|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika ogólna - laik w temacie mk2 pyta ;)
Daras84 - 3 Wrz 2008, 15:20 Temat postu: laik w temacie mk2 pyta ;) bylo mk2 z pompka paliwa w baku ??
Żółwik Tuptuś - 3 Wrz 2008, 18:43
Nie
Piesek - 3 Wrz 2008, 20:41
my daliśmy zewnętrzną z sierry cosworth
Żółwik Tuptuś - 3 Wrz 2008, 21:52
To nic nie da - jak będziesz miał mało paliwa to i tak będzie przerywać . Musisz wstawić przegrody i tyle .
Daras84 - 3 Wrz 2008, 22:17
a ile minimum musialo by byc paliwa?
a jesli wstawie pompe bez robienia przegrod t oi tak chyba to sitko z dolu bezdzie zssysac nawet jak bedize malo paliwa?
Żółwik Tuptuś - 3 Wrz 2008, 22:32
minimum 2/3 zbiornika ( czyli sporo ponad połowa ) w innym przypadku po strzale ze sprzęgła paliwo odpłynie spod zasysu pompy ( zrobi w baku roftla a Ty autem efektownego kangura ) Sytuacji nie zmieni pompa nawet z F1 bo przerwa w dostarczaniu paliwa zostanie wtłoczona w postaci bombla powietrza i tak podana na wtryski .
W momencie gdy zaczniesz jeździć po zakrętach kibel zrobi sie jeszcze większy - jeździsz kangurem każdy dłuższy łuk .
Jak chcesz to wierz ( sprawdzałem ) jak nie to psuj sobie nerwy i pompy ( chodzenie na sucho to nei jest ich ulubiona pozycja ) . Jak nie chcesz to nie wierz ( a wtedy przyjmijmy że przegrody w baku muszą być bo ja tak mówię i lubię chleb ze smalcem )
Reasumując - jakbyś nie patrzył i tak dupa z tyłu - wstawiaj przegrody i nei marudź .
Daras84 - 3 Wrz 2008, 23:48
a jak bym wsadził cały kosz z baku mk3?? bo tam chyba nie ma w nim przegrod?
no nic tak czy sia ktrzeba bedzie proc bak wiec pewnie w zime sie odezwe i torche pomolestuje
Laskosz - 4 Wrz 2008, 00:22
żółw nie przesadzaj ja nie mam bez przegród i nie robi mi żadnych kangurów
PumaRST - 4 Wrz 2008, 06:22
jeszcze można by to rozegrać w następujący sposób:
dajesz zewnetrzna pomp[e zaraz za bakiem która chodzi cały czas po stacyjce i pompuje paliwo do mniejszego baku wyspawanageo o pojemności np: 3-5 litrów a z tego baku kolejan poma która juz podaje właściwe paliwo. w tedy trzeba tylko wyspwać ten mały baczek w takim ksztaucie żeby paliwo zawsze było na dnie powyżej poziomu krućca do którego podepniesz przewód paliwowy idący juz do silnika.
taki mały bak nie bedzie drogi i zaraz bedzie ciężki. wydaje mi sie to bezpieczniejszą opcja niż cięcie i spawanie ori baku z mk2.
a zaleta bedzie to że paliwa ci nigdy nie zabraknie, a ze w mk2 ori bak jest mały to wsumie nie wpłynie to bardzo na wage auta.
Żółwik Tuptuś - 4 Wrz 2008, 07:49
kosz od baku mk3 nie wejdzie ( jak spojrzysz na zdjęcia mojego baku zrozumiesz dlaczego ) . ( a poza tym jak sam zauważyłęś i tak trzeba pruć bak )
SurgeTank o którym mówi Puma czyli układ z dwiema pompami i rezerwuarem paliwa to faktycznie dobre rozwiązanie i jest nawet na to miejsce idealne w mk1/2 ( pod warunkiem że akumulator w celu poprawienia rozkładu masy przenesiesz nad tłumik a nie za kierowcę )
Poza tym przy wydajniejszych pompach może pojawić się problem zbyt małęj średnicy ori przewodów w mk2 ( problem odpada przy surgetanku )
Laskosz - wyjścia są dwa - albo masz cały czas powyżej połowy paliwa w baku , albo jeździsz tak że nie przemieszcza sie ono tak aby odpływało spod ssaka ( czyli jak emeryt ) Fizyki nie oszukasz .
Laskosz - 4 Wrz 2008, 20:28
Żółwik Tuptuś napisał/a: | albo masz cały czas powyżej połowy paliwa w baku |
niestety ale zawsze jest to poniżej połowy ale do rezerwy nigdy nie zjeżdzam...
Żółwik Tuptuś napisał/a: | albo jeździsz tak że nie przemieszcza sie ono tak aby odpływało spod ssaka ( czyli jak emeryt ) |
nie jeżdże jak emeryt (średnie spalanie po mieście nie schodzi poniżej 10l/100km) co jakiś czas słyszę że pompa zaciąga powietrze ale silnik nic sobie z tego nie robi, żadnych prychnięć itp....
diodalodz - 4 Wrz 2008, 21:17
możecie sobie jeszcze zrobić inaczej. wziąść bak z mk2 i rozciąć otwór na jego górze na studzienkę np z matiza . Kwestia dorobienia kołnierza montażowego . studzienka ma wpływ paliwa w kształcie ślimaka i niewielki zasobnik razem z pompą w środku. wiele nowszych aut nie ma właśnie przegród a ma zastosowaną studzienkę .
jedynie tylko płytkę z pływakiem zdemontować .
tu macie linka to aukcji z taką pompą. Dodatkowo sama studzienka jest zbudowana tak że jak uderzysz w coś bakiem to nic jej się nie stanie ponieważ jest ruchoma i sprężyna dociska ją do dna baku . jedyna kwestia to nieduża wysokość baku z fiesty .
http://www.allegro.pl/ite..._koreanska.html
Presto - 28 Gru 2008, 23:10
Darek bak z diesla jest ciut inny (jest tak zrobiony zasys żeby podczas "latania" małej ilości paliwa wenatrz niedopuścić do zasysu powietrza)..zasy paliwa jest z dna zbiornika.. ten zbiornik jest przewidziany do diesla i podobno 1,4 chyba z monowtryskiem (pompka zewnątrzna)
na fotce widać zasys na bocznej ścianie zbiornika od dołu, w pływaku jest tylko powrót ..
Donald - 21 Sty 2010, 20:36
Mam pytanko, czy można wyciągnąć smok z baku bez ściągania zbiornika??
JoeMix - 21 Sty 2010, 21:12
Trzeba rozwalić podłogę pod kanapą a nad zbiornikiem,,,
Laskosz - 21 Sty 2010, 21:35
JoeMix napisał/a: | Trzeba rozwalić podłogę pod kanapą a nad zbiornikiem,,, |
Joe nie ta generacja
da sie wyciągnąć smoka bez ściągania baku w mk1 i mk2
JoeMix - 21 Sty 2010, 21:45
No fakt, bo przecież z boku jest,,,
Donald - 21 Sty 2010, 22:01
A jak go się wyciąga i gdzie on jest, żeby nie szukać w ciemno, bo nie mam kanału
|
|