|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6
Pele - 14 Mar 2009, 01:37 Temat postu: [MK3] Swap z 1.0 na 1.6 16v z Escorta MK6 Witam. Mam możliwość zdobycia powypadkowego Escorta MK6 (po uderzeniu prawą stroną w latarnię, wyrwane jedynie koło). Czy przy przekładce silnika 1.6 16v do mojej Fiesty 1.0 na gaźniku będzie dużo przerabiania ? Chodzi mi głównie o to czy mocowania silnika są takie same, ewentualnie wycinanie/dospawanie blachy żeby silnik się zmieścił. Escort jest kompletny, więc nadaje się na dawcę wielu rzeczy. Które elementy trzeba jeszcze wraz z silnikiem wymienić ? Półośki będą pasowały z Escorta ? I jeszcze które elementy zawieszenia by się nadały, amortyzatory ewentualnie same sprężyny ?
Trochę dużo tych pytań, ale byłby to mój pierwszy swap i chcę się na wstępie dowiedzieć czy warto podejmować się tego zadania
Pozdro
SpiderMAN - 14 Mar 2009, 07:11
Szukaj o swapach, ale nie licz, że z Escorta cokolwiek pasuje bez przeróbek i to grubych...
Z zawieszenia na 99% nic nie pasuje...
Sam silnik owszem, ale łapy, na pewną nie są w tych samych miejscach...
Pele - 14 Mar 2009, 13:13
No o swapach czytam I wiem że w trakcie wyjdzie wiele problemów i przeróbek, ale chciałbym się dowiedzieć czy niedoświadczony w swapach człowiek jest w stanie to zrobić i czy warto się tego podejmować ?
Pozdro
eCo^ - 14 Mar 2009, 13:44
nie pasuje
Układ chłodzenia (da rady wyrwać komplet za 200-300 zł)
mocowanie silnika (Mafia ma łapy za 200 zł)
bak w twojej fieście (brak pompy paliwa w nim) (sam bak coś koło 50 zł, pompa 60-100 zł)
nie wiem czy nie skrzynia biegów a co za tym idzie półosie, zawieszenie skrzyni (skrzynia - 200zł, półosie - 100zł, belka+poduszki - 150zł)
czyli przeliczając coś koło 1100zł, a za tyle to można wyrwać silnik z xr2i kompletny, lub jakiegoś ziutka
ale wiesz jeszcze będziesz miał trochę tajli z eśka na sprzedaż
pozdr
Pele - 14 Mar 2009, 14:00
Te części które opisałeś to musiałbym dokupić oddzielnie ? Z Escorta nie będą pasowały ? Chodzi mi o chłodzenie i skrzynie, bo bak i łapy to wiem
eCo^ - 14 Mar 2009, 14:09
od eśka nie podejdzie
Pele - 14 Mar 2009, 14:15
Aha, czyli dobrze zrozumiałem To w takim razie daruję sobie jednak tego Escorta Dzięki za pomoc Temat do usunięcia
Pozdro
PumaRST - 14 Mar 2009, 16:00
skrzynia podejdzie, a ukąłd chłodzenia też da sie za adoptowac.
Żółwik Tuptuś - 14 Mar 2009, 19:58
Przy takim swapie sporo zależy ile zrobisz sam oraz jak mocno będziesz w tym zaparty . Escort ma większą komorę silnika , więc na pewno nie będzie to P&P , ale z drugiej strony przy odrobinie pracy chłodnicę da sie dopasować , węże skrócić itd . jeżlei chodzi o przeniesienie napędu - skrzynia podejdzie ( musisz ją jedynie na fiestowskich łapach posadzić , zobacz - moze Twoje będą pasowały ) poza tym półosie będą dłuższe , ale już same przeguby będą pasowały ( powinny podejśćna Twoje półosie , jeżlei nie to szukasz półosi do mk3 1.4 - 1.6 ) Zaciski hamulcowe podejdą , a tarcze ( po drobnej przeróbce ) także , ewentualnie możesz je zastąpic tymi od ikserki .
