Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Wysokie spalanie w 1.3 endura po wymianie krokowego

Tommy - 19 Gru 2008, 09:30
Temat postu: [MK4] Wysokie spalanie w 1.3 endura po wymianie krokowego
Joł hoł hoł

Pewna urocza dama zgłosiła się do mej skromnej osoby z prośbą o pomoc w następującej sprawie (nie, nie chodzi o smoka).

Jej karoca po wymianie silnika krokowego zaczęła palić ok 10l/100km (wcześniej 6,5- 7,5)
Poprzedni silnik krokowy systematycznie odmawiał współpracy (haniebnie zniżał poziom obrotów - konfident jeden).

Fura była u magika na warsztacie i ten niestety nie wykrył żadnych ciekawostek (podpięcie do kompa, zczytanie błędów - wszystko ok) Silnik teraz pracuje normalnie, nie wyje, nie gaśnie. Chodzi jak ruska łada po kaukazie

Macie jakiś pomysł co może być przyczyną takiego nieoczekiwanego zwrotu akcji w tej sielance? Czy endura daje się tak normalnie resetować jak każdy inny klekot?


Od czasu jak mam czarną matową zbroję zamiast błyszczącej to jakoś mi ratowanie pięknych kobiet z łap wrednego smoka gorzej wychodzi..

bidżej - 19 Gru 2008, 10:39

proponuję odpowiedź w TYM temacie... :D
Tommy - 19 Gru 2008, 11:07

No sonda chyba raczej nie podchodzi bo diagnostyka pod kompem nic nie wykazała
J@rek - 19 Gru 2008, 17:56

Niech reset zrobi :yes:
piterrulez - 19 Gru 2008, 19:34

Mam podobny problem. Ostatnio z obliczen spalanie wyszlo mi kolo 9.5l/100km. Mam MK4 r96. Nie wiem co moge zrobić. Nie wiem jak z sondą (jutro sprawdze) ale wiem ze na pewno coś chyba jest nie tak z czujnikiem temp. Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Normal. Czy to moze miec znaczny wplyw na spalanie? z tego postu z linka tak ktoś napisał. Pomocy :) Dodam ze jeżdze tylko po mieście i nie na jaies duze odległości. Dziennie koło 20km
bidżej - 19 Gru 2008, 20:58

piterrulez, albo masz tylko walnięty czujnik temperatury na deskę (mniej prawdopodobne), albo ciągle jeździsz na niedogrzanym silniku bo masz zacięty termostat (bardziej prawdopodobne) - i w takim wypadku nie ma się co dziwić że Ci ciągnie wachę jak smok :yyy:
piterrulez - 19 Gru 2008, 21:00

Czyli jak mozna to rozwiązać? który czujnik musze sprawdzić? bo sie kompletnie na tym nieznam jak narazie :) )
bidżej - 19 Gru 2008, 21:03

poszukaj manuala o wymianie termostatu w mk3 albo znajdz "sam naprawiam" do mk4 - i tu i tu wszyściutko napisane bardzo pięknie, a sprawa ogólnie dość prosta i tania :ok:
uciu - 19 Gru 2008, 21:08

piterrulez napisał/a:
Mam podobny problem. Ostatnio z obliczen spalanie wyszlo mi kolo 9.5l/100km. Mam MK4 r96. Nie wiem co moge zrobić. Nie wiem jak z sondą (jutro sprawdze) ale wiem ze na pewno coś chyba jest nie tak z czujnikiem temp. Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Normal. Czy to moze miec znaczny wplyw na spalanie? z tego postu z linka tak ktoś napisał. Pomocy :) Dodam ze jeżdze tylko po mieście i nie na jaies duze odległości. Dziennie koło 20km


Przy krótkich wypadach o tej porze roku spalanie na poziomie 9,5l w 1.3 nie jest moim zdaniem żadnym zaskoczeniem

bidżej - 19 Gru 2008, 21:10

pietrrulez napisał/a:
Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Norma
ale to już nie jest normalne
uciu - 19 Gru 2008, 21:11

bidżej86 napisał/a:
ale to już nie jest normalne


popieram

lis2006 - 20 Gru 2008, 01:46

wymien czujnik temperatury ja miałem dokładnie tak samo u mnie, dochodziło delikatnie powyzej białego pola, zauwazyłem ze czujnik jest walniety dopiero jak kiedys wysiadłem w upalny dzien podczas gdy silnik pracował i wiatrak sie uruchomił (przy czym było na min temp na wskazniku);]

wymieniłem czujnik i teraz jest ok

a na niedogrzanym silniku zawsze pali wiecej, jesli jedziesz po nocy 3-4km i gasisz to nie ma co sie dziwic ze bedzie wiecej brał bo nawet sie dobrze nie rozgrzeje

yacek _b - 20 Gru 2008, 08:57

Koledzy a tak spytam , ile robicie kilosów na " jednym baku " np. do zapalenie się rezerwy przy jeździe w trasie ?
Booby - 29 Maj 2010, 07:27
Temat postu: Po wymianie silnika krokowego dużo pali.
Jak w temacie.
Na starym silniku krokowym palił 8.0-8.5, teraz na nowym 12.0-12.5.
Co może być przyczyną?
Dodam, że mechanik za wymianę i silnik wziął 150 PLN.
Więc może założył jakieś dziadostwo?

Sprawa się wyjaśniła.
Zresetowałem komputer (po wymianie nie był resetowany).
Teraz spalanie wyniosło mi 5.4 [l/100km] (80 km trasa, 20 km miasto).

TSRules - 29 Maj 2010, 12:09

Trochę żeś stary temat odkopał.
150pln za silniczek to chyba używka, albo podróbka, albo ci przeczyścił i skasował se kaskę, tak czy siak raczej bym się nie cieszył bo problem raczej prędzej czy później wróci.

Miły - 29 Maj 2010, 12:11

TSRules, nie zawsze tańsze znaczy gorsze...
Booby - 29 Maj 2010, 12:47

Na pewno nie używka i na pewno nie przeczyścił...
Może podróbka...
Ale póki co śmiga, i wynik jak dla mnie rewelacyjny...

TSRules - 29 Maj 2010, 14:40

Miły napisał/a:
TSRules, nie zawsze tańsze znaczy gorsze...


No w tym przypadku nie warto oszczędzać :|

Booby napisał/a:
Ale póki co śmiga, i wynik jak dla mnie rewelacyjny...


oby jak najdłużej :ok: a tym spalaniem to mk4 "dizla" pobiłeś, gratulacje :-P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group