Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Duże spalanie one again ;/

fiesta209 - 12 Sty 2009, 17:05
Temat postu: [MK3] Duże spalanie one again ;/
poruszam ten temat booo... bylem u mechankia i niby jest wszytko ok...
a mianowice : palil mi 13l/100km bylem u mechanika byl popsuty termostat bylo to odczuwalne po szybkosci nagrzewania sie auta.... iniby prze to tyle palilo auto...
tego samego dnia wymienilem olej i filt oleju z mineralnego na syntetyk( wiem ze niezbyt madrze)
mechanik zapewnial mnie ze tyklko termosta byl popsuty i dlatego mogl palic 13 l / 100
no dobra termostat wymieniony kabina wolniej sie nagrzewa ...a auto pali nadal tyle samo...
a co najlepsze osiagi jakby spadly a powinno byc raczej odwrotnie... niewiem jak przyspieszenie ale przed wymiana auto jechalo 140 spokojnie a po wymianie 120 ledwo co...
czy mechanik mogl cos spieprzyc...??np zle zalozyc termostat??
mial ktos problem tego typu...??? mechanik mowi ze ok a on bierze dwa razy za duzo;/
1,3 cat -czytalem z opini ze wzie powinnien palic ok 8/100l - przy normalnej jezdzie
Prosze pomozcie nie ten koszmaar juz sie zakonczy;/

awilk - 12 Sty 2009, 18:46

Jakby ci tego termostatu nie zalozyl nie ma szans zeby zmiana osiagow byla zauwazalna. No chyba ze na zablokowanym by byl i sie przegrzewal solidnie silnik ale bys zauwazyl po wskazowce temp. Jezeli chodzi o osiagi to mogles silnik rozszczelnic zalewajac syntetykiem i stad problemy. Po wymianie termostatu na sprawny powinno sie raczej szybciej w kabinie cieplej robic.
fiesta209 - 12 Sty 2009, 19:05

aha.. nom teraz to wolniej sie nagrzewa...mechanik tlumaczyl mi ze termostat byl popsuty i najpierw nagrzewala sie chlodnica a pozniej silnik i prez to tak dobrze grzalo...... prawda to??
a wlansie czy przy zmianie termostatu trzeba wylewac plyn od wspomagania??czy cos z nim trzeba robic??
aa i czy jest cos w tych fiestach cos siada zazwyczaj i moze byc przyczyna takiego spalania??

JoeMix - 12 Sty 2009, 19:16

awilk napisał/a:
No chyba ze na zablokowanym by byl i sie przegrzewal solidnie silnik ale bys zauwazyl po wskazowce temp.
Teraz w te mrozy - nie sądze

[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 19:22 ]
fiesta209 napisał/a:
mechanik tlumaczyl mi ze termostat byl popsuty i najpierw nagrzewala sie chlodnica a pozniej silnik i prez to tak dobrze grzalo...... prawda to??
Nie nie prawda, to tak jakbyć trzymał w ręce gwoźdź i z jednej strony go podgrzewał zapalniczką i stwierdził że ten koniec za który trzymasz się robi szybciej ciepły niż ten w ogniu. Jeśli stary termostat był popsuty w pozycj zamkniętej lub przymkniętej to szybciej się nagrzewało wnętrze, choć sprawny termostat też powinien się otwierać koło 90 stopni więc w środku już powinno dobrze grzać. Sprawdź jak się nagrzewają węże przy chłodnicy w stosunku do ciepłego powietrza w kabinie,,,
Termostat ma się nijak do układu wspomagania chyba że układ ten koliduje z dobraniem się do termostau (np zasłania go)

fiesta209 - 12 Sty 2009, 19:26

JoeMix napisał/a:
Termostat ma się nijak do układu wspomagania chyba że układ ten koliduje z dobraniem się do termostau (np zasłania go)

chodzi mi konkretnie oto ze przychodze po odior auta a on wylal moj plyn do wspomagania do miski.... i przymnie go wlal spowrotem,,,,, i jak mnie zobaczyl to lekko sie zmieszal... i przez to chailem sie dowiedziec czy trzeba plyn wylewac bo ja nie widze tam rorki zeby przechodzial nad termostatem...

JoeMix - 12 Sty 2009, 19:30

to jak układ wspomagania nie blokuje dojścia do termostatu to w/g mnie nie trzeba.
bidżej - 12 Sty 2009, 19:53

fiesta209, ten Twój mechanik to jakiś dobry magik musi być. Albo nie ma pojęcia co robi, albo wali Ci ściemę w żywe oczy.

A co do spalania - czytałeś błędy ze sterownika?

drjanusz - 12 Sty 2009, 20:03

Moja rada zmień tego "mechanika"bo coś niezbyt chyba rozgarnięty :fox:
fiesta209 napisał/a:
aha.. nom teraz to wolniej sie nagrzewa...mechanik tlumaczyl mi ze termostat byl popsuty i najpierw nagrzewala sie chlodnica a pozniej silnik i prez to tak dobrze grzalo.
Tu jakieś głupoty Ci nawciskał :hahaha:
A układ wspomagania nic nie ma do termostatu-nie utrudnia dostępu.
Nie daj się robić w konia :twisted:
A co do spalania sprawdź sonde lambda-mogła siąść i teraz pub2 za dużo

fiesta209 - 12 Sty 2009, 21:01

no i zkim ja wspolpracuje.......;/;/
to co on mog tam szukac i poco to wylewal???
skurczybyk....
nie niedawal go na komputer.... a wlasnie ile cos takiego moze kosztowac??? i czy bez kompa mozna jakos stwierdzic popsuta sonde lambde???

bidżej - 12 Sty 2009, 21:02

fiesta209, czytanie błędów kosztuje od 5-100pln, zależy jak to rozwiążesz :)

TUTAJ masz sposób za 5pln. Ten za 100 znajdziesz w ASO, a efekt ten sam :-P

awilk - 12 Sty 2009, 21:25

JoeMix napisał/a:
awilk napisał/a:
No chyba ze na zablokowanym by byl i sie przegrzewal solidnie silnik ale bys zauwazyl po wskazowce temp.

Teraz w te mrozy - nie sądze

Zapytaj kolezanki "kuleczka" czy jakos tak się nazywa podobnie, ostatnio miała tak w swoim, i chyba to nawet mk3 było. Na zablokowanym termostacie wskazowka temp silnika na max, z tym ze efektów braku mocy faktycznie nie było, ale jakby ktos konkretnie chciał silnik kręcić... A 140 km/h to chyba nie jest prędkość optymalna dla tego silnika :-P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group