Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - swap 1,1i na 1,4 gaźnik

Bodziek - 4 Lip 2008, 15:51
Temat postu: swap 1,1i na 1,4 gaźnik
witam wszystkich fiestomaniaków

na wstępie musze zaznaczyć że jestem nowy na forum i moge nie znać do końca zasad tu panujących, niemniej jednak będe sie starał pisać mądrze i nie spamować ;)

A więc do dzieła :D

Planuje a raczej już jestem w trakcie przeróbki mojej fiestki, seryjnie model z silnikiem 1,1 na monowtrysku z 1992 r.
Podjąłem wyzwanie wmontowania do niej silnika 1,4 bodajże CVH na jakimś madeinUSSR gaźniku dwugardzielowym.

W tym temacie chciałęm zaznaczyć swoją obecnośc na forum oraz co oczywiste uzyskać kilka porad na temat.

Może na początek przedstawie stan na dzień dzisiejszy ( co mam ) :
- kompletna instalacja elektryczna z 1,1i
- złożony silniczek 1,4 ze skrzynią od 1,1i , sprawny w bardzo dobrym stanie
- cały osprzęt do silnika 1,4 ( rury, elektryka , gażnik obudowa filtra itd.)
- mam też kompletny układ wylotowy jednak bardzo dłubany i w kiepskim stanie ( dziury , pękniecia )

Moje wątpliwości
- we fiestce 1,1 miałem strumienice - czy zostawiać ją czy wywalić ?
- w silniku 1,4 jest pompka paliwa umieszczona niejako na głowicy - czy będzie to kolidować z pompą która z tego co sie orientuje jest umieszczona w zbiorniku paliwa ??
- na silniku 1,4 jest układ/moduł zapłonowy do którego dochodzi kostka 3 pinowa - potrzebuje info jak ją podłączyć
- niestety gdzieś straciłem cewke zapłonową ( taka pojedyncza cewka jak np w starej poczciwej jawce 50 ) i będę takiej potrzebował - co poradzicie - nowa czy ze szrotu ??
- silnik 1,1 był zagazowany - autko i tak pójdzie po wymianie silnika na serwis gazowy celem regulacji ale czy nie będzie problemów ( nawet nie wiem jakie mogłyby wystąpić )
- czy chłodnica z 1,1 nada się ?
- co zrobić żeby nie trzeba było montować ssania ręcznego pod kierownicą tylko automat ewentualnie jakiś przełącznik ( jak to zgrać z gaźnikiem ? )


To tyle na szybko , z góry dzięki za odpowiedzi w temacie

aaaa - prosze sie nie śmiać - swap na 1,4 nie jestem moim marzeniem i wiadomo że zdecydowanie bardziej wolałbym montaż 2.0 DOHC czy co tam koledzy montujecie , ale jako że mam ten silnik a 1,1 już sprzedałem to chce podjąć sie takiego właśnie swapa

pozdrawiam

genov - 4 Lip 2008, 18:43

kupic kolektor ssacy od 1,4 na wtrysku i nie robic problemow. Cewka uzywka poszukaj w gieldzie napewno maja,Co do kostki sciagnij se schemat :)
Bodziek - 4 Lip 2008, 19:37

dziś 2 godzinki roboty i silniczek 1,4 już jest na swoim miejscu czyli w komorze silnikowej :D

co do odpowiedzi kolegi @genov

- ciekawy pomysł ;) czyli mówisz że instalacja i komputer z 1,1i by pasował ??
- a co z kolektorem wydechowym - rozumie ze moze zostac ale już np dwururka powinna byc z miejscem na sonde lambda bo takowego miejsca w dwururce z gaznikowego 1,4 oczywiscie nie ma, bo i po co


- jaką proponujecie dwururke jakąś fajną która pozwoli na szybsze opróżnianie cylindrów w tym silniku ? bo nie wiem o co pytać na szrotach :9:

// można by prosić jakiś link ( może z allegro ) jaki kolektor ssący powinienem kupić ?? oczywiście taki żeby pasował do tego silnika i żeby pasował do instalacji ;) bo jak takich nie ma to narazie sie wstrzymam z modernizacją z gaźnika na wtryski

Peedro - 5 Lip 2008, 08:41

Bodziek, genov miał na myśli wtrysk i osprzęt (komp, czujniki, wiązka), bo na gratach z 1.1 ci to nie pójdzie :-P Ja mam 1.4 na gaźniku, ze ssaniem ręcznym i nie ma z tym żadnego problemu, tyle że gaźnik mam weber for ford a nie jakiś postsowiecki... w razie czego przy drugim silniku, który miałem wcześniej mam gaźnik (też ze ssaniem ręcznym) więc mógłbym go sprzedać. Co do dwururki, to mam od 1.6 (zresztą silnik konstrukcyjnie taki sam to musi pasować), a reszte wydechu od 1.1 :] . Zobaczysz jak fajnie takie CVH drze gume na 1, 2 i deczko na 3 biegu przy tak krótkiej skrzyni :ok:
Bodziek - 5 Lip 2008, 10:24

nice :D

przyspieszenie to podstawa :D
myśle że z tym nowym sprzęgłem które założyłem powinno to troche pochulać :D bo zdaje sobie sprawe że róznica będzie baaardzo odczuwalna
co do wtrysku 1,4 rozumiem że będzie to większy wydatek ale czy opłacalny jeżeli zamierzam jeździć na gazie / rzadziej na PB ?
myśle też że na tym gaźniku który mam mogą byc bardzo ciekawe efekty, w razie gdyby nie spisywał sie za dobrze, odkupie od Ciebie fordowski

teraz jade szukać jakiejś dwururki i cewki na pobliski szrot

dziś postaram sie wrzucić foty jakieś


// mam dwururke z escorta bodajze 1,6
ma też i problem bopogubiłem sie w rurkach od chłodzenia :/

nie mialby kto schematu połaczenia rurek do 1,4 ?? sorry za tak banalna prosbe ale wszedzie w google sa reklamy ksiazek a informacji jako takich brak :/

Peedro - 5 Lip 2008, 18:48

A jaką chłodnice masz :fox: bo nie napisałem że lepiej coś innego znaleźć, np. z xrki bo nie wiem jak z wyjściami w 1.1, ale wydaje mi się że może być za mało wydajna.
Bodziek - 5 Lip 2008, 22:11

mam chlodnice z 1,1 :/

i wielki problem z rurkami - kompletnie sie w tym pogubiłem ...












jak narazie tragedia :/ nie sądziłem że wymiana będzie taka skomplikowana - no ale w końcu kompletnie sie na tym nie znam, narazie szukam informacji i w poniedziałek licze na postępy w pracy ;)
została do zczajenia chłodnica z esiego i ta piekielna cewka której nikt nie ma ...

bidżej - 6 Lip 2008, 09:21

Te 2 króćce w ścianie grodziowej (zdj. 3) idą do i z nagrzewnicy. Ale który jest który to nie powiem w tej chwili...
Laskosz - 6 Lip 2008, 10:55

gaźnik wygląda jak z poloneza :yyy:
JoeMix - 6 Lip 2008, 11:23

Zdjęcie 1:
Widoczny na środku komputer od silnika możesz zdemontować, widoczny też obok serwa i zbiorniczka od hamulców map sensor również - wężyk z mapsensora podłącz do tej puszki okrągłej przy aparacie zapłonowym (na 2 zdjęciu widać ją kawałek)

Zdjęcie 2:
Widoczny w dole czujnik prędkości jazdy (taki walec na lince od prędkościomierza) mozez wywalić gdyż nie będzie potrzebny, linkę wkręć bezpośrednio do skrzyni, jak podłączyć moduł zapłonowy - uśmiechnij się ładnie do diody, cewka aby odpalić silnik może być jakakolwiek od starek fiesty (mk1/2) od poloneza, dużego fiata o biedy pojedyncza z malucha... zapali. Ale najlepsza będzie taka gdzie aparat zapłonowy jest taki jak u ciebie czyli bezstykowy, a najodpowiedniejsza by była od Twojego silnika. Widać też czujnik temperatury, w 1,1 jest zypełnie z drugiej strony więc będziesz musiał przedłużyć przewód.