Zasadniczo pomysł na swapa fajny i jeżlei escort był w dobrym stanie to dobry - tym bardziej że bierzesz auto całe czyli nie położy Cię brak wtyczki , podpórki czy innej dupereli . Ale jeżeli myślisz o przekładce w jeden dzień to wybij to sobie z głowy . Będzie nieco chodzenia i kombinowania . Pomysł dobry na początek zabawy z przeróbkami aut
Jeżeli chodzi o koszta - jak wykonasz wszystko sam to pożądnei wykonany swap zamknie się w sumie 1000 zł .
Fordon - 14 Mar 2009, 20:52
eCo^ napisał/a: | nie pasuje
Układ chłodzenia (da rady wyrwać komplet za 200-300 zł)
mocowanie silnika (Mafia ma łapy za 200 zł)
bak w twojej fieście (brak pompy paliwa w nim) (sam bak coś koło 50 zł, pompa 60-100 zł)
nie wiem czy nie skrzynia biegów a co za tym idzie półosie, zawieszenie skrzyni (skrzynia - 200zł, półosie - 100zł, belka+poduszki - 150zł)
czyli przeliczając coś koło 1100zł, a za tyle to można wyrwać silnik z xr2i kompletny, lub jakiegoś ziutka
ale wiesz jeszcze będziesz miał trochę tajli z eśka na sprzedaż
pozdr |
Szukam wlasnie odpowiedniej budy 1.1 1.3 dla kumpla i bede przekladal to co napisales ze nie pasuje a essi 1.6, 1.8 sa na IB5 wiec zadnego problemu nie ma z osadzeniem tego w MK3, malo tego jest multum mozliwosci adaptacji sprzegiel, zaczynajac od tego ze zetec 2.0 z mondeo lata na sprzegle z 1.8D MK3 ... skrzynia jest z 1.6 16V,polosie z MK6 essiego ale same przeguby juz z 1.8D fiesty MK3.
Zrobie przekladne z eska na MK3 to pokaze pare fotek...
Pozdro
Pele - 15 Mar 2009, 00:47
Hmmm, to jednak zmienię zdanie i podejmę się tego swapa Nawet nie marzę o tym ze zrobię go w jeden dzień Dobrze wiem że będzie dużo kombinowania, zawsze w trakcie wychodzą jakieś drobiazgi utrudniające pracę
Tak więc proszę jednak o nie zamykanie tematu, przyda się jak będę potrzebował Waszej pomocy Dzięki.
Pozdro
Grand - 15 Mar 2009, 01:29
swap w jeden dzień wykonalny ja z kumplem w 2 osoby zrobiłem swap mazdy 323F w 6 godzin od zgaszenia po przyjeździe z pizzerii ( gdzie zaczynamy każdy większy mod ) do odpalenia nowego silnika 6 godzin. ale wszysto P&P komp wiązka skrzynia półosie zawieszenie. z mazdy 1.6 na 1.8 GT
Pele - 19 Mar 2009, 21:41
Żebyście sobie nie myśleli że zrezygnowałem, to uaktualniam temat i dodaje parę zdjęć z postępu prac
Silnik z Fiesty wyjęty, muszę tylko wyczyścić komorę silnika
Oto dawca i nowy silniczek:
I transport silnika do garażu
Silnik stoi już koło Fiesty i czeka na montaż Ze wstępnych oględzin mocowania z Escorta podpasują, ktoś pomyślał i mocowania są przykręcane a nie spawane. Niestety, po wyjęciu i dokładnych oględzinach okazało się, że w czasie wypadku wyrwana półośka uderzyła w miskę olejową i zrobiła dziurę Jeszcze nie zdecydowałem czy kupię nowa/używaną czy może skleję/zaspawam. Najpierw wstawię silnik a miskę się załatwi później
Pozdro
chudy - 19 Mar 2009, 23:57
no no swapik zapowiada sie ciekawie, powodzenia w pracach
Pele - 22 Mar 2009, 23:32
Czyszczenie komory jednak nie wypaliło Ale silnik już siedzi Mocowania skrzyni podpasowały idealnie od Fiesty, trzecie mocowanie bloku jest od Escorta, ale ono jest na dwie śruby a nie jak oryginalne na jedną, więc trzeba było wywiercić dodatkową dziurę Półosie pasują od Fiesty. Teraz pozostała elektryka i układ chłodzenia
Najważniejszy element układanki na miejscu, teraz pozostało najtrudniejsze
A i silnik jest delikatnie przekoszony Tak jakby skrzynia była delikatnie do góry, będzie to miało jakiś negatywny wpływ czy może tak zostać ??
