Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Jak się robi test szczelności głowicy?

megabajt - 20 Lis 2008, 23:08
Temat postu: [MK3] Jak się robi test szczelności głowicy?
Jak się robi test szczęlności głowicy?
Patrycjan - 20 Lis 2008, 23:54

Szczelność zaworów (ale nie wiem czy o to Ci chodziło) w domowych warunkach polega na pozostawieniu głowicy odwróconej komorami spalania do góry i zalanymi bardzo rzadkim płynem (np. mleko niskotłuszczowe, nie UHT). Po kilku godzinach sprawdzamy czy poziom się zmniejszył.
Pele - 19 Sty 2010, 14:12

Elo. Ja się chciałem zapytać co sprawdzają na badaniu szczelności głowicy :-P Czy tak jak wyżej kolega napisał, tylko szczelność zaworów czy mają specjalistyczny sprzęt do sprawdzania pęknięć i szczelin ?? Na jednej świecy / gwincie miałem olej, ten test znajdzie źródło ??


http://allegro.pl/item891...ow_glowicy.html
Takie cudo nada się do ściągnięcia i zamontowania zaworów ?? Znaczy sprężyn :-P

d4niell - 19 Sty 2010, 14:28

uwierz mi ze takim czymś wcale łatwo tych sprężyn się nie zdejmuje. Lepiej samemu zrobić takie ustrojstwo z kawałka płaskownika (było gdzieś opisane chyba w topicu o wymianie uszczelniaczy zaworowych )
kuba87 - 19 Sty 2010, 17:48

tak sprawdzaja szczelnosc zaworow w zakładzie maja taki przyzad ktury przykreca sie do głowicy i pompuja powietrze i sprawdzaja manometrem jak ucieka cisnienie
aprawdzaja tez szczelnosc płaszcza wodnego
jesli znalazłes olej na swiecy to sprawdz jak wygladaj pierscienie tłokowe

diodalodz - 19 Sty 2010, 21:35

kuba87 napisał/a:
tak sprawdzaja szczelnosc zaworow w zakładzie maja taki przyzad ktury przykreca sie do głowicy i pompuja powietrze i sprawdzaja manometrem jak ucieka cisnienie

no nie do końca tak . Zazwyczaj wsadzają głowicę do wody i podgrzewają do 60-80 st tak by odzwierciedlić warunki pracy w samochodzie . Ewentualne bomble wskazują uszkodzenie .
Co do sprawdzania zaworów to sprawdza się je testem vacum czyli zakłada się przyssawkę do komory i robi podciśnienie i sprawdza po ilu zejdzie a zejdzie zawsze .
Inna metoda to sprawdzanie na naftę . Wlewa się naftę do komory spalania i sprawdza się po ilu przejdzie przez zawory . Jeśli przez 5 godzin nie przejdzie to jest w miarę ok . Super sprawne zawory dobrze dotarte nie puszczą nawet po 24h .

drjanusz - 19 Sty 2010, 21:42

diodalodz napisał/a:
kuba87 napisał/a:
tak sprawdzaja szczelnosc zaworow w zakładzie maja taki przyzad ktury przykreca sie do głowicy i pompuja powietrze i sprawdzaja manometrem jak ucieka cisnienie

no nie do końca tak . Zazwyczaj wsadzają głowicę do wody i podgrzewają do 60-80 st tak by odzwierciedlić warunki pracy w samochodzie . Ewentualne bomble wskazują uszkodzenie .
Co do sprawdzania zaworów to sprawdza się je testem vacum czyli zakłada się przyssawkę do komory i robi podciśnienie i sprawdza po ilu zejdzie a zejdzie zawsze .
Inna metoda to sprawdzanie na naftę . Wlewa się naftę do komory spalania i sprawdza się po ilu przejdzie przez zawory . Jeśli przez 5 godzin nie przejdzie to jest w miarę ok . Super sprawne zawory dobrze dotarte nie puszczą nawet po 24h .

Dobrze prawisz :zwyciężca: Nafta to stary i wiarygodny sposób i do tego nie zapaskudzi głowicy :ok:

Pele - 19 Sty 2010, 22:46

O sposobie z naftą czytałem :ok: Jeśli poza sprawdzaniem zaworów nic więcej nie robią to wolę zaoszczędzić te 90 zł i sam je sprawdzić. Chodzi mi głównie o sprawdzenie czy nie ma nieszczelności w materiale głowicy ...

Co do dorobienia kątownika ... nie wiem czy starczyłoby mi siły i samozaparcia żeby tyle czasu wiercić kątownik :-) Poza allegro można takie sprzęty do napraw silników kupić ?? Coś takiego jak ten przyrząd do rozpinania zaworów czy ściągacz 5 biegu skrzyni. W jakich sklepach ?? Podejrzewam że w IC czy FOTA nie będzie :)

diodalodz - 20 Sty 2010, 03:01

Pamiętaj by ponumerować zawory punktakiem na środku grzybków . jedna kropka zawory z 1 cylindra , ostatnie zawory bez kropek bo nie trzeba (4) - zrób to przed zdjęciem zamków i sprężyn .
Potem szczotka na szlifierce stołowej i czyszczenie trzonków zaworowych i grzybków z przylgniami. jeśli zobaczysz czarne kropki na przylgniach a to na zaworach albo na gniazdach to czeka cię szlif gniazd i wymiana zaworów . jeśli auto widziało gaz obstawiam że zawory wydechowe bedą tragiczne .
Dodatkowo jeśli jest to głowica alu proponuje wyczyścić komory spalania i sprawdzić czy nie pękła między gniazdami .

Marcinowaty - 20 Sty 2010, 14:58

Patrycjan napisał/a:
Szczelność zaworów (ale nie wiem czy o to Ci chodziło) w domowych warunkach polega na pozostawieniu głowicy odwróconej komorami spalania do góry i zalanymi bardzo rzadkim płynem (np. mleko niskotłuszczowe, nie UHT). Po kilku godzinach sprawdzamy czy poziom się zmniejszył.


Raczej naftą


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group