Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] czasami się muli?

winiar789 - 28 Lut 2009, 20:00
Temat postu: [MK4] czasami się muli?
witam problem następujący jade daje gazu obroty np 3 tys. jest zamula chwilowa ok 5 sek i dostaje kopa ..na cieplym silniku na zimnym raczej to nie wystepuje.. jaka jest tego przyczyna.
arecki - 28 Lut 2009, 20:15

przepływomierz?
winiar789 - 28 Lut 2009, 20:20

jestes pewien w 100%??bo jak tak to kupuje od pumy 1.7:)
arecki - 28 Lut 2009, 20:26

winiar789 napisał/a:
jestes pewien w 100%??bo jak tak to kupuje od pumy 1.7:)



hehe na 100% nie ...niech sie jeszcze inni wypowiedza :bigok:

winiar789 - 28 Lut 2009, 20:31

czekam:)
sewi20 - 28 Lut 2009, 23:52

u mnie byl podobny problem i po wymianie przeplywomierzu dziala elegancko
Adam90 - 1 Mar 2009, 11:03

niech mi ktos powie od czego jest odpowiedzialny przeplywomierz ??
winiar789 - 1 Mar 2009, 11:36

Adam cała reguła:
Przepływomierz to przyrząd pomiarowy służący do pomiaru objętości lub masy materii poruszającej się przez daną powierzchnię prostopadłą do kierunku przepływu.
Zdecydowana większość przepływomierzy służy do pomiaru przepływu cieczy, znacznie mniej konstrukcji służy do pomiaru przepływu gazów. Ponieważ ustrój pomiarowy przepływomierzy wskazuje zwykle wartość chwilową przepływu, konieczne jest zintegrowanie ich z licznikiem. Zatem całkowita objętość materii, która przepłynęła uzyskiwana jest na drodze całkowania w czasie wartości natężenia przepływu w kolejnych chwilach.

Adam90 - 1 Mar 2009, 18:15

ok a moze tez byc przyczyna do falowania obrotów ??
bidżej - 1 Mar 2009, 21:12

Adam90, może to być przyczyna falowania. jak przepływka jest walnięta, to sterownik daje paliwo na ślepo (oczywiście wg odpowiednich algorytmów) i właściwie jedynym wskaźnikiem poprawności składu mieszanki jest sygnał z sondy lambda. pracuje ona w sprzężeniu zwrotnym, a ze względu na sposób korekcji czasu wtrysku (stopniowy a nie skokowy) pojawia się falowanie obrotów...
Adam90 - 1 Mar 2009, 21:25

ok dzieki kurde bujam juz sie z nimi z 2 tyg dzieki a jeszcze jedno w jakiej cenie mozna taka kupic mniej wiecej nową ??
olo - 13 Mar 2009, 22:39

Używany od 50 do 150 oryginalny.
Podróbka 260 zł nowa
Orginal nowy pireburga czy jakos tam okolo 550 zł w IC

U mnie bylo podobnie i wymienilem przeplywke pozniej lambde czujnik temperatury :P filtr paliwa :P i jeszcze pare pierdół

A co sie okazalo ze sprzeglo sie slizga :/ masakra :P

Adam90 - 15 Mar 2009, 10:53

wiesz co ja do tej pory wymieniłem czujnik położenia przepustnicy silnik krokowy i inne czujniki i nie dało to skutku dopiero jak wymieniłem przepływkę na nową to teraz działa prawidłowo :-) a tak poza tym ile ma żywotność lambda ?? <8>
drjanusz - 15 Mar 2009, 12:14

Adam podobnie jak Ty powymieniałem i nie ma żadnej różnicy nie wiem już co dalej :yyy:
Adam90 - 16 Mar 2009, 18:28

hehhe jedyne co ci zostało to silnik i przepustnica bo jak czujniki powymieniałeś ale raczej przepustnica chyba nie ale niech się inni wypowiedzą i powodzenia życze :hihihi:
drjanusz - 16 Mar 2009, 22:40

Adam mam nawet założony swój http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=38075 No jakoś nikt nic nie podpowiada :yyy: :fox: :sad:
olo - 16 Mar 2009, 23:13