Pozdro
Darekmk3 - 23 Mar 2009, 09:15
Pele napisał/a: | Czyszczenie komory jednak nie wypaliło Ale silnik już siedzi Mocowania skrzyni podpasowały idealnie od Fiesty, trzecie mocowanie bloku jest od Escorta, ale ono jest na dwie śruby a nie jak oryginalne na jedną, więc trzeba było wywiercić dodatkową dziurę Półosie pasują od Fiesty. Teraz pozostała elektryka i układ chłodzenia
Najważniejszy element układanki na miejscu, teraz pozostało najtrudniejsze
A i silnik jest delikatnie przekoszony Tak jakby skrzynia była delikatnie do góry, będzie to miało jakiś negatywny wpływ czy może tak zostać ??
[url=http://images44.foto...c2m.jpg]Obrazek[/URL]
Pozdro |
moze miec wplyw ze np polos bedzie wypadac, pobaw sie z tymi poduchami i wypoziomuj silnik ze skrzynia w aucie, acha zmieniles sobie rozrzad przed wsadzeniem silnika ?Moim zdaniem zwolnij tempo prac na rzecz dokladnosci i szczegulów
pozdro
Fordon - 23 Mar 2009, 17:43
:yyy: nie gadaj ze osadziles ten silnik na lapie z escorta... przeciez essi nie ma przykrecanej lapy przez podluznice... bynajmniej nie MK6... pokaz dokladniejsze foto...
Darekmk3 - 23 Mar 2009, 18:16
Fordon napisał/a: | :yyy: nie gadaj ze osadziles ten silnik na lapie z escorta... przeciez essi nie ma przykrecanej lapy przez podluznice... bynajmniej nie MK6... pokaz dokladniejsze foto... |
no nie ma
mi sie zdaje ze zrobil to tak jak Daras jak zakladal rs2k
Konrad ostatnio widzialem osadzonego ziutka z escorta na łapie cvh... tragedia to byla no ale nie robmy OT
pozdro
Żółwik Tuptuś - 23 Mar 2009, 20:07
Pele napisał/a: | :)
Najważniejszy element układanki na miejscu, teraz pozostało najtrudniejsze
|
Podoba mi się Twoje podejście
Zespół napędowy wypoziomuj , pomijając możliwość wypinania się półosi to możesz miećproblemy z notorycznie obrywanymi poduszkami - będą działały na nie inaczej przyłożone siły .
Pele - 23 Mar 2009, 22:32
Dzięki, postaram się wypoziomować Rozrząd wymienię jak dozbieram kasę Jeśli chodzi o mocowania, to blok trzyma się na łapie z Escorta, a łapy pod skrzynią są od Fiesty, w tym silniku były otwory na śruby dopasowane do mocowań Fiesty i przykręciłem je do belki tak jak był 1.0, zdjęcia pokażę jak dorwę aparat
Darekmk3, Ty masz 1.6 wsadzony przez fabrykę ? Mógłbyś podesłać zdjęcia jak trzyma się ten silnik w oryginale ?
Dzięki wszystkim za rady i miłe słowa
Pozdro
Darekmk3 - 24 Mar 2009, 08:43
Pele napisał/a: | Dzięki, postaram się wypoziomować Rozrząd wymienię jak dozbieram kasę Jeśli chodzi o mocowania, to blok trzyma się na łapie z Escorta, a łapy pod skrzynią są od Fiesty, w tym silniku były otwory na śruby dopasowane do mocowań Fiesty i przykręciłem je do belki tak jak był 1.0, zdjęcia pokażę jak dorwę aparat
Darekmk3, Ty masz 1.6 wsadzony przez fabrykę ? Mógłbyś podesłać zdjęcia jak trzyma się ten silnik w oryginale ?
