Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - czy warto cos działac?

winiar789 - 17 Wrz 2008, 21:13
Temat postu: czy warto cos działac?
witam posiadam forda fieste od niedawna i jestem nowym uzytkownikiem forum posiadam silnik 1.25 i .takie skromne pytanko czy dalo by sie cos zrobic aby podwyzszyc troszeczke koni czy lepiej wsadzac wiekszy silnik?? a jak da sie jakos wyciagnac z niego troche mocy to w jaki sposob , storzek zalozylem swiece kable wymienilem plyny powymienialem..z gory dzieki za odp.pozdrawiam
Darekmk3 - 17 Wrz 2008, 21:21

Zefir kombinował z 1.25 i ładnie mu to chodziło , więc szukaj jego Topica :)

pozdro :)

Skfarek - 17 Wrz 2008, 21:21

Opcja szukaj, poszukaj sobie też fofi zefira (on dłubał w 1.25)
Puff - 17 Wrz 2008, 21:24

winiar789 napisał/a:
storzek zalozylem

Patrz po postach kolegów wyżej, a zacznij od wywalenia stożka - który nie tylko koni nie dodaje, ale wręcz ujmuje.

LOY - 17 Wrz 2008, 21:26

patrz ...tematy zefira :fox: ...ja bym ryzykował montaz osprzetu od 1.4 ..1.6 albo 1.7 ..przepusty ..wałki ...wtryski ..kompy ...sciezka chyba na fkp nie przetarta ..ale skoro działa w starych zeteckach to w yamaszkach tez zadziała ....a pozatym to standard jesli zrobiłes wszystko w temacie ..zdrowa eksploatacja ...to tnij kata ,zwiekszaj srednice rur (nieco), kombinuj z bardziej odetkanym ostatnim tłumikiem ...wymien fitr pow filtrona na cos markowego :-P ...i z prostych rzeczy to tyle ..cała reszta bedzie ocierac sie juz o koszta ..swapa na inna mocniejsza yamahe :fox:
zejdz z wagi ..zejdz z szerokosci opon to napewno poprawisz przyspieszenie :fox:

Darekmk3 - 17 Wrz 2008, 21:29

Pufcio napisał/a:
winiar789 napisał/a:
storzek zalozylem

Patrz po postach kolegów wyżej, a zacznij od wywalenia stożka - który nie tylko koni nie dodaje, ale wręcz ujmuje.

Pufcio włacz sobie opcje szukaj i poczytaj wątek Zefira bo on mial stozek w 1.25 i jakos nie płakał z tego powdu, jezdzilismy z Zefciem jego 1.25 i naprawde nie miał sie czego wstydzic :) - oprocz tego terenowego zawiasu :P

Puma gdzie jestes? :)

pozdro :)

Marcin - 17 Wrz 2008, 21:32

u zefira dłubnięcie polegało na wrzuceniu kitu KN (stożek) i dedykowanego tłumika końcowego, a potem projekt się zakończył - tyle ja wiem.
czy się opłaca coś modzić czy nie to kwestia tego ile chcesz osiągnąć i do czego ma to służyć.
więcej na razie nie napisze <8>

winiar789 - 17 Wrz 2008, 21:34

Panowie wiec tak jeden stozek ze tak drogi ze nie a co powiecie na strumiennice i tlomik przelotowy w 1.25 ...czy da sie wlozyc kolektoy z kwasowki?? i co mozna przelozyc jak kolega wczesniej pisal od 1.4 i 1.6?? jezeli chodzi o kola jezdze na stalowkach bo jest lzejszy na dodatek 13 bo 14 juz sa ciezsze:) piszcze dalej bardzo mnie interesuja wasze wypowiedzi
LOY - 17 Wrz 2008, 21:40

musisz troche sie podciagnac w bajkach dla młaych tjunerów ..strumienica to gówno ...a kolektory ...cóz wiesz ile kosztuje zrobienie kolektora z kwasówki :fox: ..to juz nie jest tjuning ale TUNING ..przelotowy ostatni tłumik to ruletka ..czasem poprawi osiagi ..czasem samopoczucie własciciela ...czasem dzwiek na lepiej lub nie do wytrzymania ..ale napewno ładna konc owka cieszy oko ...moje doswiadczenia ..zapomnij o pseudi mugenach z puszki po coli za 140 pln ...szukaj uzywanego remusa ..sebringa czy supersprinciora z konkretna puszka ..dobre doswiadczenia miałem z normalnymi sportowymi ulterami
sulos - 17 Wrz 2008, 21:43