Mi tez się wydaje ze przepustnica nie bo zachowywala by sie tak caly czas a nie tylko na rozgrzanym :P
drjanusz radze pojechać na warsztat niech oni się martwia bo wymienisz pol auta a okaze sie ze pies gdzie indziej pogrzebany :P

drjanusz - 16 Mar 2009, 23:26

olo napisał/a:
bo wymienisz pol auta a okaze sie ze pies gdzie indziej pogrzebany

I to jest pytanie -GDZIE :twisted:
Jak do tej pory żadne ale to żadne moje auto( a możesz mi wierzyć troche ich miałem) nie widziało innego warsztatu niż mój i ta ch....a nie będzie tego zmieniała,a jeste baaaaaardzo uparty :twisted:

arko - 1 Kwi 2009, 15:57
Temat postu: Re: czasami się muli?
Witam wszystkich
Jestem posiadaczem Fiesty MK IV z silnikiem 1.25 zetec z przebiegiem 120000

Moze podepne sie pod temat

winiar789 napisał/a:
witam problem następujący jade daje gazu obroty np 3 tys. jest zamula chwilowa ok 5 sek i dostaje kopa ..na cieplym silniku na zimnym raczej to nie wystepuje.. jaka jest tego przyczyna.


Mam dokladnie to samo. Jednak u mnie dodatkowo jest jeszcze taka sytuacja ze kiedy jade na 1 lub 2 biegu bez gazu i sprzegla np tocze sie w korku to niestety nie ujade poniewaz samochod strasznie szarpie- robi tzw kangurki. Musze mu wtedy delikatnie dodac gazu albo wcisnac sprzeglo. Problem ustaje przy ok 1,5tys obrotow
Zauwazylem rowniez ze kiedy auto stoi na wolnych obrotach to bardzo delikatnie faluja mu obroty. Malo zauwazalne na obrotomierzu jednak idzie to wyczuc ze silnik nie pracuje rowno.
Moje pytanie jest czy w moim przypadku tez mozna mowic o uszkodzonym przepływomierzu?
Czy istnieje mozliwosc sprawdzenia tego czy to jest przeplywomierz w inny sposob jak wlozenie poprostu innego przeplywomierza? Nie wiem np podpiac go pod komputer ( nie bardzo jestem w temacie i nie wiem czy to wykarze dlatego pytam). Z gory dziekuje za podpowiedzi. Pozdrawiam

olo - 1 Kwi 2009, 20:31

Pytanie zasadnicze ze tylko na cieplym czy ogolnie bo u mnie na początku bylo wlasnie tylko na po rozgrzanym silniku a pozniej to juz jak się trafilo :) wymienilem przeplywke :P sonde lambda a okazalo sie ze tarcza sprzęgla byla juz cienka jak żyletka u i poprostu maszyna sie slizgała a efekt tego byl taki jak gdyby zamułka w okolicach 3 tysiecy i przy gwaltownym przyspieszaniu zamulalo a po chwili tarcza lapala i przyspieszal normalnie. Wymienilem sprzeglo i dalej katuje moja fofi :) problem zniknol :P
arko - 2 Kwi 2009, 10:20

W moim przypadku ma to miejsce tylko na cieplym silniku. Taka rzecz dzieje sie w okolicach ok 2,5 tys obrotow, pozniej jak wejdzie juz na 3 tys to juz ciagnie ladnie.
Zauwazylem wczoraj jeszcze ze kiedy jade z otwartym szyberdachem co jakis czas zalatuje paliwem. nie ma reguly kiedy tzn idzie wyczuc kiedy ruszam na swiatlach a raz nie niekiedy jade rowno i tez nagle czuc zapach paliwa.
Co prawda mam ten samochod od jakis 4 miesiecy ale jestem pewien ze czegos takiego wczesniej nie bylo.