Zdjęcie 3:
Co to za chłodnica... dolny otwór wyjściowy , środkowy do zbiorniczka - i tak chyba podłączyłeś, wejściowy górny - do termostatu, obok aparatu zapłonowego w drugim końcu silnika.

Zdjęcie 4:
To co pisałem o czujniku prędkości jazdy - to chyba nie to, gruby wąż co wychodzi z sinika i sobie wisi, to układ przewietrzania (chyba) wystające z przegrody króćce to od ogrzewania - górny wejściowy podłączany z okolic kolektora ssącego, dolny powrotny w okolice termostatu (chyba)

Zdjęcie 5:
Gaźnik,,, normalny, może i polonez ma taki sam, w tyle widać (odcięty) przewód podciśnienia do zasilania wspomagania hamulców, niżej ten od podłączenia ogrzewania w aucie, z boku 2 króćce od paliwa, wejście i powrotny - pompka w głowicy silnika, jak ta elektryczna w silniku przepuszcza paliwa to ją podzastaw, ale nie podłączaj (żeby nie działała) jak nie będziesz musiał wymontować, do tego gaźnika nie założysz automatu rozruchowego, tyle sterowanie ręczne, na gaźniku będzie gdzieś złączka do podłączenia przewodu (12V po włączeniu zapłonu, która z kostką od aparatu zapłonowego i cefką stanowi całą elektrykę silnika)

Bodziek - 6 Lip 2008, 11:43

dziekuje bardzo za pomoc w rozkminieniu instalacji silnika :D

teraz pozostało mi to przeczytac jeszcze kilka razy zanim dotrze do głowy ;) ( jestem informatykiem więc sie nie dziwic :p )

a to gaźniczek z drugiej strony


zobaczymy co jutro zdziałam ...

// przewód podciśnienia jest cały :D tzn z koncówka pasująca do pompy hamulcowej
// czyli rozumiem że pompke elektryczna paliwa w zbiorniku po prostu odłaczam ale nie wyciagam a pompka mechaniczna - ta w głowicy 1,4 z takim popychadłem powinna zostac normalnie podłączona ? w 1,4filtr paliwa byl mniejszy i gdzie indziej - czy moge zastosowac ten duży filtr bo wymieniałem go jakieś 2 miesiące temu ? i normalnie podłaczyć na logike do pompki mechanicznej ?
// jak podłączać parownik od gazu bo mam dużo trójników w przewodach od chłodzenia i chciałbym to sam zrobić kiedys ( jak jeszcze byl 1,1 ) parownik mialemprzy akumulatorze zamontowany , jednak z braku8 miejsca musialem go wywalic - mysle ze nad prawym nadkolem bedzie dla niego dobre miejsce a gazownikowi zlece tylko wymiane przewodu miedzianego od butli do parownika

JoeMix - 6 Lip 2008, 21:55

Bodziek napisał/a:
czyli rozumiem że pompke elektryczna paliwa w zbiorniku po prostu odłaczam ale nie wyciagam a pompka mechaniczna - ta w głowicy 1,4 z takim popychadłem powinna zostac normalnie podłączona ?

O ile przez wyłączoną pompkę da się ciągnąc paliwo to bym tak zrobił - najmniej roboty, jak nie to będziesz musiał ją wyjąc i przerobić zbiornik,

Bodziek napisał/a:
w 1,4filtr paliwa byl mniejszy i gdzie indziej - czy moge zastosowac ten duży filtr bo wymieniałem go jakieś 2 miesiące temu ? i normalnie podłaczyć na logike do pompki mechanicznej ?

