Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Zawieszenie

naturalhigh - 2 Lis 2008, 13:23
Temat postu: Zawieszenie
Witam chcialem zrobic cos z fiesta,bo ma strasznie miekkie
zawieszenie a chcialem zeby tak nia nie bujalo zeby byla troche
twardsza i tu moje pytanie co wybrac twardsze sportowe amortyzatory
(jakie firmy??) czy sportowe sprezyny??
Nie chce zbyt obnizac auta(ewentualnie widzialem gdzies -25 lub - 30 nie wiecej) chce zeby bylo twardsze i lepiej
sie zachowywalo w zakretach.
co polecacie????? i czy jak sie juz na cos zdecydujer czy moge najpierw powiedzmy wymienic przod a potem tyl czy musze
wszystko naraz ?????
mam nadzieje ze mi ktos pomoze <???>

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 13:47 ]
a moze lepiej amortyzatory progresywne??? najpierw przod a potem tyl
cenowo tak do 200 250 zl za komplet (tyl,przod)
jakie polecacie ?jaka firma?

JoeMix - 2 Lis 2008, 13:49

Jak robić to poczekać, odłożyć i zainwestować w komplet.

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 13:50 ]
naturalhigh napisał/a:
a moze lepiej amortyzatory progresywne??? najpierw przod a potem tyl
,,,spręzyny... i komplet 4 sztuki chyba najlepiej na raz... bo jak zmienisz tylko kawałek to się dziwnie auto może prowadzić.
Żółwik Tuptuś - 2 Lis 2008, 14:16

Piszesz o możliwości rozłożenia zakupu na dwie raty - wnioskuję z tego że aspekt finansowy jest dość ważny - napisz zatem czy wchodzi w grę kupno używanych podzespołów ?

druga sprawa - w jakiej kondycji są pozostałe elementy zawieszenia ( wszelakiego rodzaju tyleje , drążli , sfożnie i gałki ) oraz jakie masz opony i jakie w nich ciśnienie ?

Napisz pokrótce o tym a myślę że znajdziemy kompromis pomiędzy Twoimi oczekiwaniami a zasobnością portfela i ofertą na rynku .

naturalhigh - 2 Lis 2008, 14:28

a wiec reszta podzespolow jest dobra z przodu do wymiany amortyzatory
jedynie dlatego pomyslalem o utwardzeniu
wiec czesci sa ok
a co do uzywanych rzeczy pewnie ze tak tylko zeby byly z pewnej reki i w dobrym stanie

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 14:29 ]
a opony przod 165 tyl 175
cisnienie 2.0 tyl 2.2
moze byc takie czy zminic tez przod na 2.2?

Daras84 - 2 Lis 2008, 15:11

nowe amory gazowe rozwiarza woj problem i ustzywnia zawieszke
naturalhigh - 2 Lis 2008, 21:39

to sa 13 i zwiekszyc to cisnienie w przodzie do 2.2???
a jakiej firmy te amory gazowe???
w necie gdzies mozna je kupic?? i w jakiej cenie bedzie komplet za przod
zmieszcfe sie w 200?

[ Dodano: Nie Lis 02, 2008 21:41 ]
a i jeszce pytanie czy dam rade sam wyminic amortyzatory??

JoeMix - 3 Lis 2008, 07:48

naturalhigh napisał/a:
czy dam rade sam wyminic amortyzatory??
Jak masz ściągacz (ściskacz) do sprężyn to dasz rade.
XxX_Daro_XxX - 3 Lis 2008, 21:46

Ja z miłą chęcią posłucham opini na temat mojej wersji:
Moje autko też się troszkę buja na boki co mi się nie podoba, w dodatku coś mi puka z przodu i nie wiem co napewno coś w zawieszeniu hehe. Dlatego ja się pytam czy warto:

Kupić nowe amorki + sprężynki ale jakieś twardsze z miłą chęcią bym go rzucił na glebe trochę tylko pytanie o ile mogę? Dorzućmy do tego alusie znając siebie pewnie z 15 będą. Dlatego pytam jakie zawieszenie kupić, o ile mogę go obniżyć? Jakieś propozycje?

odyniec - 3 Lis 2008, 22:33

XxX_Daro_XxX, chłopie plany widzę masz...a stuka Ci w aucie...
Moja rada...zrób porządek w zawieszeniu abyś nie zabił broń Boże nikogo na drodze, a potem może i siebie (Ty akurat jesteś tym mniej ważnym...). Remont zrób na fabrycznych nowych elementach. Amortyzatory również.
Potem poszukaj sobie sprężyn niższych (twardszych) od innych wersji. Np. od RS'ki, czy też Eibacha -30mm (niebieskie). Włóż je i ciesz się przyczepnością, komfortem jako takim (bo do -60 to wiesz...porównania nie ma).
Alusy chcesz...a opony nowe kupisz? Plan masz, ale chyba zapomniałeś ile to może kosztować...

