|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Swap silnika z 1.3 na 1.6??
PRUSZEK31 - 16 Paź 2008, 12:41 Temat postu: Swap silnika z 1.3 na 1.6?? Witam mam fiestę 91rok z silnikiem 1.3 na gaźniku(typ weber).Układ zapłonowy skłąda się z wielocewki zamontowanej na bloku silnika pod kolektorem ssącym oraz jednostki sterującej na ścianie grodziowej.Prostę pytanie czy można założyć do niej silnik od escorta MK3 lub MK4 o poj. 1,6 również na gaźniku(nie chcę na wtrysku).Czy skrzynia biegów będzie pasować?I jak z układem zapłonowym czy zostaje ten sam?Z zawieszeniem silnika dam sobie radę.
PumaRST - 16 Paź 2008, 13:26
troszke zabawy bedzie pewnei ale da sie to poskąłdac. nawet zapłon powinien sobie poradzic bo w obu silnikach powinno to chodzić na czujniku Halla (cewce, rozdzielaczu itd).
skrzynia da sobie rade.
PRUSZEK31 - 16 Paź 2008, 19:16 Temat postu: z 1,3 na 1,6 Nie mam rozdzielacza tylko czujnik który liczy impulsy z koła zamachowego.Czyli wszystko jest przetwarzane przez moduł umieszczony na ścianie grodziwej i do niego jeszcze dochodzi przewód podciśnienia.Wszystko wygląda jakby było na jedno punktcie.Ostatnia wersja gaźników z rozbudowanym systemem zapłonowym.
Laskosz - 16 Paź 2008, 19:27
PRUSZEK31 napisał/a: | wygląda jakby było na jedno punktcie. |
no bo tak masz...
PRUSZEK31 napisał/a: | MK3 lub MK4 o poj. 1,6 również na gaźniku(nie chcę na wtrysku) |
wiąże sie to z wywaleniem obecnego systemu zasilania zmianą baku i włożeniem silnika z gaźnikiem + aparat zapłonowy i to tyle
PumaRST - 16 Paź 2008, 19:43
ale to w takiej sytuacji nie wiem czy by nie łatwiej było wsadzic 1,6 mono. też z escorta mk4
Laskosz - 16 Paź 2008, 19:47
mk4 nie miało jeszcze mono i nie ma otworu w bloku na halla hehe co bym wiedział jakby nie to moje mk1
tak wogóle to poza 1.4 to w eśkach bardzo rzadko zdarzały się 1.6 na jednopunkcie
PumaRST - 16 Paź 2008, 19:50
oj zmartwie cie ale był 1,6i na mono w escorcie mk4. ale faktycznei był z czujnikiem Halla w rozdzielaczu wiec trza by przerobić wiazke od ecu.
Laskosz - 16 Paź 2008, 19:53
PumaRST napisał/a: | ale faktycznei był z czujnikiem Halla w rozdzielaczu wiec trza by przerobić wiazke od ecu. |
hehe takie to i ja miałem w moim mk1 znaczy na gaźniku i aparacie z 1.6
no ale na mono w mk4 nie wychodziły bo mk4 to do 90 roku
PumaRST - 16 Paź 2008, 19:57
ale ja robiłem taki silnik i był na 100% na mono i był to rocznik 89 lub 90. zreszta tak samo jak były w tych 2 latach CVH EFI
Laskosz - 16 Paź 2008, 20:00
i tu dochodzimy do tego co kto widział a ford i tak se ładował co miał ja bynajmniej poza gaźnikiem i mfi w mk4 nie widziałem
a tak wogóle to zmiana silnika to nie tuning
mamuten - 16 Paź 2008, 20:18
a czemu niechce wtrysku tylko gażnik
PRUSZEK31 - 16 Paź 2008, 20:56 Temat postu: 1,3 na 1,6 Na początek chcę wymienić silnik i później się bawić w dodawanie mocy.Napewno w mojej fieście jest gaźnik na tyle potrafie rozróżnić gaźnik od monowtrysku.Jest to gaźnik typu TLDM 26/28 jeszcze z ssaniem ręcznym.Na module który jest umieszczony na ścianie grodziowej napisane jest ESC.Interesuje mnie czy skrzynia i silnik będą do siebie pasować.
Laskosz - 16 Paź 2008, 21:01
PRUSZEK31 napisał/a: | na ścianie grodziowej napisane jest ESC |
no to śmiało na tym mozesz postawić gaźnikowca z fiesty mk3 1.6 poprostu wtykasz wszystko co masz i masz a tak poważnie to na tym module dasz rade po zmianie kolektora i wsadzeniu gaźnika opanować każde cvh mono
Żółwik Tuptuś - 16 Paź 2008, 21:06
ja do tego całego misz masz dodam że widziałęm ori mk3 90 na gaźniku ( kupiona w polsce w salonie ) zapłon rozwiązany tak jak mówi autor topiku , więc najpierw ustalmy co tam naprawde siedzi .
Ze wsadzaniem tam CVH na gaźniku może byc jeden problem - tego będzie bardzo trudno znaleźć w jakimś sensownym stanie .
Chyba najłatwiej , najtaniej i najszybciej będzie znaleźć całośćz wiążką z ikserki i takowe przeswapować .
Reszta to rzeźba w gównie i gra nei warta świeczki .
Laskosz - Przekładka silnika to część Tuningu Mechanicznego zwana popularnie swapem . Stanowi ona na ogół podstawę do dalszych modyfikacji i jest jedną z najprostrzych metod na uzyskanie dodatkowych koni mechanicznych ( w skrócie KM ) . Jest ona także pozycją wyjściową do dalszych modyfkacji silnika czyli uzyskiwania z neigo ponad fabrycznych wartości
Użyj opcji szukaj - sporo było o przekładkach oraz o tym jak wpływają na poprawę osiągów samochodu .
[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 21:08 ]
podczs pisania mojego posta wyjaśniłą sie sprawa zaslilania . więc ten problem odpada . Reszta jest jak najbardziej aktualna
Laskosz - 16 Paź 2008, 21:10
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Laskosz - Przekładka silnika to część Tuningu Mechanicznego zwana popularnie swapem . Stanowi ona na ogół podstawę do dalszych modyfikacji i jest jedną z najprostrzych metod na uzyskanie dodatkowych koni mechanicznych ( w skrócie KM ) . Jest ona także pozycją wyjściową do dalszych modyfkacji silnika czyli uzyskiwania z neigo ponad fabrycznych wartości ( tak zwane high performance ) .
|
sranie w banie, jak myśłisz dlaczego mnie nie ma tutaj? przecież pisałem dla mnie zmiana silnika na większy to tylko zmiana :1xf:
Żółwik Tuptuś - 16 Paź 2008, 21:15
nie ma cie tutaj bo odrzuciłeś zaproszenie .
Co do nomenklatury - jeżeli traktujesz " zmianę " ( jak to nazywasz ) silnika wybiórczo jako temat wyjęcia jednego i wsadzenia drugiego bez dostosowania pozostałych podzespołów to chyba jest to koniec tej rozmowy bo faktycznie z tuningiem mechanicznym nie ma to nic wspólnego .
Pozdro .
Laskosz - 16 Paź 2008, 21:19
dostosowanie kolejnych podzespołów to poprostu reszta takiego przekładania, wiesz że żeby coś zagrało to trzeba to zgrać ze sobą i wywalić te zasrane skrzypce
|
|