Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] czy taki centralny zamek jest czegoś wart?

dida - 27 Paź 2008, 14:50
Temat postu: [MK4] czy taki centralny zamek jest czegoś wart?
po założeniu śiłownika w klapie czas na centralny zamek skoro mam dwoje drzwi nie powinno być to drogie.znalazlel na alegro taki zestaw..czy on zadziała chmm...ale pytanie raczej brzmi tak:jesli taki zestaw kosztuje 100zl.a w nim znajduje sie kabel jakies mocowania i dwa śiłowniki plus jakaś czarna puszka..co to za puszka.bo z wyglądu siłowniki są takie same jak te co montowałem w klapie a koszt jednego wyszedł mnie 20zl wiec równanie jest proste dwa to 40zl.kabel mam mocowanie sam dorobie..tylko ta czarna skrzynka czy to coś warznego?bo po co przepłacać...

http://www.allegro.pl/ite...wi_do_ford.html

Freeman - 27 Paź 2008, 15:22

Ta czarna puszka to samo serce centralnego zamka. To ona daje sygnał siłownikom do zamknięcia i otwarcia.
dida - 27 Paź 2008, 18:21

czyli nie da się tego zrobić bez tej czarnej skrzynki?a jak ona wygląda przy oryginalnych śiłownikach fordowskich?bo pewnie też musi być
Freeman - 27 Paź 2008, 18:42

Chyba da rade bo o ile dobrze kojarzę to fabryczny central nie ma takiej centralki. Połączone są ze sobą siłowniki ( pewnie muszą być mastery)
dida - 27 Paź 2008, 19:02

to powiedz mi co uruchamia taki siłownik.jesli normalnie jest włącznik to co włącza śilownik w drzwiach?

[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 19:06 ]
jeśli jest pilot to ok.rozumie ze pilot uaktywnia te siłowniki.a jesli go nie ma?no i najważniejsze czy jesli kupie oryginalne siłowniki to dam rade do nich dopasować pilota?jesli tak to jak to sie robi?i czy on też musi być oryginalny?

luki - 27 Paź 2008, 19:07

każdy siłownik musi mieć sterownik. za sterownik może robić centralka alarmu bądź właśnie ta puszka która jest przy tym centralu. sterowanie masz z pilota bądź kluczykiem w drzwiach. W linku który dałeś z tego co widzę to jeden siłownik jest master drugi slave wiec otwieranie i zamykanie obu drzwi będzie tylko z kluczyka drzwi kierowcy bo pilota nie ma
Marcin - 27 Paź 2008, 19:17

dida napisał/a:
no i najważniejsze czy jesli kupie oryginalne siłowniki to dam rade do nich dopasować pilota?jesli tak to jak to sie robi?i czy on też musi być oryginalny?

jak tak chcesz zrobić to kup dwa siłowniki i centralkę alarmową z obsługą c.zamka.

w mk4 jest sterownik centralnego zamka, akurat u mnie jest sterowanie takze z podczerwieni, wiec nie wiem czy czasem w niej dodatkowo nie jest wbudowana ta funkcja i czy w wersji tylko z kluczyka będzie występowała centralka.

dida - 27 Paź 2008, 19:19

o!to takiego niechce!nawet by mi to do głowy nie przyszło ze może tak być> :-) więc jesli bedzie mi ktoś chciał sprzedać dwa siłowniki "gołe"ale oryginalne fordowskie to mam rozumiec ze nic mi po nich ..bo nie ma sterowania?więc co musi być w takim zestawie przy oryginalnych zamkach?bo na pewno bede jezdził po szrotach i czegoś szukał...na co mam zwrócić uwage??? :sad:
Marcin - 27 Paź 2008, 19:22

kup siłowniki pod forda i do tego tak jak wyżej napisałem alarm ze sterowanie do centralnego i masz zdalne sterowanie centralnym i do tego alarm.
dida - 27 Paź 2008, 19:23

Marcin napisał/a:
jak tak chcesz zrobić to kup dwa siłowniki i centralkę alarmową z obsługą c.zamka.

tak tylko wtedy koszty idą w góre!a ja raczej chciałbym to zrobić w miare tanio..jesli sie da.a moja mk4 jest "goła"i nawet niewiem jak sprawdzić czy też jest takie sterowanie..

[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 19:26 ]
no a do finansów dochodzi jeszcze dodatkowa praca przy alarmie...montaż !czy podołam?