Z malucha nawet będzie dobry,,, podłączasz przed pompką mechaniczną, aby zasysała paliwo przez ten filtr,,, jesli uważasz że maluchowski będzie za mały (mnie wystarczał) to załóż z poloneza czy jakiegokolwiek innego auta - przepływowy.

Bodziek napisał/a:
// jak podłączać parownik od gazu bo mam dużo trójników w przewodach od chłodzenia
Korektor ssący (wylot pod parownikiem - parownik - nagrzewnica - powrót do silnika, bez trójników bym to zrobił w szeregu.
Bodziek - 7 Lip 2008, 22:48

dzisiejszy dzień był niezaciekawy
prawie cały czas lało i w związku z tym nie udało sie wiele zrobić
zdemontowałem całą wiazke od sterowania wtryskiem benzyny , założyłem kolektory i popodłączałem kable do rozrusznika alternatora i włacznika wentylatora.
może jutro zaświeci słońce ...

// naszrocie szeryf zaspiewał sobie za wtrysk jednopunkt z escorta ( kolektor wtrysk wiazka i komp ) 300 zł ... na dodatek bez obudowy filtra powietrza :/ smiech na sali :P

bidżej - 8 Lip 2008, 11:17

Bodziek napisał/a:
// naszrocie szeryf zaspiewał sobie za wtrysk jednopunkt z escorta ( kolektor wtrysk wiazka i komp ) 300 zł ... na dodatek bez obudowy filtra powietrza :/ smiech na sali

wyczuł gość interes, może jakbyś to wrzucił między inne graty to by się nie kapnął :hihihi:

Bodziek - 8 Lip 2008, 14:39

hehe moze i tak ale z uwagi na koniecznosc osobistego demontażu to mogłbym wzbudzic pewne podejrzenia u tego gargamela :P

nieważne - silniczek już prawie zainstalowany - brakuje mi jeszcze paru rzeczy, daje troche zdjęć, jak zwykle z góry dziękuję za pomoc


// nie wiem po co jest ta puszeczka ... może by ją wywalić ?


// dobrze podłaczylem alternator ?? mase alternatora polaczylem kablem z masa rozrusznika


//wykorzystałem filtr paliwa ze stargeo układu paliwowego ( taki duży filtr ), elektrozawór benzyny dałem za filtrem i przed pompką , w pompce sa 3 kroćce ten na dole podłaczyłem do odpływowego przewodu benzynowego


//na dole kolektroa dolotowego widać króciec - gdzie go podłaczyc ??
//widać tez taki jakby kondenstaro z dwoma kablekami i od tego idzie kilka rurek m.in do tej puszki z 1 zdjęcia i do zbiornika paliwa - nie mam pojęcia o co w tym chodzi


//po zdemontowaniu kompa i wiązki nie mam co z tym przewodem zrobic :/


//według takiego narysowanego osobiście schematu wykorzystującego porady otryzmane w tym temacie , podłaczyłem układ chłodzenia i ogrzewania - czy dobrze ?? aaa brakuje kilka strzałek bo do konca nie wiem jak to działą ten cały przepływ cieczy prze układ



//narysowałem tez taki sobie sschemat elektryczny - no nie wiem jak to podłaczyc żeby nie spier... zwlaszcza tego modułu bo podobno drogi jest

heh ale poscik :D juz sie nie moge doczekać opinii i rady z Waszej strony, koledzy z forum FKP

bidżej - 8 Lip 2008, 14:44

pierwsza fotka - pochłaniacz par paliwa. długo jeździłem z odpiętym i nic się nie działo. gadżet.

a ten "kondensatorek" też mnie ciekawi od dłuższego czasu...

mamuten - 8 Lip 2008, 15:17

może sie tak wtrącę nie z tej beczki co cię podkusiło żeby zamontować 1.4 gaźnik niema 1.4 wtrysk ja mam 1.4 gaźnik i jestem z niego mocno nie zadowolony juz wolałbym silnik 1.4 pełny wtrysk z fiesty mk4
JoeMix - 8 Lip 2008, 15:28

1.
Dokładnie tak, chodzi o ekologie by paliwo nie parowało to klimatu - można wywalić byle wężyk (bodajże idzie do zbiornika) nie pozostał zamknięty (niedrożny).

