Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Zegary z Eskorta DIESEL do Fiesty DIESEL.

cybermovies - 2 Sie 2008, 12:02
Temat postu: [MK3] Zegary z Eskorta DIESEL do Fiesty DIESEL.
Witam,

na wstępie proszę o wyrozumiałość, że temat ten przewijał się wiele razy, a ja go znów powielam i o ew. przeniesienie do innego działu, jeśli źle umieściłem posta - po prostu nigdzie nie znalazłem konkretnych informacji, które potrzebuję (może źle szukałem?). Nabyłem świeżo Fiestę 1,8 DIESEL z listopada 1995r. (from Deutshland) i niestety bardzo brakuje mi obrotomierza w tym Dieselku. Znalazłem wczoraj na allegro 2 aukcje, na których sprzedają zegary od Eskorta, rocznik '95 i na drugiej aukcji - '96. Oto one:
http://allegro.pl/item409...95r_diesel.html oraz:
http://allegro.pl/item409...96r_diesel.html
Wg. mnie wyglądają identycznie, więc które kupię będzie raczej nieistotne. Sprzedawcy twierdzą, że te zegary pochodzą od Eskortów z silnikami Diesla. I teraz moje pytanie: czy takie zegary od wersji dla silników benzynowych różnią się tylko kontrolkami - mam tu na myśli m.in. kontrolkę od świec żarowych w dieslu, której w benzynie nie ma i na odwrót - np. jakąś kontrolkę układu wtryskowego itp. Czy różnice będą w czymś jeszcze? Bo rozpiskę podłączenia bardzo podobnych (no właśnie - i tu nie wiem, czy to są takie same zegary, czy nie) zegarów znalazłem na Fiestaguides oraz na naszym Forum. Chodzi o schemat podłączenia zegarów z FIESTY MK4 do MK3, który przewija się przez kilka wątków. I teraz pytanie nr 2 - czy jeśli te zegary z aukcji (Eskortowe) są takie same jak montowane w Fieście MK4, to czy ten schemat będzie działał? Bo wg. mojego rozumowania będzie działał, jeśli to takie same zegary, ale tego nie wiem na pewno.. Oczywiście najbardziej chodzi mi o działający obrotomierz, pomijając to że będą się ładniej prezentować przy kierze z podusią:D Wiem, że potrzebuję do podłączenia obrotka kabla sygnałowego od alternatora, którego jak zakładam nie mam (przy okazji - którędy mogę go przepuścić do komory silnika, żeby później nie było "mokrej niespodzianki" na dywaniku po większym deszczu?). I teraz zakładam również że w altku nie posiadam odpowiedniego wyjścia, więc jeśli zaniosę alternator elektrykowi samochodowemu, to powinien mi zrobić takie wyjście - czy może nie zrobić, bo nie w każdym altku da się to zrobić? Dalej mając już gdzie, wystarczy podłączyć sygnał z tego wyjścia w altku bezpośrednio pod odpowiedni pin w zegarach oraz ew. zmienić rezystor przy obrotomierzu, aby wskazania były bardziej zbliżone do prawdziwych? Czy może pomiędzy wyjściem z alternatora a zegarami, muszę jeszcze wstawić jakiś układ który by taki sygnał odpowiednio przerabiał dla obrotomierza, a może skoro zegary są już od DIESLA to mają taki układ na wejściu sygnału do obrotomierza? Bardzo proszę Koledzy - odpowiedzcie jeśli możecie na moje pytania, bo mam wątpliwości czy po lekturze (chyba wszystkich) wątków dotyczących obrotomierza w dieslu na naszym forum oraz tym angielskim - czy ja to wszystko dobrze rozumuję? Bo jeśli nie, to nakierujcie mnie na właściwe informacje. Jakieś tam pojęcie o elektryce i elektronice mam, więc powinienem sobie poradzić (Fiesty rozbierać też się nie boję:D) Aha i jeszcze jedno - żeby wymontować zegary, celem ich podmiany - chyba nie muszę odkręcać kierownicy? Czy do tego zabiegu jest konieczne zdjęcie kierownicy? No bo jeśli tak, to byłbym trochę zmartwiony, bo z tym to raczej sobie już nie poradzę - szczególnie że mam kierę z poduchą.. Jeszcze raz podaję: moja Fofi to 1,8 DIESEL z listopada '95r. Bardzo proszę o szybką odpowiedź, bo zegary którymi się zainteresowałem mogą szybko zniknąć z aukcji - w końcu to podobno gratka dorwać fabryczne zegary z obrotkiem do Diesla:)

Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem, wszystkie ewentualne odpowiedzi (ewentualne, bo w końcu ma prawo Wam się nie chcieć odpisywać na coś co już było kilka razy poruszane:D) i pozdrawiam serdecznie,
Mateusz i jego Fofi z Wrocka:D

P.S.: A może znacie kogoś kto z sukcesem przełożył zegary z Eskorta Diesel do Fiesty w Dieslu i działa mu obrotek?

