|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Nasze auta - [Inny] Ford Escort mk3 RS1800
squadak - 12 Lis 2008, 15:43 Temat postu: [Inny] Ford Escort mk3 RS1800 1. NICK: Squadak
2. IMIĘ: Mateusz
3. MODEL: Ford Escort
4. WERSJA: 1.3 L czyli kompletny golas
5. ROCZNIK: 1984
6. SILNIK: 1.3 CVH
7. OPIS AUTA:
Jest to stary poczciwy kanciak, kupiony przeze mnie jako pierwsze auto. Było to w 2003 roku kiedy jeszcze moje fundusze na dużo nie pozwalały więc był to totalny trup, na którym miałem się "nauczyc" jezdzić
Praktyka pokazała że takim autem nie dało się jeździć (zarżnięty silnik, wypadający dołem fotel kierowcy i tym podobne bajery).
Widoków na lepsze (droższe) auto wtedy nie było więc zapadła decyzja o stopniowym remoncie, który potem po rozebraniu auta do gołej blachy okazał sie kapitalnym remontem wszystkiego.
Obecnie (od konca 2005 roku) auto jeździ i ma się całkiem dobrze. Użytkuje go jedynie jak nie ma na drogach śniegu czyli przy okazji także soli - szkoda by było żeby go zeżarło
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
- remont blacharki
- zmiana koloru z czerwonego na czarny metalik
- biale kierunki przednie
- kierownica z Escorta RS Turbo S1
b. mechaniczne:
- kapitalny remont silnika
- skrzynia biegów 5 z Escorta mk4 1.4, przy okazji zmiana mocowań skrzyni na nowsze z Escorta mk4
- remont zawieszenia(komplet nowych elementow) i zmiana przedniego na wersje z Escorta mk4 (drazek staba, jego mocowania, wahacze)
- przednie hamulce 260mm z Escorta mk4 RS Turbo, tylne złożone na nowych elementach (bębny, szczęki, cylinderki, przewody)
c. audio:
brak
d. inne:
powyciagane wytlumienia z podlogi i przegrody czolowej
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
- alusy Ford RS 14 cali
- odnowienie wnętrza
- fotele Recaro
- kierownica skórzana 3 ramienna Ford RS
b. mechaniczne:
- wmontowanie Ziutka 1.8 130KM z Fiesty RS1800
- zamontowanie tylnego stabilizatora
- wymiana tylnych hamulcow na tarcze lite 253mm z Sierry
- montaż pompy hamulcowej o większej średnicy z Escorta mk4 RST
c. audio:
moze kiedys sie zdecyduje na jakieś
10. FOTKI AUTA
tak wyglada obecnie:
i fotki z remontu:
Demontaz
Widok ogólny
  
Podszybie i slupek drzwi
    
Podloga
   
Tylne podluznice
 
Wizyta u blacharza
Podłoga
    
    
  
Przód auta
   
    
    
    
Tył auta
   
    
    
    
Po wizycie u lakiernika
    
   
Zabezpieczenia podwozia
    
    
  
Montaż
    
    
    
    
    
    
    
Gotowe autko
    

cbt57 - 12 Lis 2008, 16:09
Ogólnie git tylko dać mu jakiś ładny wydech, wstawić fele i bedzie zupa gut. Ale fele jakieś orginalne, oldschoolowe
pawel2062 - 12 Lis 2008, 16:17
Wydechu bym nie dawał...
Ale felgę na pewno.
Ogólnie jest super
squadak - 12 Lis 2008, 19:05
fele beda takie:

a wydech tez bedzie inny po wsadzeniu Ziutka pod maske - teraz w okresie jesienno-zimowym trwaja prace nad silnikiem, a na wiosne przekladka
Skfarek - 13 Lis 2008, 11:05
Wypas Relacja też rewelacyjna, na pierwszych zdjęciach w tle widać twoją byłą xrkę chyba
stafcio - 13 Lis 2008, 11:16
zawsze mi sie podobaly mk3 i mk4. fajne autko
squadak - 13 Lis 2008, 11:26
Skfarek napisał/a: | Wypas Relacja też rewelacyjna, na pierwszych zdjęciach w tle widać twoją byłą xrkę chyba |
dokladnie, i po drodze jeszcze fieste brata
stafcio napisał/a: | zawsze mi sie podobaly mk3 i mk4. fajne autko |
ano tez mi sie podobaja, ale niestety taki escort zawsze pozostanie zwyklym escortem i specjalnej wartosci nie osiagnie
ps. wlasnie przechodze podobna sciezke z silnikiem jak Ty - mam nadzieje ze pojdzie lepiej i na koncu bedzie chodzil bez problemow
PumaRST - 13 Lis 2008, 15:17
Fajne auto choć juz dawno temu oglądałem projekt na twojej stronie. Naprawde kawał dobrej roboty
Ale jeszcze bardziej mnie cieszy fakt że teraz opisujesz auto bo znaczy sie że bez względu czy kiedyś bedziesz miał jeszcze fieste to nadal zostaniesz z FKP
tajmus - 13 Lis 2008, 15:40
zachwycily mnie naprawy blacharskie ... pewnie przez to ze dosc fajna praca jak dla mnie pare pytan:
- elementy podlogi robione czy ze sklepu??
- nowe podluznice?? na zdjeciach te z tylu wygladaja jakby razem z kawakami podlogi stare byly wycinane... jak to jest??
- jaki w sumie koszt samej naprawy blacharkiej bez malowania?? interesuje mnie to bo byc moze kiedys takie prace doglebne beda mnie czekac
- cdn.
essien - 13 Lis 2008, 20:14
perełka! chciałbym mieć takie cudeńko w garazu obok wozidla na codzien.
squadak - 13 Lis 2008, 20:38
tajmus napisał/a: | zachwycily mnie naprawy blacharskie ... pewnie przez to ze dosc fajna praca jak dla mnie pare pytan:
- elementy podlogi robione czy ze sklepu??
- nowe podluznice?? na zdjeciach te z tylu wygladaja jakby razem z kawakami podlogi stare byly wycinane... jak to jest??
- jaki w sumie koszt samej naprawy blacharkiej bez malowania?? interesuje mnie to bo byc moze kiedys takie prace doglebne beda mnie czekac
- cdn. |
Elementy podlogi ze sklepu - o dziwo byla to ocynkowana i pomalowana blacha
pozostale elementy albo ze sklepu nowe albo jak byly niedostepne to wycinalem z drugiego nadwozia ktore kupilem - np prog wewnetrzny - jeden udalo sie dostac orginal z forda, drugi wycinalem
od razu mowie ze przebicie numerow nie wchodzilo w gre bo to drugie nadwozie tez nie bylo idealne, po prostu mialo dobre te elementy ktore potrzebowalem do swojego
Co do podluznic tylnych to byly odciete od podlogi, podloga nad nimi polatana tam gdzie tego wymagala, a potem wspawanie nowych podluznic.
Co do kosztu to jest on juz mocno nieaktualny(sam blacharz mi mowil w dniu oddania auta ze drugi raz za taka kase by sie nie podjal za nic w swiecie ), ale prosze bardzo:
- koszty samego spawania wyniosly mnie 3,5tys
- do tego czesci nowe kolo 2,5tys
- druga buda 500zl + transport 150zl
mam nadzieje ze wystarczy Ci to
PumaRST napisał/a: | Fajne auto choć juz dawno temu oglądałem projekt na twojej stronie. Naprawde kawał dobrej roboty
Ale jeszcze bardziej mnie cieszy fakt że teraz opisujesz auto bo znaczy sie że bez względu czy kiedyś bedziesz miał jeszcze fieste to nadal zostaniesz z FKP |
jakby co to ten Escort bedzie po czesci Fiesta po swapie
Fordon - 14 Lis 2008, 17:55
Chcialem sie pytac o czesci skad brales je ale widze ze ubiegli mnie
Ogolnie ja sam osobiscie to raczej oddal bym takie auto na zlom widzac taki stan auta, bo wiem ile kasy oraz czasu wymaga takie auto, nic nie wspominajac o nerwach...
Podoba mi sie efekt przed i po, do tego dbalosc o szczegoly techniczne, glownie mechanike...
Ziutek z 1 czy z 2 na przodzie ??
Przy wadze tego auta zapewne bedzie to dosc ciekawie latac
Kurcze zaluje ze sprzedalem zawias Bilsteina z dedykacja WOLF-a B6 (chyba) na grubej rurze z regulacja twardosci do MK3-MK4 essa
BTW. mam gdzies jeszcze zderzak od MK4 XR3i jak bys szukal kiedys
squadak - 14 Lis 2008, 19:21
Ja rowniez drugi raz bym sie nie zabral za takie auto tylko oddal na zlom
Ziutek bedzie z 1 z przodu, ale 130KM, a moze kiedys w przyszlosci z 2 - pozyjemy zobaczymy
W kestii zawiasu to faktycznie szkoda - cos fajnego by sie przydalo bo w porownaniu z Fiesta to strasznie plywa po drodze mimo 99% nowych elementow,
a za zderzak dziekuje bo auto ma wygladac jak zwykle mk3 z zewnatrz, pozatym moim zdaniem naciaganie zderzaka z mk4 do mk3 nie wyglada dobrze
Fordon - 14 Lis 2008, 19:34
czyli jednym slowem RQB
W sumie fajnie ale pytanie czy nie prosciej bylo by osadzic tam 2.0 ktore nie dosc ze bedzie mlodsze a za razem bardziej obfite w Nm oraz KM ktore to zapewne nie beda pasly sie na lace, jak w przypadku RQB ktore to napewno nie bylo traktowane delikatnie
Wiesz kwestia dobrego przemyslenia zanim zainwestuje sie kase
Odnosnie zderzaka tyl to w sumie nie wiem jak to wyglada itd. ale tez fajne podejscie ze auto ma zostac w "serii"... za prace nad tym autem
squadak - 15 Lis 2008, 00:20
Montaz 1.8 to przemyslana sprawa - silnik ze skrzynia i osprzetem mam juz kupiony od 1,5 roku, tylko czasu na swapa nie bylo, glupio by bylo teraz go zostawic i kupic 2.0 w nieznanym stanie
ale nie mowie nie 2 litrowce - jak 1.8 sie sprawdzi i dopracuje wszystkie uklady(elektryczny, chlodzenia, paliwowy, wydechowy) to swap na 2.0 bedzie formalnoscia
a przy okazji pare prac ktore ostatnio wykonalem:
dopasowanie mocowania poduszki silnika - bazą bylo mocowanie silnika CVH, trzeba było troche przyciac bo kolidowalo z pompa i filtrem oleju, wywiercic otwor na trzecia srube mocujaca w innym miejscu i dospawac tulejke pod ta trzecia srube.
  
