Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK3] xr2i rally ;]

qrdesz87 - 16 Paź 2008, 01:14
Temat postu: [MK3] xr2i rally ;]
NICK: Qrdesz87
IMIĘ: Krzysiek
WERSJA: mk3 xr2i
ROCZNIK: -------
SILNIK: 1,6 cvh
OPIS AUTA: Samochód kupiłem w maju, za nieduże pieniądze od znajomego. Skusiło mnie to, że rok wczesniej miałem już rajdową fieste i bardzo za nią tęskniłem :-P
Autko miało troche rzeczy do zrobienia, między innymi dzwoniące popychacze itp.
Poniżej przedstawiam fotke zrobioną zaraz po zakupie, i fotki aktualne.

DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Malowanie, i rajdowe oklejenie
b. mechaniczne: nowy rozrząd, pompa wody, popychacze
c. audio: zadnego audio, ani nawet zadnego kabelka ;]
d. inne: Klatka bezpieczeństwa p. Siekierki, fotel kubełkowy + pasy szelkowe z homologacją, slicki wyścgiowe, kierownica zamszowa itp.

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: ----
b. mechaniczne: sportowy wałek + podłubana głowica
c. audio:-----
d. inne: jakies lepsze zawieszenie


fotka z zakupu autka.


Piesek - 16 Paź 2008, 07:31

fajna klatka... duza jest roznica w prowadzeniu auta z klatka? Zastrzaly do przednich i tylnich kielichow tez masz? Ile placiles za zrobienie jej?
PumaRST - 16 Paź 2008, 13:17

ciesze sie że opisałeś swoje autko, zasadniczo mam dylemat czy odrazu cie przenieść do projektow czy też chwile poczekać na pierwszy upDate. ja bym przeniusł ale poczekam na decyzje innych moderatorów.

Pozdrawiam i życze sukcesów w wyścigach.

LOY - 16 Paź 2008, 13:34

zaufamy ..poczekamy :fox:
qrdesz87 - 16 Paź 2008, 19:04

klatka z tyłu, jak to przeważnie kazda klatka ma zastrzały do nadkoli, z przodu niestety juz nie. Jest też krzyz na dachu (niewidac na fotkach)
Zrobie dokladniejsze fotki tej klatki i wrzuce jutro.
Koszt to lekko ponad 2 tys bez malowania.

Laskosz - 16 Paź 2008, 19:29

qrdesz87 napisał/a:
Koszt to lekko ponad 2 tys bez malowania.

za taką kasę to i w mojej mk1 bym się skusił :) ciekawe ile by wyszła z zastrzałami na przednie kielichy bo to dla mnie ważne

Żółwik Tuptuś - 16 Paź 2008, 20:41

Auto zacne i z przeróbkami praktycznie nie występującymi u nas w klubie . Do tego wykorzystywane intensywnie w sporcie .

przenoszę :yes: - witamy w projektach FKP .

qrdesz87 - 17 Paź 2008, 10:26

koszt z zastrzałami do kielichów to jakies 200zł więcej.
PS. niedługo moze u mnie ruszy jakas produkcja, w niedługim czasie bede robił klatke w golfie, zobaczymy jak wyjdzie :) jak bedzie ładna to sie pochwale.

a i po wyscigu padła mi pompa wody w fiescie :( zaraz ide wymieniac bo niedługo KJSik sie szykuje.

pozdrawiam

Piesek - 17 Paź 2008, 15:36

a czym gniecie rury?
LOY - 17 Paź 2008, 15:38

Piesek napisał/a:
a czym gniecie rury?

mysle piesku ze jak kazdy ...taka magiczna maszyna zwaną GIENTARKA :fox:

genov - 17 Paź 2008, 15:58

Piesek napisał/a:
a czym gniecie rury?

kolanem :-)
ladna :)

Piesek - 17 Paź 2008, 16:40

Michał wiem ze gietarka, tylko pytam sie jaka.. . bo jakis czas temu kupilem gietarke z allegro... i rur nierdzewnych szwowych nie gnie... podobno bezszwowe z stali węglowej gnie... tylko wiadomo trzeba sporo piachu wcisnac w rurke :)
a pytam sie dlatego bo moze kolega ma już jakies praktyki w tym kierunku i udzieli mi jakis wskazowek

odyniec - 17 Paź 2008, 22:35

Piesek od kiedy Ty z rur korzystasz? Płaskowniki takie ładne masz ;))
Piesek - 18 Paź 2008, 04:04

już niedługo płaskownikow nie bedzie :P
qrdesz87 - 20 Paź 2008, 01:33

no wlasnie co do giętarki, to sie dopiero okaże, rozpisze się jak juz cos zrobimy :-P

podsyłam fotki klatki:



Wczoraj doszedł nowy rozrząd, pompa wody, i utwardzona poduszka silnika ;)

Piesek - 20 Paź 2008, 08:37

a Pan Siekierka na jakiej gietarce wygina rury?
Utwardzone poduszki, tzn zalane klejem do szyb?
Widzę że ogrzewania poszło out... powiedz jak to ma sie do zimnych dni? Albo ciepłych?

