|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika - cewka po raz trzeci..POMOCY
darkside - 1 Lut 2009, 18:02 Temat postu: cewka po raz trzeci..POMOCY Witam.
Jestem już zdesperowany jeśli chodzi o ten temat i bardzo proszę o wyrozumiałość.
Po raz pierwszy problem się pojawił rok temu. Nagle samochód stracił moc i ledwo zjechałem na pobocze.Po zgaszeniu silnika nie mogłem już jej odpalić. Patrze za silnik a katalizator jest cały czerwony. Nie obyło się bez holowania.
Po przeczytaniu lektury na tym forum zorientowałem się że to cewka. Odkręciłem ją i była pęknięta. Pojechałem na szrot i dostałem identyczną tylko że dobrą. Zainstalowałem na miejscu, odpaliłem, zgasiłem i już nie odpaliłem. Cewka pękła.
Pojechałem na szrot i zgłosiłem reklamacje. Wymienił na inną i polecił zmianę modułu. Cały zestaw czyli moduł+cewka pochodził z jednego samochodu,Escorta 1,3. Zainstalowałem zestaw i było wszystko dobrze aż do teraz. Jest ta sama sytuacja co rok temu.
Brak mocy ale jakoś jedzie. Po przejechaniu 10 km otwieram przednią maskę i znowu katalizator jest czerwony. Tylko sytuacja różni się tym że teraz jeszcze odpala ale ciekawe jak długo.
Co może być przyczyną???? Byłem już u 3 mechaników i żaden nie potrafi załatwić problemu. Wymieniłem świece, filtry paliwa,oleju,powietrza. Mam jeszcze przewody WN do wymiany.
Nie mam miernika ale sobie kupię bo już mam tego dosyć . Prosiłbym jeszcze o instrukcje jak mam zmierzyć napięcie na module i jakie powinno być oraz na cewce.
Mam FORDA FIESTę 1995r. silnik 1.3 benzyna
kazi - 1 Lut 2009, 18:13
to co piszesz to do działu elektrycznego a tematy sie opisuje np MK3 ble blebe.
Katalizator masz czerwony i to jest od cewki ?
Jak jest zapchany to może sie i robi czerwony.
darkside - 1 Lut 2009, 21:40 Temat postu: nierawda słuchaj nie jestem mechanikiem ale weług mnie przyczyną czerwonego katalizatora jest
to że jeżeli cewka pęka to jest przebicie i nie wysyła impulsu do świecy przez przewody WN
wtedy chodzi na 2 garach bo z reguły tak jest(cewka składa się z tyłu z dwóch pokrytych plastikiem oddzielnych części i jak jeden plastik pęka to 2 cylinndry nie działają prawidłowo). Mieszanka paliwowa nie spalona dokładnie w tych dwóch cylindrach wypływa do układu wydechowego i pozostaje w katalizatorze grzejąc go do czerwoności.
Katalizator napewno nie jest zapchany bo przez jakiś czas od wymiany Cewki+modułu chodził bez zarzutu. Może masz rację że napisałem nie tu gdzie trzeba ale ten dział ogląda wiecej osób , które mogłyby mi pomóc....Proszę o pomoc!!!
pablon - 1 Lut 2009, 21:46
W moim przypadku peknieta cewka nie dawała iskry na jednym cylindrze 4. Widac było że paliwo leci do kolektora i był wyciek. Nic nie było czerwone, ale chyba mój model nie ma kata.
Jak wygldaja świece, można z nich coś powiedziec.
MARIUSZ.B - 1 Lut 2009, 22:01
Prawdopodobnie problem tkwi w zasilaniu. Należy dokładnie sprawdzić alternator i połączenia mas, oraz linii akumulator - alternator. Wszelkie niesprawności połączeń w tej części instalacji, będą skutkowały dość dużymi chwilowymi skokami napięcia. Sprawdź również wszystkie masy w aucie.
kazi - 1 Lut 2009, 22:03
darkside napisał/a: | wtedy chodzi na 2 garach bo z reguły tak jest | Wszystko ok ale jak na 2 garach to nie pojedzie bo przecież nie będzie miał siły i mocy a silnik będzie się telepał. Dziwie się Ci dlaczego pęka Tobie ciągle cewka przecież to chyba mało prawdopodobne żeby co raz to pękała? poza tym ja się z przypadkiem czerwonego katalizatora nie spotkałem. Sprawdź stan świec może masz na jakieś zwarcie i palisz cewkę chociaż ja wiem ..... odpukać - sprawdź
bidżej - 1 Lut 2009, 22:56
katalizator jest czerwony z tego powodu co pisze darkside - cewka zdych, jeden (albo i czasem 2 ) gar nie pali i paliwo idzie w wydech, gdzie zapala się z powodu temperatury...
darkside - 2 Lut 2009, 15:43 Temat postu: w/w Myśle że rzeczywiście coś jest z instalacją elektryczną a szczególnie z masą. Musze posprawdzać przewody. Jak sobie pomyśle że znowu mam kupić cewkę to aż mnie szlak trafia. Mam prośbę jeszcze do Was. Jakbym miernikiem sprawdzał wartości napięcia cewki i modułu to jakie powinny być wartości prawidłowe ? Elektrykiem nie jestem.
|
|