JoeMix - 27 Paź 2008, 19:28

freeman napisał/a:
Chyba da rade bo o ile dobrze kojarzę to fabryczny central nie ma takiej centralki. Połączone są ze sobą siłowniki ( pewnie muszą być mastery)
W fabrycznym nie sa uniwersalne setrowniki i to co tu jest w puszcze w oryginale jest w sterowniku

Central działa tak siłownik svawe (wykonawczy) potrafi się wysunąć lub schować - zależny jak dostanie napięcie, sterownik master (główny) potrafi to samo przy czym ma układ którym potrafi określić czy jest wysunięty czy wsunięty...
W uproszczeniu centralka ustawia wszystkie sterowniki tak jak master - jak go ręcznie przesuniesz, to centralka to zauważy i resztę siłowników ustawi tak samo, (czyli jak otwierasz drzwi kierowcy otwierają się pozostałe - stąd nazwa centralny zamek)

Twój zamek - drogi, koszt pojedynczych podzespołów to kilka złotych - 70 zeta za przygotowanie pod Forda dajesz. czy na pewno będzie chodziło - niewiadoma.

Marcin - 27 Paź 2008, 19:30

wszystko zależy czego oczekujesz, jak wystarczy Ci otwieranie z kluczyka to kup zestaw z aukcji, a jak chcesz mieć z pilota to musisz mieć dodatkowe sterowanie radiowe lub ir
Freeman - 27 Paź 2008, 19:35

JoeMix napisał/a:
W fabrycznym nie sa uniwersalne setrowniki i to co tu jest w puszcze w oryginale jest w sterowniku
o to mi właśni chodziło
dida - 27 Paź 2008, 19:41

gdybym miał 4-dzwi to może otwieranie z kluczyka by mi wystarczyło..a przy dwóch to jest to bez sensu...równie moge go wogóle nie miec..MUSI BYC ODPALANY Z PILOTA! :yes: wiec znów jestem bogatszy o dodatkową wiedze!musi być alarm..zeby był pilot.wieć teraz odpowiedzcie mi na pytanie czy wybrać coś z alegro czyli uniwersalny pod forda.czy może oryginalny szukać(załóżmy ze alarm już mam)
Marcin - 27 Paź 2008, 19:45

są też centralne zamki ze sterowaniem z pilota
Freeman - 27 Paź 2008, 19:51

Nie musi być alarmu, żeby było sterowanie z pilota. Możesz kupić coś takiego:
http://allegro.pl/item469..._centralny.html

mam właśnie taki i polecam.

Marcin - 27 Paź 2008, 19:57

idąc w tym kierunku kupiłbym taką centralke, która umożliwia wykorzystanie dodatkowego wyjścia (także oddzielny przycisk w pilocie) do zrobienia otwierania bagażnika z pilota.
Freeman - 27 Paź 2008, 20:05

Magicar 820 ma takie to wbudowane, a także funkcja domykania szyb no i 2 kable na migacze.
JoeMix - 27 Paź 2008, 20:11

Kolego, cena praktycznie ta sama, a jak podłączyć uniwersalne sterowniki w drzwi od fiesty było tu nie raz :D
dida - 28 Paź 2008, 11:08

i to rozwiązanie FREEMANA jest świetne!i z tego co widze tanie..tylko powiedz mi jeszcze czy z siłownikami nie było problemu z dopasowaniem do zamka...
JoeMix - 28 Paź 2008, 15:24

Poszukaj na forum, kiedyś ktoś kład uniwersalne siłowniki do fiesty, były opisy z fotkami.
dida - 28 Paź 2008, 17:06

opis faktycznie jest ale nic specjalnego..szczerze na temat samego centralnego zamka niema tu nic ciekawego na temat montażu i części z jakich powinien sie takowy zamek składać
JoeMix - 28 Paź 2008, 20:57

Przyciśnij forumowiczów,,, i niech kto ma Ci napisze, albo zaryzykuj - kup, kombinuj, opisz dla innych :D
Freeman - 28 Paź 2008, 22:28

Nie potrafie Ci narysować jak ja to zrobiłem. Taki poglądowy i pewnie mało zrozumiały rysunek Ci pokaże. Jakby co to pytaj.

[img=http://img151.images...tralso7.th.png]

Tylko sie nie nabijac z rysunku.

JoeMix - 28 Paź 2008, 22:36

freeman, :hahaha: :hahaha: :hahaha: Lepciejsze to niż nic :D
dida - 30 Paź 2008, 15:14

:-) :-) :-) czy ty coś paliłeś przed rysowaniem?? :fajka: ...
myśle żę coś pomoże czaje o co chodzi..teraz na matke pieniężną trzeba czekać i do dzieła

XxX_Daro_XxX - 3 Lis 2008, 22:22

Ja powiem wam że kupiłem ten central co jest w linku na początku. Niby fordowski= gó.wno prawda. Zwykły uniwersalny central ale bez większych kłopotów można go zamontować do zamka. Ja ma siłownik zamontowany bezpośrednio do drzwi a nie do zamka i wykorzystałem tylko kawałek blaszki reszta to śmietnik no oczywiście kalble i ten cały boski moduł też się przyda hihi.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group