Ponadto rozkrecilem silnik w celu weryfikacji jego stanu - oprocz paru krzakow typu za mocno przykrecone lub pogiete srubki jakiegos osprzetu jest o dziwo praktycznie nie zuzyty i super czysty w srodku.
Jedyna powazniejsza rzecza w silniku jest wytarty pierscien oporowy walu z jednej strony.

Spowodowala to za mocno dokrecona sruba obudowy simeringu od strony skrzyni biegow. Urwal sie w niej gwint i sruba latala luzno w otworze uderzjac glowka o kolo zamachowe.
 
Wal byl przez to ciagniety w strone skrzyni biegow i wytarl sie pierscien oporowy - luz walu to 0,32mm przy dopuszczalnym 0,026.
Kupilem juz komplet nowych panewek glownych (pierscienie oporowe sa zintegrowane ze srodkowa panewka glowna) i po zmienirzeniu pierscienie maja w sumie o 0,3mm wiecej, wiec po wymianie luz bedzie w normie. Wal cale szczescie w miejscu wspolpracujacym z pierscieniem jest gladziudki wiec nawet go nie ruszam.
Zdjeta stara panewka byla w rozmiarze STD, a wal ma idelanie gladki czop.

Przy okazji pomalowalem blok na czarno
  
wujek - 16 Lis 2008, 02:12
Remoncik zacny, szczególnie blacharski... a nie jakaś tam kosmetyczna wymiana progu czy błotnika.
Zdradzę tylko jedną tajemnicę. Ten Escort w zimie stoi w garażu, a w lecie jeździ... na oponach zimowych.
squadak - 17 Lis 2008, 08:33
wujek napisał/a: | Zdradzę tylko jedną tajemnicę. Ten Escort w zimie stoi w garażu, a w lecie jeździ... na oponach zimowych. |
hehehehe, czepiasz sie to po to zeby bezpiecznie stal w garazu w zimie
[ Dodano: Pon Sty 05, 2009 19:30 ]
prace ida powolutku do przodu - skontrolowalem pozostale czopy walu korbowego - sa idealne, zalozylem nowe panewki i dokrecilem wal.
Wyczyscilem miske olejowa, pompe oleju i obudowe simeringu od strony skrzyni biegow.
Przykrecilem ww. elementy z nowymi uszczelkami i nowymi simeringami
walu.
Tym samym dol silnika uwazam za gotowy i zabieram sie za glowice.
Fotki dodam jak zrobie bo ostatnio nie wzialem aparatu do prac
squadak - 22 Maj 2009, 17:45
Wiosna przyszla... auto wyjechalo o wlasnych silach z zimowego garazu... jest dobrze
Co prawda nie pojedzilo dlugo bo wyjalem juz stary silnik ale zawsze cos
Generalnie na dzien dzisiejszy prawie wszystkie powazne tematy zostaly ogarniete i buda czeka grzecznie az znajde chwile na przymiarke nowego zespolu napedowego pod maske
a co sie dzialo po koleji... na poczatek po przywiezieniu auta wylecial stary zespol napedowy, bak i pare innych pitol
 

potem wazna sprawa... przymiarki nowego baku z Escorta mk4 1.6 EFi - po co kombinowac z zewnetrzna pompa skoro mozna zrobic od razu sprawdzone fabryczne rozwiazanie
... i tak... bak ma inne polaczenie z rura wlewu paliwa wiec rura tez musiala wejsc od nowszego Escorta - to wiedzialem juz wczesniej, ale nie wiedzialem ze mocowanie rury do blotnika ma o 5mm wieksza srednice ... rozpilowalem i zabezpieczylem.
Dodatkowo wycialem dziure pod tylna kanapa zeby miec dostep do pompy bez wyciagania baku.
cd nastapi niebawem...
hubi_2006 - 22 Maj 2009, 22:26
więc czekamy na kontynuacje
squadak - 28 Maj 2009, 17:18
Dol silnika zlozony z nowym sprzeglem i skrzynia biegow wsadzilem na poklad w miniona sobote. Spasowal prawie bez problemow na przerobionej poduszce od strony rozrzadu - pisze prawie poniewaz poduszke trzeba bylo jeszcze lekko dociac bo w swojim fabrycznym ksztalcie nie miala ona mozliwosci regulacji polozenia silnika i po zlozeniu z poduszka byl on za daleko od podluznicy przez co z drugiej strony skrzynia biegow mijala sie na mm z podluznica
W kazdym razie problem zostal szybko rozwiazany i silnik pasuje jakby byl stamtad
Oprocz tego wykonalem troche niezbednej drobnej dlubaniny - dopasowalem przewody paliwowe metalowe pod podwoziem, dogialem przewody hamulcowe aby mijaly sie z filtrem oleju, wsadzilem poprawna zebatke napedzajaca predkosciomierz do skrzyni biegow, itp
Fotki z prac:
Kolyska pod silnik z Escorta mk4 - prawie taka sama jak w Fiescie mk3, konwersje na taka kolyske zrobilem juz wcześniej.
hm.. co by tu z tym zrobic
nowe sprzeglo LUKa
nowa pompa wody, pasek, rolki i stare kolo pasowe
i hop do gory

tyle miejsca zostalo po poprawnym ustawieniu zespolu napedowego, do wymiany rozrzadu to chyba silnik bedzie trzeba wyciagac
na koniec rozpilowany pare dni wczesniej otwor na rure wlewu z Escorta mk4
Laskosz - 28 Maj 2009, 20:33
to masz troszkę więcej miejsca niż ja
squadak - 23 Cze 2009, 17:18
No to czas na update bo troche zaniedbalem temat
Prace posuwaly sie do przodu powoli bo czasu duzo tez nie bylo, ale w ostatni weekend w koncu odpalilem silnik - pracuje rowno i stabilnie i warczy ladnie bez wydechu
a teraz po krotce jak do tego doszlo
Glowica po szlifowaniu powierzchni oraz szlifowaniu i dotarciu zaworow, szlif i dotarcie bylo konieczne ze wzgledu na dlugie lezakowanie silnika w srednich warunkach zanim go kupilem
Naprawiony gwint po rozwierceniu ukreconej szpilki kolektora wydechowego
Glowica na miejscu
Pedal gazu z Escorta mk4 1.6 EFi - ma inne mocowanie linki ktora tez jest z Escorta EFi
Pompa i czujnik poziomu paliwa oraz bak z Escorta mk4 1.6 EFi

