dopatrzyć się nie mogę?

DziDzia - 30 Kwi 2010, 09:21

Sachar napisał/a:
A narazie jestem ustawiony na sobotę na obróbkę kolejnej głowicy :(
Sachar napisał/a:
podczas docierania zaworów ujawniło sie pęknięcie głowicy

E.. Nie marudź.. Dobrze, że się wcześnie okazało, że jest do bani, a nie po założeniu :fox: ...



pozdro :!:

Sachar - 30 Kwi 2010, 21:39

DziDzia napisał/a:
E.. Nie marudź.. Dobrze, że się wcześnie okazało, że jest do bani, a nie po założeniu :fox: ...


W sumie racja, ale dwa dni roboty jak psu w d....

Skfarek napisał/a:
jaka to rozmiarówa bo ze zdjęć dopatrzyć się nie mogę?


175/50 R13

[ Dodano: Czw Maj 13, 2010 23:20 ]
Niestety druga głowica, którą dostałem nie spełnia moich oczekiwań. Stara poszła na sprawdzenie szczelności i wynik jest OK. A więc decyzja jest taka, że wkładam z pęknięciem. Zobaczymy, może sezon przelata, a w międzyczasie coś się znajdzie. Po weekendzie zagonię Pająka do roboty :)

DziDzia - 19 Maj 2010, 22:33

Sachar napisał/a:
Niestety druga głowica, którą dostałem nie spełnia moich oczekiwań

No to piknie... heh



pozdro :!:

Parzych - 20 Maj 2010, 02:31

Sachar, karwasz twasz, nadal czekam na foty z przymiarki szpojlera... :fox:
Skfarek - 20 Maj 2010, 09:28

Parzych napisał/a:
Sachar, karwasz twasz, nadal czekam na foty z przymiarki szpojlera...


no ja tez i nie mogie się coś doczekać :)

Sachar - 20 Maj 2010, 20:58

Narazie zmieniam pracę i mam od dwóch tygodni taki zap..ol, że nawet po tyłku się podrapać nie mam czasu. Ale będzie dobrze, plan jest, żeby 12.06.2010 w classicauto wystartować. Mam nadzieję, że po weekendzie coś się ruszy.
pavciio - 20 Maj 2010, 21:46

Piękna :D i do tego Śrem... Moja miejscówka, czemu ja nie wpadłem wtedy na to ogłoszenie :sad: Oponki super... :D
Bezimienny - 27 Wrz 2010, 18:13

Jak tam fiescina? bardzo mi się spodobała więc pytam :-P
DziDzia - 11 Lut 2011, 12:10

Bezimienny napisał/a:
Jak tam fiescina?

Z tego, co właściciel mi powiedział, silnik jest już gotowy. A Fiesta powinna by na warsztacie...
Ale nie wiem..
Sachar, gadaj coś :)



pozdro :!:

Sachar - 29 Maj 2011, 22:37

W końcu coś się ruszyło - cały napęd na miejscu. W czwartek był pierwszy odpał z dużymi problemami. Po 3 dniach jest już sukces - odpala z pierwszego, chodzi na ssaniu, gaźniki nie leją, wkręca się na obroty. Teraz przyszedł czas na regulacje, cały czas ma problem z równą pracą, ale jestem dobrej myśli. Widać i słychać, że ma potencjał, remont i nowy setup robią robotę.
Pozmieniało się trochę w wyglądzie (przybyło rudego trochę), ale jeszcze sporo zostało do zrobienia. Dziś udało mi się przejechać pierwsze kilka metrów.
Plan był, żeby w Białej wystartować w Classicauto, ale raczej plan klęknie - za dużo zostało poprawek, żeby zdążyć, ale na następną rundę powinienem dojechać.
Jak już się ogarnę trochę, to powrzucam foty i zrobię relację ze składania, bo troche rzeźby przy tym było. Narazie tyram codziennie po pracy i przez całe weekendy, więc na foto nawet czasu nie mam :)

Rkalitka - 30 Maj 2011, 17:13

no wreszcie jeździ :jupi:

dawaj fotki i opisy robót przy niej :yes:

Żółwik Tuptuś - 30 Maj 2011, 17:18

:ok: - też się cieszę , bo setup zacny :)

Sam będziesz ogarniał gaźniki ?

