|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Silnik cierpi na chorobę morską... Pomocy
PAWELwrx - 26 Sty 2009, 23:13 Temat postu: [MK3] Silnik cierpi na chorobę morską... Pomocy Witam wszystkich jestem nowy ale czytelnikiem już od dawna, nie jeden problem dzięki wam już rozwiązałem ze swoja fifi . Problem mam taki jak w temacie i nie mogę znaleźć przyczyny. A zaczął się już bardzo dawno, pogłębiał się aż na stałe straciłem iskre na jednym cylindrze i zmuszony byłem wymienić cewkę na nową. Po wymianie radość nie trwała długo bo pierwszy deszcz i usterka wróciła, a ostatnio samochód postał 3 dni i nie trzeba było kałuży (za oknem ciągle mgły i wilgotno). Przeszukałem forum ale odpowiedzi nie znalazłem. Prosiłbym o pomoc. Jestem laikiem.
Póki co z problemem radzę sobie w ten sposób,że jak silnik ciepły to gaszę go na około 30min i problem znika lub jak zimny zostawiam na wolnych obrotach na 3 cylindrach aż się zagrzeje i dopiero wyłączam zapłon na te pół godziny ale to nie rozwiązanie...
diodalodz - 27 Sty 2009, 00:41
a świece zmieniłeś ?? chociaż tą jedną podmień. Jeśli nie pomoże a przewody są ok to sprawdź kompresję na tym cylindrze . Może po prostu usiadła kompresja . A jeśli coś to weź miarkę (np suwmiarkę ) i zobacz ile się unosi laska popychacza względem reszty takich samych tzn porównujesz ssące z ssącymi czyli dwa pomiary gdy jest zawór zamknięty i gdy jest max otwarty i odejmujesz otwarty- zamknięty i masz wznios krzywki . czasami jest tak że zjada np jedna krzywkę na wałku .
JoeMix - 27 Sty 2009, 08:08
Z tego co kolega pisze to ma przebicie,,, problem narasta od wilgoci,,, skoro cewkę masz wymieniona to zamień jeszcze przewody WN i świece.
PAWELwrx - 27 Sty 2009, 10:08
świece oczywiście i kable wymieniane, na starych używanych kablach czy nowych nie ma różnicy. Po podmianie świecy też. Problem oczywiście nie występuje latem no chyba że popada... Ciekawi mnie jakie jeszcze rzeczy odpowiadają za iskre oprócz cewki.
Freeman - 27 Sty 2009, 10:19