Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Czy jest sens zmieniać same pierścienie w styranym silnku?

megabajt - 6 Lis 2008, 20:20
Temat postu: Czy jest sens zmieniać same pierścienie w styranym silnku?
Czy jest sens zmieniać same pierścienie w styranym silnku?Pytanie do profesjonalistów i laborantów, zdanie teoretyków mnie nie interesuje.Ile takie rozwiązanie ma szanse wytrzymać?Jakie pierścionki kupić, takie same jak ściągnę czy nadmiarowe?Zamierzam wyciągnąć tłoki od spodu silnika więc ściąganie głowicy nie wchodzi w grę.
JoeMix - 6 Lis 2008, 21:07

Kiedyś z ojcem wymieniałem w Kaszelku i w Zaporożcu, więc coś w tym jest - więcej szczegółów niestety nie podam.
diodalodz - 6 Lis 2008, 21:15

hm
jeśli nikt tego wcześniej mu nie robił to efekt bedzie na 10-20 tyś km i koniec .
co do wyciągania tłoktów to raczej wątpie żeby dało się je wyjąć w dół , tym bardziej może być problem żeby je potem wsadzić . poco chcesz te pierścienie zmieniać ? nie ma kompresji ? a może usiadły zawory w głowicy ? najpierw upewnij się co jest grane potem zaczynaj działać .

Freeman - 6 Lis 2008, 21:20

Mój wujek dobra rada mówił mi, że samych pierścieni się nie wymienia bo cylindry są wyjechane nieregularnie przez stare pierścienie, a nowe szlifują je inaczej i będzie jeszcze gorzej.
Marcinowaty - 7 Lis 2008, 17:18

Odpowiadam zwięźle i jednoznacznie:
Niema sensu.

megabajt - 8 Lis 2008, 13:41

diodalodz napisał/a:
hm
jeśli nikt tego wcześniej mu nie robił to efekt bedzie na 10-20 tyś km i koniec .
co do wyciągania tłoktów to raczej wątpie żeby dało się je wyjąć w dół , tym bardziej może być problem żeby je potem wsadzić . poco chcesz te pierścienie zmieniać ? nie ma kompresji ? a może usiadły zawory w głowicy ? najpierw upewnij się co jest grane potem zaczynaj działać .


Jak mam się upewnić co jest grane? W jaki sposób sprawdzić zawory?Pierścienie chciałem zmienić żeby nie dymiło w 1' przypadku a w drugim żeby wzrosła kompresja bo w tej chwili mam na 2 garach po 24 atmosfer na trzecim 27 na czwartym 29.

diodalodz - 8 Lis 2008, 15:33

hm stawiasz na noc mechanikowi auto , wykręca wtryski i wkręca próbnik , sprawdza ciśnienie na zimnym silniku , dolewa oleju do cylindrów i sprawdza ponownie . Jeśli ciśnienie nie wzrośnie to wina jest w głowicy . Jeśli wzrośnie to siedzi dół silnika .
Marcinowaty - 8 Lis 2008, 16:18

diodalodz napisał/a:
Jeśli wzrośnie to siedzi dół silnika .

Rozumiem ze chodzi o pierścienie?

Freeman - 8 Lis 2008, 17:44

Tak jest.
megabajt - 9 Lis 2008, 17:00

diodalodz napisał/a:
hm stawiasz na noc mechanikowi auto , wykręca wtryski i wkręca próbnik , sprawdza ciśnienie na zimnym silniku , dolewa oleju do cylindrów i sprawdza ponownie . Jeśli ciśnienie nie wzrośnie to wina jest w głowicy . Jeśli wzrośnie to siedzi dół silnika .


Już zostawiłem samochód "profiesionalnemu" warsztatowi Diesla.Ziomuś zmierzył ciśnienie wyszło 24/24/27/29 osłonę zaworów zdjął zobaczył jakie to bardzo interesujące, zakręcił 3 śrubki i skasował 80 zł i tyle.Nic nie poradził co może być.Rozbierze się dowie;]
Musze nabyć urządzenie do pomiaru ciśnienia i wziąć sprawy w swoje ręce.

Marcinowaty - 10 Lis 2008, 11:46

freeman napisał/a:
Tak jest.


Mnie zawsze uczono że dół silnika to wał korbowy itp, stad pytam..