LOY, z tego, co widzialem to dedykowane wydechy do 1.25 ma w ofercie tylko i wylacznie supersprint. w polsce uzywka praktycznie nieosiagalna
Puff - 17 Wrz 2008, 21:46

Darekmk3 napisał/a:
Pufcio włacz sobie opcje szukaj i poczytaj wątek Zefira bo on mial stozek w 1.25 i jakos nie płakał z tego powdu, jezdzilismy z Zefciem jego 1.25 i naprawde nie miał sie czego wstydzic


Również polecam szukajkę - na forum jest topic, w którym jest ukazana wprost wyższość fabrycznego dolotu nad stożkiem - są odnośniki do testów na hamownię, gdzie stożek wykazywał ewidentny spadek mocy. Poza tym stożek trzeba umieć zamocować (mowa o dolocie zimnego powietrza) - a to wszystko i tak o kant 4 liter roztrzaskać, jak się ma sprzęt za 40zł z Allegro. Od razu mówię - to nie jest spadek 30 czy 50% ale ogólnie jest spadek - a jaki by on nie był, to daje to skutek odwrotny do zamierzonego.

Morał? Ładnie brzmi - i nic poza tym.

LOY - 17 Wrz 2008, 21:48

sulos napisał/a:
LOY, z tego, co widzialem to dedykowane wydechy do 1.25 ma w ofercie tylko i wylacznie supersprint. w polsce uzywka praktycznie nieosiagalna

nie wiedziałem ..cóz tanim kosztem mozna eksperymentowac z tłumikami dedykowanymi do aut o podobnej pojemnosci ....zerkac na ostatnie do hanek ...corolli czy innych ...ja bym kombinował ..nie bez powodu mam w domu luzne 2 remusy ,2 sebringi i upgradea ...kto szuka ten ...sami wiecie :-)

sulos - 17 Wrz 2008, 21:48

jak juz kombinowac z filtrami, to lepiej zainwestowac w porzadnej jakosci wkladke.
LOY - 17 Wrz 2008, 21:54

sulos napisał/a:
jak juz kombinowac z filtrami, to lepiej zainwestowac w porzadnej jakosci wkladke.

chłopaki ..dajcie sobie dac dobra rade old ..mam w domu wkładke KN a mam JRa mam dwa stozki ...jeden jest ładny a drugi paskudny ale dobry i był drogi :-) ...na codzien jezdze na seryjnym papierowym filtrze ..w fordach KNECHTa w hance MANNA albo MAXTONA ...wole papier bo stac mnie zeby co 3 miesiace go wywalic i za 20-30 pln kupic nowy ...a jak ludzie kupuja stozki czy wkładki to jedza na nich do usranej smierci ..nie mysac o prostym fakcie ze juz po 2 miesiacach przepuszczalnosc sportowego fitra spada o połowe ...a mycie to chwyt marketingowy ..i wymyty stary upieprzony fitr nigdy juz nie bedzie miał przepuszczalnosci pow.. jak nowy ....kupcie sobie wkładki i stozki ale na zloty i nocne scigania ..powaznie stary loy wam to mówi :-)

sulos - 17 Wrz 2008, 21:57

LOY, a no prosze... tego nie wiedzialem, ze mycie to chwyt marketingowy :)
LOY - 17 Wrz 2008, 22:00

sulos napisał/a:
LOY, a no prosze... tego nie wiedzialem, ze mycie to chwyt marketingowy :)

wierzyłes ze bez utraty własciwosci fitrujacych mozna na sportowym stozku zrobic milion kilometrów :fox: ...ja kiedys czytałem broszurke jakiegos badziewnego fitra stozkowego i tam były takie rewelacje ..jakbym miał 5 lat i złote loczki to kto wie ......

sulos - 17 Wrz 2008, 22:03

nie wierzylem, ze bez utraty i nie wierzylem, ze milion kilometrow :D jednak wydawalo mi sie, ze utrzyma on chociazby parametry zwyklego filtra papierowego przez te pare lat/kilkadziesiat tysiecy
winiar789 - 17 Wrz 2008, 22:47

znalazlem takie cos za 400 zl super sprinta pod fiesta 1.25 myslicie ze bedzie ok
http://www.supersprint.co...odello=forfie13

sulos - 17 Wrz 2008, 22:55

winiar789, 400zl sam koncowy jak rozumiem. tak. bedzie ok
Darekmk3 - 17 Wrz 2008, 23:15

Pufcio napisał/a:
Darekmk3 napisał/a:
Pufcio włacz sobie opcje szukaj i poczytaj wątek Zefira bo on mial stozek w 1.25 i jakos nie płakał z tego powdu, jezdzilismy z Zefciem jego 1.25 i naprawde nie miał sie czego wstydzic


Również polecam szukajkę - na forum jest topic, w którym jest ukazana wprost wyższość fabrycznego dolotu nad stożkiem - są odnośniki do testów na hamownię, gdzie stożek wykazywał ewidentny spadek mocy. Poza tym stożek trzeba umieć zamocować (mowa o dolocie zimnego powietrza) - a to wszystko i tak o kant 4 liter roztrzaskać, jak się ma sprzęt za 40zł z Allegro. Od razu mówię - to nie jest spadek 30 czy 50% ale ogólnie jest spadek - a jaki by on nie był, to daje to skutek odwrotny do zamierzonego.