2.
Źle (chyba), zrób zdjęcie by było widać rozrusznik i jego śruby (przesuń kabel) i zdjęcie by było widać alternator (podłączenie)

3.
Filtr paliwa - dobrze, elektrozawór - Źle! Elektrozawór od benzyny ma być przed samym gaźnikiem (im bliżej tym lepiej), jak samochód jest na LPG pompka paliwowa ma se pompować paliwo do elektrozaworu i robić ciśnienie - reszta paliwa będzie wracać powrotem do baku. Zauważ że na tym zdjęciu widać w gaźniku 2 króćce od benzyn, jeden (pewnie teń cieńszy) to też powrót do baku zapewne.
Widać też walec z wsuwką - elektrozawór paliwa wolnych obrotów w gaźniku - ma tam być dołączone 12V po włączeniu zapłonu, możesz to podłączyć razem z elektrozaworem od benzyny, żeby nie grzał się i był otwarty jak na LPG jeździsz.
Pompkę powiem Ci potem, muszę w domu sprawdzić, albo niech się wypowie ktoś kto ma CHV pod maską.

4.
To jest zawór od przewietrzania zbiornika. z tej puszki dokąd prowadzą, niżej jest trójnik idzie w lewo i prawo (dokąd), Z gaźnika i kolektora są łącznie 4 wyprowadzenia, zrób zdjęcie od tyłu żeby było je widać i powiedz co i jak już podłączyłeś.

5.
To cienkie - linka gazu rozumiem, to grube z walcem, odłączyłeś z map sensora? tak? dokąd to leci z drugiej strony - to co jest luźne - tak jak pisałem - dołącz do aparatu zapłonowego, tam jest taki okrągły element z króćcem.

6.
Wygląda OK :) :ok:

7.
Wstrzymajmy się jeszcze,,,

Bodziek - 8 Lip 2008, 20:40

mamuten - silnik dostałem a wiadomo że sie darowanemu koniu w zęby nie zagląda

JoeMix - porobiłem to co mówiłeś

daje kolejne fotki


// nie wiem po co te 3 meskie złaczki ale w starej instalacji z tego co wiem nie były używane


// jest i rozrusznik kiepskie to foto ale jednak coś da sie ujrzeć


// czy teraz jest ok ? starałem sie dac możliwie krótkie przewody


// ten cały przewód od mapsensora


// te dwa króćce widoczne to nie wiem jeszcze gdzie je podłaczyć


// wiec co z tym odpowietrzeniem zbiornika ? moze by je gdzies podłączyc do wolnego króćca w gażniku albo w obudowie filtra ?


// kostka do ktorej podłączona była wiązka sterowania wtryskiem


// ostatni element - raczej szczelny, nie dało sie tego inaczej zrobić


// tego przewodu nei jestem pewien znajduje sie on tuz obok rozrusznika - może to od jakiejś czujki temp ??

Laskosz - 8 Lip 2008, 21:21

ten ostatni przewód jest od kontrolki ładowania!
altek masz z mk1 bądź 2 bo ma taką złączkę, a twoje podpinanie jest nic nie warte...
ogólnie silnik wygląda jak z mk2 xr2 łącznie z gaźnikiem...

kolego kolektor z gaźnikiem kup oryginał fordowski, chłodnicę też wymień na taką od 1.4 ... parownik lpg powienien być wpięty w szereg na małym obiegu... to twoje jest złe bo z kolektora ssącego płyn wypływa, tam musi być trójnik który połączy ten wąż z wężem górnym nagrzewnicy i leci to do węża zasilającego pompę wody

kurde klawiature mam zepsutą i więcej już nie pisze bo idzie szału dostać

Bodziek - 8 Lip 2008, 21:35

ooops :P czyli jednak namieszałem ...

