|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] korek wleu oleju
keram71_89 - 8 Lut 2009, 13:18 Temat postu: [MK3] korek wleu oleju ostatnio jadac samochodem uslyszalem stuk pod maska i po zatrzymaniu i otwarciu maski zauwazylem ze zostal wyrzucony korek i dalej zdarza mi sie to dosc czesto
granadziarz - 8 Lut 2009, 13:31
pierwsze: masz stwardniały oring na korku - zmień.
drugie: masz za wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej - na polski - pierścienie nie uszczelniają prawidłowo i gazy spalinowe w zbyt dużych ilościach przedostają się pod tłoki.
trzecie: masz niedrożny układ odpowietrzenia skrzyni korbowej - na polski - ta rurka od korka do filtra i jej odgałęzienie do kolektora są gdzieś pozatykane piętnastoletnimi osadami olejowymi.
szogoon - 8 Lut 2009, 14:15
heh, dobrze wytłumaczone
sprawdź korek czy przechodzi tamtędy powietrze... (czyli wyciągnij gumową rurke i dmuchnij mocno, czy coś pójdzie- oczywiście po tym zabiegu umyj zęby zanim pójdziesz do dziewczyny)
no i sprawdź samą rurke, jeśli coś tam zalega to wyczyść to ;]
a jak masz włączony silnik i wyciągniesz korek, przyłóż rękę w miejsce gdzie był korek... mocno dmucha ? jeśli tak to zła wiadomość...
jeśli mało dmucha to ok ;]
a pytanie z innej beczki: ile Ci bierze oleju ?
keram71_89 - 8 Lut 2009, 20:26
czy mocno dmucha to jutro sprawdze a jesli tak to co to moze znaczyc a oleju mi nie bierze duzo
szogoon - 8 Lut 2009, 21:13
jeśli mocno dmucha to znaczy, że masz przedmuchy
na 99% wtedy masz silnik do wymiany/remontu
keram71_89 - 8 Lut 2009, 21:42
a jak bedzie dmuchalo ale slabo to jest ok czy to tez moze coz znaczyc, bo silnik to raczej powinien zasyac powietrze ?
bidżej - 8 Lut 2009, 22:16
keram71_89, jak będzie dmuchało słabo to znaczy że Twój silnik jeszcze trochę pożyje.
keram71_89 napisał/a: | silnik to raczej powinien zasyac powietrze ? |
silnik zasysa powietrze do kolektora dolotowego. a pod korkiem masz ujście odmy, czyli odpowietrzenia skrzyni korbowej (po polsku: przestrzeni poniżej tłoków). jeśli by dmuchało bardzo, to by znaczyło, że masz nieszczelne cylindry i spaliny zamiast pchać tłok, przelatują wokół niego i przedostają się pod spód, skąd są odprowadzane przez odmę. lekkie dmuchanie powodowane jest ruchem tłoków i pewnie częściowo też niewielkimi i w sumie normalnymi (jak na ten wiek i technologię) przedmuchami spalin pod tłoki. dodatkowo odma wyciąga pary oleju i kieruje tą mieszankę (spaliny+pary) spowrotem do kolektora celem przepalenia. jasne?
keram71_89 - 9 Lut 2009, 09:14
tylko za bardzo nie wiem jak mocno moze dmuchac, mozna to jakos sprawdzic , sprawdzalem i wydaje mi sie ze mocno nie dmucha i ze to moze byc tylko od korka poniewaz jak go pociagnalem to zszedl bardzo lekko i moze byc on luzny
JoeMix - 9 Lut 2009, 10:32
Zapal silnik - ręką zatkaj dziurę, będziesz wiedział czy mocno dmucha, korek powinien siedzieć ciasno, na pracującym silniku sciągnięcie powinno być trudne - jak granadziarz pisał - zmień oring na korku.
keram71_89 - 9 Lut 2009, 18:53
wymienilem dzisiaj korek , za kilka dni napisze czy cos pomoglo
znajomy19 - 9 Lut 2009, 19:30
Jak ja miałem zatkaną odmę to mi korek niewyskakiwał tylko olej przez uszczelniacz uciekał chyba ze nie masz oleju już w silniku
keram71_89 - 9 Lut 2009, 19:34
wlasnie chodzi o to ze korek mi tylko wyskakiwal a olej nie ucieka przez uszczelniacz, a oleju mi nie bierze duzo i na bagnecie mam odpowiedni poziom
[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 12:59 ]
wymiana korka pomogła
[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 18:06 ]
wymienilem korek i wsystko gra
|
|