Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Nie pali sie lampka od oleju

lokuna - 6 Kwi 2009, 22:25
Temat postu: [MK3] Nie pali sie lampka od oleju
Witam.
Nie pali mi się lampka od oleju jak przekręcam zapłon. Lampka ładowania się pali także bezpiecznik jest dobry. Nie wiem jak to jest zrealizowane. Może ktoś miałby "kawałek" schematu elektrycznego to by mi pomógł.
Ewentualnie jak to uszkodzenie zdiagnozować.
Dziękuję za pomoc.
Fiesta 1.1 95r.

Pozdrawiam.

MARIUSZ.B - 6 Kwi 2009, 22:44

Z tyłu silnika jest czujnik ciśnienia oleju. Albo padł ten czujnik albo spadł z niego kabelek, albo żarówka się spaliła. Jeśli kabelek okaże się że jest na miejscu to wina czujnika lub żarówki. Dotykając kabelkiem do masy powinna się zapalić żarówka. Powodzenia w diagnozowaniu :-)
JoeMix - 6 Kwi 2009, 22:54

Sprawdziłeś żarówkę? Może się zwyczajnie przepaliła - czy też nic nie zrobione było i od razu na forum,,,

Za silnikiem ( z tyłu, mniej więcej po środku w każdą stronę) jest wkręcona duże coś (czujnik) na to dochodzie JEDEN cienki przewód, trzeba zdjąć ten przewód z czujnika i dotknąć tym przewodem do masy pojazdu (np. silnika) na włączonym zapłonie. Jak się kontrolka oleju zapali to szlag trafił to coś wkręcone w silnik - czujnik ciśnienia oleju do wymiany, jak się kontrolka nie zapali, a żarówka jest DOBRA to gdzieś jest przerwa w obwodzie, ów przewód idzie bezpośrednio na tę kontrolkę, z kontrolki na +12V po włączeniu zapłonu.

Równie dobrze mógł ów cienki przewód się odłączyć od czujnika i dynda sobie w komorze dlatego informacji o zbyt niskim ciśnieniu nie przekazuje dalej (na deskę) - wtedy zazwyczaj wystarczy go podłączyć gdzie trzeba.

lokuna - 6 Kwi 2009, 23:19

Żarówka była sprawdzana i jest OK.
Przewód który idzie od żarówki to jest brązowo-zielony i biegnie do jakiejś złączki gdzie jest chyba z 5 kabelków. Te 5 kabelków jest w jednej koszulce i idzie gdzieś pod filtr powietrza, nad filtr oleju. Nie mogłem za bardzo dojrzeć bo było już ciemno ale wydaje mi się że ta wiązka dochodzi do wtyku gdzie jest włączona do jakiegoś urządzenia.
Jutro zobaczę.
Kolega napisał że czujnik jest z tyłu tzn od strony siedzeń, tak? I tam ma dochodzić jeden kabelek, tak?
Jutro za widoku zobaczę.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.

JoeMix - 7 Kwi 2009, 07:27

Jak otworzysz maskę, i będziesz stał przed autem patrząc na silnik, to czujnik jest z tyłu, za silnikiem, mniej więcej nad filtrem oleju,
lokuna - 7 Kwi 2009, 08:25

Zaraz pójdę i zobaczę.
Ja szukałem tego czujnika wcześniej i myślałem że znalazłem ale się jednak myliłem. Znalazłem taki oto czujnik gdzie do niego są połączone dwa kabelki przez wtyczkę, znajduje sie z przodu silnika, jak go odkręciłem to była w nim kulka która po wciśnięciu robiła w nim zwarcie na stykach. Co to jest za czujnik?

Zaraz pójdę i zobaczę ten czujnik co mi opisałeś.
Pozdrawiam.

JoeMix - 7 Kwi 2009, 08:37

Wygląda na czujnik wstecznego, ale jest wkręcony w skrzynię, nie w silnik.
lokuna - 7 Kwi 2009, 22:58

Dzieki pomogło wymiana czujnika.
Mad_Maxs - 3 Wrz 2009, 12:28

Witam, podepne się pod temat gdyż problem mam dokładnie taki sam. Podłączyłem kabelek na krótko do masy i kontrolka od oleju zaświeciła, więc jest to raczej wina czujnika.

Moje pytanie jest następujące: jak bardzo odczuwalna będzie różnica pomiędzy zamiennikiem a oryginalnym czujnikiem Forda? Cenowo to za jeden Forda można kupić trzy zamienniki, ale chodzi mi o żywotność i awaryjność zamiennika EPS

Pawełos666 - 3 Wrz 2009, 12:54

nie ma co sie nad tym rozczulac, w wiekszosci przypadkow tj 99% czujnik wytrzymie do czasu kiedy buda obróci się w proch... a ten 1% - na to nie ma reguły, EPS - to konkretna firma Włoska - bardzo dobry wybór
Mad_Maxs - 5 Wrz 2009, 14:00

Czujnik EPS + 15 minut roboty i wszystko śmiga jak należy :) dzięki za szybką odpowiedź :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group