co do opinii że jest to silnik z mk2 - w sumie to nie wiem , byleby jeździł i jako taki dźwięk wydawał bo 1,1 to moim skromnym zdaniem tragedia jeżeli o odgłosy wydobywające sie z komory silnikowej chodzi - właśnie prze to po raz pierwszy uruchomiłem w aucie sprzęt car-audio ;) bo normalnie takich zbytków nie potrzebuje

JoeMix - 8 Lip 2008, 22:38

Z pracy odpisze :P (jutro)
Bodziek - 8 Lip 2008, 23:16

Laskosz, czyli Twoim zdaniem tak to powinno wyglądać :fox:


// albo cos w ten desen

pawloplus - 8 Lip 2008, 23:20

ten schemat jest oki. Mam tak samo u siebie ale jak Laskocz mówi zmien chłodnice. Wiem to z własnego doswiadczenia potem mniej problemów
Bodziek - 8 Lip 2008, 23:23

bedzie ciezko ze zmiana chłodnicy - moze byc taka z escorta z ktorego wymontowalem pasujacą dwururke? na oko to ma ona otwory tam gdzie powinnabo i silnik ten sam ale czy ją umiejscowie gdzies w tej mojej budzie :/ no i czy wentylator tez musze kupic czy styknie ten z mojej 1.1 ?
JoeMix - 9 Lip 2008, 07:25

Nie wiem czemu ta chłodnica miała by być nieodpowiednia,,, ten drugi schemat układu chłodzenia jest do bani.

[ Dodano: Sro Lip 09, 2008 08:14 ]


01 - Odłącz ten gruby czerwony przewód! oczyść dobrze kontakt, oczyśc oczko z tego czarnego przewodu i przykręć je z powrotem.
02 - Odłącz ten czarny przewód! Tam jest nic przyczepione!
03 - Odkręć tą kostkę, wyczyść kontakt, przykręć ponownie.
04 - Zawias alternatora - tędy idzie masa, zdejmij najlepiej alternator, ładnie to wyczyść i przykręć z powrotem.
05 - Złączka (taka mniejsza) kontrolki na desce, tutaj musi być dołączony taki cienki niebieski przewód.
06, 07 - Złączka zasilania (taka większa) załóż tutaj przewód grubszy od tego niebieskiego, ale cieńszy od tego czerwonego (01) i połącz je razem. w taki gruby przewód jak (01) i podłącz do rozrusznika (23)
08, 09 - Mocowanie regulatora napięcia, odkręć to, wyczyść kontakt (sprawdź jak wyglądają szczotki) przykręć ponownie.

11 - Wywal ten czarny przewód! Nie chcesz wiedzieć co by się stało jak byś dał zasilanie i włączył zapłon, albo w ogóle tylko podłączył akumulator - ten przewód jest niepotrzebny. Połączenie masy idzie przez silnik (obudowa akumulatora, obudowa-zawias alternatora), jak chcesz dobrą masę to ujemną klemę akumulatora podłącz oczkiem pod śrubę skręcającą silnik ze skrzynią, albo pod śrubę mocującą rozrusznik.
12 - Odłącz ten przewód od alternatora a podłącz do rozrusznika (23) o ile idzie do dodatniej klemy akusa.
13 - To przewód startera (22) i jest dobrze podłączony.

