|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK4] czy taki centralny zamek jest czegoś wart?
dida - 27 Paź 2008, 14:50 Temat postu: [MK4] czy taki centralny zamek jest czegoś wart? po założeniu śiłownika w klapie czas na centralny zamek skoro mam dwoje drzwi nie powinno być to drogie.znalazlel na alegro taki zestaw..czy on zadziała chmm...ale pytanie raczej brzmi tak:jesli taki zestaw kosztuje 100zl.a w nim znajduje sie kabel jakies mocowania i dwa śiłowniki plus jakaś czarna puszka..co to za puszka.bo z wyglądu siłowniki są takie same jak te co montowałem w klapie a koszt jednego wyszedł mnie 20zl wiec równanie jest proste dwa to 40zl.kabel mam mocowanie sam dorobie..tylko ta czarna skrzynka czy to coś warznego?bo po co przepłacać...
http://www.allegro.pl/ite...wi_do_ford.html
Freeman - 27 Paź 2008, 15:22
Ta czarna puszka to samo serce centralnego zamka. To ona daje sygnał siłownikom do zamknięcia i otwarcia.
dida - 27 Paź 2008, 18:21
czyli nie da się tego zrobić bez tej czarnej skrzynki?a jak ona wygląda przy oryginalnych śiłownikach fordowskich?bo pewnie też musi być
Freeman - 27 Paź 2008, 18:42
Chyba da rade bo o ile dobrze kojarzę to fabryczny central nie ma takiej centralki. Połączone są ze sobą siłowniki ( pewnie muszą być mastery)
dida - 27 Paź 2008, 19:02
to powiedz mi co uruchamia taki siłownik.jesli normalnie jest włącznik to co włącza śilownik w drzwiach?
[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 19:06 ]
jeśli jest pilot to ok.rozumie ze pilot uaktywnia te siłowniki.a jesli go nie ma?no i najważniejsze czy jesli kupie oryginalne siłowniki to dam rade do nich dopasować pilota?jesli tak to jak to sie robi?i czy on też musi być oryginalny?
luki - 27 Paź 2008, 19:07
każdy siłownik musi mieć sterownik. za sterownik może robić centralka alarmu bądź właśnie ta puszka która jest przy tym centralu. sterowanie masz z pilota bądź kluczykiem w drzwiach. W linku który dałeś z tego co widzę to jeden siłownik jest master drugi slave wiec otwieranie i zamykanie obu drzwi będzie tylko z kluczyka drzwi kierowcy bo pilota nie ma
Marcin - 27 Paź 2008, 19:17
dida napisał/a: | no i najważniejsze czy jesli kupie oryginalne siłowniki to dam rade do nich dopasować pilota?jesli tak to jak to sie robi?i czy on też musi być oryginalny? |
jak tak chcesz zrobić to kup dwa siłowniki i centralkę alarmową z obsługą c.zamka.
w mk4 jest sterownik centralnego zamka, akurat u mnie jest sterowanie takze z podczerwieni, wiec nie wiem czy czasem w niej dodatkowo nie jest wbudowana ta funkcja i czy w wersji tylko z kluczyka będzie występowała centralka.
dida - 27 Paź 2008, 19:19
o!to takiego niechce!nawet by mi to do głowy nie przyszło ze może tak być> więc jesli bedzie mi ktoś chciał sprzedać dwa siłowniki "gołe"ale oryginalne fordowskie to mam rozumiec ze nic mi po nich ..bo nie ma sterowania?więc co musi być w takim zestawie przy oryginalnych zamkach?bo na pewno bede jezdził po szrotach i czegoś szukał...na co mam zwrócić uwage???
Marcin - 27 Paź 2008, 19:22
kup siłowniki pod forda i do tego tak jak wyżej napisałem alarm ze sterowanie do centralnego i masz zdalne sterowanie centralnym i do tego alarm.
dida - 27 Paź 2008, 19:23
Marcin napisał/a: | jak tak chcesz zrobić to kup dwa siłowniki i centralkę alarmową z obsługą c.zamka. |
tak tylko wtedy koszty idą w góre!a ja raczej chciałbym to zrobić w miare tanio..jesli sie da.a moja mk4 jest "goła"i nawet niewiem jak sprawdzić czy też jest takie sterowanie..
[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 19:26 ]
no a do finansów dochodzi jeszcze dodatkowa praca przy alarmie...montaż !czy podołam?
JoeMix - 27 Paź 2008, 19:28
freeman napisał/a: | Chyba da rade bo o ile dobrze kojarzę to fabryczny central nie ma takiej centralki. Połączone są ze sobą siłowniki ( pewnie muszą być mastery) | W fabrycznym nie sa uniwersalne setrowniki i to co tu jest w puszcze w oryginale jest w sterowniku
Central działa tak siłownik svawe (wykonawczy) potrafi się wysunąć lub schować - zależny jak dostanie napięcie, sterownik master (główny) potrafi to samo przy czym ma układ którym potrafi określić czy jest wysunięty czy wsunięty...
