|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Jaki silnik na swap?
maddog - 13 Paź 2008, 21:53 Temat postu: [MK3] Jaki silnik na swap? Witam!
Mysle nad wsadzeniem do mojej fiesty 1.1 mocniejszego serca.
Jaki silnik najlepiej wybrac i jakie koszta przyblizone beda?
Czy lepiej 1.6 100 kilka km, czy moze 2.0 16v? Jakie moga byc osiagi przy 2.0? Jaka skrzynie wtedy i ogolnie co oprocz silnika musialbym zmienic. Mam juz w swojej histori jeden swap za soba tzn vectra A swap z 1.8i na 2.0i i oprocz silnika, sprzegla i pompy paliwa nic wiecej nie bylo zmieniane. Prosze o pomoc fachowcow.
trzeci - 13 Paź 2008, 22:41
Sądząc po Twoich pytaniach, to nie zadałeś sobie trudu aby użyć funkcji szukaj.
A szkoda, bo znalazłbyś wśród wielu innych topiców mówiących o takich swapach, na przykład ten czytaj
W szukajkę wpisałem dokładnie: swap z 1,1 na 2,0
Jeśli zamiast 2,0 wpiszesz 1,6 znajdziesz równie dużo interesującego Cię materiału
Pozdro ...
kamilocha1 - 14 Paź 2008, 00:18
2000 minimum musisz mieć na swapa bo zawsze jakiś cyrk wyjdzie
odyniec - 14 Paź 2008, 09:27
a przy 1.1 swap na 1.6/2.0 to jest wiele wiecej roboty niz w vectrze...chcesz bez roboty to mozesz wlozyc 1.3
a co wyzej to roboty wiecej...
Mafios - 14 Paź 2008, 15:03
podstawowe pytanie przystosowales zawieszenie i uklad hamulcowy do wiekszego silnika ?
maddog - 14 Paź 2008, 16:54
jeszcze nie przystosowalem
narazie chce stworzyc tzw plan zeby miec rozeznanie
zawias kupilbym komplet tyl przod gt cupline
a hamulce jakies brembo czy cos by sie znalazlo
moze mi ktos powiedziec ile wyszlo by za swap na 2.0?
nie liczac z robocizna to w 3 tys ze wszystkimi potrzebnymi czesciami bym sie zamknal?
aha i ile wychodzi za swap na 1.3 tak z ciekawosci pytam
PumaRST - 14 Paź 2008, 17:59
O Boże, chyba trzeba bedzie w końcu napisać kolejny FAQ
Zawias i chamulce to nie tylko tarcze i amorki+spręzyny. Dochodzi do tego jeszcze:
- wieksze zaciski (min od xr2i)
- pompa hamulcowa,
- korektor siły hamowania,
- stabilizator/y
Co do samego swapu, to zalezy do czego ma służyc auto. Co do osiągów mk3 z 2,0 16v to około 8s 0-100km/h. Koszt w zależności od silnika od 2-5tyś PLN
FiFa - 14 Paź 2008, 21:20
PumaRST napisał/a: | Co do samego swapu, to zalezy do czego ma służyc auto. Co do osiągów mk3 z 2,0 16v to około 8s 0-100km/h. Koszt w zależności od silnika od 2-5tyś PLN |
A moim zdaniem to jest zdecydowanie za mało .... Jak na ten stan co autor topicu ma samochod... Ja majac Future i 3000 pln nie podjałem sie swapa na 2.0, i chociaz mam juz zawias, hamulce, staby, po cześci elektryke, podzespoly do 2.0 i to wszystko podszykowane to moim zdaniem 3000 moze byc troche maławo jak na fachowo wykonany swap... A lepiej nie zaczynac swapa jak CI ma braknac kasy, lepiej odlozyc i poczekac...
A kolego jak na poczatek moge Ci poradzic, zrob konkretnie zawias, staby, rozporka i zobaczysz jak to auto sie zajefajnie prowadzi... Potem hamulce od RS... Zrob sobie porzadnie blachy i zajmii sie silnikiem.... a znajac stan obecny fiest cos czuje ze spokojnie dojdziesz do 10 k pln ... Chyba ze znajdziesz jakiegos fajnego dawce...
maddog - 14 Paź 2008, 21:47
dzieki za tresciwa wypowiedz FiFa,puma tez masz racje,wiec chyba jednak nici z tego bo szkoda mi tyle kasy ladowac w moja fieste,wolalbym juz cos wiekszego jakbym mial wykladac kolo 10tys
a przy zmianie na 1.3 to chyba za duzo modow nie trzeba robic,co nie? Ile tak orientacyjnie i ile taki 1.3 ma do setki
p.s. chyba ze rowniez problemu by nie bylo przy swapie na 1.4
PumaRST - 14 Paź 2008, 22:27
dość!!
swapuj 1,3 bedzie najtaniej i najprosciej. jak dobrze poszukasz to wyjdzie cie to około 1tyś.
a tu zamykamy temat bo do niczego nie doprowadzi!!
jokerkb - 15 Paź 2008, 00:04
dlaczego kolege tak gasicie?? jak ma silnik za grosze to dlaczego go ma sobie nie zamontować??? to odrazu musi polerować kolektory i lekkie koło zamachowe :] zapas mocy bedzie miał a jak ma głowe na karku to nie bedzie uznawał tylko dwa połozenia pedału gazu że musi wymienić zawieszenia z hamulcami :] może jezdzic jak 1.3 ale kiedy trzeba to depnie na 3 sekundy więcej...
