Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Obroty silnikia 1.1i

simnok - 10 Mar 2009, 18:11
Temat postu: [MK3] Obroty silnikia 1.1i
Witam jestem nowym użytkownikiem.
Przeszukałem forum na ten temat i nie znalazłem rozwiązania dlatego postanowiłem napisać

Mianowicie chodzi o to ze po odpaleniu silnik wchodzi na wysokie obroty 2000-2500 po jakis 10 sekundach spadają do 1000.
Podczas jazdy
Jadę 60 km na 3 obroty 2500. wciskam sprzęgło obroty wzrastają do 3000 i trzymają się do
puki samochód sie nie zatrzyma
(Jadę 60 km na 3 obroty 2500.)-przykład tylko bo tak sie dzieje przy na innych biegach i przy innych prędkościach
I tak jest cały czas

Generalnie chodzi o to ze za wolno spadają obroty jak np samochód stoi jak jedzie spadną dopiero jak się zatrzymam albo jak wrzucę wyższy bieg ( co robię :)

Teraz co zrobiłem
na podstawie tej strony
http://www.piciu.republik...tat/krokowy.htm (mam taki sam silnik)
zrobiłem wszystko wyczyściłem rozmontowałem cały silnik krokowy

nie pomogło

słyszałem o jakimś czujniku do serwa CT-coś tam na przewodzie obrotomierza żeby go odłączyć ale ja nie mam pojęcia gdzie on jest

Proszę o zdjęci gdzie jest ten czujnik
Oraz o radę co zrobić z tymi obrotami ??

Freeman - 10 Mar 2009, 21:34

Ten pierwszy objaw, że obroty idą w górę po odpaleniu to normalna rzecz.
simnok - 10 Mar 2009, 21:51

Niby tak ale odpalę silnik spadną obroty po 10 s do 1000 i w momencie gdy nacisnę gaz (przy gazuje do >3000 to obroty zatrzymuje się na kolejne 5-10s i dopiero spadają

myślałem ze to możne linka nie odbija ale sprawdziłem i jest ok

Przemek FIESTA - 10 Mar 2009, 22:11

Popatrz na linkę od gazu bo jeśli mówisz ze powoli spadają to może być to zwiazane z tym ze linka zaciera sie w pancerzu.
Freeman - 10 Mar 2009, 22:21

Przemek FIESTA, właśnie napisał, że sprawdził i jest ok. A czujnik położenia przepustnicy sprawdzałeś?
simnok - 10 Mar 2009, 22:33

Nie nawet nie wiem jak to sprawdzić

[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 22:55 ]
Ok już znalazłem na forum i z czujnikiem jest wszystko ok

Freeman - 11 Mar 2009, 10:06

simnok napisał/a:
słyszałem o jakimś czujniku do serwa CT-coś tam na przewodzie obrotomierza żeby go odłączyć ale ja nie mam pojęcia gdzie on jest
chodzi ci o VSS? jest tam gdzie się wkręca linkę od licznika. Przeszukaj jeszcze tematy o obrotach kiedyś ktoś wspomniał coś właśnie o jakimś wężyku od serwa?
simnok - 11 Mar 2009, 21:40

dokładnie o to mi chodzi jak ktoś ma to prosze o zdjęcie albo dokładna lokalizacje tego czegoś
drjanusz - 11 Mar 2009, 22:42

VSS jest przy skrzyni biegów na końcu linki od licznika
http://img11.imageshack.u...=1005397xf9.jpg

kuba87 - 11 Mar 2009, 23:39

a co robi ten VSS?
bidżej - 12 Mar 2009, 00:04

kuba87, VSS to Vehicle Speed Sensor - czujnik prędkości pojazdu. tak na prawdę to czujnik prędkości obrotowej wałka wyjściowego ze skrzyni - daje do sterownika informację o tym parametrze, a ta (razem z innymi) potrzebna jest do odpowiedniego wysterowania czasu wtrysku i kąta wyprzedzenia zapłonu...
simnok - 12 Mar 2009, 00:46

a wiec lepiej go nie odłączać tak i szukać przyczyny gdzie indziej tylko gdzie ..... :(
massur - 12 Mar 2009, 00:49

poprzedniemu właścicielowi odpadła dźwignia potencjometru tego od silnika krokowego -regulacji obrotów, przyspawał ją pod złym kątem, i nie dało się jeździć, odpięcie tego potencjometru (taka duża czarna wtyczka) dawało dokładnie taki objaw -przynajmniej można było jechać... może ten potencjometr walnięty (gdzieś na forum był podany zakres rezystancji jakie powinien mieć) albo silnik krokowy brudny...
bidżej - 12 Mar 2009, 07:52

simnok, możesz odłączyć - sterownik da radę bez niego.
jackrzec - 12 Mar 2009, 08:44

Są dwie opcje, albo CPP albo wężyk od mapsensora (lub sam MAP, ale w to wątpię). Innych opcji raczej nie ma. Żaden VSS nie wchodzi w grę, bo on ma znaczenie tylko podczas jazdy i to na dodatek bardzo małe w mk3. Jeśli ten cyrk się dzieje na postoju, to najpierw spróbuj zresetować kompa w samochodzie i wtedy zobacz.
simnok - 13 Mar 2009, 17:33

no ok jak zrestartować kompa ??
mmaatteeuusszzee - 13 Mar 2009, 19:09
Temat postu: Re: Obroty silnikia 1.1i
Miałem kiedyś podobny problem . Odpalałem silnik i przez kilka minut nie mógł zejść z obrotów jeżeli masz taki sam problem to polecam sprawdzenie silniczka krokowego.
kandyk - 13 Mar 2009, 19:12

simnok, Spójrz tu:
http://www.fiestaklubpols...t=2593&start=40

simnok - 14 Mar 2009, 21:57

dalej nie wiem jak zrestartować kompa :(
drjanusz - 14 Mar 2009, 22:04

A czytałeś cały temat od początku-chyba nie :twisted:
MARIUSZ.B - 14 Mar 2009, 22:12

bidżej napisał/a:
VSS to Vehicle Speed Sensor - czujnik prędkości pojazdu. tak na prawdę to czujnik prędkości obrotowej wałka wyjściowego ze skrzyni - daje do sterownika informację o tym parametrze, a ta (razem z innymi) potrzebna jest do odpowiedniego wysterowania czasu wtrysku i kąta wyprzedzenia zapłonu...


Zapewniam Cię, że on wcale taki mądry nie jest. Odłącz go to się przekonasz.

simnok napisał/a:
dalej nie wiem jak zrestartować kompa :(


Olej kompa, wymień CCP i powinno być ok. Dla upewnienia się czy to na pewno CCP odłącz go dla próby, obroty powinny sie uspokoić tylko auto będzie wołowate.

bidżej - 14 Mar 2009, 22:15

MARIUSZ.B, każdy sterownik da radę kontrolować pracę silnika (lepiej lub gorzej) właściwie bez dowolnego czujnika...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group