|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] kilka problemów
start - 19 Paź 2008, 19:20 Temat postu: [MK3] kilka problemów witam wszystkich..
1. chciałem sie dowiedziec co zrobic z sadza na tylnej klapie wydobywajacej sie z rury wydechowej...i czym to jest spowodowane..?
2. czym sie rozni silnik 1.3 z jakimis rurkami przy swiecach a silnikiem bez nich.? nie mam zielonego pojecia... http://img371.imageshack....dsc06651ul6.jpg
http://img371.imageshack....dsc06667oh5.jpg
3. jak wyjac pompe paliwowa?
Pomózcie prosze
frenetico - 19 Paź 2008, 21:18
Rurki przy świecach to recyrkulator spalin zastosowany do zmniejszenia emisji szkodliwych substancji do środowiska. Nie mam pojęcia czym różnią sie silniki z i bez tego ustrojstwa. U siebie tego nie ruszam bo skoro działa to po co ruszać?
bidżej - 20 Paź 2008, 09:49
start napisał/a: | 3. jak wyjac pompe paliwowa? |
ciąć zbiornik
MARIUSZ.B - 20 Paź 2008, 11:20
bidżej86 napisał/a: | ciąć zbiornik |
po co
Zdjąć zbiornik i wtedy można wyjąć pompę. Ewentualnie wyciąć kawałek podłogi pod tylną kanapą i wtedy też można zrobić szybki dostęp do pompy.
bidżej - 20 Paź 2008, 11:21
MARIUSZ.B, miałem na myśli rozwiązanie z podłogą. sorki
MARIUSZ.B - 20 Paź 2008, 11:24
Spoko, dopisałem bo dziwnie zabrzmiała Twoja wypowiedz. Ale i tak nie wiem czy koledze start nie chodzi o pompę mechaniczną bo z profilu wynika że ma gaźnik
Freeman - 20 Paź 2008, 11:35
start napisał/a: | 1. chciałem sie dowiedziec co zrobic z sadza na tylnej klapie wydobywajacej sie z rury wydechowej...i czym to jest spowodowane..? | sadze zmyć. Jest to oznaka zbyt bogatej mieszanki paliwowej. Przyczyną będzie sonda lambda, która podaje złe komunikaty kompowi.
bidżej - 20 Paź 2008, 11:43
freeman napisał/a: | Przyczyną będzie sonda lambda, która podaje złe komunikaty kompowi. | ...o ile kolega ma silnik na monowtrysku. jeśli nie, to gaźnik nie halo
Freeman - 20 Paź 2008, 12:27
bidżej86 napisał/a: | freeman napisał/a: | Przyczyną będzie sonda lambda, która podaje złe komunikaty kompowi. | ...o ile kolega ma silnik na monowtrysku. jeśli nie, to gaźnik nie halo | prawda
start - 20 Paź 2008, 21:32
sorka ze tak długo nie odpisywalem... auto na monowtrysku ...
ale z tymi sadzami tzn...ze sonda jest popsuta??? wydaje mi sie ze gdyby byla popsuta sonda to by mi palila wiecej paliwa a pali 7l...
bidżej - 20 Paź 2008, 21:36
generalnie sadza bierze się z niedopalonego paliwa. sprawdzałeś jak wyglądają świeczki? jeśli któraś jest nadmiernie okopcona to coś z nią nie tak. jak się maja kable WN?
BTW, jeśli masz silnik na monowtrysku to popraw sobie opis. zamiast 1.1/55KM powinieneś mieć 1.1i/50KM
start - 20 Paź 2008, 21:42
sorka zagapilem sie...:) aktualnie mam 1.3 na jednopunkcie..przekladka była swiece zmienialem 7 dni temu
bidzej moze ty wiesz czemu mi fiesta szarpie na 1
bidżej - 20 Paź 2008, 21:45
start, moja szarpie bo ma wytyrane poduszki pod skrzynią. albo może zamiast "szarpie" powinienem napisać "telepie budą" i przy okazji słychać takie gumowe odgłosy...