Pamiętaj o jednej rzeczy. Najpierw doprowadzamy do porządku, potem dopiero tuning (czy też tjuning...).

XxX_Daro_XxX - 3 Lis 2008, 22:41

kase mam spokojnie ;] oczywiście nie wszystko naraz ale powolutku możne kupować zawieszenie to właściwie już chce kupować tylko chciałem zapytać o rade jakie. A nie sądzisz że kupowanie całego zawieszenia seryjnego a potem twardszych spręzyn to zbędny koszt? nie lepiej od razu twardsze?
PumaRST - 4 Lis 2008, 06:47

Panowie w obu wypadkach to przedewszytskim stabilizatory od xr2i/rst. póżniej mogą być seryjne amorki od xr2i (choc cena gtcup line ta sama lub nawet mniejsza). do tego sprężyna -30/40mm i bedzie OK
Piesek - 4 Lis 2008, 07:53

Daro Odynca nie sluchaj... od od 2 lat tylko pitoli o każdym, a sam nic nie robi... dam Ci takie podpowiedzi:
- zawieszenie (generalnie sportowe zawieszenie mało kto kupił z fkp jako nowe, można policzyć na palcach jednej ręki) tutaj proszę masz linka do fajnego zawiasu:
http://moto.allegro.pl/it...ort_fiesta.html
nie oszukując się to tyle zapłacisz za same sprężyny... (ciekawe czy zaraz ktoś z fkp nie kliknie kup teraz i po koleżeńską będzie chciał go sprzedać za 600zł) Amorki są firmy koni, żółte to chyba mają regulację siły tłumienia... widać że 2 tylnie są spoko, 1 przedni też drugi niewiadomo, wygląda jakby miał, wyciek... ale jakby coś regeneracja tego nie bedzie az tak duza... nowe osłony dać i latać...
- tak jak kolega Puma napisał, warto zainwestować w stabilizatory, o to możesz zgłosić się do kolegi Maffios, albo Daras84 i odrazu wiadomo zakupić nowe łączniki (na allegro 2 łączniki 40zł nowe!)
- felgi jak chcesz to mam do sprzedania BBS RM, 6.5 cala szerokie, oponki 195/45/15 2 sztuki toyo 2 yokohama... 5-6mm bierznika, felgi wywazone wsadzasz i jezdzisz... takie jak na tej aukcji tylko wiadomo odpowiedni rozstaw 4x108 :P
http://moto.allegro.pl/it...orbet_azev.html
800zł za komplet, koszta przesyłki odpadają bo widzę że jesteś z pruszcza gdańskiego :D

Jakby nie patrząc za 1200zł masz sympatyczną fiestkę która będzie przyklejona do drogi :)

PumaRST - 4 Lis 2008, 09:08

co do felg (jak juz robimy OT) to polecam :yes:

Felgi 15"

XxX_Daro_XxX - 4 Lis 2008, 09:42

heh no ja sobie szukałem wczoraj na allegro co i jak troche mi to zajęło bo tam coś znaleść do tego rocznika to ciężko troszkę. W sumie tak wyliczyłem że 4 amorki + 4 sprężyny twardsze (niebieskie) + koszty wysyłek to tak około 650zł trzeba liczyć ;]
A co kół to szukam coś podobnego jak pokazuje kolega Puma ale bardziej kanciaste.
Chociaż też myśle o to są chyba 15 od escorta albo mondeo tego starszego gość chce 400zł ale niestety tylko z dwiema oponami. pomyśle jeszcze zima idzie to nie musze się spieszyć :P

naturalhigh - 4 Lis 2008, 21:56

Panowie takie amortyzatory od xr2 moga byc??
http://www.ofertaczesci.c...sta_iii_xr2i/7/ :
ORD - FIESTA III XR2I - Podwozie - Zawieszenie - Amortyzatory

FORD FIESTA 1.6 LX/SI/FUTURA 94.01-97
AMORTYZATOR {PRZÓD} GAZOWY
kod: AGG032MT
producent: MAGNUM
Cena: 213,50 PLN

i sprezyny na tej samej stronie:
FORD - FIESTA III XR2I - Podwozie - Zawieszenie - Sprężyny zawieszenia

FORD FIESTA 1.6, 1.8, XR2I, T 89.04-95.12
SPRĘŻYNA {TYŁ} ZAWIESZENIA
kod: ROCCS0117
producent: ROC
Cena: 140,28 PLN
Podejda do mojej fiesty?????
i czy to cos zmieni w prowadzeniu i czy ja usztywni???

