|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Dziwny problem ze świecami
macsuper - 24 Paź 2008, 21:31 Temat postu: [MK3] Dziwny problem ze świecami Witam . Ostatnio miałem dziwny przypadek ze świecami. Na starych motorcraftach auto zaczynało przerywać więc wymianka na nowe ngk v-line 7. Niby wszystko ok. ale po paru dniach wykręciłem i powiększyłem przerwę do książkowego 1 mm (wcześniej zapomniałem) Po tym zabiegu silnik zaczął szarpać i przerywać . Ponowne próby zmniejszenia przerwy nic nie dały a świece po wyjęciu są całe okopcone(na oryginalnych przerwach były ok). Pomyślałem że może kable powiedziały pa pa ( już wcześniej kopały). Na następny dzień wymiana kabli i co---- zero poprawy!!! Zdesperowany wyczyściłem stare motorcrafty, ustawiłem 1 mm ( było ze dwa) zapodałem i autko pomyka aż miło. Tylko niech mi ktoś powie co się stało z tymi ngk. Oglądałem je przez lupę - są na oko idealne i co przebić dostały , przez milimetrową przerwę ???? To jakieś czary. Ja zgłupiałem, moi znajomi też , może na forum ktoś się wypowie . Pozdrawiam Mac
JoeMix - 25 Paź 2008, 11:23
Gdzie masz napisane żeby zwiększyć przerwę w NGK do takiej jaka ma być w Motocraftach? Książkowa przerwa tyczy się książkowej świecy. Świece się okpciły i już nie będą takie jak wcześniej - jak je wyczyścisz to też nie będą bo powstaną na elektrodach rysy itd.
macsuper - 25 Paź 2008, 11:36
JoeMix napisał/a: | Gdzie masz napisane żeby zwiększyć przerwę w NGK do takiej jaka ma być w Motocraftach? Książkowa przerwa tyczy się książkowej świecy. Świece się okpciły i już nie będą takie jak wcześniej - jak je wyczyścisz to też nie będą bo powstaną na elektrodach rysy itd. | W katalogu NGK jest napisane 1mm. A poza tym te stare też były okopcone czyszczone i regulowane a auto działa jak tralala. To co napisałeś nie wyjaśnia sprawy
szynszyl - 25 Paź 2008, 20:13
ngk są delikatne. nie wiem czy nie dostały przebić, bo nie miałem ich w ręku. poza tym odpuść je sobie, pokuś się na denso. macsuper napisał/a: | po paru dniach wykręciłem i powiększyłem przerwę do książkowego 1 mm (wcześniej zapomniałem) | to coś ty kupił? one mają taka przerwę jaką ma być - skoro świece dedykowane!
macsuper napisał/a: | wyczyściłem stare motorcrafty, ustawiłem 1 mm ( było ze dwa) | teraz to za pomysłowość. było na 2!! ??
macsuper - 26 Paź 2008, 08:35
Takie dostałem w sklepie, byłem pomierzyć inną paczkę i tak samo 0,65 mm . Napisałem nawet z zapytaniem do przedstawicielstwa NGK na Polskę(ciekawe co odpiszą) . Te stare były wypalone do 2mm .Narazie autko pomyka ok. Zastanowię się co dalej . Pozdrowionka . Mac
JoeMix - 26 Paź 2008, 09:37
macsuper napisał/a: | Te stare były wypalone do 2mm | Znaczy nie były wymienione na czas lub cos innego było nie tak, ze sie tak wypaliuły
macsuper - 26 Paź 2008, 11:35
Kupiłem z nimi auto i nie wiem ile na nich jest przejechane. Mimo to po oczyszczeniu i regulacji przerwy silnik chodzi ok. Natomiast nie wiem czemu na nowych nie chce działać prawidłowo ??????Chyba że to podróby
diodalodz - 27 Paź 2008, 00:42
a jakim kluczem wykręcałeś te świece ??
JoeMix - 27 Paź 2008, 18:00
macsuper napisał/a: | Jakbym połamał izolatory to miałbym przyczyne . Pisałem że oglądałem dokładnie świece, to chyba załatwia sprawę uszkodzeń mechanicznych. | Gratuluje jak kolega gołym okiem zobaczyłeś przebicie elektryczne... rozumiem iż świece oglądałeś pod pełnym napięciem i w normalnej temperaturze pracy?
macsuper - 27 Paź 2008, 18:38
Nawet jeśli uszkodziłbym izolator to------ może na jednej świecy a one wszystkie są okopcone jednakowo . Będą sprawdzone na specjalnym testerze pod ciśnieniem ( z temperaturą to troche gorsza sprawa ale da się załatwić. Tym samym kluczem i tymi samymi rękami wkręcałem stare motorcrafty (kilkakrotnie) i jakoś nic im nie jest . Klucz mam normalny z wkładką gumową więc czemu miałem uszkodzić NGK. Pozatym tak jak pisałem nie wiem czemu świece katalogowo ( wg. NGK)mają 1mm przerwy a te z paczki 0,65mm. Jak jeżdziłem na tych mniejszych przerwach auto nie miało takiej elastyczności jak powinno. Na starych świecach jest znacznie mocniejsze i zrywniejsze( po wyregulowaniu przerwy na 1mm. Pisałem do NGK ale jeszcze mi nie odpisali
JoeMix - 27 Paź 2008, 19:04
Nie to już się robi mało ciekawe...