świeczki nówki, a kable? jak stare to nowe świeczki niewiele dadzą...
start - 20 Paź 2008, 21:50
kable stare, niestety
ostatnio tez zauwazylem ze przerywa na dziurach gdy auto wpadnie i podskoczy....
bidżej - 20 Paź 2008, 22:03
start napisał/a: | kable stare, niestety |
start napisał/a: | ostatnio tez zauwazylem ze przerywa na dziurach gdy auto wpadnie i podskoczy.... | no to już chyba czary ;P albo np. pompka paliwa?
Freeman - 20 Paź 2008, 22:05
Kup kable WN, a być może znikną oba problemy.
bidżej - 20 Paź 2008, 22:10
wypadałoby je jeszcze założyć akurat masz mój poradnik w przyklejonych (do 1.1i ale w 1.3 przecież to samo)
massur - 21 Paź 2008, 01:00
start napisał/a: | moze ty wiesz czemu mi fiesta szarpie na 1 |
mi szarpała jak wahacze były roztłuczone, dokładniej tuleje, wymiana spowodowała, że mniej szarpie...
Tommy - 21 Paź 2008, 09:16
Szarpanie jest zazwyczaj spowodowane luzami w układzie przeniesienia napędu, ale tutaj przyczyn może być sporo (poduszki na skrzyni, poduszka silnika, przeguby, wachacze... )
Najlepiej otwórz maskę i poproś, żeby ktoś wsiadł do fury i próbował delikatnie ruszać z zaciągniętym ręcznym. Będziesz mógł zobaczyć, czy silnik zbytnio się wychyla czy nie. Jeśli skrzynia podczas tego testu zbytnio się rusza to najprawdopodobniej masz uwalone poduszki pod nią. To samo dotyczy poduszki silnika. Pozostałe elementy (poza przegubami) możesz sprawdzić na stacji diagnostycznej.
start - 21 Paź 2008, 14:13
tommy ...mi sie wydaje ze to nie sa szarpania tego rodzaju..to sa szarpania rodzaju takiego jak zaczyna brakowac paliwa albo tak jak by sie dławil tylko to wystepuje na jedynce gdy chce gwaltownie ruszyc ...
Tommy - 21 Paź 2008, 14:15
Czyli silnik się dławi? To występuje tylko podczas ruszania na 1 biegu, czy podczas jazdy jak depniesz mocno gazu to też tak "szarpie" ?
start - 21 Paź 2008, 14:32
to mi wystepuje tylko na 1 biegu gdy wdepne.... natomiast podczas jazdy mi sie tak dzieje gdy auto porzadnie sie bujnie na wybojach drogowych lub dziurach
Tommy - 21 Paź 2008, 14:49
To może być objaw uszkodzonych kabli WN, albo jakiegoś zwarcia w instalacji (podczas startu jak silnik się mocniej wychyla może ci gdzieś jakiś plus uderzać o masę, albo odwrotnie - jakiś przewód traci kontakt) Popatrz dobrze na kable biegnące od aku do masy , rozrusznika i pompy paliwa - może coś przyśniedziało, nie jest dokręcone, jest naderwane?
Może to być też niedomaganie pompy paliwa ale trudno powiedzieć.. Podczas tego zmulenia przygasają ci jakoś kontrolki, zegarek itd?
start - 21 Paź 2008, 14:57
nie...juz sam nie wiem co to moze byc..
dzisiaj zmienie filtr paliwa moze to cos pomoze
bidżej - 21 Paź 2008, 15:09
start, a co z kablami? już któryś raz o nich mowa...
start - 22 Paź 2008, 10:22
znam przyczyny...
1 . czójnik polozenia walu...kostka byla rozpieprzona...i gasl dusil sie na dziurach
2. cpp. kable byly poobdzierane z gomy ze starosci
Tommy - 22 Paź 2008, 10:41
No to się nie ciesz tylko do garażu i działaj
start - 22 Paź 2008, 10:45
podziekowac
|
|