|
Forum FiestaKlubPolska -
|
![](images/print.gif) |
Elektryka - [MK3] Przełącznik zespolony
Piotr2608 - 22 Sty 2009, 16:09 Temat postu: [MK3] Przełącznik zespolony Witam serdecznie
Jestem nowy i mimo iż szukałem na forum odpowiedzi na pytanie nic nie znalazłem a problem wygląda następująco miałem uszkodzony przełącznik zespolony gdyż nie działał kierunkowskaz prawy więc wymieniłem na nowy (fotografia) wszystko w nim hula ale nie działa tylna wycieraczka co może być tego przyczyną? Zaznaczam iż tylna wycieraczka na poprzednim zespolonym działała
Pozdrawiam Piotr
kazi - 23 Sty 2009, 14:07
a wymieniłeś na nowy czy używany bo pewnie w tym nie działa wycieraczka albo cos ze stykami w klapie być może to przypadek.
polo1976 - 23 Sty 2009, 15:00
kazi napisał/a: | a wymieniłeś na nowy czy używany bo pewnie w tym nie działa wycieraczka albo cos ze stykami w klapie być może to przypadek. |
Kolega pisze ze na poprzednim wycieraczka działała, wiec to raczej zespolony jak dla mnie
Piotr2608 - 24 Sty 2009, 20:53
Koledzy ale miernikiem sprawdzam i styk od tylniej wycieraczki w zespolonym działa a może w kostce wystarczy przełożyć kable? Ten który założyłem inaczej się zachowuje i ma inne oznaczenia niż tamtej poprzedni - mowa o oznaczeniach na nim i funkcjach
polo1976 - 24 Sty 2009, 22:28
No jak założyłeś od innej wersji to może faktycznie być coś zamieszane. Podaj symbole starego i nowego. Może po tym dojdziemy gdzie leży problem. Jak możesz zapodaj foty.
Piotr2608 - 25 Sty 2009, 16:10
Nie mogę znaleźć tego starego przełącznika tego nowego zdjęcię jest na górze i ma czasówki (chodź nie ma czasówek w wycieraczce bo działają normalnie) mój poprzedni nie miał czasówek i jak dało się dzwignie na dół działała tylna wycieraczka tutaj jak dam na dół działa przednia wycieraczka.
Jak znajdę ten stary podeślę fotkę.
polo1976 - 25 Sty 2009, 19:22
Żeby czasówka działa musi być jeszcze przekaźnik czasowy do wycieraczek (w skrzynce z bezpiecznikami duża pomarańczowa kostka)
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=11667
Z tego co poszperałem na forum są 4 wersje zespolonego do fiesty więc czeka Cię prawdopodobnie przeróbka wiązki lub wymiana zespolonego na starszą wersję
falconus - 12 Lut 2009, 10:53
Masz napewno inny przełącznik.
Mam właśnie taką wersję że czasówka jest na przedniej wycieraczce jak sie da w dół a w górę są dwa stopnie prędkości.
Tylna wycieraczka jest gdy pociągnę dźwignię do siebie, a jeśli jeszcze mocniej pociągnę to zaczyna spryskiwać przednią szybę. Trochę to nie praktyczne bo żeby spryskać przednią szybę to najpierw włączy się wycieraczka tylniej szyby
szogoon - 12 Lut 2009, 10:57
falconus, wygląda na to, że masz namieszane
ja mam tak, że jak ciągnę do siebie to się włącza tylna wycieraczka, a mocniej to spryskiwanie tylnej szyby, więc logiczne...
a spryskiwanie przedniej jest na przycisku tak jak na zdjęciu Piotr2608
drjanusz - 12 Lut 2009, 11:04
falconus to masz coś spieprzone w połączeniach kabli bo u mnie spryskiwacz przedniej działa jak nacisne na przełącznik tak samo jak na sygnał dźwiękowy,a tak jak u Ciebie-jak pociągne do góry to działa spryskiwacz ale tylnej szyby i wydaje mi się to bardziej logiczne
znajomy19 - 5 Kwi 2009, 16:54
falconus napisał/a: |
Tylna wycieraczka jest gdy pociągnę dźwignię do siebie, a jeśli jeszcze mocniej pociągnę to zaczyna spryskiwać przednią szybę. Trochę to nie praktyczne bo żeby spryskać przednią szybę to najpierw włączy się wycieraczka tylniej szyby |
mam tak samo wiem że do przełącznika idzie wtyczka bodajże na 6 lub 8 kabli wie ktoś które kable zamienic zeby było tak jak ma byc bo to jest troche denerwujące
Fado - 19 Cze 2009, 22:00
Witam. Mój problem w MK3 jest następujący: prawa manetka działa tylko do góry i do dołu (góra=szybki przód, dół=przerywany przód). Działa też guziczek od płynu. Niestety chyba ktoś nadużywał siły i manetka do przodu i tyłu lata bezwładnie i nie działa mi tylna wycieraczka, tak jakby coś się tam ułamało. Oczywiście da się bez tego jeździć ale jakby ktoś miał pomysł jak to naprawić, to będę wdzięczny.
bidżej - 20 Cze 2009, 13:37
Fado, rozebrać i zajrzeć. albo połamany przegub manetki, albo tylko spadła sprężynka...
