Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - AMORTYZATORY GT CUPLINE - opinie

Malecki - 14 Lis 2008, 18:53
Temat postu: AMORTYZATORY GT CUPLINE - opinie
Witam czy ktoś w swojej fieście MK3 ma zamontowane amortyzatory tej firmy
Na allegro jest koles co oferuje ta marke
Chodzi właściwie o charakterystykę tych amorków czy są twardsze od seryjnych gazówek i czy wogole jest to sportowy amortyzator

Skfarek - 15 Lis 2008, 00:57

Ja w polowagenie mam MTS Technik, który to wg znawców z innych for ma być GT Cuplinem z inną nazwą, faktycznie jeżeli sie przyjrzysz to oba zestawy GT Cupline i mój MTS wyglądają identycznie. U siebie mam cały kit sportowego zaiwesznei tzn amory + sprężyny, amory mają skrócony skok o 25 mm. Zawias pracuje bardzo fajnie - jest dużo twardszy niż się spodziewałem (pierwsze wrażenia miałem inne), ale czy sportowy - raczej tuningowy, poza tym MTS i GT to dość niska półka więc cudów się nie ma co spodziewać. Co do jakości i trwałości sie nei wypowiem bo zrobiłem na tym dopiero ok 1 tys. km chyba.
stafcio - 17 Lis 2008, 14:49

gtcupline to sa takie amory "pucharowe" wykorzystywane w wyscigach w niemcach. ja mialem gtc w poprzedniej fiescie na obnizonym ok 30mm zawieszeniu i jezdzilo sie super. bylo troche twardo, ale bez przesady, dalo sie na codzien jezdzic. polecam bo sa to tanie amory i daja frajde z jazdy. mtstechnik, to chyba ta sama fabryka.
producenckich charakterystyk amorow raczej nie znajdziesz.
jak masz ograniczony budzet to kup.

squadak - 18 Lis 2008, 08:52

Ja mialem u siebie w mk3 przez chwile na przodzie, byly twarde i wg mnie skok krotszy o wiecej niz 25mm bo porownywalem z Bilami B8 ktore maja skok krotszy wlasnie o 25mm ;)
No i co bylo nieodczuwalne podczas jazdy a okazalo sie po zdemontowaniu - jeden z amorkow stracil ladunek gazu w jakis tajemniczy sposob

KUI3A - 2 Gru 2008, 11:35

GT KUPA sucks, ani nie są twarde ani nie trzymają, mają przedzwiną charakterystykę, której nie da się opisać. lepiej już zamontować całkiem seryjne KYB będą się spisywału o niebo lepiej
Krawiec - 2 Gru 2008, 12:23

z tego co slyszałem GT to starszny szit a o MTS'ach ludzie wypowiadają się bardzo cieplutko. Nie bierz tych amortyzatorów. Wez lepiej MTS sa w tej samej cenie pewnie i maja gwarancje 2 lata oraz certyfikat TUV
madek - 2 Gru 2008, 17:40

Mam z przodu Gt Cupline. Do codziennej jazdy sa ok, ale do zabawy sa jednak troche za miekkie :)
squadak - 2 Gru 2008, 17:59

moze leja do amorkow co popadnie, bo moje byly skolei znacznie twardsze od seryjnych
madek - 2 Gru 2008, 19:23

od seryjnych na pewno sa twardsze :)
Bongo - 3 Gru 2008, 11:14

moze tez sa twardsze z przodu ..jednak teraz sobie kupilem koni...co firma to firma :D
KUI3A - 3 Gru 2008, 14:37

twardośćto nie wszystko amortyzator ma pracować, a nie być twardy...
Krawiec - 3 Gru 2008, 18:35

KUI3A, to co polecasz ? ja myslałem na b6
madek - 3 Gru 2008, 20:19

KUI3A napisał/a:
twardośćto nie wszystko amortyzator ma pracować, a nie być twardy...

a jeszcze wazniejsza kwestia to sprezyny. sporo osob mysli ze "sportowe" amorki najlepiej dzialaja ze sportowymi sprezynami. a takie np. koni sport sa przeznaczone do seryjnych sprezyn (maja standardowy skok tłoka) i z nimi dzialaja najlepiej. chyba ze mowimy o gotowych KITach :)

zefir - 3 Gru 2008, 20:49

ja polecam z praktyki do sportu albo zestaw KONI ale to inne koszta lub b8 :) )))
Krawiec - 3 Gru 2008, 21:36

moje to ma byc auto na ulice wiec zawieszenie nie powinno byc tak twarde i niskie jak na koni/bilstein b8
a1topgear - 4 Gru 2008, 00:13