[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 00:12 ]
ja od połowy miesiąca probuje na tym forum od kilku ludzi uzyskać info na temat kilku pinów łączacych wiązke kompa z silnika 1,6 16v z wiązką fiest 1,1i 96r
A każdy proponuje mi kupno całej wiązki od futury.... Nikt nie poda mi opis pinów czyli jego funkcji :(
chyba że pojade do serwisu forda i tam mi swapa zrobią za te 4tysie to wtedy rozumiem dlaczego tak drogo i zwracam honor :]
pozdro.....
PumaRST - 15 Paź 2008, 06:47
jokerkb, nie rozumiem o co ci chodzi w twojej wypowidzi.
nie porównuj swapu na 1,6 16v na swap 2,0 16v bo to zdecydowanie inna zabawa powiązana również z mapowanie elektoniki.
co do wiązki z 1,1 a 1,6 to zupełnie inne wiązki z innymi kostkami i co najwazniejsze z innym osprzętem do którego 1,1 jest nie przystosowane. ktoś ci proponuje wiązke od 1,1 to ja kup ułatwisz sobie zadanie i to znacznie, chcesz przerabiac wiazke, pewnei sie da bo łącze do ECU jets takie samo ale poza tym praktycznie nie ma podobieństw.
Zapomniałem zamknąć wczoraj ?? to dziś to zrobie
A koledze piszemy takie a nie inne rzeczy zapewne dla tego ze wsadzaliśmy rozne silniki do mk3 i czym silnik bardziej nie pasował do mk3 (nie byl kiedykolwiek w niej seryjnie montowany) tym wiemy że jest top droższe.
Mafios - 15 Paź 2008, 08:29
opis pinow :/ great a czy ty joker wzialem pod uwage ze 1.6 16V we fiescie nie ma edis ze masz wiecej czujnikow niz w 1.1 i ze masz przeplywomierz zamiast mapsensora czekam ktorego pieknego dnia przemadrzale cwaniaczki az powstanie post rozwalilem moja fofi bo wylecialem z zakretu albo nie wychamowalem tani tuning jest do dupy i ja juz sam na wlasej skorze sie o tym przekonalem
PS. Pytasz sie ludzi ktorzy juz kilka swapow zrobili wiec przestan chrzanic glupoty bo tylko cisnienie podnosisz od rana
Piesek - 15 Paź 2008, 09:05
to lepiej sprzedaj fieste i kup odrazu cos innego bo szkoda pakowac 1tys zl
mechcom - 15 Paź 2008, 09:07
czemu tak uwazasz ze nie warto ??
jokerkb - 15 Paź 2008, 12:57
[quote="PumaRST"]jokerkb, nie rozumiem o co ci chodzi w twojej wypowidzi.
co do wiązki z 1,1 a 1,6 to zupełnie inne wiązki z innymi kostkami i co najwazniejsze z innym osprzętem do którego 1,1 jest nie przystosowane. ktoś ci proponuje wiązke od 1,1 to ja kup ułatwisz sobie zadanie i to znacznie, chcesz przerabiac wiazke, pewnei sie da bo łącze do ECU jets takie samo ale poza tym praktycznie nie ma podobieństw.
Przepraszam za wczoraj troche mnie poniosło :] Czytajcie koledzy dokładnie a zobaczycie że posiadam całą wiązke z kompem do 1.6 ze wszystkimi czujnikami. I tą wiązke OD 1.6 RAZEM Z KOMPEM OD 1.6 chce podłączyć w samochodzie.
Posiadam wiązke z kompem od 1.6 jeszcze raz pisze żeby była jasność....
i teraz musze wyrwać wiązke silnikową 1.1 wywalić na złom a wkitrać wiązke od 1.6 którą posiadam... Chyba teraz każdy wie o co mi chodzi
Nie pytam jak przerobić wiązke 1.1 by pasowała do 1.6 bo bym musiał być nienormalny :] chce podłączyć w samochodzie w którym jest silnik 1.1 wiązke do 1.6
to jest ta kostka 12pin połączona jak narazie z instalacją 1.1
http://img383.imageshack....=img1096ap8.jpg
kostka od strony instalacji wewnątrz kabinowej
http://img383.imageshack....=img1068ji5.jpg
kostka instalacji z kompem 1.6 16v jak widać jest
http://img383.imageshack....=img1071pb6.jpg
pozdro
Żółwik Tuptuś - 15 Paź 2008, 23:00
kurde - dlaczego to zawsze ja muszę trafić na takiegówno do zamknięcia ?
Joker - Zrób z tego osobny temat ( choć chyba lepiej w elektryce , ale możesz i tu ) a to gasimy bo wstyd .
|
|