Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - kolektory wydechowe?

winiar789 - 11 Paź 2008, 20:42
Temat postu: kolektory wydechowe?
siedzac i myslac dumajac nad moim wydechem zastanawialem sie czy przypadkiem nie da sie moze jakos upchnac kolektorow do naszej fiesty z innego samochodu?? moze maja podobne wejscia do silnika ?? myslalem nad tym i robienie flanszy wogole jest bez sensu i dorabianie tego wszystkiego za taka opereacje cenia sie 3 tys.
sulos - 11 Paź 2008, 20:52

sprobuj od starego robura
najlepiej jak znajdziesz egzemplarz z 29 lutego 1972 roku

winiar789 - 11 Paź 2008, 20:57

mowisz ze bedzie pasowac??
sulos - 11 Paź 2008, 21:02

mowie tyle, ze tuning mechaniczny ma pewna, cholernie wazna ceche...
przy okazji mozna potraktowac to jako dobra rade.
jezeli chcesz cos robic TANIO i do tego majac niewielkie pojecie na ten temat - odpusc sobie.

Marcin - 11 Paź 2008, 22:04

winiar789 napisał/a:
myslalem nad tym i robienie flanszy wogole jest bez sensu i dorabianie tego wszystkiego za taka opereacje cenia sie 3 tys.

a co Ty myślałeś, że za 300pln będziesz miał policzony i zrobiony profesjonalnie kolektor?
jak masz dobre dojście to za sam materiał trzeba dać ok 500pln

chłopaki przerzućcie to do hp albo w ogóle wywalcie...

PumaRST - 11 Paź 2008, 23:08

koncepcja całkiem nie głupia ( a tu was zaskoczyłem :hahaha: ). Ale ma jedną wade, nie ma jak to zrobić tanio. O ile w zwykłych zetecach da sie przerobic kolektor z RS2000 czy z c20xe o tyle w wypadku tego silnika jest problem z dostępnością kolektoró które się montuje od tyłu silnika.

Poraz kolejny powtarzam swap na 1,7 16v. Jedyna słuszna droga.


Poczekamy chwile mozę ktoś zna jakis tani kolektor który można dopasowac do 1,25 ale wątpie w to.

Pozdro

Marcin - 11 Paź 2008, 23:13

PumaRST napisał/a:
Poczekamy chwile mozę ktoś zna jakis tani kolektor który można dopasowac do 1,25 ale wątpie w to.

jest opcja na przeróbke z vw 1,4 16V i opla 1,4 16V, ale trzeba szukać z rur a nie żeliwa, a tak czy inaczej trzeba dorabiać flansze.

Puma wiesz co kombinuje i dobrne do końca mimo Twojego innego zdania,

PumaRST - 11 Paź 2008, 23:19

Marcin napisał/a:
Puma wiesz co kombinuje i dobrne do końca mimo Twojego innego zdania,



Ja myśle ze przyczyna w twoim działaniu lezy od zupełnie innej strony wiec akurat Ciebie nie bede odwodził od tego co planujesz. A później i tak wsadzisz 1,7 i zaczniesz zabawe od nowa :hahaha: :hahaha:

Marcin - 11 Paź 2008, 23:24

hehe powiem Ci, że jakbym miał się już pakować w swapa to byłoby to 2.0, nawet jak miałbym to robić jako pierwszy. eot
PumaRST - 11 Paź 2008, 23:26

zmartwie cie nie byłbyś pierwszy :hahaha: zreszta kiedys gdzieś czytałem o 2,0 16vT na bazie SilverTopa. a swapach na Durateca to dość sporo.