W uproszczeniu centralka ustawia wszystkie sterowniki tak jak master - jak go ręcznie przesuniesz, to centralka to zauważy i resztę siłowników ustawi tak samo, (czyli jak otwierasz drzwi kierowcy otwierają się pozostałe - stąd nazwa centralny zamek)
Twój zamek - drogi, koszt pojedynczych podzespołów to kilka złotych - 70 zeta za przygotowanie pod Forda dajesz. czy na pewno będzie chodziło - niewiadoma.
Marcin - 27 Paź 2008, 19:30
wszystko zależy czego oczekujesz, jak wystarczy Ci otwieranie z kluczyka to kup zestaw z aukcji, a jak chcesz mieć z pilota to musisz mieć dodatkowe sterowanie radiowe lub ir
Freeman - 27 Paź 2008, 19:35
JoeMix napisał/a: | W fabrycznym nie sa uniwersalne setrowniki i to co tu jest w puszcze w oryginale jest w sterowniku | o to mi właśni chodziło
dida - 27 Paź 2008, 19:41
gdybym miał 4-dzwi to może otwieranie z kluczyka by mi wystarczyło..a przy dwóch to jest to bez sensu...równie moge go wogóle nie miec..MUSI BYC ODPALANY Z PILOTA! wiec znów jestem bogatszy o dodatkową wiedze!musi być alarm..zeby był pilot.wieć teraz odpowiedzcie mi na pytanie czy wybrać coś z alegro czyli uniwersalny pod forda.czy może oryginalny szukać(załóżmy ze alarm już mam)
Marcin - 27 Paź 2008, 19:45
są też centralne zamki ze sterowaniem z pilota
Freeman - 27 Paź 2008, 19:51
Nie musi być alarmu, żeby było sterowanie z pilota. Możesz kupić coś takiego:
http://allegro.pl/item469..._centralny.html
mam właśnie taki i polecam.
Marcin - 27 Paź 2008, 19:57
idąc w tym kierunku kupiłbym taką centralke, która umożliwia wykorzystanie dodatkowego wyjścia (także oddzielny przycisk w pilocie) do zrobienia otwierania bagażnika z pilota.
Freeman - 27 Paź 2008, 20:05
Magicar 820 ma takie to wbudowane, a także funkcja domykania szyb no i 2 kable na migacze.
JoeMix - 27 Paź 2008, 20:11
Kolego, cena praktycznie ta sama, a jak podłączyć uniwersalne sterowniki w drzwi od fiesty było tu nie raz
dida - 28 Paź 2008, 11:08
i to rozwiązanie FREEMANA jest świetne!i z tego co widze tanie..tylko powiedz mi jeszcze czy z siłownikami nie było problemu z dopasowaniem do zamka...
JoeMix - 28 Paź 2008, 15:24
Poszukaj na forum, kiedyś ktoś kład uniwersalne siłowniki do fiesty, były opisy z fotkami.
dida - 28 Paź 2008, 17:06
opis faktycznie jest ale nic specjalnego..szczerze na temat samego centralnego zamka niema tu nic ciekawego na temat montażu i części z jakich powinien sie takowy zamek składać
JoeMix - 28 Paź 2008, 20:57
Przyciśnij forumowiczów,,, i niech kto ma Ci napisze, albo zaryzykuj - kup, kombinuj, opisz dla innych
Freeman - 28 Paź 2008, 22:28
Nie potrafie Ci narysować jak ja to zrobiłem. Taki poglądowy i pewnie mało zrozumiały rysunek Ci pokaże. Jakby co to pytaj.
[img=http://img151.images...tralso7.th.png]
Tylko sie nie nabijac z rysunku.
JoeMix - 28 Paź 2008, 22:36
freeman, Lepciejsze to niż nic
dida - 30 Paź 2008, 15:14
czy ty coś paliłeś przed rysowaniem?? ...
myśle żę coś pomoże czaje o co chodzi..teraz na matke pieniężną trzeba czekać i do dzieła
XxX_Daro_XxX - 3 Lis 2008, 22:22
Ja powiem wam że kupiłem ten central co jest w linku na początku. Niby fordowski= gó.wno prawda. Zwykły uniwersalny central ale bez większych kłopotów można go zamontować do zamka. Ja ma siłownik zamontowany bezpośrednio do drzwi a nie do zamka i wykorzystałem tylko kawałek blaszki reszta to śmietnik no oczywiście kalble i ten cały boski moduł też się przyda hihi.
|
|