Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Kilka pytań technicznych - regeneracja fiesty

br4k - 14 Sty 2009, 23:20
Temat postu: [MK3] Kilka pytań technicznych - regeneracja fiesty
Przede wszystkim jako nowy użytkownik forum witam wszystkich :)

Mam nadzieję, że nie zostanę od razu zwyzywany za brak używania wyszukiwarki, ale mój problem jest dość złożony.

W kwietniu ubiegłego roku kupiłem fiestę jak w opisie. Początkowo miała być jako auto tymczasowe, ale przyzwyczaiłem się do niej i ją polubiłem, więc postanowiłem się związać z nią na dłużej.

Od kwietnia zrobiłem ok. 20kkm, jak na razie praktycznie bezawaryjnie jednak zauważyłem kilka niepokojących rzeczy i chcę się zabrać za stopniową wymianę. Ponieważ budżet mam raczej ograniczony chcę to przeprowadzać stopniowo. Prośba do was jest taka, żeby podpowiedzieć za co się zabrać w pierwszej kolejności i na co przede wszystkim zwrócić uwagę (wg. moich wskazówek i ogólnie z waszego doświadczenia). Ew. usterki wyglądają tak:

- cholerne luzy w kierownicy (tu nie chcę oszczędzać i wymienić jak najwięcej rzeczy. na co zwrócić uwagę? krzyżak, maglownica, drążek kierownicy? coś jeszcze?)
- zawieszenie (wystarczą amortyzatory, czy sprężyny i reszta raczej też?)
- układ jezdny (troche rzeczy stuka i puka, ale ciężko to zdiagnozować.. wahacze?)
- poduszki silnika (jest szarpanie, warto sobie tym zawracać póki co głowę?)
- rdzy praktycznie nie widać, minimalnie przy wlewie paliwa, są jakieś środki żeby po zimie zakonserwować chociaż nadkola?
- filtry i świece to raczej konieczność...?

Mam nadzieję, że ktoś znajdzie chwilę, żeby odpisać za co z góry dzięki :)

tomaszostry - 15 Sty 2009, 00:02

Zerknij tu odnośnie pytania 6 na pozostałe nie mam pojęcia:)
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34608

stafcio - 15 Sty 2009, 00:41
Temat postu: Re: Kilka pytań technicznych - regeneracja fiesty
br4k napisał/a:
Przede wszystkim jako nowy użytkownik forum witam wszystkich :)

siema

- cholerne luzy w kierownicy (tu nie chcę oszczędzać i wymienić jak najwięcej rzeczy. na co zwrócić uwagę? krzyżak, maglownica, drążek kierownicy? coś jeszcze?)
sprawdź krzyżak czy ma luz, jak ma to kup nowy najlepiej Motorcraft. Od razu sprawdź końcówki drążków kierowniczych, pewnie też są do wymiany. jak to wymienisz i będziesz miał luzy, to zapewne maglownica.
- zawieszenie (wystarczą amortyzatory, czy sprężyny i reszta raczej też?)
- układ jezdny (troche rzeczy stuka i puka, ale ciężko to zdiagnozować.. wahacze?)
amory pewnie są zużyte, sprężyn nie wymieniaj chyba że są pęknięte. sprawdź tuleje na wahaczach, jak są rozdarte czy rozwulkanizowane, to wymień wahacz. za dużo zachodu jest z wymianą samych tuleji. od razu będziesz miał nowy sworzeń wahacza, który też może mieć wpływ na stuki i luzy.
- poduszki silnika (jest szarpanie, warto sobie tym zawracać póki co głowę?)
jak silnik skacze przy ruszaniu i zmianie biegów, to wymień. poduszki nie są drogie a podnosi to bardzo komfort.
- rdzy praktycznie nie widać, minimalnie przy wlewie paliwa, są jakieś środki żeby po zimie zakonserwować chociaż nadkola?
<oki>
- filtry i świece to raczej konieczność...?
no raczej
Mam nadzieję, że ktoś znajdzie chwilę, żeby odpisać za co z góry dzięki :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group