|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Brak ładowania. Ponownie.
Maki - 2 Kwi 2009, 19:47 Temat postu: [MK3] Brak ładowania. Ponownie. Ponownie mam problem z ładowaniem albo z jego brakiem. Ostatnio wymieniłem cały alternator pomogło. Międzyczasie sprawdziłem starego alternatora i okazało się że jedna z cewka wzbudzenia była urwana co powodowało że ładował tylko na wysokich obrotach, choć nie wiem czy to było to nie sprawdzałem. Kontrolka od ładowania żarzy się delikatnie tak że w dzień nie było jej widać.
Teraz historia się powtarza. Ładowanie mam 12,3V czyli znacznie za niskie. Kontrolka się nie święci(choć jak się ściemni to sprawdzę).
Co zrobiłem:
-Sprowadziłem regulator napięcia(miałem zapasowy nowy po poprzedniej historii). Jest ok.
-Sprawdziłem pasek. Jest ok
-Kable są wizualnie całe, styki nie zaśniedziałe.
Co mogę zrobić:
- Założyć stary alternator którego chyba naprawiałem i sprawdzić czy będzie ok. Choć nie będę mieć 100% pewności czy czasami on nie jest walnięty, bo jak pisałem wyżej że nie sprawdzałem go po naprawie.
Co wy proponujecie co mogę jeszcze sprawdzić.
JoeMix - 2 Kwi 2009, 22:07
sprawdź napięcie na wyłączonym i pracującym silniku, ale na kostce (przewodzie) alternatora i względem jego masy.
diodalodz - 2 Kwi 2009, 22:20
albo poszły szczotki albo urwał się niebieski przewód .
Maki - 3 Kwi 2009, 09:39
szczotki nie bo regulator jest ze szczotkami a go wymieniałem. Niebieski kabel sprawdzę.
A gdzie powinno być napięcie(na jakich pinach) i jakie.
Miły - 3 Kwi 2009, 11:57
ja się podepne co by nie zakładać nowego tematu...
Dzisiaj kupiłem nowy aku... koleś od razu sprawdził ładowanie - jest 13.80 max bez obciążenia... i powiedział, że najlepiej by było aby zrobić tak, żeby doszło do 14.20 i tu pytanie: jak to można zrobić? pasek mam dobrze naciągnięty...
może troche głupie pytanie ale laik jestem
Seb0l - 3 Kwi 2009, 13:52
Miły zależy jaki masz regulator napięcia, u siebie mam regulator na 14,1 V i żadnego wyższego napięcia z alternatora nie uzyskam, no chyba że wymienię regulator.
Proponuje zdjąć klemy z akumulatora, przeszlifować je papierem ściernym. Jak już będziesz miał odłączony akumulator to 13stką odkręć nakrętkę na rozruszniku i tutaj też wyczyść styki. U mnie w ten sposób z 13,9 V ładowanie na klemach akumulatora poprawiło się na 14,08 - 14,1V.
Maki - 3 Kwi 2009, 14:03
Naprawione. Przyczyną był kabel idący od alternatora do rozrusznika. Nie miał przejścia.
Miły - 4 Kwi 2009, 16:28
Seb0l, zobaczymy... ale nie mam miernika... musiałbym sobie sprawić... ale zrobie jak mówisz...
|
|