Dzięki wszystkim za rady i miłe słowa
Pozdro |
pewnie na forum o swapach jest wiec jak poszukasz to tez znajdziesz,ale po poludniu jak wroce z garazu to zapodam Ci
pozdro
Daras84 - 24 Mar 2009, 08:47
Fordon ja tez posadzilem rs2k na orginalnej poduszce z escorta i tylko na jednej poduszce, jesli trzymalo sie w escorcie to po co zakladac dodatkowa przednia jak to jest z fiescie zetec.
Darekmk3 - 24 Mar 2009, 08:54
Daras84 napisał/a: | Fordon ja tez posadzilem rs2k na orginalnej poduszce z escorta i tylko na jednej poduszce, jesli trzymalo sie w escorcie to po co zakladac dodatkowa przednia jak to jest z fiescie zetec. |
Dariusz ale tą poduche wzmacniales klejem do szyb ? czy ori wsadzales ?
wiem ze sie trzymalo bo mi poakzales to wtedy, tylko z tym ze escort jest na 3 poduchach ok ale zwroc uwage ze z poduchy od pasa przedniego idzie taki drazek ktory jest przykrecony do przodu silnika- jednak on troche w escorcie stabilizuje prace silnika, a pomine szczegol ze w escorcie te poduszki nie wytrzymuja za duzo....
pozdro
Daras84 - 24 Mar 2009, 17:35
no wzmocnilem klejem, ale wiesz tu masz 1,6 a nie 2,0 wiec spokojnie starczy
Darekmk3 - 24 Mar 2009, 23:47
Daras84 napisał/a: | no wzmocnilem klejem, ale wiesz tu masz 1,6 a nie 2,0 wiec spokojnie starczy |
ale przy 1.6 w escorcie mi nie wytrzymaly tez dopoki tez nie wzmocnilem klejem , wiec jedna rada aby tak w razie co zalał ją klejem do szyb a na pewno nie zaszkodzi
Pele - 3 Kwi 2009, 11:15
Fordon napisał/a: | :yyy: nie gadaj ze osadziles ten silnik na lapie z escorta... przeciez essi nie ma przykrecanej lapy przez podluznice... bynajmniej nie MK6... pokaz dokladniejsze foto... |
Osadziłem go na podłużnicy, na łapach z Fiesty, foto tylko jednej poduchy, bo do drugiej nie mam dojścia żeby zdjęcie zrobić
Jedynie blok trzyma się na łapie z Escorta, musiałem jedynie wywiercić dziurę obok, bo na oryginalnych dziurach silnik krzywo siedział.
Darekmk3 napisał/a: |
ale przy 1.6 w escorcie mi nie wytrzymaly tez dopoki tez nie wzmocnilem klejem , wiec jedna rada aby tak w razie co zalał ją klejem do szyb a na pewno nie zaszkodzi |
Klej do szyb wezmę pod uwagę Dzięki
Pozdro
Fordon - 3 Kwi 2009, 14:31
O matko ale ta skrzynia zaje***a olejem.... silnik tez widze ze nie jest suchy a buda ma troche rudej w komorze...
A ja glupi caly silnik szorowalem, do tego komore oraz skrzynie i tylko po to zeby wiedziec czy nie wystepuje gdzies wyciek oraz czy buda jeszcze sie trzyma...
Ogolnie no fajnie ze auto poskladane jest jakos ale dziwie sie tylko ze nie zmieniales nic z elementow eksploatacyjnych przy silniku czy tez skrzyni.
Heble masz 1.0 nadal ??
Pele - 3 Kwi 2009, 18:45
Spokojnie Jeszcze jej nie poskładałem Teraz dopiero ją rozbieram żeby elektrykę podłączyć A na hamulce przyjdzie dopiero kolej
Pozdro
jokerkb - 17 Kwi 2009, 00:39
Pele a katalizator zabrałeś też razem z tym silnikiem?