Morał? Ładnie brzmi - i nic poza tym.


Pufcio wiem co jest na forum bo jestem juz tu 3 lata :) , i wiem tez ze 1.25 w przypadku Zefira był podatny na takie mody a my tu mowimy o 1.25 :)

pozdro

Puff - 17 Wrz 2008, 23:51

Darekmk3 napisał/a:

Pufcio wiem co jest na forum bo jestem juz tu 3 lata

Wyga :D

Darekmk3 napisał/a:
i wiem tez ze 1.25 w przypadku Zefira był podatny na takie mody

Za cholerę nie potrafię znaleźć topicu, jedyne co znalazłem to wykres z hamowni z infem, że mod to stożek i wydech. I ośmielę się stwierdzić, że te parę koników to dzięki zmodzonemu wydechowi.

Marcin - 18 Wrz 2008, 08:57

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=16783
winiar789 - 18 Wrz 2008, 20:10

Panowie poczytalem posty zefira i powiem ze zachwycana jego fiesta byla noi jest :) ale po wyczytaniu zostal zalozony tam filtr k&n i tlomik co powiem ze z duzym przelotem ale supersprint mial byc grany a nie byl noi jeszcze tarcze wymienione klocki ale to nie problem bo zawsze mozna wrzucic ebc taroxy noi to tyle wiec podwyrzszenie mocy przy takich wojazach?? a i jeszcze mam taki bul ze moja fiesta od 3 do 4 tys obrotow ladnie chodzi ale powyzej 4 to silnik tak piszczy to normalne w 1.25???pozdro i dzieki za odp
osimek1 - 18 Wrz 2008, 22:40

u zefira chyba jeszcze wtryskiwacze byly wymienione, ale nie dam sobie reki za to uciasc;/ wiem ze cos z dawka paliwa bylo kombinowane bo mu zaczela benzyna pluc:P

ale efekt jest taki ze moj esi 1.6 90KM w dupe dostal :P

winiar789 - 18 Wrz 2008, 23:40

o to powiedz mi jakie wtryski ja mam zastosowac aby nie plulo mi benzynka i zebym dostal taka dawke mocy jaka posiadal kolega??
osimek1 - 19 Wrz 2008, 07:25

winiar789, moze z zefirem na ten temat pogadaj - on bedzie wiedzial najlepiej co robil i co tam wstawil :)
Marcin - 19 Wrz 2008, 08:40

osimek1 napisał/a:
u zefira chyba jeszcze wtryskiwacze byly wymienione, ale nie dam sobie reki za to uciasc;/ wiem ze cos z dawka paliwa bylo kombinowane bo mu zaczela benzyna pluc:P

nic takiego nie było, miał przepływke od pumy, dlatego tak się działo

osimek1 - 19 Wrz 2008, 10:12

no tez przeca mowilem ze niedam sobie glowy za to uciasc :D
winiar789 - 19 Wrz 2008, 14:12

od jakiej pumy ?pjemnosc mi chodzi
Marcin - 19 Wrz 2008, 20:00

chyba od 1,7
winiar789 - 19 Wrz 2008, 20:47

ale to dziwne zeby sam przelywomiez dawal tyle mocy?? i kiepsko z dostepnoscia bo uzywki na allegro np nie ma.
Marcin - 19 Wrz 2008, 20:56

jak był inny przepływomierz, to komp dostawał inne informacje o ilości powietrza i w tym wypadku podawał większą dawkę paliwa - jest wtedy lepiej, ale więcej pali. Żeby w ogóle było lepiej to musi być i powietrza i paliwa więcej, ale to już inna bajka.
winiar789 - 19 Wrz 2008, 21:44

ooo mow mow jaka to bajka mnie to bardzo interesuje paliwo juz inna sprawa ..powdz co wstawic jak ustawic aby bylo dobrze:)
Marcin - 19 Wrz 2008, 22:55

bajki to można opowiadać w HP, a póki co poczytaj tematy podwieszone w tym dziale i projekty opisane na forum, a co trzeba zrobić w tym silniku, żeby było fajnie to dopiero będę mógł powiedzieć jak sam zrobie to co mam w planie, a póki co nie ma co robić tu luźnych pogaduch.
zefir - 20 Wrz 2008, 11:35

moze zabiore glos ;D

fiesta miala stozek KN, uklad koncowy Upgrade Slim-S,wyciety KAT, przeplywke od 1,7 i dlubana elektronike przez mojego kumpla.