B6-sprawdzone, wytrzymale, im szybciej jedziesz tym lepiej tlumi...B8 to torowka.
zefir - 4 Gru 2008, 09:29

czzyli b6 ;)) polecam , sorki nie doczytalem
Fordon - 4 Gru 2008, 20:35

Krawiec napisał/a:
moje to ma byc auto na ulice wiec zawieszenie nie powinno byc tak twarde i niskie jak na koni/bilstein b8

Zawias kpl. Koni nie jest wcale twardy... jakis czas temu wyszla seria Street, zajebista alternatywa miedzy seria a jakims drogim zawiasem od H&R czy Weitec...
W Hondzie Civic sedan mamy zamontowany takowy zawias kpl. tj 4 amorki i 4 strezyny, posiadaja homologacje a za razem sa objete dobrymi warunkami gwarancyjnymi.
GT Cupline- moje zdanie i z moich odczuc przy jezdzeniu na takowych amorkach w polaczeniu wraz ze sprezyna Weitec:
Jest bardzo twardo czasem wrecz za twardo, mozna odniesc wrazenie iz ma sie chorobe parkinsona i w sumie szukam zlotego srodka w postaci sprezyn jakis mniej hardcrowych...
O B6 sam mysle do Vectry na przod i do tego sprezyny Weitec tylko nie wiem czy aby nie bedzie za miekko.

Krawiec - 4 Gru 2008, 20:36

dziekuje piknie :)
Darekmk3 - 4 Gru 2008, 21:24

Fordon napisał/a:
.
O B6 sam mysle do Vectry na przod i do tego sprezyny Weitec tylko nie wiem czy aby nie bedzie za miekko.

Konrad mam b6 z eibachem i nie jest za miekko :) jest tak jak ma byc, tyl jest z delphi carbon albo czyms podobnym i ten tyl jest za twardy bo podksakuje, taka informacja b6 jest o ponad 50mm krotszy od seryjnego amorka :)

pozdro :)

Qzyn - 4 Gru 2008, 21:28

To masz jakies dziwne B6 - bo normalnie amortyzatory B6 sa seryjnej dlugosci. Poza jaimis seriami dedykowanymi np na tor. A pozatym B6 ma jedna przewage. Jest twardy i na pewno nikomu nie bedzie za miekki ale w przeciwienstwie do tuningowych tanszych zawieszen - bilstein jest twardy ale na dziurach nie skcze tylko je wybiera... Za to sie wlasnie placi... :)
Fordon - 4 Gru 2008, 21:40

No tak wlasnie mi sie wydawalo ze B6 jest identyk jak seria jesli chodzi o wymiary natomiast charakterystyka amortyzatora jest progresywna...
A to jak juz jestesmy w temacie zawiasu to jaka roznica jest w B4 a B6...
B6 sprzedawalem z Essiego MK4 na grubej rurze z regulacja twardosci i sprezynach WOLF-a ale kurcze zeby na tym poszalec nie mialem okazji...
Cena nie gra w sumie roli dla mnie bo chodzi glownie o sprawne amortyzatory ktore zachowaja zajebista sztywnosc dla auta w German stylu...

Qzyn - 4 Gru 2008, 22:10

B4 to tak jakby dobry seryjny amortyzator - na cienkiej sztycy i jest na 90% olejowy tyle ze dobrej jakosci :)
madek - 4 Gru 2008, 23:05

B4 to gazowy amor :)
Qzyn - 5 Gru 2008, 16:07

Racja - moj blad. B4 jest gazowy z tym ze tak jak mowie, jest to dobry zamiennik seryjnych amorow, nie jest postrzegany jako amortyzator sportowy ;)
Fordon - 5 Gru 2008, 18:24

Czyli tylko B6 pozostaje... czy jakies inne macie pomysly...
Qzyn - 5 Gru 2008, 20:17

Jak masz kase to bierz B6 i nie kombinuj - nie ma nic lepszego w tej klasie cenowej :)
zefir - 5 Gru 2008, 20:26

potwierdzam :) )))
Krawiec - 5 Gru 2008, 21:45

Fordon napisał/a:
O B6 sam mysle do Vectry na przod i do tego sprezyny Weitec tylko nie wiem czy aby nie bedzie za miekko.


