Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Problem z Czujnikiem polozenia przepustnicy

Barak - 17 Gru 2008, 20:57
Temat postu: [MK3] Problem z Czujnikiem polozenia przepustnicy
Mam pewien problem. Mam fiestę 1.1 na wtrysku. Poprzedni właściciel (przynajmniej tak mi sie wydaje) odciol kostki od potencjometru przepustnicy i nie podlaczyl. Mój problem polega na tym ze nie wiem który kabel zlutować z którym. Czy mógł by ktoś sprawdzić w swoim aucie jak to powinno byc podlaczone poprawnie?
Z góry wielkie dzięki.

kenczorf - 18 Gru 2008, 21:53

Na poczatek to zmien sobie opis silnika bo teraz masz ustawione na gaznik a skoro masz wtrysk to powinno byc 1.1i
Co do CPP to tu masz fote

Jak widać z zdjecia to patrzac od przodu majac zatrzask na dole to od gory mamy czerwony przewod, z prawej zielony a z lewej zolty
pzdr

bidżej - 18 Gru 2008, 22:02

Barak, napisałem ci maila, sprawdzę jutro. Chyba że wcześniej dojdziesz z tym sam do ładu - daj znać. Możesz spróbować popatrzeć po fotkach z TEGO manuala.
Barak - 18 Gru 2008, 23:50

Wielkie dzięki bidżej86 juz wszystko mam. Zlutowałem przewody i teraz autko lepiej zbiera sie na obroty. ale pojawił sie inny problem. Jak dodam gazu to strasznie wolno schodzi na wolne obroty, a podczas jazdy wogóle nie schodzi dopiero jak sie zatrzymam. I czuje ze nie odcina paliwa przy hamowaniu silnikiem. ( zresztą nigdy nie odcinał jak go mam). Potencjometr przepustnicy jest dobry. Jak rozepnie vss to nie ma zadanej rusznicy pracy silnika obroty utrzymują sie nadal. Co to może być.
kenczorf - 19 Gru 2008, 01:34

Barak napisał/a:
Jak dodam gazu to strasznie wolno schodzi na wolne obroty, a podczas jazdy wogóle nie schodzi dopiero jak sie zatrzymam

Jesli stalo sie to teraz czyli po podpieciu CPP to on jest winien (wyjasnialoby to dlaczego poprzedni wlascicel odcial przewody) Sprawdz cale kabelki czy sa ok a jak nie to wymien lub zaizoluj dobrze te stare. Gdy ja sprawdzalem swoj potencjometr miernikiem to byl wrecz idealny ale po jego wymianie okazalo sie ze to jednak on bruzdzil poniewaz wymienione przez ciebie problemy zniknely. Polecam podmienic twoj od kogos kto niema takich problemow... Za nowke trzeba ~170 liczyc a zauzywke ~100 jesli bys chcial wymienic

bidżej - 19 Gru 2008, 10:18

Barak, a zrobiłeś samoadaptację?
Barak - 20 Gru 2008, 14:46

Zrobiłem adaptacje w pierwszy dzień po adaptacji autko chodziło tak jak napisałem wyżej, ale teraz już jest ok ładnie schodzi z obrotów trzyma je równo. Ale mam jeszcze jedno pytanie. Rano jak silnik jest zimny to po odpaleniu ( z odpalaniem nie ma najmniejszego problemu) wolne obroty w granicach 900-1000 czyli tak jak książka pisze ale jak się zagrzeje to po odpaleniu przez 20 sek utrzymuje 1200. Wydaje mi się ze powinno być na odwrót, na ssaniu powinny być podwyższone a potem na ciepłym już normalne. czy to możne być wina czujnika temperatury płynu i czy czujnik temperatury zasysanego powietrza ma duże znaczenie w tej kwestii. Dzieki

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group