po stozku KN i koncowym pojawilo sie 82KM i 110NM. wydech nie daje takiego przyrostu, po przeplywce od 1,7 zaczal ciagnac z dolu bo byl zalewany mocniej.

tyle ode mnie
co do tekstow nie ktorych osob zamilcze, nauczcie sie kazdy silniki rozpatrywac indywidualnie.

co do dalszego dlubania 1,25 to graty z 1,7 Pumy lub Pumy racing plus porting, kolektor masz od Millteka tylko trzeba flansze robic, dolotowy od pumy racing wraz z przepustnica. walki robi swiatek, ale niewiem czy bym ich szukal czy skupil sie na szukaniu czegos z Catcamsa. dluga historia ktora nie chce mi sie pisac wszystko jest w necie, w UK jest co najmniej kilka forum z opisem dlubania zeteca. pozdro

sulos - 20 Wrz 2008, 11:40

generalnie szkoda pakowac pieniadze w 1.25. swap bedzie tanszym i przynoszacym lepsze efekty rozwiazaniem.
winiar789 - 20 Wrz 2008, 19:22

to prawda za duzo kasy idzie w 1.25 ale nie chce z niego robic nie wiadomo co ale troszke mocy by sie przydalo narazie pomysle o tej przeplywce od pumy..ps Zefir mialem sie do Ciebie odezwac w sprawie podkrecenia 1.25 ale widze ze sam zauwazyles posta, dzieki wielkie za rady ...

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 12:55 ]
jeszcze jedno pytanie,czy po wsadzeniu przeplywki od pumy nie bada wariowac obroty czy np stojac na swiatlach swiece nie beda zalewane i nie zgasnie i jeszcze czy obroty beda takie same??

PumaRST - 22 Wrz 2008, 21:43
Temat postu: Re: czy warto cos działac?
winiar789 napisał/a:
witam posiadam forda fieste od niedawna i jestem nowym uzytkownikiem forum posiadam silnik 1.25 i .takie skromne pytanko czy dalo by sie cos zrobic aby podwyzszyc troszeczke koni czy lepiej wsadzac wiekszy silnik?? .......


swap na 1,6 lub 1,7 z Pumy ze wskazaniem na 1,7. Nic taniej nie wyjdzie. każda inna droga to szukanie czegoś co i tak bedzie droższe, bardziej pracochłone i niekoniecznie przyniesie zamierzony skutek. Polecam rozwiązanie ala Zoharek, zały swap wyszedł go naprawde śmieszna kase a auto jest już całkiem szybkie, a przy okazji możesz sprzedać 1,25 i wiele gratów z dawcy (pumy VCT) bo tylko kupując całe auto masz pewnosć że nei zabraknie żadnej pierdoły i przy okazji wzmocnisz hamulce, zawias.
zabawa z osprzętem od innych silników yamaha/ford bedzie filnalnie domagać sie strojenia bo bez tego to jedna wielka loteria która skończy sie raczej porażka (stosunek kosztów do zysków jesli takowe będa).

polecam lektóre: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24792

Kolin - 26 Wrz 2008, 15:12

1.7 16 VCT naprawdę przyjemnie już lata pomimo tylko 125KM...

Fakt jest raczej jeden ciężko znaleźć motor w dobrej kondycji.

sulos - 26 Wrz 2008, 16:51

Kolin, co lata? co lata? z dieslem przegrywa :hahaha: pozdro zohar! Ty wiesz :D :hahaha:
Kolin - 27 Wrz 2008, 09:30

sulos napisał/a:
Kolin, co lata? co lata? z dieslem przegrywa :hahaha: pozdro zohar! Ty wiesz :D :hahaha:


Zależy jakim :-P

zoharek - 5 Paź 2008, 02:29

sulos napisał/a:
Kolin, co lata? co lata? z dieslem przegrywa :hahaha: pozdro zohar! Ty wiesz :D :hahaha:


Ja ci kiedyś przytrzasnę jaja dzrzwiami :2xf:

osimek1 - 5 Paź 2008, 17:34

zoharek napisał/a:
Ja ci kiedyś przytrzasnę jaja dzrzwiami
posadz na podgrzewanym fotelu :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group