Nie musimy robić EOT bo wzasadzie cąły ten temat to OT :yes:

Marcin - 11 Paź 2008, 23:34

chodzi Ci o mk4?

w sumie racja :-P

PumaRST - 11 Paź 2008, 23:41

tak poprzedni post tyczył sie mk4/5

jak sie nie myle na tym forum

http://www.zsoc.com/forum/

Marcin - 11 Paź 2008, 23:42

jak do tej pory nie specjalnie się interesowałem osiągnięciami ludzi w swapach w mk4/5, a z tym pierwszym to bardziej chodziło mi o Nasze podwórko :)

[ Dodano: Sob Paź 11, 2008 23:43 ]
znam te forum, nawet się tam zarejestrowałem, aczkolwiek kilka razy tylko je przeglądałem

PumaRST - 11 Paź 2008, 23:44

Jesli mówisz o naszym podwórku to my mamy 2 swapy na 1,7 i chyba tyle. a przynajmniej ja nic wiecej nie pamiętam.
Marcin - 11 Paź 2008, 23:45

baqu i zoharek tyle i ja wiem, a żadnej innej kombinacji nie znam
PumaRST - 12 Paź 2008, 00:36

Marcin napisał/a:
baqu i zoharek tyle i ja wiem, a żadnej innej kombinacji nie znam



i na tym można zakończyć.

winiar789 - 16 Paź 2008, 16:30

pytanko do was:) juz nie zakladam nowego tematu :V: wiec jaki matrial moge wykorzystac do kolektora wydechowego ?? czy moga byc normalne rurki ?do obspawania dosyc grube zeby nie rozlecialy sie pod wysoka temperatura?? mam tez w domu rury wysokotemperaturowe ale zeby je zespawac musi byc specjalna spawarka??
sulos - 16 Paź 2008, 17:21

ah jakze piekne i proste jest zycie domoroslego tjunera. spawarka, troche rurek i jest git bajera.

a pomyslales o tym, ze wypadaloby jeszcze troche obliczen zrobic, zeby to jakos dzialalo?

PumaRST - 16 Paź 2008, 17:45

sulos, zasadniczo w wypadku seri zetec-se to co by nie wyspawał to bedzie lepiej bo tam taki jest kolektor że ........
LOY - 16 Paź 2008, 17:50

oj przesadzasz sulos zdziebko ...kto ci policzy opory na kolektorach :fox: ..masz tu gdzies konstruktorów ze specjalnym programem :fox: . A my przyspawujac rury z Rsa cos liczymy :fox: ..tez na pałe to robimy ..pozatym teoria teoria ..a kształt czesto wymuszony jest miejscem i przeszkodami na jakie trafia dwururka ...ogólnie zasadza jest zeby warkocze były równej długosci ..ale trudno sie tego trzymac ..jak chcesz i mozesz to gnij spawaj i eksperymentuj ...zwykła ale o grubszych sciankach rurka powinna wytrzymac ..przynajmniej na czas jakis ..zreszta jak peknie to zrobisz drugi skoro umiesz ...a moze łatwiej kupic gotowca i przerobic :fox: volvo .mitsu , ford probe ...rs2000 ,opelki poszukaj a znajdziesz rurowca którego mozesz pociac i poprzerabiac
winiar789 - 16 Paź 2008, 21:49

znaczy tak spawacza mam w domu:) wyspecjalizowany:) jezeli chodzi o obliczenia w 1.25 kompletny bezsens bo lepiej by tam dziala jenda rura z kolektora niz ten caly kolektor ktory jest seryjnie..a co do grobych rurek powinny wytrzymac po odpowiednim zabespieczeniu ich..jest to silnik 1.25 a nie 2.8 vr6 np .. kolektor nie wchodzi na takie wysokie temperetury ...wiec groba rura powinna wystarczec..
Żółwik Tuptuś - 16 Paź 2008, 22:08

winiar789 napisał/a:
) jezeli chodzi o obliczenia w 1.25 kompletny bezsens bo lepiej by tam dziala jenda rura z kolektora niz ten caly kolektor ktory jest seryjnie..a co do grobych rurek powinny wytrzymac po odpowiednim zabespieczeniu ich..jest to silnik 1.25 a nie 2.8 vr6 np .. kolektor nie wchodzi na takie wysokie temperetury ...wiec groba rura powinna wystarczec..


i tym optymistycznym akcentem kończymy dyskusję gdyż chyba nie ma już nic do dodania .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group