DziDzia - 30 Maj 2011, 18:09

Sachar napisał/a:
W końcu coś się ruszyło -

No w końcu :ok:
Chyba będę musiał Cię częściej spotykać na MonteCarlo, żeby Cię poganiać...



pozdro :!:

Sachar - 30 Maj 2011, 22:55

Dzięki za dobre słowa. Co do gaźników to chyba jednak muszę gdzieś zaprowadzić, bo dziś mnie pokonały znowu. Wszystkie świece zalane, zero reakcji na regulacje i na koniec dnia trup! milczy jak grób... jutro od nowa zabawa się zaczyna. Jedyny sukces jest taki, że nie leje się z nich paliwo, bo wcześniej lało się jak z kranu. Pomogło wyczyszczenie iglicy. Ale jest trup i tyle.

Walnąłem dwie foty na zakończenie - Czesław z brodą :)




DziDzia - 31 Maj 2011, 17:06

Sachar napisał/a:
Walnąłem dwie foty na zakończenie - Czesław z brodą :)

Raptem po roku oczekiwania.. I proszę, jest :ok:
Jakoś tak dziwnie z tą 'brodą' wygląda...


pozdro :!:

Laskosz - 31 Maj 2011, 21:34

a co to za poszerzka z tyłu?
van - 31 Maj 2011, 21:44

ooo update :) słyszałem że coś od wiosny się ruszyło, miałem nadzieję że już na 1 rundzie CA będzie no ale bądź dobrej myśli i w końcu się uda.

dziwny ten pług z przodu, trzeba by to na żywo zobaczyć, co nie Dzidzia ?

Sachar - 31 Maj 2011, 22:29

Ja już do brody się przyzwyczaiłem tak, że dziś po jej zdjęciu (żeby było za co złapać przy jutrzejszym holowaniu do szpeca od gaźników) wygląda dla mnie jakoś dziwnie.
Laskosz o jaką poszerzkę chodzi?

van - 31 Maj 2011, 22:48

Laskosz, za dużo pije i mu się cienie zlewają :V:
DziDzia - 1 Cze 2011, 09:04

van81 napisał/a:
dziwny ten pług z przodu, trzeba by to na żywo zobaczyć, co nie Dzidzia ?

Tak jest :-)
A później trzeba będzie Ciebie pogonić...



pozdro :!:

Sachar - 1 Cze 2011, 11:39

To zapraszam codziennie po południu - tak od 18:00 do warsztatu w Opaczy przy Ryżowej 88.
Sachar - 3 Lip 2011, 20:11

Po uruchomieniu okazało się, że do wymiany jest pompa wody i alternator. Przydałoby sie także wymienić chłodnicę, bo nie wyrabia. A więc poszła nowa pompa, altek, chłodnica razem z wiatrakiem wylądowała na śmietniku, a na ich miejsce wleciała nówka chłodnica i wiatrak z mondeo II. No i wykonałem customową obudowę typu "Frankenstein"

Fotki z dzisiejszej walki:








Laskosz - 4 Lip 2011, 00:22

no faktycznie wesoło wyszlo :) ale chlodniczka ładna i widać że do mk1 pasuje :)
Fordon - 4 Lip 2011, 12:19

Eee no bajer... HCS na gaznikach :yes: nagraj jak to to chodzi :)
JoeMix - 4 Lip 2011, 12:51

Fordon, z tym HCSem to chyba trochę przywaliłeś,,,
van - 4 Lip 2011, 13:48

to to kent jest 1300

trochę rdza tam szamie całą komorę silnika, nie spadnie on ?
ten zbiorniczek wyrównawczy strasznie brzydki i szpeci takie fajne gaźniki

Fordon - 4 Lip 2011, 15:26

Jak dla mnie wsio ryba bo ten motor byl baza dla HCS-a gdzie 3/4 osprzetu wyglada identyk.
http://www.burtonpower.co...ning-guide.html

JoeMix - 4 Lip 2011, 16:04

Fordon, Inny układ przewietrzania, inny układ zapłonowy, i chyba Kent jest podparty w 5 miejscach na wale a HCS chyba w 3 (ale pewny tego nie jestem, bo mam chwilowy mętlik we łbie, coś tylko tak mi świta)
Sachar - 4 Lip 2011, 19:10

Zgadza się, kent jest na 5 podporach i jest sporo dłuższy. Ogólnie to nic z bebechów się między nimi nie wymienia. Co do estetyki pod maską, to narazie ma latać i się dociertać, więc mi ten zbiorniczek w niczym nie przeszkadza. Tak samo jak powierzchowny nalot rudego w komorze silnika :) Są ważniejsze i bardziej newralgiczne miejsca wymagające reanimacji. Na chwilę obecną zostało mi dobrać węże do chłodnicy, podłączyć wiatrak i ogarnąć heble, bo stoją dębowo po 1,5 rocznym postoju pod chmurką.
Żółwik Tuptuś - 4 Lip 2011, 19:27

Heh - super , że to dalej ogarniasz :)

Jak go odpalisz i będzie jeździł , dogłaskaj to stylistycznie i będzie lala .