Żółwik Tuptuś - 20 Paź 2008, 19:46

qrdesz - mam prośbę - czy mógłbyś napisać coś więcej o robieniu klatki " od kuchni " jakich rur użyłeś , czym spawana , jak mocowana do nadwozia . Nie chodzi mi o przedruk załącznika , tylko o garść porad dla kogoś kto chciałby coś takiego zam zrobic i zbiera informacje jak .
qrdesz87 - 21 Paź 2008, 00:55

Giętarka p. Siekierki to tajemnica ;D
Tak, poduszka silnika zalana sikaflexem :-P
Ogrzewanie niby jest, ale wydaje mi sie ze nadmuch na szybe mi wystarczy ;)

Żułwik, ja tej klatki nie robiłem, ja dopiero mam zamiar samemu stworzyc w innym autku, ale srednice rur i inne parametry moge wam podac :)

PS. i mam takie pytanie do znawców, mam w tej chwili sprezyny czerwone jamex, i mam mozliwosc zalozyc niebieskie eibach rs, i chcialbym wiedziec czy beda twardsze?

PumaRST - 21 Paź 2008, 06:45

qrdesz87 napisał/a:
PS. i mam takie pytanie do znawców, mam w tej chwili sprezyny czerwone jamex, i mam mozliwosc zalozyc niebieskie eibach rs, i chcialbym wiedziec czy beda twardsze?


cieżko to ocenic, a właściwie to moze być ocena subiektywan. Mnie sie wydaje że bedą twardsze ale to tylko moje odczucie. gdyby to były Eibachy czerwone tyo raczej byłbym pewny że są twardsze ale w wypadku RS nie dam sobie reki obciąć. Napewno twarsze bedą H&R ale ciężko to kupic.

Laskosz - 21 Paź 2008, 07:25

ja mam takie sobie porównanie
jamexy mam w mk1 a brat ma znów chyba Apex spręzyny w mk3 i u niego jest dużo bardziej twardo niż u mnie

LOY - 21 Paź 2008, 13:11

jamexy i niebieskie eibachy beda podobne to ..utylitarne sprezyny czli ulica i nieco bezpiectzniej w zakretach ...szukaj tak jak pisal puma eibachow cerwonych ale to bedzie juz minus 50..HR albo KW,albo czerwone supersporty , zielone weitecki tez sa raczej uliczne ...
mikolaj_r - 21 Paź 2008, 13:45

Moim zdaniem ciezko porównać te sprężyny. Na pewno na początku(przy mniejszych nierównościach) Eibach będzie bardziej miekki bo to sprężyna progresywna.
tajmus - 21 Paź 2008, 18:01

bardzo ciekawa opcja tzn taczka...
Przy okazji zapraszam do frakcji bo u nas Ciezko.
I kiedys na jakis (moze wreszcie) spocik co by obwachac klatkotoczałke :-) :-)

Darekmk3 - 21 Paź 2008, 20:46

ja jezdzilem w mk3 na jamexach a teraz w escorcie mam eibach - fakt inne auto wiec moze sie inaczej zachowywac ale eibach jest twardszy .

pozdro :)

qrdesz87 - 1 Lis 2008, 21:59

odpuscilem sobie narazie zawieszenie...
musze podlubac hamulce no i silnik bo jednak troche jadu mu brakuje jak porownalem sobie nagrania z przejazdami ta fiesta, a moja poprzednia :|

tak sie zastanawiam co go boli, bo historia jest taka, ze w silniku obrocilo panewke, poprzedni wlasciciel wzmienil dol silnika, gore zostawil stara, lecz w glowicy strasznie stukaly popychacze.
wymienilem tylko popychacze i wydaje mi sie poprostu ze walek niedomaga.
pomozcie rozwiac moje watpliwosci ;-( bo jak ta nie bedzie lepej sie odpychac od poprzedniej to ja sie zaplacze

KUI3A - 2 Lis 2008, 10:02

Żółwik Tuptuś napisał/a:
qrdesz - mam prośbę - czy mógłbyś napisać coś więcej o robieniu klatki " od kuchni " jakich rur użyłeś , czym spawana , jak mocowana do nadwozia . Nie chodzi mi o przedruk załącznika , tylko o garść porad dla kogoś kto chciałby coś takiego zam zrobic i zbiera informacje jak .


...pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze na ten temat :)

ja swojej też nie robiłem osobiście, ale sprawy mają się mniej więcej tak:

rury stalowe, ciągnięte na zimno, bezszfowe (ważne żeby były bezszfowe, bo jak mają szef to na gientarce będą się załamywały, a w klatce zagięcia muszą być łagodne, nie może być załamań)
grubość ścianki to 3mm, średnica głównego pałąka min 45mm, pozostałe mogą być po 40 (alob 50 i 45 nie pamiętam dokładnie)


w miejscach gdzie mocujesz klatkę musisz w karoserii wstawić tzw stopki, czyli płytki z 3mm blachy, do której będziesz spawał rury







w celu dodatkowego usztywnienia można jeszcze dodatkowo w kilku innych miejscach "złapać" klatke do auta - np do słupka A







ważne jest też to aby klatka była poprowadzona jak najbliżej nadwozia

wszystkie spawy są ciągłe, do spawania chyba używany był migomat

wg mnie warto jeszcze jest obspawać budę, choć gość, który to robił powiedział, że jeżeli chodzi o forda to raczej nie ma takiej potrzeby ze względu na to, że wszystkie miejsca narażone na duże przeciążenia są wykonane z odpowiednio grubej balchy co zapewnia wystarczającą wytrzymałość


Żółwik Tuptuś - 2 Lis 2008, 14:24

KUI3A, własnie o tego typu podpowiedzi mi chodziło :) Dzięki bardzo . Co do średnicy rur - będe musiał sie dokłądnie dowierdzieć - głupio by było zrobic dobrą klatkę z rur o za małęj średnicy .

Budę mam obspawaną , choć słowa Twojego szpeca , na temat sztywności i pancerności fordowskich bud , cieszą bardzo :)

Jeszcze raz dziękuję :)

Piesek - 2 Lis 2008, 14:42

Żółwik to może teraz Ty zrobisz jakieś info odnośnie obspawywaniu budy i czym dokładnie zabezpieczyć to... i wtedy warto zrobić jakies 2 podeczpione tematy odnosnie WWS ;)
Żółwik Tuptuś - 2 Lis 2008, 17:13

Jak będe ropzbierał auto na przegląd zimowy to porobie foty elementów , na które szczególnie zwracałem uwagę przy wzmacnianiu budy . i zrobię taki opis jak Kuba :)
qrdesz87 - 3 Lis 2008, 01:56

ja mam bodajze palak glowny 48mm palaki boczne 45, krzyze 40mm, pomierze i napisze dokladnie, a rury to tak jak kolega pisal wczesniej bezszwowe cienkoscienne ciagnione na zimno.
PS. KUI3A kto Ci robil klatke

KUI3A - 3 Lis 2008, 09:33

qrdesz87 napisał/a:

PS. KUI3A kto Ci robil klatke

Paweł Trela

qrdesz87 - 11 Gru 2008, 00:29

witam!
lekko mi ten temat przymarzł ale to wszystko z braku czasu.
Fiestka czeka teraz na nowe tajle, aluski na deszczówki i na zawieszenie.
Takze niebawem nowe fotencje ;p
PS. kupiłem tez drugą skrzynie biegów, cena smieszna bo 50zł za skrzynie z escorta 1,6 efi z połosiami i przegubami to musialem wziac :-P

no i plan stoczyć koło zamachowe, tylko nasuwa sie pytanie o ile :rotfl:

dorzucam nagranie z GSMP Prządki 2008

http://www.youtube.com/watch?v=Ais7crRolvc

wujek - 25 Lut 2009, 22:09

No idzie to to całkiem dobrze. :)
Wrzucaj fotencje jak najszybciej!

qrdesz87 - 13 Mar 2009, 10:36

witam!
Prace powoli ruszyly:
Przyszlo now zawieszenie,
SPAX gazowy z reg. twardosci + sprężyny RS EIBACH (narazie), stwierdzam ze są duzo miększe od czerwonych JAMEXów :/

Aluski pod deszczówki sie maluja na fordowski granat metalic :)
Nowe bębny ze szczękami i linką recznego tez juz załozone :)
Reszta fotek wieczorem...