A do czego ma byc to auto ?? Bo jak na ulice to IMO bedzie wyśmienicie. Nie mozna przesadzic z twardością. Wszyscy cisną ze za miekko a nie jednokrotnie miekki zawias na ulicy ogarnie zakręt z dziurami i wybojami lepiej i szybciej niz zbyt utwardzony.

a1topgear - 6 Gru 2008, 10:29

Zawias ma byc sprezysty-wiecie o co kaman...Z B6 jest tak ze kosztuje tyle co B8 (nawet B8 chyba byl tanszy) tyle ze B8 ma mniejsze zdolnosci tlumiace. Adik08 jezdzil o ile pamietam na xr2 z b8ka. Jamam B6tke z torowa sprezyna H&R'a i jest optymalnie. Amor jest twardy, ale zaskakujaco dobrze wybiera-na ulice sam raz, gdzietwardy zawias moze sobie nieradzic...Jak na nasze, Polskie realia to chyba optymalny wybor (jesli masz zamiar w miare czesto jezdzic nia po ulicy).
Fordon - 6 Gru 2008, 21:30

Krawiec napisał/a:
Fordon napisał/a:
O B6 sam mysle do Vectry na przod i do tego sprezyny Weitec tylko nie wiem czy aby nie bedzie za miekko.


A do czego ma byc to auto ?? Bo jak na ulice to IMO bedzie wyśmienicie. Nie mozna przesadzic z twardością. Wszyscy cisną ze za miekko a nie jednokrotnie miekki zawias na ulicy ogarnie zakręt z dziurami i wybojami lepiej i szybciej niz zbyt utwardzony.

Do przemieszczania sie z ptk. A do ptk. B, czasem trasa jakas od co...
To iz B6 ma bardzo dobry sposob wybierania nierownosci to mnie cieszy, wiadomo ze nie chce miec cegly z zawiasu ale tez nie moze on plywac czy tez miec wiekszego skoku niz 6cm, bo poprostu auto jest nisko powieszone i nie chce uszkodzic dokladki Irmiego.

Skfarek - 6 Gru 2008, 23:22

a1topgear napisał/a:
Zawias ma byc sprezysty-wiecie o co kaman...Z B6 jest tak ze kosztuje tyle co B8 (nawet B8 chyba byl tanszy) tyle ze B8 ma mniejsze zdolnosci tlumiace. Adik08 jezdzil o ile pamietam na xr2 z b8ka. Jamam B6tke z torowa sprezyna H&R'a i jest optymalnie. Amor jest twardy, ale zaskakujaco dobrze wybiera-na ulice sam raz, gdzietwardy zawias moze sobie nieradzic...Jak na nasze, Polskie realia to chyba optymalny wybor (jesli masz zamiar w miare czesto jezdzic nia po ulicy).


B6 z torową sprężyna H&R to raczej hardcorowa propozycja jak na codzienne używanie auta i polskie drogi, zwłaszcza że zwykły H&R jest piekielnie twardy w porównaniu z Eibachem naprzykład (opinie opieram na testach osobistych a nie opiniach z forów) :)

djsthonka - 13 Gru 2008, 17:31

wszyscy obsmarowaliscie gt cupline według mnie sa git trzeba troche na nich pojeżdzic a nie opinie poczytac na poznanskim torze spisywały mi sie bardzo dobrze wiec zanim cos napiszecie naj testowac .
Darekmk3 - 10 Sty 2009, 09:37

Qzyn napisał/a:
To masz jakies dziwne B6 - bo normalnie amortyzatory B6 sa seryjnej dlugosci. Poza jaimis seriami dedykowanymi np na tor. A pozatym B6 ma jedna przewage. Jest twardy i na pewno nikomu nie bedzie za miekki ale w przeciwienstwie do tuningowych tanszych zawieszen - bilstein jest twardy ale na dziurach nie skcze tylko je wybiera... Za to sie wlasnie placi... :)

znalazlem to foto jak dzis robilem porządek na dysku :)



hehe odgrzewam starego kotleta dla zainteresowanych :)