Zabawy z wiazka elektryczna - postanowilem wykonac wiazke na ile to mozliwe zachowujac polaczenie orginalnych rozwiazan z Escorta i Fiesty.
Z wiazki z Fiesty wydobylem cala wiazke silnikowa - jest laczona duzym wielopinowym zlaczem z reszta; wydobylem takze druga czesc tego zlacza wraz z kablami ktore wpialem w skrzynke bezpiecznikow Escorta dodajac do niej 2 przekazniki: wtrysku oraz pompy paliwa; i 3 bezpieczniki: staly + do kompa, pompy paliwa oraz sondy lambda, wszystko zgodnie ze schematami Fiesty. O dziwo na + do kompa wtrysku dawanym po zaplonie nie ma zadnych bezpiecznikow orginalnie, tak tez zostawilem.
Dodatkowo potrzebowalem fragmentu wiazki z wylacznikiem bezwladnosciowym ktory umiescilem w tym samym miejscu co w Fiescie - w nogach kierowcy oraz fragmentu wiazki z Escorta mk4 EFi ze zlaczami do pompy i czujnika poziomu paliwa w baku.
Wiazke silnikowa musialem tylko nieznacznie zmodyfikowac aby przewod masowy idacy bezposrednio do aku byl gdzie indziej.
Ponizej porownanie wiazki silnikowej z gaznikowego Escorta i z Fiesty 1.8 Zetec

Podlaczanie zlacza do wiazki silnikowej
Gotowa skrzynka bezpiecznikow z nowymi przekaznikami i bezpiecznikami, oraz od spodu

Idziemy dalej - rozrzad na miejscu

Alternator zamontowany na przycietym wsporniku - zbedna masa bo nie bedzie poduszki stabilizaujacej z przodu jak w Fiescie
 
Zalozony kolektor ssacy i kilka innych pitol, kolektor jak widac jest dosc blisko obudowy dmuchawy - wyjdzie w praniu podczas testow drogowych czy silnik bedzie sie bujal tak zeby o nia zawadzac

Zamontowany nowy bak, przewody stalowe pod podwoziem i rura wlewu paliwa z blokada wylewania paliwa w przypadku dachowania
 
Instacja wodna - jeszcze do dokonczenia
Ponizej wstepnie przypasowany przewod wodny pomiedzy pompa wody a chlodnica - trzeba jeszcze go troche skrocic, przerobic cienkie wyjscie gorne aby nie bylo skierowane w chlodnice oraz zalozyc trojnik na nie bo maja tam byc podlaczone 2 przewody - do nagrzewnicy oraz do obudowy termostatu
Przewod odpowietrzajacy pasuje bez problemow do nowej obudowy termostatu, przewod od nagrzewnicy do termostatu rowniez pasuje po skroceniu, a przewod gruby pomiedzy termostatem a chlodnica pasuje jak ulal z Escorta mk6 - jest to ten przewod z wkrecanym w niego wlacznikiem wentylatora.

Uklad wydechowy - do dokonczenia, albo stwierdzenie bardziej na miejscu - do wykonania
Puki co jest zalozony kolektor z zaslepionymi otworami po recyrkulatorze oraz dwururka po przejsciach z przyspawana rurka zamiast kata.
  
No i na koniec - zamontowany filtr paliwa, przewody do niego i do listwy wtryskowej, cewka, swiece, przewody WN, modul EDIS, dolot z przeplywomierzem i odpalenie
 
