Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] PROBLEM Z HAMULCAMI

scorpion1979 - 12 Lut 2009, 18:14
Temat postu: [MK3] PROBLEM Z HAMULCAMI
Witam wszystkich serdecznie opisze problem jaki powstał w mojej fiescie mk3 chodzi o hamulce a wiec sytuacja wygląda tak po dłuższej postoju auta jadąc pierwsze wcisnięcie hamulca i pedał sztywny dopiero po drugim mocniejszym wciśnięciu pedał jest normalny i hamuje samochód rewelacyjnie ale zauważyłem ostatnio że przy postoju na światłach , w korkach jakby trzymały mnie deklikatnie hamulce i wtedy wciskam dwa razy mocno hamulec i hamulce puszczaja i tak sie dzieje przy prawie każdym zatrzymaniu pojazdu. Jakby trzymał mnie hamulec bardzo dobrze to odczuwa sie podczas stania pojazdu na górce , podjezdzam zatrzymuje auto puszczam hamulec a auto stoji nie stacza sie z gorki , dopiero jak wcisne dwa razy mocno hamulec to puszcza wtedy. Tak podejrzewam ze jest to pompa ale pewnosci nie mam
może maccie jakieś pomysły na to
dzieki bardzo pozdrawiam

diodalodz - 12 Lut 2009, 19:08

raczej uszkodziło się serwo . Ale trzeba przegląd zrobić i zaciskom i wężom elastycznym .
scorpion1979 - 13 Lut 2009, 21:26

no właśnie zastanawiałem się nad wymianą pompy z serwem , jakiś czas temu pewien "fachowiec" powiedział że to pompa blokuje ale ja nie jestem pewny tego mechanika dlatego mam z tym problem i wstrzymuje sie narazie z naprawą bo nie wiem co naprawiać

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 13:22 ]
a jest jakis sposób żeby sprawdzić czy padło serwo

diodalodz - 15 Lut 2009, 16:23

odłącz podciśnienie od serwa i zobacz czy wtedy będzie hamować . ale wtedy będzie trzeba wciskać mocniej pedał hamulca .
scorpion1979 - 15 Lut 2009, 20:32

wczoraj po licznych opiniach na forum przeczysciłem zaworek od serwa i po odłaczeniu wężyka sprawdziłem jaki jest pedał hamulca no i okazało sie że był sztywny że nie szło go nawet wcisnąć. więc nie wiem czy serwo jest dobre i tak ma być czy serwo padło , dodam jeszcze że po przeczyszczeniu zaworka jakby hamulec puścił , ale też nie do końca niby mniej trzyma ale jeszcze trzyma wiec nie wiem czy wymienić pompe z serwem czy raczej szukać przyczyny w innym miejscu tzn. przewody , szczęki
a jeszcze jedno przy wczorajszym grzebaniu przy aucie zauważyłem ,że moja pompa ma przy dwóch wyjściach na przewody hamulcowe jakieś reduktory , czy jest to reduktor siły hamowania i czy da sie to przełożyc do pompy która tego nie ma

szynszyl - 15 Lut 2009, 22:12

diodalodz napisał/a:
trzeba przegląd zrobić wężom elastycznym
koszt ok 20 zł sztuka, a jaka frajda jak auto hamuje
diodalodz - 16 Lut 2009, 01:04

hehe szynszyl tym systemem w 10 letnim aucie można zmienić wszystko :) Trzeba znaleźć przyczynę i sprawdzić jak wyglądają przewody . Jak auto przekroczy 25 lat to można zmieniać jak leci bo po tylu latach elementów dobrych jest mniej niż złych :)
szynszyl - 16 Lut 2009, 09:12

miałem 18 letnią fieste i w tym czasie poleciały dwa razy przewody elastyczne, przy zachowaniu 3 letniego okresu zmiany płynu hamulcowego i przewody ze średniej półki.
zaś serwo pada albo na malej membranie jak pamietam i świszczy, albo na dużej i nie słychać - zaś pedał twardy (może na odwrót)

qrdesz87 - 22 Maj 2009, 02:11

to ja mam inny problem z hamulcami :sad:
po odpowietrzeniu na zgaszonym aaucie pedał jest wysoki i twardy i nie spada.
na zapalonym pedał wpada w podloge jak sie go wciska.
Ktorys przewod hamulcowy? wymieniałem jeden ostatnio, i w sumie nie wiem czy hamulce tez tak chodzil pzred ta wymiana.
serwo i pompe przekladalem na probe (ewentualnie jesli to serwo jest powodem, to znaczyloby ze mam 2 sztuki tak samo padniete).

diodalodz - 22 Maj 2009, 10:42

ani serwo ani pompa . uszkodzenie jest gdzieś dalej i zacząć trzeba od przewodów elastycznch .
marian - 22 Maj 2009, 13:47

posprawdzaj takie elementy jak:
1)tłoczki zacisków czy chodzą i nie mają zabrudzeń lub uszkodzeń
2)możesz poodkręcać przewody przy zaciskach i spuścić płyn cały a potem nowego nalać może masz gdzieś jakiś zator
3)sprawdż działanie tylnych szczęk bo tam przeważnie się robi syf i działanie linki ręcznego czy lużno chodzi i odbija

diodalodz - 23 Maj 2009, 09:52

marian napisał/a:
działanie linki ręcznego czy lużno chodzi i odbija
to daje przeciwny efekt czyli poprawia hamulce .
marian - 23 Maj 2009, 10:54

diodalodz napisał/a:
marian napisał/a:
działanie linki ręcznego czy lużno chodzi i odbija
to daje przeciwny efekt czyli poprawia hamulce .
tak masz racje tylko że w tym przypadku chodziło mi oto że powinna chodzić lekko aby było sprawne
another1987 - 7 Lip 2009, 08:37

ja znów mam podobny problem, tyle że przedni lewy hamulec, a raczej zacisk nie odbija czy coś i strasznie sie tarcze razem z felgami grzeją,chce wymienic klocki ale nie wiem jak usprawnic szczęki;/ sommeone help me? jakiś maly instruktaż od wczoraj mam prawko i auto.
szogoon - 7 Lip 2009, 09:43

tłoczek nie cofa - sprawdź go

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group