|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - Silnik nie może się dogrzać
jurek - 18 Sty 2009, 15:32 Temat postu: Silnik nie może się dogrzać Witam ponownie!
Sprawę niektórzy z Was znają z poprzedniego tematu.
Dalej jeżdżę na zimnym silniku. 50km jazdy i na wskaźniku jest ciut za połową.Według tego ile temperatury-70-75 stopni C.
3/4 chłodnicy non stop zasłonięte.Termostat wymieniony(oryginał)temp.otwarcia 86 stopni.
Według tego może i mało, ale śmiem wątpić, czy uzyskuje taką temperaturę aby się otworzył, wskazówka nic nie spada.Czujnik również zmieniony, na taki sam zielony.
Dalej bardzo długo następuje podgrzewanie do max. temp. jaką uzyskuje.Chłodnica podgrzewa się wraz z tem. płynu w silniku. Wąż do chłodnicy jest tylko ciut ciut chłodniejszy od węża na centralkę.Jeżeli termostat jest zamknięty, to chyba norma. Dalej jest wrażenie jakby termostat nie zamykał.
Wykręcałem przy gorącym silniku i za każdym razem jest zamknięty. Z korkiem chyba? w porządku bo widać, że utrzymuje ciśnienie odpowiednio do temperatury. Czy otworzycie korek po przejechaniu 50 km, bez obawy poparzenia?
Wąż prawie zawsze daje się trzymać ręką, wiec raczej wskaźnik w normie.
Dajcie mi przynajmniej jakiś punkt zaczepienia, bo temperatura mojego łba zaczyna wzrastać
JoeMix - 18 Sty 2009, 19:18 Temat postu: Re: Silnik nie może się dogrzać
jurek napisał/a: | Dalej jeżdżę na zimnym silniku. 50km jazdy i na wskaźniku jest ciut za połową. | Czyli jak wskazówka... chmm mk2 czyli poziomo sobie leży? Połowa skali to dobra temperatura silnika jeśli wierzyć wskaźnikowi. Leci w środki ciepłe powietrze?
BTW: Takie wskazanie miałem i mam, teraz się ociepliło to wskazówka wchodzi na poczatek skali, ale kilka dni temu jak w aucie było -8 rano to po przejechaniu 10km miałem jak na zdjęciu, temperatura silnika - dokładnie płynu wychodzącego na nagrzewnice w środku - 84,75 stopnia.
jurek - 19 Sty 2009, 10:55 Temat postu: Re Na pewno centralka kiedyś grzała lepiej. Przy temperaturze zewnętrznej -3, zawsze miałem uchylone okno. Czyli inaczej niż obecnie, no chyba że starość robi swoje.
Czym mierzyłeś temperaturę na centralnym, jakąś sondą?
Z temperaturą bym nie szalał, jest jak jest. Ale zastanawiam się dlaczego ten koralik w termostacie nie jest zamykany i ucieka przez otwór ciepła woda na chłodnice, co powoduje długi czas nagrzewania silnika. Raczej jest to spowodowane za dużą różnicą ciśnienia(nad termostatem i pod termostatem)
Co jest tego przyczyną? Ostatnio kilka razy (przy wymontowaniu termostatu) zauważyłem, że płyn jest coraz brudniejszy, a przecież za każdym razem dolewałem około 2 litrów nowego.
Praktycznie już dwa razy wymieniłem płyn i z niebieskiego jest dalej ciemny.
Obawiam się czy nie jest to spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą lub nawet pękniętciem głowicy.Teoretycznie podchodząc do sprawy, to powinien się nawet przegrzewać, ale tu się można często pomylić Od wymiany oleju przejechałem 2tyś/km a miarka nie pokazuje żadnej różnicy.Między wymianami dolewam około1,5l(miarka może jeszcze tego nie wykazać)
Latem straciłem prawie cały płyn(zagotował w korku ulicznym, gdyż wentylator się nie włączył)wężykiem nad korkiem lała się smołowata ciecz.Oczywiście odczekałem aź się wystudzi i do zbiorniczka wlałem prawie 5 l żywca.
Teraz rozumiecie ,że dmucham na zimne aby dojść do sedna sprawy.
Jak macie jakieś pomysły to czekam.
JoeMix - 19 Sty 2009, 13:45
Za kilkadziesiąt złotych można kupić termometr panelowy LCD, to taka skrzyneczka wielkości pudełka zapałek z kabelkiem, pokazuje nonstop temperaturę końca przewodu, ma własne zasilanie, długość przewodu różna, ale koniec przykłada się do węza wychodzącego z silnika na nagrzewnicę i dokładnie owija taśmą izolacyjną. Wiarygodny termometr gotowy. Wersja extremalna to montaż sondy w obudowie oryginalnego czujnika. lub specjalny trójnik i sonda fizycznie zanurzona w układzie chłodzenia.
