Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Brak ładowania. Ponownie.

Maki - 2 Kwi 2009, 19:47
Temat postu: [MK3] Brak ładowania. Ponownie.
Ponownie mam problem z ładowaniem albo z jego brakiem. Ostatnio wymieniłem cały alternator pomogło. Międzyczasie sprawdziłem starego alternatora i okazało się że jedna z cewka wzbudzenia była urwana co powodowało że ładował tylko na wysokich obrotach, choć nie wiem czy to było to nie sprawdzałem. Kontrolka od ładowania żarzy się delikatnie tak że w dzień nie było jej widać.

Teraz historia się powtarza. Ładowanie mam 12,3V czyli znacznie za niskie. Kontrolka się nie święci(choć jak się ściemni to sprawdzę).

Co zrobiłem:
-Sprowadziłem regulator napięcia(miałem zapasowy nowy po poprzedniej historii). Jest ok.
-Sprawdziłem pasek. Jest ok
-Kable są wizualnie całe, styki nie zaśniedziałe.

Co mogę zrobić:
- Założyć stary alternator którego chyba naprawiałem i sprawdzić czy będzie ok. Choć nie będę mieć 100% pewności czy czasami on nie jest walnięty, bo jak pisałem wyżej że nie sprawdzałem go po naprawie.

Co wy proponujecie co mogę jeszcze sprawdzić.

JoeMix - 2 Kwi 2009, 22:07

sprawdź napięcie na wyłączonym i pracującym silniku, ale na kostce (przewodzie) alternatora i względem jego masy.
diodalodz - 2 Kwi 2009, 22:20

albo poszły szczotki albo urwał się niebieski przewód .
Maki - 3 Kwi 2009, 09:39

szczotki nie bo regulator jest ze szczotkami a go wymieniałem. Niebieski kabel sprawdzę.

A gdzie powinno być napięcie(na jakich pinach) i jakie.

Miły - 3 Kwi 2009, 11:57

ja się podepne co by nie zakładać nowego tematu...

Dzisiaj kupiłem nowy aku... koleś od razu sprawdził ładowanie - jest 13.80 max bez obciążenia... i powiedział, że najlepiej by było aby zrobić tak, żeby doszło do 14.20 i tu pytanie: jak to można zrobić? pasek mam dobrze naciągnięty...

może troche głupie pytanie ale laik jestem :)

Seb0l - 3 Kwi 2009, 13:52

Miły zależy jaki masz regulator napięcia, u siebie mam regulator na 14,1 V i żadnego wyższego napięcia z alternatora nie uzyskam, no chyba że wymienię regulator.
Proponuje zdjąć klemy z akumulatora, przeszlifować je papierem ściernym. Jak już będziesz miał odłączony akumulator to 13stką odkręć nakrętkę na rozruszniku i tutaj też wyczyść styki. U mnie w ten sposób z 13,9 V ładowanie na klemach akumulatora poprawiło się na 14,08 - 14,1V.

Maki - 3 Kwi 2009, 14:03

Naprawione. Przyczyną był kabel idący od alternatora do rozrusznika. Nie miał przejścia.
Miły - 4 Kwi 2009, 16:28

Seb0l, zobaczymy... ale nie mam miernika... musiałbym sobie sprawić... ale zrobie jak mówisz...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group