Fordon - 11 Sty 2009, 17:46

No jakie ladne Bilsteiny :) B6 gruba rura... mmmm nie zniszczlnly sprzet praktycznie... one chyba maja mozliwosc zmiany samych wkladow z tego co pamietam ...
Darekmk3 - 11 Sty 2009, 18:06

Fordon napisał/a:
No jakie ladne Bilsteiny :) B6 gruba rura... mmmm nie zniszczlnly sprzet praktycznie... one chyba maja mozliwosc zmiany samych wkladow z tego co pamietam ...

no maja :) ale neistety nie zdazylem ich wycagnac przed sprzedaza auta - ale coz niech służa :) , i własnie wtedy mi o to chodzilo ze są o wiele krotsze od seri z tego co mierzylem na calkowitej dlugosci cos chyba ok 5.5cm ...

pozdro :)

Qzyn - 11 Sty 2009, 19:28

Jesli to jest na prawde B6 a nie modyfikowane B6 na fiesta cup jaki jezdzil w niemczech albo B8 to zwaracam honor, ale pierwszy raz widze tak rotkiego B6 w porownaniu do serii
Fordon - 11 Sty 2009, 19:36

Tak samo wygladaly u mnie B6 w XR3i, ale mialy dodatkowo regulacje twardosci od spodu amortyzatora :) i z tegoco pamietam mialy nabite na sobie Bilstein B6 - Wolf Edition.
Darekmk3 - 11 Sty 2009, 20:01

Qzyn to bylo wyciagniete z escort xr3i 105KM i zamontowne w moim escorcie ,a amor dla porownania jest z xr3i 130KM ktore rozebralem na tajle, hehe no to faktycznie B6 a czy modyfikowane hmm nie mnie to oceniac,jedno wiem ze niebieskiego eibacha o oznaczeniach 5050 czy jakos tak nie dalo sie nalozyc bo poprostu sprezyna by nie pracowala z powodu scisnietych zwoi..
Fordon no jakas tam sruba od spodu byla ale ja z tym nic nie kombinowalem,tylko zalozylem ze sprezyna va90 i sie dobrze jezdzilo :)

pozdro :)

naturalhigh - 25 Sty 2009, 12:50

czy te amory podejda mi do fiesty mk3,5
5 drzwi 1.4i silnik

[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 12:51 ]
http://www.allegro.pl/ite...tyl_gaz_nk.html

Peedro - 25 Sty 2009, 13:58

naturalhigh, przecież pisze że do fiesty 94-96 rok (tak poza tym to przecież chyba w tylnym zawieszeniu nie ma różnicy między mk3 a 3.5?)
naturalhigh - 25 Sty 2009, 14:07

tak pytam zeby sie potem nie zdziwic
madek - 25 Sty 2009, 14:10

z tyłu to nawet w escorcie byly takie same... mk5 czy tam 6 :)
winiar789 - 25 Sty 2009, 15:01

Moze sie wtłocze w temat ...wymieniałem amorki teraz do fiestki wstawiłem zestaw kayaby a sprezyny vogtlanda powiem ze zestawik mi sie podoba 30 mm poszedl nizej na ulice idealna opcja nie za twrdo a drogi sie trzyma swietnie ale to troszke przez opony yokohamy(polecam wszystkim) u mamy wstawialem caly zestaw koni z regulacja twardosci troche podkrecilem na twarde i powiem ze jazda piekna lecz na ulice i nasze wyboje skacze troszeczke jak piłka ... AMORTYZATOR KONI JEST W TAKIEJ SAMEJ CENIE JAK BILSTEIN B6.. kolega wstawiał bilsteina b6 sprezyny vogtland jezdzilem jego autkiem z tydzien powiem szczeze ze jazda super identyczna jak w konim czasami skakal jak pileczka ...lecz to nasze drogi niestety...
Darekmk3 - 25 Sty 2009, 17:51

madek napisał/a:
z tyłu to nawet w escorcie byly takie same... mk5 czy tam 6 :)

dokladnie escortmk5/6 tez ma z tyłu te same amorki

jedynie w mk3 to trzeba z przodu uwazac ale to juz wszyscy wiedzą czym sie rózni mk3.5 z przodu od mk3 :)

pozdro :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group