Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Swap silnika z 1.3 na 1.6??

PRUSZEK31 - 16 Paź 2008, 12:41
Temat postu: Swap silnika z 1.3 na 1.6??
Witam mam fiestę 91rok z silnikiem 1.3 na gaźniku(typ weber).Układ zapłonowy skłąda się z wielocewki zamontowanej na bloku silnika pod kolektorem ssącym oraz jednostki sterującej na ścianie grodziowej.Prostę pytanie czy można założyć do niej silnik od escorta MK3 lub MK4 o poj. 1,6 również na gaźniku(nie chcę na wtrysku).Czy skrzynia biegów będzie pasować?I jak z układem zapłonowym czy zostaje ten sam?Z zawieszeniem silnika dam sobie radę.
PumaRST - 16 Paź 2008, 13:26

troszke zabawy bedzie pewnei ale da sie to poskąłdac. nawet zapłon powinien sobie poradzic bo w obu silnikach powinno to chodzić na czujniku Halla (cewce, rozdzielaczu itd).

skrzynia da sobie rade.

PRUSZEK31 - 16 Paź 2008, 19:16
Temat postu: z 1,3 na 1,6
Nie mam rozdzielacza tylko czujnik który liczy impulsy z koła zamachowego.Czyli wszystko jest przetwarzane przez moduł umieszczony na ścianie grodziwej i do niego jeszcze dochodzi przewód podciśnienia.Wszystko wygląda jakby było na jedno punktcie.Ostatnia wersja gaźników z rozbudowanym systemem zapłonowym.
Laskosz - 16 Paź 2008, 19:27

PRUSZEK31 napisał/a:
wygląda jakby było na jedno punktcie.

no bo tak masz...
PRUSZEK31 napisał/a:
MK3 lub MK4 o poj. 1,6 również na gaźniku(nie chcę na wtrysku)

wiąże sie to z wywaleniem obecnego systemu zasilania zmianą baku i włożeniem silnika z gaźnikiem + aparat zapłonowy i to tyle :)

PumaRST - 16 Paź 2008, 19:43

ale to w takiej sytuacji nie wiem czy by nie łatwiej było wsadzic 1,6 mono. też z escorta mk4
Laskosz - 16 Paź 2008, 19:47

mk4 nie miało jeszcze mono i nie ma otworu w bloku na halla :| hehe co bym wiedział jakby nie to moje mk1 :P
tak wogóle to poza 1.4 to w eśkach bardzo rzadko zdarzały się 1.6 na jednopunkcie

PumaRST - 16 Paź 2008, 19:50

oj zmartwie cie ale był 1,6i na mono w escorcie mk4. ale faktycznei był z czujnikiem Halla w rozdzielaczu wiec trza by przerobić wiazke od ecu.
Laskosz - 16 Paź 2008, 19:53

PumaRST napisał/a:
ale faktycznei był z czujnikiem Halla w rozdzielaczu wiec trza by przerobić wiazke od ecu.

hehe takie to i ja miałem w moim mk1 :P znaczy na gaźniku i aparacie z 1.6
no ale na mono w mk4 nie wychodziły bo mk4 to do 90 roku

PumaRST - 16 Paź 2008, 19:57

ale ja robiłem taki silnik i był na 100% na mono i był to rocznik 89 lub 90. zreszta tak samo jak były w tych 2 latach CVH EFI
Laskosz - 16 Paź 2008, 20:00

i tu dochodzimy do tego co kto widział a ford i tak se ładował co miał :P ja bynajmniej poza gaźnikiem i mfi w mk4 nie widziałem :)
a tak wogóle to zmiana silnika to nie tuning :P

mamuten - 16 Paź 2008, 20:18

a czemu niechce wtrysku tylko gażnik
PRUSZEK31 - 16 Paź 2008, 20:56
Temat postu: 1,3 na 1,6
Na początek chcę wymienić silnik i później się bawić w dodawanie mocy.Napewno w mojej fieście jest gaźnik na tyle potrafie rozróżnić gaźnik od monowtrysku.Jest to gaźnik typu TLDM 26/28 jeszcze z ssaniem ręcznym.Na module który jest umieszczony na ścianie grodziowej napisane jest ESC.Interesuje mnie czy skrzynia i silnik będą do siebie pasować.
Laskosz - 16 Paź 2008, 21:01

PRUSZEK31 napisał/a:
na ścianie grodziowej napisane jest ESC

no to śmiało na tym mozesz postawić gaźnikowca z fiesty mk3 1.6 :) poprostu wtykasz wszystko co masz i masz :P a tak poważnie to na tym module dasz rade po zmianie kolektora i wsadzeniu gaźnika opanować każde cvh mono :)

Żółwik Tuptuś - 16 Paź 2008, 21:06

ja do tego całego misz masz dodam że widziałęm ori mk3 90 na gaźniku ( kupiona w polsce w salonie ) zapłon rozwiązany tak jak mówi autor topiku , więc najpierw ustalmy co tam naprawde siedzi .

Ze wsadzaniem tam CVH na gaźniku może byc jeden problem - tego będzie bardzo trudno znaleźć w jakimś sensownym stanie .

Chyba najłatwiej , najtaniej i najszybciej będzie znaleźć całośćz wiążką z ikserki i takowe przeswapować .

Reszta to rzeźba w gównie i gra nei warta świeczki .

Laskosz - Przekładka silnika to część Tuningu Mechanicznego zwana popularnie swapem . Stanowi ona na ogół podstawę do dalszych modyfikacji i jest jedną z najprostrzych metod na uzyskanie dodatkowych koni mechanicznych ( w skrócie KM ) . Jest ona także pozycją wyjściową do dalszych modyfkacji silnika czyli uzyskiwania z neigo ponad fabrycznych wartości

Użyj opcji szukaj - sporo było o przekładkach oraz o tym jak wpływają na poprawę osiągów samochodu .

[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 21:08 ]
podczs pisania mojego posta wyjaśniłą sie sprawa zaslilania . więc ten problem odpada . Reszta jest jak najbardziej aktualna

Laskosz - 16 Paź 2008, 21:10

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Laskosz - Przekładka silnika to część Tuningu Mechanicznego zwana popularnie swapem . Stanowi ona na ogół podstawę do dalszych modyfikacji i jest jedną z najprostrzych metod na uzyskanie dodatkowych koni mechanicznych ( w skrócie KM ) . Jest ona także pozycją wyjściową do dalszych modyfkacji silnika czyli uzyskiwania z neigo ponad fabrycznych wartości ( tak zwane high performance ) .

sranie w banie, jak myśłisz dlaczego mnie nie ma tutaj? przecież pisałem dla mnie zmiana silnika na większy to tylko zmiana :1xf:

Żółwik Tuptuś - 16 Paź 2008, 21:15

nie ma cie tutaj bo odrzuciłeś zaproszenie .

Co do nomenklatury - jeżeli traktujesz " zmianę " ( jak to nazywasz ) silnika wybiórczo jako temat wyjęcia jednego i wsadzenia drugiego bez dostosowania pozostałych podzespołów to chyba jest to koniec tej rozmowy bo faktycznie z tuningiem mechanicznym nie ma to nic wspólnego .

Pozdro .

Laskosz - 16 Paź 2008, 21:19

dostosowanie kolejnych podzespołów to poprostu reszta takiego przekładania, wiesz że żeby coś zagrało to trzeba to zgrać ze sobą i wywalić te zasrane skrzypce ;/

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group