Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Duzy pobór prądu

Barak - 6 Sty 2009, 23:08
Temat postu: [MK3] Duzy pobór prądu
Witam
Mam pewien problem, akumulator cały czas mi sie rozładowywuje wiec postanowiłem sprawdzić pobór prądu i wyszedł mi trochę za duży. Znalazłem przyczynę która tkwi w zasilaniu przekaźnika C1176. Przekaźnik ma cały czas zasilanie nawet bez włączonego zapłonu. Z tego co zauważyłem to ten przekaźnik zasila wentylator nagrzewnicy i światło wstecznego. Gdy zrobiłem zworek omijając zasilanie przekaźnika to pobór w normie.
Moje wnioski takie:
+Sam przekaźnik dobry pobór prądu przez niego w normie.
+pobór prądu przez urządzenia sterowane przez ten przekaźnik w normie
-Na zasilaniu przekaźnika za dozy pobór
Maje pytanie do Formowiczów
1 Nie znam wszystkich urządzeń którymi przekaźnik steruje jak ktoś ma dokładny schemat instalacji czy mógł by mi to sprawdzić?
2 Czy ten przekaźnik musi być cały czas zasilany, aby urządzenia nim sterowane miały cały czas napięcie?
3 Czy mogę zrobić po prostu zworkę nie zakładając przekaźnika?
Bo dla mnie to jest trochę dziwne po co był by przekaźnik skoro cały czas jest włączony.
Dodam ze przekaźnik jest w skrzynce bezpiecznikowej.
Z góry dzięki za pomoc.

Puff - 7 Sty 2009, 10:10

Barak napisał/a:
Przekaźnik ma cały czas zasilanie nawet bez włączonego zapłonu.

Czyli bez kluczyka w stacyjce, po wrzuceniu wstecznego biegu, zapala Ci się światło z tyłu?

diodalodz - 7 Sty 2009, 11:05

odłącz kostkę stacyjki i zobacz czy przekaźnik wtedy się nie wyłączy .
Barak - 7 Sty 2009, 13:19

Cytat:
Czyli bez kluczyka w stacyjce, po wrzuceniu wstecznego biegu, zapala Ci się światło z tyłu?

Nie nie zapala sie swiatlo wstecznego.

A jesli chodzi o kostke stacyjki to sprawdze jeszcze dzisiaj i napisze co i jak.

Puff - 7 Sty 2009, 13:44

A ile styków ma ten przekaźnik? 4? 5?
Barak - 7 Sty 2009, 13:48

Cytat:
A ile styków ma ten przekaźnik? 4? 5?


4 styki jest to zwykły przekaźnik który tylko zwiera obwód

Puff - 7 Sty 2009, 13:56

No to tak - stwierdziłeś, że to wina przekaźnika, lub tego co jest za nim.
Napięcie może być na nóżkach sterowanych - pytanie jaki płynie na nich prąd (jeżeli płynie).

Barak - 7 Sty 2009, 13:59

Napięcie cały czas jest po stronie cewki przekaźnika. W sumie usuniecie tej usterki nie jest trudne tylko nie wiem czy powinien być tan cały czas prąd czy nie. Zrobił bym nowy obwód zasilania przekaźnikiem.
Puff - 7 Sty 2009, 15:24

Jeżeli jest cały czas po stronie cewki, to wychodzi, że przekaźnik jest cały czas włączony - i może podawać prąd do czegoś, co nie ma osobnego włącznika.

Swoją drogą - bardzo zagmatwane posty piszesz (albo to ja jestem jakiś nie-teges i muszę je czytać kilka razy, żeby je zrozumieć :P)

Najprościej by było, gdybyś w pierwszym poście walnął rysunek przekaźnika od dołu, napisał gdzie jest napięcie, gdzie go nie ma, gdzie płynie (i jaki) prąd, a gdzie go nie ma.

JoeMix - 7 Sty 2009, 17:10

Kolega jasno napisał - rozładowuje mu się akumulator, znalazł przekaźnik który cały czas jest ON (napięcie na cewce) - nie ważne co on włącza, ważne że jak wyłączysz zapłon to w aucie się powinno wszystko wyłączyć.

Jak to przekaźnik C1176 to nie mam na wykazie, w jakim numerze gniazda siedzi, jai ma kolor

Barak - 7 Sty 2009, 17:40

Nie powiem ci teraz które to gniazdo bo nie mam gdzie tego sprawdzić. Ale jest tylko jeden przekaźnik który wyłącza nadmuch i wsteczne jest koloru czarnego od góry jest na nim napisane(++03294 1 A)
Jak wyłączam zapłon to wszystko sie wyłącza dmuchawa, światło wsteczne ale przekaźnik dalej jest zwarty czyli dalej dostaje napięcie. Czy mogę zrobić zęby dostawał napięcie po zapłonie.

JoeMix - 7 Sty 2009, 18:24

Wydaje mi się że spokojnie możesz go rozłączyć od strony gdzie dostaje +12V, a napięcie +12V poprowadzić ze stacyjki.
diodalodz - 7 Sty 2009, 18:50

poco robić lipe . trzeba znaleźć usterkę . pisałem ci być odłączył kostkę stacyjki i zobaczył czy przekaźnik się nie wyłączy .
Barak - 8 Sty 2009, 00:01

Kostkę stacyjki odłączyłem bez zmian napięcie dalej na przekaźniku. Zrobiłem nowa instalacje do zasilania przekaźnika, włącza sie dopiero jak przekręcę kluczyk w stacyjce. Wygląda na to ze wszystko działa jak wcześniej z ta różnica ze pobór prądu jest kilka razy mniejszy.
Jestem wdzięczny wszystkim za pomoc.

diodalodz - 8 Sty 2009, 02:00

w ramach walki z problemem możesz kupić sobie 2 skrzynkę bezpieczników za ok 30 zł i wsadzić do auta i zobaczyć czy orginał nie wróci do normy . Te skrzynki się czasami psują niestety .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group