Pele - 18 Kwi 2009, 22:28
jokerkb, katalizator jest
Dzisiaj Fiesta przeżyła chyba szczyt rozebrania Instalację założyłem do końca, stwierdziłem że przełożę wszystkie kable, łącznie z instalacją do lamp tylnych. Skrzynki bezpieczników różnią znacznie więc przełożyłem wszystko. Wtyczki wszystkie pasują, ale jak podepnę aku to się dowiem co dokładnie świeci Teraz nadszedł czas na składanie wszystkiego do kupy. Mam problem ze skrzynką bezpieczników bo Escortowska jest o wiele większa od Fiestowskiej i sie za bardzo nie mieści
Zdjęcie poglądowe Po odkręceniu plastików moim oczom ukazała się goła blacha ... tak sobie myślę coby poupychać "maty wygłuszające" z Escorta
Fiesta wyposażona zostanie jeszcze w kierownicę z Escorta i wajchę ręcznego bo Fiestowska taka biedna jest I najprawdopodobniej elektryczne szyby
Pozdro
jokerkb - 19 Kwi 2009, 01:10
oooo devil w prawdzie każdy sposób jest dobry byle był skuteczny
dobry pomysl z tą elektryką
a wydech zmieniasz na ten od 1.6 czy stary zostawiasz? :patyk:
Pele - 19 Kwi 2009, 11:45
Wydech zmieniam na ten z 1.6, oczywiście po "drobnych" przeróbkach
A jeśli stary zostawię to coś się stanie ??
Pozdro
Żółwik Tuptuś - 19 Kwi 2009, 15:54
Pele napisał/a: |
A jeśli stary zostawię to coś się stanie ??
Pozdro |
Porównaj srednicę rur .
jokerkb - 19 Kwi 2009, 17:53
róznica w średnicy ale ja jezdziłem przez pół roku jeszcze na starym żadnej różnicy nie wyczujesz poza tym że bedzie troche głosniej w samochodzie ale powoli zmieniam na 1.6
Żółwik Tuptuś - 19 Kwi 2009, 17:59
jokerkb, - nie mówimy o odczuciach poworzącego , tylko o wpływie wydechu o złej średnicy na silnik . Nie twórz nowej fizyki .
Pele - 20 Kwi 2009, 21:42
Ok, wydech przerobię i zamontuję ten z 1.6, dzięki
Dzisiaj podpiąłem na chwilę aku, tak jak się spodziewałem świeci co innego niż powinno Zamiast stopu świecą kierunki, kierunkowskazy wogóle nie działają, awaryjne działają tylko na wyłączonym zapłonie i na dodatek miga przeciwmgielne i wsteczny, z przodu cyrk na maxa ... mijania nie świecą, na długich tylko lewy kierunkowskaz, prawa postojówka świeci dobrze, natomiast lewa świeci a po włączeniu kierunku mryga, no ogólnie cyrki tam się dzieją jutro będę z tym walczył
Z tego co się zorientowałem to Fiesta Futura miała fabrycznie silnik 1.6 16v, zapytanie mam co do zegarów, bo z tego co zauważyłem to kontrolki od ręcznego, ładowania i oleju (żadna czerwona) nie świeci, czy zegary z Futury są takie same jak w zwykłej MK3 i czy ewentualnie przypasowały by do mojej Fiesty ? A jak nie to upcham zegary z Escorta
Pozdro
Fordon - 20 Kwi 2009, 21:51
Kolego kazda fiesta ma tak samo ulozone piny od zagarow, jest tez opis calej kostki zegarow MK3 oraz MK4 ( w twoim przypadku MK4 bo masz pelna instalacje z essiego)
da rade zaadoptowac cale zegary z essiego do deski MK3 i je podlaczyc.
Elektryka i w niej podwieszone tematy tam masz skarbnice wiedzy robie taki sam swap wlasnie ale z MK7 essiego do MK3 ale wiazke silnika tylko bede zabierac do Fiesty reszta zostaje seria z 1.3i
Pele - 20 Kwi 2009, 22:05
No kostka do zegarów pasowała, ale zastanowiło mnie to że żadna kontrolka nie świeci. Myślałem że piny są w innych miejscach, ale skoro są wszędzie takie same to będę kombinował. A zegary z Escorta przemyślę Są bardziej kwadratowe i trochę większe więc bez cięcia się chyba nie obejdzie, ale jeszcze nie próbowałem ich dopasować.