Fordon - 4 Lip 2011, 19:53

1.1 ma 3 podpory 1.3 juz ma 5... EOT.
Sachar - 4 Lip 2011, 20:18

Nie do końca, widzę, że posiłkowałeś się wikipedią, ale wracając do Burtona, który jest lepszą wykładnią:
burton hcs
Zresztą możesz zapytać Vana, który ma w swojej fieście Valencię 1.3 z Czesia jaką dł ma jego silnik. I niestety jest o jakieś 5cm krótszy od tego co mam .
Tera to dopiero EOT :D

van - 4 Lip 2011, 21:24

Sachar napisał/a:
możesz zapytać Vana, który ma w swojej fieście Valencię 1.3
musisz mi przypominać :sad:
Sachar - 4 Lip 2011, 22:54

van81 napisał/a:
Sachar napisał/a:
możesz zapytać Vana, który ma w swojej fieście Valencię 1.3
musisz mi przypominać :sad:


Musimy się kiedyś spotkam, to opowiem Ci historię zdobycia kenta, więc zobaczysz jak został okupiony krwią i potem :)
A wogóle to pogadaj z Pająkiem, albo z Chuderem - powinni mieć jakieś kenty.

Fordon - 5 Lip 2011, 10:31

:ok: Dobra lektura... niby nic waznego a silnik jest dluzszy i inaczej zbudowany... po mimo ze pisza to bazowo ten sam motor...
Sachar - 12 Sie 2011, 22:20

Znowu do przodu.
- zakończona walka z układem chłodzenia. W związku z tym, że nowa chłodnica jest przygotowana do pracy w układzie ciśnieniowym, musiałem przebudować trochę układ węży, zamontować inny zbiornik wyrównawczy. Ale już jest gitara - chłodzenie działa perfekcyjnie - wiatrak schładza układ w 40 sek.
- niestety padł alternator i robi zwarcie - kolejna wymiana.
- zamontowane "filtry" z siatki mosiężnej 1mm.
- kupiony kolejny zestaw zegarów, tym razem z oryginalną ramką z czerwoną obwódką i w bonusie dostałem lampkę podsufitową z zegarkiem. A więc wylatuje zegarek z konsoli centralnej i wpadną tam dodatkowe zegary, albo jest jeszcze jedna opcja, że zamiast tego radia wpadnie set złożony z oryginalnego kaseciaka i kompaktu z lat 80-tych!!
- dziś w szale zakupów wszedłem w posiadanie ori poszerzek do mkI xr2 :)
- przyszły już zapinki maski OMP, dzieki którym pojawi się przewiew pod maską, która to zostanie ustawiona w pozycji roboczej "lekko otwartej"
- nadal zostały do zrobienia heble, przegób i montaż staba na tył. A w związku z tym, że zaczęliśmy robić w warsztacie customowe wydechy, to Czesio dostanie cały nowy układ od kolektora w kształcie baranich rogów aż do końca. Właśnie flansza poszła do wycięcia.

.... project processing.....

DziDzia - 12 Sie 2011, 23:16

Jak miło, że coś się dzieje :ok: A te baranie rogi to nie przesada :?:



pozdro :!:

Sachar - 1 Wrz 2011, 00:54

Dzisiaj założyłem nowe klocki na przód, zaciski zostały zregenerowane, wymieniłem sparciałe przewody hamulcowe. Po przejażdżce i pozostawieniu 15m śladu na asfalcie po starcie, okazało się, że trzeba przerobić mocowanie linki gazu, bo nie otwiera do końca przepustnic. Mocowanie przerobione - wkręca się do końca, ale na przejażdżkę nie było już czasu. Jeszcze wydech i mogę gonić na przegląd :D
Rkalitka - 17 Cze 2012, 16:24

Jak tam Czesio - dzieje się coś w temacie - zarzuć może fotki czy cuś <8>
Sachar - 18 Cze 2012, 18:35

Czesio hibernuje - złotówki pożera nowy projekt, już nie fordowy. Mało brakowało, a miesiąc temu wziąłbym się za niego, ale znalazłem trochę niezapłaconych rachunków i wszystko poszło... Czasem go przepalam i tyle. Proza życia :(
van - 18 Cze 2012, 23:19

Sachar, będziesz sprzedawał wiesz gdzie walić
Sachar - 19 Cze 2012, 18:54

Jak to mówią "stoi, jeść nie prosi". Ale jakby co, to pamiętam.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group