Potem wpasowalem jeszcze sterownik wtrysku za obudowe dmuchawy
 
Obecnie do dokonczenia projektu zostal do zrobienia jeden waz instalacji wodnej, puszka filtra powietrza oraz wydech i niestety dopiero wtedy bede mogl potestowac auto na drodze
Daras84 - 23 Cze 2009, 17:50
no kawał wlozonej pracy podizwiam za zabawe z wiazka i gratuluje odpalenia.
bedizesz wkłądał katalizator ??
Fordon - 23 Cze 2009, 20:24
Swietna sprawa zwlaszcze ze samemu robione wszystko... ze modzenie w elektyce naprawde szacunek... jestem ciekaw jak bedzie to jezdzilo i czy spelni oczekiwania wlasciciela...
stafcio - 23 Cze 2009, 22:38
fajnie.
nie jednemu bananowi mina zrzednie na światłach jak odjedziesz:)
elementy blacharskie gdzie kupowałeś? były do dostania kawałki podłogi?
squadak - 24 Cze 2009, 09:09
Daras84 napisał/a: |
bedizesz wkłądał katalizator ?? |
nie, ale wsadze w jego miejsce maly tlumik przelotowy
stafcio napisał/a: |
elementy blacharskie gdzie kupowałeś? były do dostania kawałki podłogi? |
kiedys Ci juz pisalem
czesc zamiennikow m.in. platy podlogi byly dostepne nowe w firmie ELIT, ktora niestety nie wiem czy jeszcze istnieje na naszym rynku bo w krk juz filii nie maja
kilka innych jak progi wewnetrzne nie byly dostepne jako zamienniki wiec co sie dalo kupilem orginaly w fordzie (np jeden prog wewnetrzny)
pozostale elementy (slupek drzwi, drugi prog wewnetrzny) czyli to co nie dalo sie dostac jako nowe wycialem z kupionej drugiej budy w lepszym stanie
Fordon napisał/a: |
Swietna sprawa zwlaszcze ze samemu robione wszystko... ze modzenie w elektyce naprawde szacunek... jestem ciekaw jak bedzie to jezdzilo i czy spelni oczekiwania wlasciciela... |
sam jestem ciekaw jak to bedzie jezdzilo, a czy spelni oczekiwania - ja juz nie mam oczekiwan od tego auta - co bym z nim nie robil zawsze zostanie starym zwyklym Escortem
i na koniec mala ciekawostka elektryczna - stary orginalny obrotek z Escorta mk3 dziala poprawnie jesli tylko podlaczy sie go zgodnie ze schematem do modulu EDIS a nie pod cewke
Fordon - 24 Cze 2009, 14:51
Moze i bedzie starym zwyklym escortem w bardzo dobrym stanie, ale napewno jego serce pozwoli na troche radosci z jazdy w porownaniu do serii
Laskosz - 24 Cze 2009, 22:30
squadak napisał/a: | i na koniec mala ciekawostka elektryczna - stary orginalny obrotek z Escorta mk3 dziala poprawnie jesli tylko podlaczy sie go zgodnie ze schematem do modulu EDIS a nie pod cewke |
nie czaruj tylko opisz co i jak może wreszcie zacznie mi normalnie pokazywać
DziDzia - 24 Cze 2009, 23:59
Jako że mnie troszkę ominął ten temat to...
Bardzo mnie się to podoba (całokształt).. Blacha i teraz swap..
Gratuluję cierpliwości
pozdro
squadak - 25 Cze 2009, 11:37
Laskosz napisał/a: | squadak napisał/a: | i na koniec mala ciekawostka elektryczna - stary orginalny obrotek z Escorta mk3 dziala poprawnie jesli tylko podlaczy sie go zgodnie ze schematem do modulu EDIS a nie pod cewke |
nie czaruj tylko opisz co i jak może wreszcie zacznie mi normalnie pokazywać |
prosze
pin 11 z EDISa idzie na sygnal obrotka
squadak - 6 Lip 2009, 16:23
czas na update
Escort wczoraj wyjechal na stale z warsztatu
Ostatnie prace przed wyjazdem to dopasowanie przewodow wodnych przy pompie wody - wygląda groznie na fotce, ale w rzeczywistości jest tam tylko kilka połączeń
Rysunek obok to schemat mojej instalacji wodnej - zrobiony na bazie schematu z Fiesty z silnikiem Zetec, to co widac na pierwszej fotce to polączenie 4 niebieskich przewodów.

Tu pare fotek silnika z pomalowana oslona termiczna kolektora - prawda ze ladna?

Montaz puszki filtra powietrza na dorobionym wsporniku - puszka jest z Escorta mk6, trzeba bylo dokupic tez gumowa rure do przeplywomierza z Escorta bo Fiestowa byla za krotka
  
Montaz dwururki z dospawanym tlumikiem przelotowym w miejscu kata oraz tymczasowe polaczenie ze starym wydechem z 1.3. Docelowo zamierzam kupic rure z Escorta mk4 RST bo podobno jest odpowiedniej srednicy (50mm wewnatrz) i jako tlumik koncowy zamontowac orginalny tlumik z Fiesty RS1800 z odpowiednio przespawana rura wlotu do niego.
  