Wa51oL - 2 Kwi 2009, 21:59
Temat postu: Re: czasami się muli?
arko napisał/a:

Jednak u mnie dodatkowo jest jeszcze taka sytuacja ze kiedy jade na 1 lub 2 biegu bez gazu i sprzegla np tocze sie w korku to niestety nie ujade poniewaz samochod strasznie szarpie- robi tzw kangurki. Musze mu wtedy delikatnie dodac gazu albo wcisnac sprzeglo. Problem ustaje przy ok 1,5tys obrotow
Zauwazylem rowniez ze kiedy auto stoi na wolnych obrotach to bardzo delikatnie faluja mu obroty. Malo zauwazalne na obrotomierzu jednak idzie to wyczuc ze silnik nie pracuje rowno.
Moje pytanie jest czy w moim przypadku tez mozna mowic o uszkodzonym przepływomierzu?
Czy istnieje mozliwosc sprawdzenia tego czy to jest przeplywomierz w inny sposob jak wlozenie poprostu innego przeplywomierza? Nie wiem np podpiac go pod komputer ( nie bardzo jestem w temacie i nie wiem czy to wykarze dlatego pytam). Z gory dziekuje za podpowiedzi. Pozdrawiam


To z nierówną pracą ja mialem podobnie ale to akurat były świeczki do wymiany :)
Też mam problem z zamułą przy 2,5tys obrotów i jak narazie nie mam pojecia co to moze byc u mnie :) powodzenia życze :)

winiar789 - 11 Kwi 2009, 11:19

Odkopie stary temat ..co do zamulenia wymieniłem przepływomierz ,sonde lambde i gra muzyka nic sie nie muli problem jeszcze mam z czujnikiem predkosci jest odpiety caly czas bo trzyma obroty jak nie zachamuje do zera. Jednak nurtuje mnie jedno caly czas mam 1000 obrtów na min a nie 900 jak fordowska ustawa przewiduje.. albo jest to przez ten czujnik ablo przez silnik krokowy ktory do mojego kabrio kosztuje 350 PLN.Pozatym jadac np 200km/h :-) i nacisne sprzegło obroty nie spadaja odrazu do tego 1000 tylko 1500 trzymaja tak około 5 sekund i spadaja do 1000 tez nie wiem oco tu chodzi?
Marcin - 11 Kwi 2009, 11:43

moja też nie lubi mieć wpiętego vss'a :-P i bez niego mam zawsze ~900obr.
winiar789 napisał/a:
Pozatym jadac np 200km/h

:hahaha: :hahaha: :hahaha:
winiar789 napisał/a:
i nacisne sprzegło obroty nie spadaja odrazu do tego 1000 tylko 1500 trzymaja tak około 5 sekund i spadaja do 1000 tez nie wiem oco tu chodzi

też tak czasami mam przy wyższych prędkościach, z podpiętym vss powinno być tak zawsze.

Wa51oL - 11 Kwi 2009, 15:10

Winiar nie rąbnoles sie o jedno zero? Chyba że z górki jechales z wiatrem ;d
Marcin - 9 Lut 2011, 18:00

Odkopuje temat, bo muszę się wziąć za swoje padło, problem podobny jak z pierwszego postu, ja mu w gaz a on myśli co ma zrobić tak do jakiś 2-2,5k obrotów, czas zamulenia powiedźmy 1-5sek, nie za każdym razem, ale zawsze tak do jakiś max 10km od ruszenia (zimny silnik). Przy wyższych obrotach nie ma tego problemu.

Dawno nic nie wymieniałem, świeczki platynki ngk mają z 25kkm, filtr paliwa też chyba coś koło tego, filtr powietrza jakoś w zeszłym roku był wymieniany, kabelki nie mam pojęcia, bo ich nie zmieniałem - i tak mi się wydaję, że to one, paliwo raczej ok. Kiedyś grzebałem trochę przy cpp - miał jedną operacje z kontaktem pr w roli głownej, ale jesienią go sprawdzałem czy nie ma przerwy w rezystancji i było ok.

Liczę na konkretne odpowiedzi co sprawdzić oprócz dyskoteki, a nie listy rzeczy do wymiany i zobaczymy co będzie. Dodam jeszcze, że mój zetec to wersja z MAP'em.

biszkoptowe pozdro! :-P

edit.
pod maską dyskoteka, czyli prawdopodobnie przyczyną są kable wn.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group