Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [mk4] gaśnie na biegu jałowym jak jest zimny

radost - 12 Sie 2008, 17:10
Temat postu: [mk4] gaśnie na biegu jałowym jak jest zimny
Witam wszystkich "fiestowiczów". Problem jak w temacie. Czy w mk4 da się zrobić diagnostykę jak w mk3 za pomocą diody lub brzęczka? Jeśli tak to gdzie jest złącze? Szukałem na forum ale opisywana jest tylko diagnostyka mk3. Dodam, że obroty są stabilne, nie skaczą, opadają poprawnie w trakcie zmiany biegu. Auto ładnie przyśpiesza, nie szarpie. Jedyny problem to za niskie obroty biegu jałowego dopuki auto się nie rozgrzeje (często gaśnie). Obstawiam:
- silnik krokowy (nie wiem jak go sprawdzić),
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten co steruje kompem (nie wiem gdzie go szukać i jak sprawdzić).
Proszę znawców tematu o podpowiedzi. Pozdrawiam.

Marcin - 12 Sie 2008, 17:26

mk4 nie ma kodów migowych, tu już jest interfejs na obd2 i badanie przez podłączenie do komputera.
silnik krokowy(chyba już bypass) to wyczyścić i sprawdzić czy się poprawi

radost - 12 Sie 2008, 19:27

Dodam jeszcze, że jak odpinam wtyczkę od tego "krokowca" podczas pracy silnika (zimnego) to nie ma żadnej różnicy t.j. silnik chodzi na granicy zgaśnięcia.
Marcin - 12 Sie 2008, 19:33

niech się wypowiadają właściciele kosiarek, bo ja tego silnika nie znam... :-P ale na moje to ten krokowy się zatarł, bo po wypięciu powinien się zamknąć
radost - 12 Sie 2008, 19:43

Marcin napisał/a:
na moje to ten krokowy się zatarł, bo po wypięciu powinien się zamknąć


...on jest ciągle zamknięty :sad:



Czy w endurze 1.3 zawór bocznikowy działa na zasadzie silnika czy jest to zwykły elektrozawór (cewka) z dwoma położeniami 0-1? W kostce są tylko dwa kable.

jerzol - 5 Wrz 2008, 14:57

radost napisał/a:
Marcin napisał/a:
na moje to ten krokowy się zatarł, bo po wypięciu powinien się zamknąć


...on jest ciągle zamknięty :sad:



Czy w endurze 1.3 zawór bocznikowy działa na zasadzie silnika czy jest to zwykły elektrozawór (cewka) z dwoma położeniami 0-1? W kostce są tylko dwa kable.


Silnik krokowy dostaje różne napięcia i chyba działa w systemie ciągłym. Ja z moim stworem mam podobny problem. Jestem już po wymianie czujnika temperatury cieczy, silnik krokowy miałem założony taki za 80 zł a wczoraj założyłem już oryginał za masę kasy i problem nie ustał. Gaśnie na zimnym silniku bez względu na to na czym jedzie -benzyna lub gaz bez znaczenia. CPP pomierzony bo do środka nie da się dostać.Przepływomierz powietrza przeczyszczony.Kable nowe NGK. Jeszcze pozostaje przeczyszczenie przepustnicy. No i szukaj człowieku przyczyny :głowąwmur: . Może zaawansowani spece old się wypowiedzą co jeszcze można zrobić czy tylko rozłożyć ręce bo te typy tak mają :hihihi: pozdrawiam Jerzy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group