macsuper, Są tu tacy którzy tylko Motorcrafty uznają i za nic ich do innych nie przekonasz, ja używam V linów i nic w niech nie grzebie, wyjmuje z paczki i wkręcam,,, taka świeca kosztyja jakieś 6 zeta, więc zainwestuj w nowy komplet i zobaczysz co będzie,,
macsuper - 27 Paź 2008, 19:12
Dzięki za mądre słowa i w temacie!!!!! Dochodzę do wniosku że faktycznie motorcraft to jest to. Takie chyba kupię , bo coś muszę kupić ( na tych starych długo nie pociągnę) Pytałem o NGK bo gdzieś na forum spotkałem się że ktoś stwierdził że przerwa jest niezgodna z katalogiem. W tamtym wątku nikt nie podjął tematu a w tym też zrobiło się niemiło. Przykre że ludzie zamiast dochodzić do sedna urządzają sobie popisowe numery (zupełnie jak nasz rząd) widocznie to nasza cecha narodowa
diodalodz - 27 Paź 2008, 22:25
pytalem dlatego o klucz że wiele razy miałem przypadek połamanych izolatorów i nie było tego widać gołym okiem bo pękały w środku. Także się nie irytuj. Możliwe że trafileś lewą serię , zdarza się , nie widziałem żeby Vline nie chciały chodzic z tymi silnikami . No7 współpracowały zawsze w mojej historii . A co do świec to sam byłem świadkiem jak w IC spadl im z regału cały karton NGk i podnieśli i poukładali .
macsuper - 28 Paź 2008, 16:40
Wyrażnie im zaszkodziła zmiana przerwy na 1mm . Klucz mam dobry i dokręcałem z wyczuciem chociaż to żeliwo i tak się nie zapieka jak alum. Zdaje sobie sprawę że różni ludzie piszą na forum , ja tu jestem krótko bo ostatnio po kraszu zmieniłem auto i ford to dla mnie nowość. Byłem dzisiaj w sklepie po gumę do przegubu i oglądałem świece NGK. Inny sklep i inna dostawa i dalej 0,65mm !!!!! Sprzedawca nie umiał mi odpowiedzieć dlaczego. Dziwna sprawa sz tymi świecami?????
kazi - 28 Paź 2008, 20:44
macsuper słuchaj ja mam u siebie juz 2 raz świece NGK V line 7 i masz racje jest inna przerwa niż ta książkowa, co nie znaczy że te świece są gorsze od MotorCraft. Auto jezdzi na nich bez problemu. Problemem jest u mnie to, że samochód spala olej, robi krótkie przebiegi po mieście i niszczy przez to świece i trzeba je po prostu wymieniać częsciej, ale problemu z nimi nie było. Powiem więcej: świec nowych szczególnie tych NGK nie wolno regulować ani czyścić dlaczego? a no dlatego, że jeśli je wyczyścisz to będą rysy i wtedy iskra będzie sobie skakać różnie. Zniszczysz przez to powłokę i może być korozja, lub może osiadać w większej ilości nagar. Swiec nowych sie generalnie nie czyści tylko wymienia. Dostępność swiec oraz ich cena nie zmusza użytkownika do sporego wydatku, co za tym idzie nie dogina się ich oraz nie czyści. Można jedynie je przetrzeć miękką szmatką. Nie doginaj świec bo jak sie ułamie koncówka i wpadnie to zaczną się kłopoty.