Możesz skołować fotkę swojego termostatu?
jurek - 19 Sty 2009, 16:46 Temat postu: Fotki [ Dodano: Pon Sty 19, 2009 17:26 ]
http://img502.imageshack....10297462em2.jpg
[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 17:31 ]
http://img262.imageshack....12945855cx9.jpg
JoeMix - 19 Sty 2009, 17:31
ja tam nie widze problemu
jurek - 19 Sty 2009, 17:34
JoeMix - 19 Sty 2009, 17:37
Instrukcja jest taka: 1) Wyślij obraz, 2) Skopiuj: Thumbnail for forums (1), 3) Wklej do posta, 4) Wyślij posta.
1) wybierasz JEDEN obrazek, wskazujesz go, wysyłasz, otwiera się strona z żabą.
2) na stronie szukasz kody oznaczonego jako Thumbnail for forums (1), ten kod powinien być podobny to tego: Kod: | [URL=http://img103.imageshack.us/my.php?image=dsc02003nn3.jpg][IMG]http://img103.imageshack.us/img103/6804/dsc02003nn3.th.jpg[/IMG][/URL] | , jest to 2 pole tekstowe od góry, pukasz w niego, zaznacza się automatycznie cały tekst, klikasz prawym i wybierasz Kopiuj.
3) Pozyskany kod wklejasz do posta, jeśli chcesz więcej obrazków, powtarzasz kroki 1-3
4) jak już naklejasz kodów z obrazkami wysyłasz posta.
[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 17:39 ]
Rozumiem że w aucie termostatt jest montowany te ż w tej pozycji?
Widze że termostat jest na 88 stopni, więc jak się już otworzy to w czasie jazdy się już nie zamknie raczej.
jurek - 20 Sty 2009, 12:26
Z przesyłaniem zdjęć chyba połapałem. czy dobrze myślę, iż wklejając pierwszy wiersz przesyłamy link tego obrazu, a przy drugim cały obraz i bardziej korzystna dla forum jest opcja pierwsza.
Termostat jest oczywiście zamontowany tak jak pokazałeś(czyli sprężyną w dół)
Czy moje skojarzenia tego problemu z uszczelką pod głowicą, wydaja się bezpodstawne?
Wiadomo, żeby to potwierdzić, to potrzebne są pewne objawy. a później jeszcze diagnostyka.
Jeden na pewno jest -brudny płyn(dwukrotna zmiana nie potrafiła wyczyścić kanałów oraz chłodnicy)
Sprawdzę jeszcze ciśnienie sprężania(silnik niby pracuje równo, lecz lekki przedmuch uszczelki nie wykaże większych zmian, a ciśnienie także może tego nie wykazać
W jakiego typu? sklepie mogę szukać opisanych przez ciebie wskaźników temperatury
JoeMix - 20 Sty 2009, 12:55
Ja mam podobny do takiego: http://allegro.pl/item527..._najtaniej.html ale z zakresem temperatur -50 +150 i rozdzielczością do 2 miejsc po przecinku, http://allegro.pl/item532...mometr_lcd.html taki pozwoli na monitorowanie temperatury w 2 miejscach na silniku, termometru podobnego szukaj w sklepach z elektroniką.
Co do zdjęć to dla nasz najlepciejszy chyba jest jak w opisie Thumbnail for forums (1) powoduje wstawienie do posta miniaturki zdjęcia, która po kliknięciu rozwija się to pełnego wymiaru.
jurek - 20 Sty 2009, 17:01
Ten drugi z dwoma punktami jest ciekawy, tylko czy nie wysiądzie zimą(jest od zera)
Mierzyłem ciśnienie sprężania w silniku, jest dokładnie po 14 at.
Wcześniej opuściłem deczko oleju na zimnym silniku, normalny i w miarę czysty(1000km od zmiany)Czyli szukałem kwadratowych
JoeMix - 20 Sty 2009, 21:25
Nie jest drogi można zaryzykować, poniżej zera albo będzie wyświetlał cały czas zero, albo mu odobije i będzie wyświetlał dziwną temperaturę np +45 albo wyświetli Err - błąd, albo normalnie będzie wskazywać tylko bez - na początku, albo i nawet z minusem - uszkodzić się raczej nie uszkodzi.
jurek - 21 Sty 2009, 10:36
Tak właśnie myślałem z zakupem. Spróbuje go podłączyć w taki sposób\ Jeden punkt do rury rozdzielającej(pomiar w małym obiegu), a drugi punkt za termostatem(jak dostanie to na chłodnicę)
Myślę dalej nad koncepcją, aby w starym termostacie(który na pewno jest dobry) założyć bardzo delikatną sprężynkę z kulką(zamiast koralika). w ten sposób może? odetnę podgrzewanie chłodnicy w czasie małego obiegu. Przy wskaźnikach temperatur, kontrolę będę miał na bieżąco.
|
|