Peedro - 2 Sie 2008, 13:09

Co do licznika od escorta mk5, to podłączałem w swojej fieście ;] i wszystko jak najbardziej działało :) tyle że za nic go nie zmieścisz bo licznik od fiesty jest mniejszy :-P
cybermovies - 2 Sie 2008, 15:41

mk5 mówisz? hmm.. sprawdzałem właśnie jak to się zowie konkretne roczniki - zegarki które chciałbym kupić są z rocznika '95 i '96, a więc -> mk7 ;] więc napewno takie podłączałeś i nie pasowały? a może da się je jakoś przyrzeźbić :D mocowania przerobić albo jakoś "na wcisk" :D pozatym jakie były zegarki w eskortach mk5, to nie wiem :(( Czy to wobec tego takie same jak mk7?
Peedro - 2 Sie 2008, 16:54

No cóż mk6 i mk7 mają inny kształt, więc być może i by się zmieścił, ale czy da się podłączyć to nie wiem. Wiem że od eśka mk5 działa bezproblemowo ;] Najlepiej poszukać na necie schematów podłączenia zegarów od tych nowszych eśków i porównać do schematu od fiesty :fox:
afi - 2 Sie 2008, 18:58

Zegary w escorcie dieslu są takie same jak w fieście dieslu wiem bo sam takie mam tzn. wymontowane z escorta zamontowane w fieście. w samym montażu pomagał mi kolega który jest elektrykiem, nie miałem w wiązce przewodów pod obrotomierz podciągnął mi je z alternatora i nic nie mówił że coś musiał do niego dorabiać. natomiast jak kupowałem zegary to mnie uczulił żeby na pewno były z diesla i nie chodziło mu o zestaw kontrolek bo są one takie same dla wszystkich wersji po prostu nie są podpięte ta których nie wykorzystujemy. chodziło tylko o obrotomierz gdyż inaczej jest zasilany w dieslu a inaczej w benzyniaku.
cybermovies - 4 Sie 2008, 15:43

O właśnie:) Dzięki za wasze odpowiedzi, trochę mi to wszystko rozjaśniło sprawę;] czyli zegary z Eskorta Diesel będą dobre do mojej Fofi, tylko może być problem z montażem.. no cóż - kto nie ryzykuje, ten nie zyskuje - kupię z wypłaty (po weekendzie) i zobaczymy czy da się je jakoś zamontować:D Relację zdam jak zamontuję, mam nadzieję, że wypali i obrotek zadziała;] Jakby ktoś miał jeszcze jakieś uwagi czy porady, to bardzo proszę pisać - na pewno wszystkie będą bardzo przydatne dla mnie:)

Pozdrawiam!

portier - 20 Lis 2009, 11:16

podepne sie pod temat;]

mam dylemat co do zegarow...
http://allegro.pl/item817...ort_diesel.html
czy
http://allegro.pl/item800..._95r_1_8_d.html



roznia sie wtyczkami z tylu... ten pierwszy ma chyba taka jak we fiescie...? czy to by znaczylo ze wystarczy go podpiac bez przerabiania wtyczki (oczywiscie wiem o podlaczeniu obrotka z alternatora z W - na szczescie mam:D) i bedzie hulalo? a jak w przypadku tego drugiego z dwoma wtyczkami??

pozdrawiam i licze na madre odpowiedzi;]

bidżej - 20 Lis 2009, 11:18

obie aukcje przeniesione do archiwum :fox:
portier - 20 Lis 2009, 11:23

przeciez dzialaja;] kliknij w link, nie kopiuj go:)
bidżej - 20 Lis 2009, 11:26

ok, rzeczywiście teraz działają :yyy:

no więc tak, pierwsze zegary są starsze, z prędkościomierzem mechanicznym - takim jak masz aktualnie, więc podejrzewam że są p&p.
drugie to już elektronika, znajdziesz na forum co i jak przerobić (szukaj tematu o zakładaniu zegarów z MK4 do MK3).

portier - 20 Lis 2009, 13:52

ale w tym drugim predkosciomierz tez jest chyba mechaniczny czy sie myle;>?
znalazlem schemat podlaczenia i nie jest tak ciezko:) kupie i nast. sobote spedze na grzebaniu przy fiescie:D

bidżej - 20 Lis 2009, 14:01

moje niedopatrzenie ;-)) w każdym razie to takie zegary jak w mk4, więc będzie potrzebna przeróbka...
portier - 20 Lis 2009, 14:05

http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html

ok, nie znalazlem tu w schemacie nigdzie ktory kabelek jest do obrotomierza...?? hm..

bidżej - 20 Lis 2009, 14:13

B8 - Rev Counter
portier - 21 Lis 2009, 01:11

Dzieki!
jeszcze tylko jedno pytanko w nowym liczniku sa 3 uziemienia a w starej wiazce jedno. to oznacza ze trzeba podpiac te 3 pod to jedno?
chodzi o w5, w10, b9 w nowym pod 5-aty pin w starym?

edit//
i jaki kabel kupic do alternatora? jaki ma miec przekroj? 1mm^2 starczy?
i jakas sugestia ktoredy go puscic?? przy silniku a potem jak wpuscic do srodka? dzieki:)

bidżej - 22 Lis 2009, 11:43

co do uziemienia - myślę że ok.

co do kabla - taki jak i wszystkie w wiązce zegarów. puścić możesz od altka na pas przedni, prawym nadkolem, a potem szukaj fabrycznego wejścia wiązki do wnętrza. taka moja sugestia, jest tu gdzieś gość który dorabiał kabelek w benzynówce (luk-90?)

kuba87 - 22 Lis 2009, 13:38

ja dorabiałem;p
luk-90 - 22 Lis 2009, 13:48

Ja dorabiałem do benzyniaka kabel z edisa :)
portier - 22 Lis 2009, 14:25

a jakies porady jaki kabel kupic (ile m) i ktoredy ja mam go puscic:D?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group