Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Hamuje kiera idzie w lewo, ruszam kiera idzie w prawo.

Kuleczka - 21 Lip 2008, 15:27
Temat postu: [MK3] Hamuje kiera idzie w lewo, ruszam kiera idzie w prawo.
zauwazylem ze przy 15 letnim fordzie fiesta, bez wspomagania, ktory jest bezwypadkowy dzieje sie taka dziwna rzecz ze przy gwałtownym ruszaniu na 1 biegu ale bez pisku opon kierownica przekręca sie w prawo tak o 1/8 obrotu wiec jest to nie wiele ale martwi mnie to. A przy hamowaniu kierownica przekreca sie w lewo tez o taka sama wartosc obrotu. Ten ruch kierownicy nie jest mocny, tak że kiedy trzymam rece na kierownicy to tego ruchu nie ma, pojawia sie tylko kiedy nie trzymam kierownicy. Auto jest świezo po przegladzie, a diagnosta nic nie mowil na temat zbieznosci, przeguby sa dobre, a po za tym jadąc szybko na prostej drodze auto nie ściąga na zadna strone. Tak jak wspominalem wczesniej, problem pojawia sie tylko przy gwaltownym ruszaniu i mocniejszym hamowaniu ale bez pisku opon. Furka jest juz troche stara wiec wiem ze takie problemy to normalka, ale liczę na wasza porade
Puff - 21 Lip 2008, 15:44

Zauważ, że jak depniesz, to przód auta się podnosi, a jak zahamujesz, to opada. I z tym wiązałbym te ruchy - gdzieś jest nieduży luz i ujawnia się on zarówno przy obciążeniu (ściąga w jedną stronę), jak i przy rozluźnieniu (ściąga w drugą stronę)
Stawiałbym na wyrobioną gumę trzymającą maglownicę, bo podobny problem miałem w Micrze i tam przyczyną takiego stanu rzeczy była właśnie wyrobiona guma.

Staszku - 21 Lip 2008, 19:18

mój mechanior przy przeglądzie podwozia stwierdził że niedługo szykuje się wymiana tulejek drążków kierowniczych (o ile dobrze pamiętam) przy czym zapytał czy przy hamowaniu nie ściąga mnie na jedną stronę. Sprawdź może o to chodzi :-)
pzdr

mss - 22 Lip 2008, 00:35

przekladnia, mam to samo :D
Kuleczka - 22 Lip 2008, 07:15

Wiec jak to jet z tym chłopacy???

Moge z tym bezpiecznie jeździć czy mam się raczej udać do mechaniora?

marian - 22 Lip 2008, 15:33

u mnie jest taki warsztat,który zajmuje się tylko zawieszeniami i się na prawde chłopaki znają na rzeczy sprawdzenie całego zawiasu ok 50(przód) zata kosztuje jak masz koło siebie taki warsztat to tam podjedź i ci powiedzą co i jak
mss - 22 Lip 2008, 18:14

jak na postoju machasz fajera lewa prawa tak energicznie to stuka ?
luki - 22 Lip 2008, 18:43

ja bym obstawiał za wybitą tuleją wahacza..
Kuleczka - 22 Lip 2008, 20:32

mss napisał/a:
jak na postoju machasz fajera lewa prawa tak energicznie to stuka ?


Nie stuka, wogóle luzów na kierownicy niema. Tylko zauwazylam jak jade powoli po jakis wiekszych dziurach na zakrecie to cos skrzypi w podlodze z przodu, tak jakby na tych gumach co sa w wachaczu z przodu... Więco moze to jest to

jez733 - 22 Lip 2008, 21:01

u mnie takie objawy ustały po wymianie tulei na wahaczu i krzyżaka.. Dodatkową usterką u mnie było to że jak startowałem ostro z krzyżówki i miałem skręcone koła to jak auto rwało do przodu to nie szło kierownicy wyprostować, dopiero po puszczeniu gazu można było wyprostować koła...
marian - 22 Lip 2008, 21:31

Kuleczka napisał/a:

Tylko zauwazylam jak jade powoli po jakis wiekszych dziurach na zakrecie to cos skrzypi w podlodze z przodu, tak jakby na tych gumach co sa w wachaczu z przodu... Więco moze to jest to

miałem to samo wymień tuleje wachacza(silentbloki)to skrzypienie to bo ta guma w tulei się rusza a nie powinna tak u mnie było

Jacek4200 - 22 Lip 2008, 21:52

Może trzeba dokręcić piastę? U mnie się rozkręciło i biło w kierownice...
Radkalkin - 18 Gru 2008, 22:49

pozwoliłem sobie odświeżyć temat.

mam dziwną sytuację.
auto podczas przyspieszania ściągało na prawo, podczas hamowania na lewo.
dziś wymieniłem łożysko i wahacz prawego przedniego koła i sytuacja jest odwrotna!
przyspieszam ściąga na lewo, hamuję - na prawo!
co to może być?
fakt, zbieżności jeszcze nie zrobiłem.

mamuten - 18 Gru 2008, 22:54

albo podjedz pod warsztat to wy wybadają czemu tak się dzieje
odyniec - 19 Gru 2008, 08:46

łożyska najlepiej parami wymieniać!
Radkalkin - 19 Gru 2008, 19:23

łożyska były wymieniane w odstępie miesiąca

[ Dodano: Pią Gru 19, 2008 19:24 ]
robiłem zbieżność i gość powiedział, że może to być związane z ukł. napędowym. półosie, albo mechanizm różnicowy..

JoeMix - 20 Gru 2008, 20:37

Tak,,, jak hamujesz to układ różnicowy ma najwiecej do powiedzenia,,, zwyczajnie jedno koło kręci Ci się lżej niż drugie i zapewne z tąd to ściąganie w jedną i drugą stronę... o ile reszta jest ok.

Unieś przód wrzuć luz i zapal silnik zobacz co się będzie działo (przynajmniej jedno koło się powinno kręcić!) zatrzymaj ręką, poobracaj,,, potem zapnij jedynkę i tak samo,,, i będziesz wiedział co i jak.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group