Te świece mają tak dopasowany układ tłumiący zakłócenia, że nie można ich regulować na książkę ponieważ będzie słabsza iskra lub jej nie będzie. Producent przewidział najbardziej optymalną szczelinę w której iskra jest najbardziej wydajna i tak musi pozostać. Amen
macsuper - 28 Paź 2008, 21:25
I to jest wreszcie konkretna i rzeczowa odpowiedż Prawdopodobnie tak też się stało. Jedno ale , moje autko też spala olej ( silnik jest do wymiany w najbliższym czasie) ale na tych NGK było jakieś słabsze, na tych starych motorcraftach czuć że ma mocniejszy dół obrotów ( jest elastyczniejsze ) i po to wogóle pchałem łapy pod maskę. Jakbym nic nie zmieniał to na tych NGK nawet silnik ciszej chodził( dziwne ). Już się chyba nie skusze na NGK tylko zapodam nowe Motorcrafty ( na allegro widziałem po 8 zeta szt.) Narazie
diodalodz - 28 Paź 2008, 23:16
hm to że jest przerwa 0,6 to dlatego że np mk1 ma te same świece co mk3 i mk4 . producent zaleca przerwę ustawioną na 0,6 w mk1 w mk3 z racji elektronicznego zapłonu na 1mm . i teraz robicie takie swiece i zaczynacie myśleć ,hm mk1 potrzebuje 0,6 , jak ustawisz 1 mm to mk1 może nie odpalić bo bedzie za mała temperatura iskry , to ustawiasz na 0,6mm i odpala mk1 a zarazem jeździ mk3 bo za mała przerwa nie ma zbytnio wpływu na pracę silnika. Robi się większą przerwę z uwagi na to że wtedy mieszanka zapala się równiej i silnik zyskuje na mocy i stabilności pracy . Swoją droga te świece pasują conajminiej do 20 innych aut i one wymagają jeszcze innej przerwy . Przerwy się reguluje normalnie i czyści się swiece szczotką drucianą i nic jej nie zrobisz pod warunkiem że nie użyjesz siły w stosunku do środkowej elektrody . czasami jest tak że przy rozginaniu elektrod śrubokrętem pęka izolator dolnej elektrody . ja osobiście rozginam ją zawsze o coś tzn o jakiś blaszany przedmiot nieco bardziej a potem pukam w szczyt świecy i delikatnie zmniejszam przerwę .
Marcinowaty - 29 Paź 2008, 17:03
kazi napisał/a: | owiem więcej: świec nowych szczególnie tych NGK nie wolno regulować ani czyścić dlaczego? a no dlatego, że jeśli je wyczyścisz to będą rysy i wtedy iskra będzie sobie skakać różnie. Zniszczysz przez to powłokę i może być korozja, lub może osiadać w większej ilości nagar. Swiec nowych sie generalnie nie czyści tylko wymienia. |
Co to za herezje?
Czym sie rożni jedno elektrodowa świeca NGK, powiedzmy za 10 zł od swiecy iskry sprzed 10-20 lat??
Swiece sie czyści z nagaru, czyści elektrody papierem ściernym i ustawia odstęp elektrod za pomocą szczelinomierza.
kazi - 29 Paź 2008, 18:31
Marcinowaty napisał/a: | Czym sie rożni jedno elektrodowa świeca NGK, powiedzmy za 10 zł od swiecy iskry sprzed 10-20 lat??
Swiece sie czyści z nagaru, czyści elektrody papierem ściernym i ustawia odstęp elektrod za pomocą |
Jak sie ma świece które się same czyszczą to po co poprawiać?
Po co poprawiać szczeline którą ustalil producent?
To po co wogóle kupować świece jak szczelina nie odpowiada?
Marcinowaty - 30 Paź 2008, 22:02
kazi napisał/a: | Po co poprawiać szczeline którą ustalil producent? |
Po co? Ponieważ podczas eksploatacji takowa sie powiększa. Ostatnio u brata w Vektrze jak wymieniałem i mierzyłem to miał ze 2mm :yyy:
kazi - 2 Lis 2008, 22:42
macsuper napisał/a: | Już tak zrobiłem ale auto lepiej chodzi na starych |
macsuper napisał/a: | Na starych motorcraftach auto zaczynało przerywać więc wymianka na nowe ngk v-line 7. Niby wszystko ok. ale po paru dniach wykręciłem i powiększyłem przerwę do książkowego 1 mm (wcześniej zapomniałem) Po tym zabiegu silnik zaczął szarpać i przerywać |
Człowieku Ty sie gubisz w tym co mówisz. Najpierw piszesz ze na motorcraft przerywało, pózniej piszesz ze wymieniłeś na NGK V-line7 i było ok.
Więc o co tutaj chodzi ? bo ja nie widze potrzeby ciągnięcia dalej tego tematu.
Kup nowe swiece zamontuj a jak ci szkoda kasy odstaw samochód na parking. Jesli chcesz znow zrobić lepiej kup zmien szczeline i znow napisz ze ci nie chodzi.
heh ja sie juz
macsuper - 3 Lis 2008, 00:06
Przeczytaj cały temat a nie fragmenty to wreszcie zrozumiesz Napisałem że na starych po czyszczeniu i regulacji chodzi lepiej niż na NGK na oryginalnej przerwie. Jak by dobrze chodził na nowych to po cholerę bym dłubał ?????Jak się spaprały NGK wróciłem do starych , po drodze wymieniając jeszcze przewody. Więc po cholere mam kupować jeszcze raz nowe NGK z przerwą 0,65 mm jak na takich moje auto słabo jażdzi (powtarzam MOJE , nie wiem jak inne). Nie wiem co jest tego przyczyną ( myślałem że może przerwa ) ale dziwnym trafem po powrocie do starych świec auto zaczęło jeżdzić tak jak wcześniej. JAŚNIEJ NIE UMIEM
szynszyl - 14 Lis 2008, 14:22
macsuper, zanim pociągne temat do kosza...
podaj mi dokładnie nr tych świec i podaj mi dokładnie nr kabli WN
reszta głupich wypowiedzi z Kazim na czele, została skasowana
|
|