Też brałem pod uwagę przełożenie tylko wiązki silnikowej i pozostawienie reszty, ale różnica pomiędzy skrzynkami bezpieczników Fiesty i Escorta jest duża i wydawało mi się że trudno by było pogodzić te różnice
Pozdro
jokerkb - 21 Kwi 2009, 16:02
Żółwik Tuptuś napisał/a: | jokerkb, - nie mówimy o odczuciach poworzącego , tylko o wpływie wydechu o złej średnicy na silnik . Nie twórz nowej fizyki . |
o majgad twoją wypowiedz jest bardziej rozwinieta od poprzedniej bo w poprzedniej twojej wypowiedzi nie zauważywlem zebys opisał wpływ złej srednicy wydechu na silnik... ja przynajmniej opisałem koledze o swoich doświadczeniach ale wtedy sie uaktywniła twoja
Pele - 16 Maj 2009, 17:39
Witam po krótkiej przerwie
Potrzebuję pomocy z rozpoznaniem jednej rzeczy, a mianowicie:
Co to jest, w którym miejscu powinno się znajdować, do czego powinna iść wtyczka podłączona do tego i gdzie mają być podłączone te dwa wężyki co z tego wychodzą ?? Poszukałbym na forum ale nie mam pojęcia jak to się nazywa
I druga sprawa. Pochłaniacz par paliwa. Na zdjęciu zaznaczyłem cyferkami kalka rzeczy:
1 to jest elektrozawór
2 - wężyk który idzie do zespołu przepustnicy
3 - wężyk prowadzący do baku
Wyczytałem to z książki "Obsługa i naprawa" Escorta. Teraz pytanie, w którym miejscu wchodzi ten 2 wężyk do zespołu przepustnicy ?? Obejrzałem cały EFI i wszystkie miejsca dookoła i nie mogę znaleźć żadnej dziury na wężyk ...
I jeszcze z pochłaniacza par wychodzi drugi wężyk (ten ze znakiem zapytania ) z nim też mam problem, gdzie on powinien być podłączony ?? On wychodzi od góry i tak go tylko zawinąłem
Pozdro
Laskosz - 16 Maj 2009, 21:43
elej te klamoty bez tego też będzie chodzić
Pele - 17 Maj 2009, 01:30
Miałem trochę czasu i poszukałem dokładniej, ale dalej nie jestem pewny. To pierwsze to jest EGR ?? Wężyki trzeba podłączyć gdzieś przy kolektorze wydechowym ??
http://ford.sklep.pl/pl/product/view?id=321847
Ten jest dosyć podobny do tego co ja mam
Laskosz napisał/a: | elej te klamoty bez tego też będzie chodzić |
Hehe, wolę wszystko podłączyć Z tego co właśnie na forum wyczytałem, to żeby pozbyć się tego zaworu EGR to trzeba by zaspawać rurki przy kolektorze wydechowym. Poza tym jest to zamontowane dla zmniejszenia ilości spalin, więc zamontuję to Czego to się nie robi dla środowiska Czyli wężyki z tego zaworu mają iść gdzieś do kolektora wydechowego, tak ?? I co z tym pochłaniaczem par paliwa ??
pvzon - 17 Maj 2009, 19:47
jeden wężyk idzie z tyłu kolektora dolotowego a drugi os spodu tej puszki od egr-u. wężyk od par paliwa też idzie z tyłu kol dolotowego ( obok czujnika temp powietrza )
Pele - 18 Maj 2009, 09:59
pvzon dzięki, jak przestanie padać to skoczę i sprawdzę
Mam jeszcze pytanie, czy jeśli zamontuję sam kat ze środkowym tłumikiem, a pominę (wytnę, usunę) tłumik końcowy to będzie bardzo głośno chodziła ?? Ktoś już próbował ?? Czy lepiej zamontować oba tłumiki ??