Fado - 22 Cze 2009, 22:05
A może lepiej byłoby jakbym sobie zrobił jakiś guziczek sterujący wycieraczką z tyłu a zespolony zostawił jak jest?
nexia145 - 10 Lip 2009, 17:14
Witam,wtopię się w ten temat zespolonego.A więc kierunki działają cacy a awaryjne jak włącze to przekażnik tan na dole strzela,trzaska itp. Jak go wyjąłem to jeden wtyk jest okopcony cały (ten dolny) który jest jeden.Ten przekażnik ma osobne działanie dla kierunków i awaryjnych Pozdrawiam
bidżej - 10 Lip 2009, 18:35
nexia145, z tego co wiem kierunki i awaryjki są oddzielne
popatrz chociażby po pracy przerywacza - jak wyciągniesz/spalisz jedną żarówkę, to kierunki będą chodzić szybciej z tej strony gdzie brak żarówki, a awaryjki zawsze tak samo
nexia145 - 10 Lip 2009, 18:44
No ale przekażnik maja jeden,ten przy zespolonym,na dole tak?może to on jest juz do jeśli strzela przy awaryjnych.Jest jeszcze takie cudo.jak skręce zespolony mocno te 4 srubki to awaryjne sa a kierunki głupieja a jak poluzuję to kierunki spoko a awaryjne bee.Teraz to obadałem bo kopie przy tym.Pozdro
Puff - 10 Lip 2009, 22:58
nexia145 - są oddzielne układy sterujące. Na migacze są przerywacze standardowe (gdy pobór prądu maleje, zaczynają przyspieszać - dają znać, że masz spaloną żarówkę kierunkowskazu), a na światła awaryjne masz przerywacz elektroniczny (musi migać tak samo nawet jeśli jesteś po dzwonie - częstotliwość migania jest niezależna od obciążenia)
Być może coś jest nie tak z przekaźnikiem (swoje lata już ma, styki mogą być zjechane)
nexia145 - 10 Lip 2009, 23:08
więc pisałem ,że przekażnik ma okopcony jeden styk.Ten dolny ze tak nazwę.Są dwa u góry "pionowe" i jeden dolny "poziomy"i ten dolny jest okopcony.Wymienię to sie zobaczy.Dzięki pozdrawiam
zimzia - 16 Lip 2009, 12:08
podepnę się pod ten temat
mój problem polega na tym ze gdy przesunę dźwignie w duł to nie mam pojedynczego albo przerywanego ruchu przednich wycieraczek i jeszcze jak przesunę w gorę to wycieraczki się włączają ale gdy wyłączę to nie wracają do swojego pierwotnego położenie tylko zostają w tym miejscu co wyłączyłem
bidżej - 16 Lip 2009, 12:18
problem 1 - możliwe że padł przekaźnik (chyba że masz tam układ programowalny taki jak w mk5)
problem nr 2 - prawdopodobnie zdycha silnik (ma w środku jakiśtam styk/przełącznik powodujący powrót do położenia wyjściowego). możesz spróbować to rozebrać i wyczyścić.
zimzia - 16 Lip 2009, 16:14
dobrałem się do skrzynki z przekaźnikami znajdującej się za bezpiecznikami wewnątrz nadwozia
wg tego opisu i schematu to ten w kółku
po wypięciu go nic się nie zmieniło w dół nie działa w górę nie wraca do swojego położenia
myślicie ze to możne być właśnie to???
zimzia - 19 Lip 2009, 21:32
1 problem został w wczoraj usunięty okazał się padnięty przekaźnik
dalej szukam rozwiązania problemu 2 czemu nie wracają po wyłączeniu
jutro przyjże się silnikowi i stykom
JoeMix - 19 Lip 2009, 21:44
zimzia, problemem jest albo uszkodzenie styków układu parkowania i hamowania silnika wycieraczek albo przełącznika przy kierownicy (albo ewentualnie okablowania)
|
|