Troche juz ciemno bylo jak konczylem, ale tak wyglada widok pod maska na zakonczenie prac.
A tutaj jeszcze tymczasowa rura odmy idaca do puszki filtra - jakby ktos z was mial dostep do wlasciwej rury z Escorta mk6 to bylbym wdzieczny za namiary
Fotoki jak wyglada cale auto będą jak go umyje ale z zewnatrz wyglada dokladnie tak samo jak do tej pory - czyli stary kanciasty Escort
No i najwazniejsze - wrazenia z jazdy sa calkiem przyjemne, nie ma porownania do starego gaznikowego 1.3 CVH czy tez Fiesty 1.6 CVH, mimo za waskiego wydechu ten 1.8 ma niezlego kopa
Z minunsow jakie zauwazylem podczas pierwszych jazd - strasznie drga cale nadwozie na wolnych obrotach - wunderbaum na lusterku az podskakuje
Silnik chodzi niby stabilnie i rowno, wiec nie wiem czy przyczyny szukac w nim czy w poduszkach skrzyni/silnika. Poduszke silnika potraktowalem klejem do szyb bo obawialem sie urwania przy ciezszym silniku - moze jest za twarda? czy ktos mial taki problem w Fiescie po przekladce na zeteca?
stafcio - 6 Lip 2009, 17:48
squadak napisał/a: | czas na update
No i najwazniejsze - wrazenia z jazdy sa calkiem przyjemne, nie ma porownania do starego gaznikowego 1.3 CVH czy tez Fiesty 1.6 CVH, mimo za waskiego wydechu ten 1.8 ma niezlego kopa |
jak wsadziłem do mojej xrki zeteca, to też byłem zadowolony
squadak napisał/a: | Z minunsow jakie zauwazylem podczas pierwszych jazd - strasznie drga cale nadwozie na wolnych obrotach - wunderbaum na lusterku az podskakuje
Silnik chodzi niby stabilnie i rowno, wiec nie wiem czy przyczyny szukac w nim czy w poduszkach skrzyni/silnika. Poduszke silnika potraktowalem klejem do szyb bo obawialem sie urwania przy ciezszym silniku - moze jest za twarda? |
obstawiam poduchę na stówke
squadak napisał/a: | czy ktos mial taki problem w Fiescie po przekladce na zeteca? |
upewnij się, że żadna śrubka nie wpadła Ci do kolektora ssącego ->patrz mój projekt hehe
dobrze, że pokazałeś jak podłączyć obrotomierz, bo też miałem z tym problem!
squadak - 6 Lip 2009, 18:07
stafcio napisał/a: |
squadak napisał/a: | Z minunsow jakie zauwazylem podczas pierwszych jazd - strasznie drga cale nadwozie na wolnych obrotach - wunderbaum na lusterku az podskakuje
Silnik chodzi niby stabilnie i rowno, wiec nie wiem czy przyczyny szukac w nim czy w poduszkach skrzyni/silnika. Poduszke silnika potraktowalem klejem do szyb bo obawialem sie urwania przy ciezszym silniku - moze jest za twarda? |
obstawiam poduchę na stówke
|
w sumie dobrze by bylo zeby tylko to bo poduche juz mam namierzona druga i niebawem podmienie
stafcio napisał/a: |
squadak napisał/a: | czy ktos mial taki problem w Fiescie po przekladce na zeteca? |
upewnij się, że żadna śrubka nie wpadła Ci do kolektora ssącego ->patrz mój projekt hehe
|
pamietam :/ czytalem Twoja relacje, a miales taki ladny silnik
Fordon - 6 Lip 2009, 19:20
Ja robilem zeteca na jednej lapie i po mimo naderwanej poduszki pod skrzynia silnik nie przenosil drgan na bude, nie bylo az tak hard core jak w dieslu forda, napewno jakies delikatne wibracje przenosil ale nie jest to Mercedes
Darekmk3 - 6 Lip 2009, 21:16
pewnie przez ta poklejona poduche, ja tez jak w escorcie mk6 coprawda zalalem klejem to potem mialem male drgania na budzie
Fordon - 6 Lip 2009, 21:23
Darekmk3, tam tez byla lapa poprawiana klejem i to od Darasa... jest pancerna bo przezyla dzowna juz...