Pozdro
Żółwik Tuptuś - 18 Maj 2009, 17:53
Jeżeli auto ma być jakotakim sleeperem to zostaw wszystkie tłumiki . Będzie cicho i szybko .
chudy - 18 Maj 2009, 17:54
bedzie chodzil jak kombajn bizona albo gorzej lepiej pozbadz sie kata a zostaw srodek i koncowy albo zostaw kata i koncowy i wywal srodek sam srodek tylko troche tlumi kat tez ale razem i tak bez koncowego bedzie ryczalo...
pvzon - 18 Maj 2009, 18:01
ja mam wywalony kat i końcowy przelotowy walkera i jest b. głośno
chudy - 18 Maj 2009, 21:41
koncowy masz dedykowany do swojego silnika czy pasowales cos ??? u mnie przy 1.7 zostala w sumie puszka po kacie bo kat zostal wybebeszony i wsawiona zostala rura w srodek kata srodkowy tlumikjest od fofi 1.6 bo srednica wydechu jest taka sama jak w 1.7 i seryjnie srodek jest przelotowy, a koncowy to ulter dedykowany do pumy 1.7 i nie jest glosno troche fajniejszego dzwieku ale nie przeszkadza, jak chcesz cos robic z wydechem to wywal kata zostaw srodek i zaloz jakis dedykowany koncowy nie bedzie glosno troche sie zmieni dzwiek a moment obr. powinien isc troche na wyzsze obroty, chyba ze chcesz to zrob kolektor customa 4-2-1 i zaloz dedykowany koncowy powinno cos dac ale uprzedzam ze bedzie glosno
Pele - 18 Maj 2009, 22:58
Dzięki za odpowiedzi, w takim razie mocniej pokombinuje i założę wszystko
chudy napisał/a: | koncowy masz dedykowany do swojego silnika czy pasowales cos ??? |
Tłumik mam od tego silnika, na mody chwilowo brak kasy, ale w przyszłości nie wykluczam zmiany wydechu i paru drobiazgów
chudy napisał/a: | kolektor customa 4-2-1 i zaloz dedykowany koncowy powinno cos dac |
Najpierw chcę Fiestę zrobić i nacieszyć się zwykłym 1.6 bo przesiadka z 40 na 90 KM na razie mi styknie Jak mocy zacznie brakować to będziemy modzić
I nie ma to jak odkręcać bak 3 godziny i na dodatek go nie odkręcić Jutro czasu nie będę miał, ale w środę go wyjmę ... choćby przy użyciu szlifierki
Pozdro
Pele - 21 Maj 2009, 22:06
pvzon napisał/a: | jeden wężyk idzie z tyłu kolektora dolotowego a drugi os spodu tej puszki od egr-u. wężyk od par paliwa też idzie z tyłu kol dolotowego ( obok czujnika temp powietrza ) |
Znalazłem i podłączyłem, dzięki wielkie za pomoc
Teraz mam takie oto pytanie Bo miałem silnik na gaźniku, teraz będzie pełny wtrysk, więc jest kwestia pompy paliwa do rozważenia. Z baku Escorta wymontowałem całą tą "okrągłą blachę" i po oględzinach nie pasuje Na zdjęciu po lewej z Escorta, po prawej z Fiesty, jak widać średnica tej z Escorta jest dużo większa. I teraz tak, da się jakoś przełożyć pompkę z rurki Escorta na rurkę Fiesty ?? I ogólnie przerobić wszystko z Fiesty, bo powiększanie dziury w baku jakoś mi się nie widzi ... Co o tym sądzicie ??
Pozdro
Laskosz - 21 Maj 2009, 22:27
kup bak z efi razem z pompką napewno mafioz albo daras będą mieli
pvzon - 21 Maj 2009, 22:35
potrzebujesz bak z fiesty na wtrysku
Pele - 21 Maj 2009, 22:47
Brałem to pod uwagę, ale możliwość kupienia baku będę miał dopiero po 10 czerwca myślałem że da się coś z tym zrobić. A co gdyby założyć zewnętrzną pompkę ?? Znajomy coś napominał że ma od Opla, chyba 2.0 silnik, przypasowałaby ??