JoeMix - 10 Lis 2008, 12:38

Różne są szkoły, generalnie silnik można rozkręcić na pół - głowicę przykrytą u góry deklem zaworów, i blok, zakryty od dołu miską olejową - po środku tego jest uszczelka głowicy.

[ Dodano: Pon Lis 10, 2008 12:38 ]
Stop, podobno połówki są równe, więc silnik nie rozkręca się na pół tylko na 2 części :P

vis - 14 Lis 2008, 09:46

freeman napisał/a:
Mój wujek dobra rada mówił mi, że samych pierścieni się nie wymienia bo cylindry są wyjechane nieregularnie przez stare pierścienie, a nowe szlifują je inaczej i będzie jeszcze gorzej.


Ach ten wujek....
Doświadczenia z autopsji "przed i po" wymianie pierścieni:
Przed- zużycie oleju ok. 1l/1000km
Po- zużycie oleju 0(zero)l/15000km (od wymiany do wymiany), Wyzsza moc silnika... Całkowity koszt (z roboc) ~250zł, komfort psychiczny-bezcenny.
Przebieg po wymianie ok30000km.

Wujek "dobra rada", radzi "dobrze" ale szkoda że tylko teoretycznie, bo w praktyce kosztochłonne remonty są ekonomicznie NIEUZASADNIONE.

Jak mówi stare przysłowie: "Im więcej wkładasz pieniędzy w stary samochód, tym później będziesz miał nowy".

XxX_Daro_XxX - 14 Lis 2008, 14:28

Samych pierścieni nie wymieniaj bo nie ma sensu. też chciałem ale do tego wtedy musi być szlif głowicy który w trójmieście robią najbliżej i koszt to 300zł do tego tłoki, też cos trzeba z nimi zrobić więc to nie takie proste i tanie. Myślę, że daj sobie spokój ;]
diodalodz - 14 Lis 2008, 17:29

XxX_Daro_XxX napisał/a:
Samych pierścieni nie wymieniaj bo nie ma sensu. też chciałem ale do tego wtedy musi być szlif głowicy który w trójmieście robią najbliżej i koszt to 300zł do tego tłoki, też cos trzeba z nimi zrobić więc to nie takie proste i tanie. Myślę, że daj sobie spokój ;]

nie trzeba . planujesz glowice za 80-100 zł . to o czym piszesz to roztoczenie cylindrów i nowe tłoki a to już jest prawdziwy remont silnika można powiedzieć książkowy jeśli wał i panewki są ok .

Freeman - 14 Lis 2008, 20:59

vis napisał/a:
Wujek "dobra rada", radzi "dobrze" ale szkoda że tylko teoretycznie, bo w praktyce kosztochłonne remonty są ekonomicznie NIEUZASADNIONE.
oj nie tylko w teorii. Byłbyś zdziwiony ile i jakich pojazdów On naprawiał, co nie znaczy, że zawsze ma racje.
Qzyn - 14 Lis 2008, 21:41

Nie wiem skad te wszystkie osady jesli nikt nic nie wie na temat twojego silnika. Jesli chodzi o wymiane samych pierscieni to ma ona sens dopiero po sprawdzeniu gladzi i ksztaltu cylindrow. Jesli niema rys i przekroj ine jest owalny to mozesz wlozyc nowe pierscienie o nominalnym rozmiarze bez szlifu cylindrow. Jesli sa owale to dupa zbita - trzeba zrobic wszystko. A w jakim stanie masz uszczelniacze zaworowe? Bo one tez maja duzy wplyw na dymienie silnika :)
karczochrulez - 14 Lis 2008, 22:36

megabajt jeśli chcesz poznać zdanie praktyków to pokaż im silnik w realu :)
krecik - 15 Lis 2008, 00:47

ej tez przerabiałem ten sam temat i to niedawno... zrezygnowałem bo to robota do dupy...;/ jak już masz sie bawić w takie coś to trzeba by zrobić regeneracje głowicy i tak jak wyżej kolega Qzyn, pisze sprawdzić wszystko... a wyjdzie Ci ze tłoki do wymiany i będzie problem... za dużo siana to jest, jak jesteś zdecydowany i masz siano to zrób od razu wszystko... takie jest moje zdanie... ja wymieniłem olej na castrola i będę sobie dolewał... jeżdżę teraz w miarę jak "dziadek" czyli 2; 2,5 tys obrywów i zmiana biegu he he :) :)
szogoon - 15 Lis 2008, 08:51

krecik, to po co castrola lejesz ? :|

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group