|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK4] Wysokie spalanie w 1.3 endura po wymianie krokowego
Tommy - 19 Gru 2008, 09:30 Temat postu: [MK4] Wysokie spalanie w 1.3 endura po wymianie krokowego Joł hoł hoł
Pewna urocza dama zgłosiła się do mej skromnej osoby z prośbą o pomoc w następującej sprawie (nie, nie chodzi o smoka).
Jej karoca po wymianie silnika krokowego zaczęła palić ok 10l/100km (wcześniej 6,5- 7,5)
Poprzedni silnik krokowy systematycznie odmawiał współpracy (haniebnie zniżał poziom obrotów - konfident jeden).
Fura była u magika na warsztacie i ten niestety nie wykrył żadnych ciekawostek (podpięcie do kompa, zczytanie błędów - wszystko ok) Silnik teraz pracuje normalnie, nie wyje, nie gaśnie. Chodzi jak ruska łada po kaukazie
Macie jakiś pomysł co może być przyczyną takiego nieoczekiwanego zwrotu akcji w tej sielance? Czy endura daje się tak normalnie resetować jak każdy inny klekot?
Od czasu jak mam czarną matową zbroję zamiast błyszczącej to jakoś mi ratowanie pięknych kobiet z łap wrednego smoka gorzej wychodzi..
bidżej - 19 Gru 2008, 10:39
proponuję odpowiedź w TYM temacie...
Tommy - 19 Gru 2008, 11:07
No sonda chyba raczej nie podchodzi bo diagnostyka pod kompem nic nie wykazała
J@rek - 19 Gru 2008, 17:56
Niech reset zrobi
piterrulez - 19 Gru 2008, 19:34
Mam podobny problem. Ostatnio z obliczen spalanie wyszlo mi kolo 9.5l/100km. Mam MK4 r96. Nie wiem co moge zrobić. Nie wiem jak z sondą (jutro sprawdze) ale wiem ze na pewno coś chyba jest nie tak z czujnikiem temp. Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Normal. Czy to moze miec znaczny wplyw na spalanie? z tego postu z linka tak ktoś napisał. Pomocy Dodam ze jeżdze tylko po mieście i nie na jaies duze odległości. Dziennie koło 20km
bidżej - 19 Gru 2008, 20:58
piterrulez, albo masz tylko walnięty czujnik temperatury na deskę (mniej prawdopodobne), albo ciągle jeździsz na niedogrzanym silniku bo masz zacięty termostat (bardziej prawdopodobne) - i w takim wypadku nie ma się co dziwić że Ci ciągnie wachę jak smok :yyy:
piterrulez - 19 Gru 2008, 21:00
Czyli jak mozna to rozwiązać? który czujnik musze sprawdzić? bo sie kompletnie na tym nieznam jak narazie )
bidżej - 19 Gru 2008, 21:03
poszukaj manuala o wymianie termostatu w mk3 albo znajdz "sam naprawiam" do mk4 - i tu i tu wszyściutko napisane bardzo pięknie, a sprawa ogólnie dość prosta i tania
uciu - 19 Gru 2008, 21:08
piterrulez napisał/a: | Mam podobny problem. Ostatnio z obliczen spalanie wyszlo mi kolo 9.5l/100km. Mam MK4 r96. Nie wiem co moge zrobić. Nie wiem jak z sondą (jutro sprawdze) ale wiem ze na pewno coś chyba jest nie tak z czujnikiem temp. Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Normal. Czy to moze miec znaczny wplyw na spalanie? z tego postu z linka tak ktoś napisał. Pomocy Dodam ze jeżdze tylko po mieście i nie na jaies duze odległości. Dziennie koło 20km |
Przy krótkich wypadach o tej porze roku spalanie na poziomie 9,5l w 1.3 nie jest moim zdaniem żadnym zaskoczeniem
bidżej - 19 Gru 2008, 21:10
pietrrulez napisał/a: | Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Norma | ale to już nie jest normalne
uciu - 19 Gru 2008, 21:11
bidżej86 napisał/a: | ale to już nie jest normalne |
popieram
lis2006 - 20 Gru 2008, 01:46
wymien czujnik temperatury ja miałem dokładnie tak samo u mnie, dochodziło delikatnie powyzej białego pola, zauwazyłem ze czujnik jest walniety dopiero jak kiedys wysiadłem w upalny dzien podczas gdy silnik pracował i wiatrak sie uruchomił (przy czym było na min temp na wskazniku);]
wymieniłem czujnik i teraz jest ok
a na niedogrzanym silniku zawsze pali wiecej, jesli jedziesz po nocy 3-4km i gasisz to nie ma co sie dziwic ze bedzie wiecej brał bo nawet sie dobrze nie rozgrzeje
yacek _b - 20 Gru 2008, 08:57
Koledzy a tak spytam , ile robicie kilosów na " jednym baku " np. do zapalenie się rezerwy przy jeździe w trasie ?
Booby - 29 Maj 2010, 07:27 Temat postu: Po wymianie silnika krokowego dużo pali. Jak w temacie.
Na starym silniku krokowym palił 8.0-8.5, teraz na nowym 12.0-12.5.
Co może być przyczyną?
Dodam, że mechanik za wymianę i silnik wziął 150 PLN.
Więc może założył jakieś dziadostwo?
Sprawa się wyjaśniła.
Zresetowałem komputer (po wymianie nie był resetowany).
Teraz spalanie wyniosło mi 5.4 [l/100km] (80 km trasa, 20 km miasto).
TSRules - 29 Maj 2010, 12:09
Trochę żeś stary temat odkopał.
150pln za silniczek to chyba używka, albo podróbka, albo ci przeczyścił i skasował se kaskę, tak czy siak raczej bym się nie cieszył bo problem raczej prędzej czy później wróci.
Miły - 29 Maj 2010, 12:11
TSRules, nie zawsze tańsze znaczy gorsze...
Booby - 29 Maj 2010, 12:47
Na pewno nie używka i na pewno nie przeczyścił...
Może podróbka...
Ale póki co śmiga, i wynik jak dla mnie rewelacyjny...
TSRules - 29 Maj 2010, 14:40
Miły napisał/a: | TSRules, nie zawsze tańsze znaczy gorsze... |
No w tym przypadku nie warto oszczędzać
Booby napisał/a: | Ale póki co śmiga, i wynik jak dla mnie rewelacyjny... |
oby jak najdłużej a tym spalaniem to mk4 "dizla" pobiłeś, gratulacje
|
|