Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Awaria, proszę o adres zakładu

maciek1024 - 1 Paź 2008, 12:48
Temat postu: Awaria, proszę o adres zakładu
Poszedł pasek rozrządu w Fordzie Fiesta 1.8d 97r.

cos stukało w silniku (bardzo) przez ok. 2 km. potem auto stanęło i tyle co zdiagnozowałem to pęknięty pasek rozrządu,

co mogło stać się w silniku, ile może wynieść kompleksowa naprawa.... czy może lepiej kupić silnik ?

proszę o namiary na tani zakład w Krakowie (może być kilka propozycji)

ps. wyprzedzając dyskusję... autem jechała żona i nie zatrzymała się w porę ;-)

Miły - 1 Paź 2008, 12:51

no więc tak... miałem niedawno dokładnie to samo... nie podam ci adresu zakładu ale powiem co było... rozbrałem głowicę i wyglądało wszystko ok. wymieniłem uszczelniacze kół zębatych (olej na pasek się dostawał i dlatego pękł), założyłem pasek i cóż... próba... odpalił... jednak coś tam w silniku "cyka" i nie mam pojęcia ani mechanik co to może być... auto nie straciło na "mocy" nadal jeździ jak jeździło... więc jak masz szczęście to będzie tak jak u mnie - jeśli nie - skutków może być tysiące z wymianą silnika włącznie gdyż nie opłaci się go naprawiać...
Fordon - 1 Paź 2008, 15:13

Miły napisał/a:
no więc tak... miałem niedawno dokładnie to samo... nie podam ci adresu zakładu ale powiem co było... rozbrałem głowicę i wyglądało wszystko ok. wymieniłem uszczelniacze kół zębatych (olej na pasek się dostawał i dlatego pękł), założyłem pasek i cóż... próba... odpalił... jednak coś tam w silniku "cyka" i nie mam pojęcia ani mechanik co to może być... auto nie straciło na "mocy" nadal jeździ jak jeździło... więc jak masz szczęście to będzie tak jak u mnie - jeśli nie - skutków może być tysiące z wymianą silnika włącznie gdyż nie opłaci się go naprawiać...

:yyy: Brak mi slow...
maciek1024
Wiesz ze dobry kpl. rozrzad do 1.8D to 600zl tj. 2 paski, rolka prowadzaca, 2 napinacze, no i do tego mozna dodac pompe wody jak ma luzy poosiowe czyli kolejne 200zl, + uszczelka pod glowice, bo nalezy zdjac ja za kazdym razem jak cos takiego sie stanie i w najlepszym przypadku skonczy sie na wymianie 2 prowadnic i 2 zaworow (przyklad z fiesty 1.8D ktora zgasla na wolnych obrotach) a w najgorszyn przypadku konczy sie na wymianie silnika.

Przyklad rozrzadu, w MK4 bedzia inne napinacze :)

A to przyklad co dzieje sie w 1.8D z rozrzadem jak strzeli podczas jazdy, a steple od zaworow sa na wszystkich garach :) = wymiana silnika.

borgolot - 1 Paź 2008, 16:16

Chyba lepiej kupić silnik.
Sprawdź tu ile będzie kosztować ew. robota. Za kompletną wymianę hamulców wzięli 680 PLN z częsciami. Taniej nie znalazłem w Nowej Hucie (dalej nie szukałem)
adres wysyłąm na PW

Miły - 1 Paź 2008, 23:04

ja za wymiane uszczelniaczy, rozrządu i przeglądu dokładnego przez mechanika dałem 500 zł więc nie jest źle...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group