Daras84 - 13 Mar 2009, 10:52

tyły nie sa czasem wylane? i ten prawy przod?
Piesek - 13 Mar 2009, 11:10

same stoczenie koła zamachowego to średnio... najlepiej dać koło zamachowe z wałem i dociskiem... i wtedy żeby stoczyli koło zamachowe o 30% i wszystko razem wyważyli.

Co do zawiasu to niewiem czy jak robił bym auto tylko do kjs i była by to moja zabawka to chyba jednak bym zainwestował w nowy zawias... bilstein B6 np. na grubej rurze

LOY - 13 Mar 2009, 12:59

ja tam kupując uzywana zawieszkę mam dylemat ..ale czegos w takim stanie bym nie kupił :fox: ..to wyglada nie na uzywane ale zuzyte jak cholera ..moze dlatego jest ci miekko ..bo amorów tam juz po prostu niema ;/
qrdesz87 - 13 Mar 2009, 13:35

one są pordzewiale, a gazowe raczej sie mają czym wylac :-P
amory są twarde, jest tak ze ugina sie miekko a odbija dluzej (twardo). ale niema efektu bujania sie, wiec amory są jeszcze ok
Poprostu sprezynki sa za miekkie do tych amorow.

zobaczymy za tydzien moze 2 jak to sie sprawuje, wyjade na trase wyscigu w Załużu i bedzie wiadomo wszystko :V:

a za amory nie dalem znowu duzo więc mozna bylo zaryzykowac.
MIalem juz raz spaxy przednie z regulacją w poprzedniej fiescie, tylko chyba byly olejowe, teraz ma je Wujek.

Daras84 - 13 Mar 2009, 14:08

a myslisz ze "gazowy" nie ma w sobie oleju :>
Żółwik Tuptuś - 13 Mar 2009, 14:26

Daras84 napisał/a:
a myslisz ze "gazowy" nie ma w sobie oleju :>


właśnie - przeca " gazowy " amortyzator jak środek tłumiący ma także olej , a nazwa " gazowy " bierze się stąd że na olejem zamiast powietrza jest szlachetny gaz , który przeciwdziała pienieniu się oleju i co za tym idzie spadkowi skuteczności tłumienia przez amor .

Daras84 - 13 Mar 2009, 15:54

dlatego powinien raczej sie nazywac gazowo olejowy
qrdesz87 - 13 Mar 2009, 22:49

to ze olej jest to wiem, ale jeszccze wylanych gazowych raczej nie widzialem, a te zlane nie są
qrdesz87 - 21 Lip 2009, 01:27

po 2 startach w GSMP w sezonie 2009, z wynikami na pudle (III miejsce II runda GSMP i II miejsce w klasie 3 runda) czas na odbudowe autka (dachowanie na 4 rundzie :) )


Zakupiłem drugą, za to zdrową fieste, i składam od nowa, tym razem lepszą prostszą i szybszą, przy okazji na sportowym wałku KENTa.

Jedyny problem to zmiana kalendarza wyscigów gorskich, bo zamiast rund w Rościszowie na które sie nie wybierałem z racji odległości, zrobili wyścig w Cisnej, na który pasuje jechac ;D

więc mam teraz lekko ponad miesiąc na przyszykowanie autka od podstaw.
jutro wrzuce jakies fotki z prac nad budą ;D

PumaRST - 21 Lip 2009, 06:27

walcz :yes:

widziałem filmik z twojego opisu i nie ładnie ona wyglądąla w rowie ;-(

mareno - 21 Lip 2009, 08:17

dzialaj qrdesz, dzialaj. widzialem kilka filmikow jutubowych z twoich przejazdow, calkiem sympatycznie ci szlo. niech nowa xr-ka sluzy ci dluzej, niz poprzedniczka. powodzenia.
qrdesz87 - 27 Lip 2009, 01:05

klateczka ;)




nowa zdrowa ;)





w takim stanie mam nadkola i komore :ok:



Żółwik Tuptuś - 27 Lip 2009, 01:14

mk3,5 :)

Tempo prac zawrotne , ale o to chodzi :)

Powodzenia :yes: :ok:

qrdesz87 - 27 Lip 2009, 09:58

stałem z robotą bo fiesta czekała na rame zeby ociąc dach, ale za godzine jade juz wstawiac klateczke ;D i w tym tyg chce sie uporac z budą i malowaniem juz na cacy.
potem tylko zawieszenie i serducho zostanie i walka 28-30 sierpnia :zwyciężca: hehe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group