Sprawdzalem tez po odpaleniu i rozgrzaniu silnika kladac szklanke wody na kapie zaworowej czy spadnie ale nie spadla tylko w srodku bylo widac kola zchodzace sie do srodka, taki sam efekt byl i jest na essim MK6 ktory byl w Ułężu...
Sam zobaczyl bym czy poduszka pod skrzynia nie jest bebe... nie wiem jak ten essi czy ma 2 poduszki jak nowsze escory czy tez patent jak fiesta...
squadak - 7 Lip 2009, 11:19
Fordon napisał/a: | Darekmk3, tam tez byla lapa poprawiana klejem i to od Darasa... jest pancerna bo przezyla dzowna juz...
Sprawdzalem tez po odpaleniu i rozgrzaniu silnika kladac szklanke wody na kapie zaworowej czy spadnie ale nie spadla tylko w srodku bylo widac kola zchodzace sie do srodka, taki sam efekt byl i jest na essim MK6 ktory byl w Ułężu...
Sam zobaczyl bym czy poduszka pod skrzynia nie jest bebe... nie wiem jak ten essi czy ma 2 poduszki jak nowsze escory czy tez patent jak fiesta... |
Patent jest identyczny jak fiesta mk2/3 - szyna pod skrzynia z 2 poduchami i jedna poducha z tylu od strony rozrzadu, wzmacnialem klejem tylko ta przy rozrzadzie, te pod skrzynia to orginaly forda, troche pewnie juz przezyly ale naderwane nigdzie nie byly. W sumie te pod skrzynie mam 2 calkiem nowe to moze je podmienie i zobacze czy cos sie zmieni
PeeN - 7 Lip 2009, 17:27
Fajne auto
Ad@mus - 2 Lis 2009, 15:35
co sie z dziadem dzieje??
m3style - 2 Lis 2009, 21:28
jest gruuuubo
squadak - 7 Lut 2010, 16:12
dzieło ma sie dobrze, przejezdziło bezawaryjnie 1,5tyś po swapie i poszło do garażu na zimowanie, no i przyznam sie bez bicia - o temacie na forum zapomniałem troche
fotka pogladowa jak wygladal po umyciu przed garazowaniem:
na wiosne musze w koncu obadac dlaczego na wolnych obrotach drga mi cale auto w takt obrotow silnika i posprawdzac czy jakies srubki sie nie odkrecily od tego
poduszki silnika i skrzyni juz sprawdzalem, podmienialem na inne i nic
Laskosz - 7 Lut 2010, 20:53
sprawdź wydech czy nie jest za sztywno do budy przymocowany
squadak - 8 Lut 2010, 20:39
wydech raczej jest ok, przymocowany do budy tak jak wczesniej na poprzednim silniku
mam jeszcze teorie ze gdzies jakis element silnika dotyka budy i przenosi drgania, ale nie wypatrzylem nic wczesniej wiec nie wiem gdzie by mogl dotykac
Laskosz - 8 Lut 2010, 21:28
to ewentulanie jedynie silnik za sztywno siedzi mi ziutek w mk1 też drgania przenosi na bude ale to bardziej wydech niż silnik
Kleru - 20 Mar 2013, 00:01
Teraz ja jestem właścicielem tego escorta.
Dzisiaj wymieniałem prawie cały wydech, wygląda to tak
w miejscu kata jest przelotowy, środkowy to według mechanika jest "normalny" środkowy, końcowy jest od focusa, nie wiem jakiego, ale miała zgadzać się średnica, czyli 50 mm na całości...efekt nie jest najlepszy, jest głośno, za głośno, to ma być niepozorne autko, już nie jest, w sumie to brzmi jakby był dziurawy, pierdzi na wolnych obrotach.
Ma ktoś jakieś sugestie, co tu wymienić, co tu wsadzić? Początkowo planowałem środkowy z fiesty, końcowy z escorta Xr3i/RS200, ale nie mieszczą się. Mechanik mówi, że będzie kombinował z większym środkowym, przesuniętym do przodu...
luk-90 - 22 Mar 2013, 11:32
dziś już za dużo nie podziałasz, dziwne, bo z końcowym komorowym powinno być ciszej
Daras84 - 22 Mar 2013, 19:49
ten środkowy gówno daje wyglądana przelotówke
|
|