Pozdro
Daras84 - 21 Maj 2009, 23:14
pasowała by
Pele - 22 Maj 2009, 17:59
Daras84 napisał/a: | pasowała by |
To dobrze Prawdopodobnie będzie chwilowym zamiennikiem zanim baku nie kupię
Pozdro
Pele - 13 Cze 2009, 23:21
Mały update Silnik już prawie złożony, pozostała tylko miska olejowa do założenia, wtedy będę mógł podłączyć rozrusznik i alternator i sprawdzić czy kręci i czy iskra jest. Będzie iskra to będzie motywacja do dalszej pracy
Po zalaniu wody do układu chłodniczego wyszło kilka wycieków, ale było to spowodowane nieprzykręconymi opaskami, jutro, po nocy, sprawdzę czy jest woda w zbiorniczku, jak tak to temat układu chłodniczego będzie zakończony
Bak zostawiam mój, będzie zewnętrzna pompka paliwa. Żółwik Tuptuś jednak wymiękłem ... ale szacunek i respect dla Ciebie i dzięki za poradę
Wszystkie płyny mam (Płyn hamulcowy, olej silnikowy, olej do skrzyni) - czekają aż przyjdzie ich czas
Hmmm, co by tu jeszcze napisać ... auto składam sam - dlatego to tyle trwa Ale planuję zakończyć w nadchodzącym tygodniu.
Fotki poglądowe silnika:
[ Dodano: Czw Lip 23, 2009 22:23 ]
Dobra, nie będę Was trzymał dłużej w niepewności
Swap zakończony chyba sukcesem, silnik odpala, ładowanie jest, próbna jazda była ... rozpędza się i hamuje ... muszę tylko wydech wyrzeźbić i w związku ze swapem to wszystko Teraz tylko drobne przeróbki przygotowujące auto do normalnego użytkowania
atarius - 24 Sie 2009, 20:34 Temat postu: pytanko Witam jestem od niedawna nowym posiadaczem fiesty 1.1 91 rok i takie moje pytanko co sądzicie o swapie do tej budy silnika 1.5 d z saxo bo miałem wcześniej saxo ale cóż buda dostała bardzo mocno caly osprzet mam silnik i elektrykę osobiście nie lubię benzyny więc słucham was ludzi obeznanych z fiestą bo wiem ze muszę dać mocniejsze hamulce
Ad@mus - 25 Sie 2009, 00:14
atarius,
atarius - 25 Sie 2009, 09:54
Ad@mus napisał/a: | atarius, |
A czemu tak sadzisz????? pomalu juz zabrałem sie do tej roboty i łapy i mocowania mam już zrobione teraz pomalu demontuje silnik z saxa więc nie rozumiem twojej wypowiedzi do konca
krzysieks_mc - 25 Sie 2009, 21:10
atarius nie no spoko jak Ci się uda, tylko czy jest sens pakować 1.5d do fiesty. Czy to nie szkoda swojej pracy. bo osiągi i tak będą marne[/b]
atarius - 29 Sie 2009, 21:02
krzysieks_mc napisał/a: | atarius nie no spoko jak Ci się uda, tylko czy jest sens pakować 1.5d do fiesty. Czy to nie szkoda swojej pracy. bo osiągi i tak będą marne[/b] |
ja na osiagi nie narzekalem bo oficjialnie jest to 1.5 ale silnik przeszedł ledki tuning (rozwiercenie i wyłozenie węglikiem spiekanym co o niebo zwiekszyło żywotność i pozwoliło na dodanie trb do niego)
Przez cała moją pracę jako przedstawiciela nie nzekałem na ten silnik więc nie wiem skąd takie twierdzenie zona ma saxo 1.5 i jest to przyzwoite autko a fiesta 1.1 to był dla mnie nie wypał nie wiem czy nie bedzie na sell bo mam juz pomału dośc tego silnika non stop problemy:(
|
|