[ Dodano: Wto Lis 04, 2008 21:58 ]
a i jak to jest cenowo? jest to cena za dwa czy jeden amor/sprezyne????
a moze ma ktos na zbyciu amory albo sprezyny z xr2???

[ Dodano: Pon Lis 10, 2008 23:10 ]
A gdzie sie montuje ten stabilizator i do czego???
czy rozporka to to samo mniej wiecej i gdzie jest zamontowana
w komorze silnika????
zaloze go sam?

XxX_Daro_XxX - 13 Lis 2008, 19:42

Ja panowie mam teraz takie pytanko, bo sam się już zgubiłem. Czy te twardsze sprężyny (niebieskie) moge założyć na zwykłe amorki czy amorki też musze wymienić? Bo teraz słyszałem wiele opini i sam juz nie wiem.
dhaaaro - 19 Lis 2008, 23:05

jeśli chodzi o niebieskie sprężyny eibacha to w moim przypadku bylo tak ze do przodu pasuja elegancko ale jesli chodzi o tyl to trzeba juz pomyslec o amorkach z rsa o krotszym skoku bo sprezyna nie jest wstępnie scisnieta i potem kazdy wie co moze sie stac... aha ze tak zapytam bo tez jestem na etapie obnizania, bo twardsza juz jest (nowe amorki i niebieskie springi) ale czy ktos z Was oriontuje się moze czy mozna jakos samemu skrocic skok amortyzatora? bo jesli bylyby rozbieralne (a nie wiem bo nie sprawdzalem) to moznaby tam wlozyc jakas tulejke i od razu wymienic olej xD czy ktos wie moze jak przebiega taka operacja skrocenia skoku??
Darekmk3 - 20 Lis 2008, 05:45

dhaaaro napisał/a:
jeśli chodzi o niebieskie sprężyny eibacha to w moim przypadku bylo tak ze do przodu pasuja elegancko ale jesli chodzi o tyl to trzeba juz pomyslec o amorkach z rsa o krotszym skoku bo sprezyna nie jest wstępnie scisnieta i potem kazdy wie co moze sie stac... aha ze tak zapytam bo tez jestem na etapie obnizania, bo twardsza juz jest (nowe amorki i niebieskie springi) ale czy ktos z Was oriontuje się moze czy mozna jakos samemu skrocic skok amortyzatora? bo jesli bylyby rozbieralne (a nie wiem bo nie sprawdzalem) to moznaby tam wlozyc jakas tulejke i od razu wymienic olej xD czy ktos wie moze jak przebiega taka operacja skrocenia skoku??


jesli to niebieski eibach to na seryjnych amorkach spokojnie to mozesz zakladac :) , ja mialem scisnieta sprezyna seryjnym amorku,jesli dasz krotszy amorek moze sie okazac ze ebdzie za bardzo scisnieta i sprezyna nie bedzie miala jak zabardzo pracowac , wiem jak ja chcialem złozyc niebuieskiego eibacha na przod z b6 i okazalo sie ze sprezyna jest za bardzo scisnieta... wiec zalozylem krotszego eibacha... , poszukaj na forum bo naprawde duzo na tematy zawieszenia tu jest i prawie kazde auto opisywane w projektach ma cos kombinowane z zawieszeniem :)

pozdro :)

SpiderMAN - 21 Lis 2008, 14:32

dhaaaro napisał/a:
jeśli chodzi o niebieskie sprężyny eibacha to w moim przypadku bylo tak ze do przodu pasuja elegancko ale jesli chodzi o tyl to trzeba juz pomyslec o amorkach z rsa o krotszym skoku bo sprezyna nie jest wstępnie scisnieta i potem kazdy wie co moze sie stac... aha ze tak zapytam bo tez jestem na etapie obnizania, bo twardsza juz jest (nowe amorki i niebieskie springi) ale czy ktos z Was oriontuje się moze czy mozna jakos samemu skrocic skok amortyzatora? bo jesli bylyby rozbieralne (a nie wiem bo nie sprawdzalem) to moznaby tam wlozyc jakas tulejke i od razu wymienic olej xD czy ktos wie moze jak przebiega taka operacja skrocenia skoku??
Tył... bzdura...
Seryjne amorki i springi niebieskie Eibacha są jak stąd... wiem bo mam.
Springi od RS1800 są krótsze od Eibachów i od serii, Eibach i seria zbliżone wysokością, ale nie ilością zwojów.

Howser - 21 Lis 2008, 14:43

SpiderMAN ma racje :yes: Od kilku miesięcy też jeżdżę na niebieskie sprężynach eibacha i podeszły bez najmniejszego problemu, przód jak i tył :ok:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group