21 - Odkręć, wyczyść dokładnie kontakt, przykręć ponownie, taki króciutki przewód wchodzący do rozrusznika. (czyli tak jak teraz jest) - jak dotkniesz tam 12V z akumulatora to się ostro zaiskrzy i powinien warczyć rozrusznik.
22 - Włącznik rozrusznika, czyli starter - podłączony taki cienkawy przewód, jeśli przy odłączonym 23, dotkniesz tam 12V z akumulatora to powinno iskrzyć i strzelać (wysuwać ziębnik rozrusznika), wygląda że jest podłączone dobrze, tylko rozkręć, wyczyść kontakt i skręć ponownie.
23 - Odkręć ten przewód, tu jest zasilanie rozrusznika, podłącz tam przewód który jest teraz przy alternatorze (01), czyli stąd ma iść na +12V na akumulatorze, w to miejsce podłącz też przewody dołączone do 06, 07 na alternatorze, dobrze jakbyś sobie ze szrotu wykombinował oryginalną wtyczkę od alternatora.

[ Dodano: Sro Lip 09, 2008 08:32 ]


A+B - A podłącz do B i podłącz do centralki sterującej LPG normalnie na zawór benzyny.
C+D - masa i jest dobrze :)

[ Dodano: Sro Lip 09, 2008 08:42 ]


G1 - Wylot układu chłodzenia - jak się nie mylę - tutaj wylatuje z silnika gorący płyn chłodniczy i oryginalnie idzie to na nagrzewnicę.

G2 - Podciśnienie
G3 - Zaworek, dalej to powinno iść na wspomaganie hamulca sądząc po sztywności rurki

G4 - Podciśnienie - jak widać zalepione i niech tak zostanie :)

G5 - Podciśnienie - tutaj podłącz przyśpieszacz zapłonu na aparacie zapłonowym.

Bodziek - 9 Lip 2008, 10:32

dziekówa :ok: biore sie więc do pracy :jupi:

// no już porobiłem to co trzeba było - oto efekty





// tak to połączyłem - zgodnie z wskazówkami - po zapięciu aku zwarcia nie ma ;)

// mam już cewke więc można by sie zabrac za instalacje zapłonową - ale skąd wziąc te 12V po włączeniu zapłonu bo nie czaje na ktorym to kabelku bedzie

// a co z odpływem z gaźnika - dwa wolne krócce jeden koło wlotu a drugi z tyłu - zatkac je ?


teraz ide przyspawac dwururke do reszty wydechu ...

// masakra - co 10 minut leje ... i co dziesięc minut rzeba zwijac sprzęt , już nigdy nie wezme sie za wymiane silnika pod gołym niebem bo to jest katastrofa zeby nic nie mozna było zrobic

JoeMix - 9 Lip 2008, 16:00

Rozrusznik / Alter - Ci powiem elegancko wygląda, włączałeś może zapłon? Kontrolka świeci? Można zrobić test, nawiń na kółko alternatora trochę sznurka, włącz zapłon, i niech ktoś patrzy na kontrolkę, a Ty zakręć alternatorem (tak jak się silnik z linki odpala) - powinna co najmniej przygasnąć :)

Z resztą będziemy dalej myśleć powolutku... :) Mam już schematy instalacji od 1,4... w wolnej chwili wygryzę kawałek od zapłonu :)

Bodziek - 9 Lip 2008, 17:31

JoeMix, brakuje mi jeszcze pomysłu co podłączyć do króćców miedzianych w gaźniku

instalacje już mam podpiętą tą od gazu -sterowanie zaworkami od gazu i benzyny jest juz zmontowane - jedyne co mi brakuje w elektryce to +12V ze stacyjki po przekręceniu zapłonu i obczajenie tego modułu 3 pinowego na aparacie zapłonowym

dodaje fotke interesujących mnie króćców gaźnika

01 - tu założyłem ślepy przewód
02 - tu przewód od mapsensora
03 - brak pomysłów
04 - wejście przewodu benzynowego zaraz po elektrozaworku

aaa - przewód od tego układu ze skrzynką - filtrem na opary ze zbiornika , podłączyłem do obudowy filtra powietrza do tego małego króćca z tyłu obudowy

// kolejne foto tym razem od strony elektrycznej bo pora by sie była za to wziąć



/. jak widać znalazłem złaczke do modułu zapłonowego jedank w starej wiązce było tak namieszane że wołałem ją uciąć i nie rozkminiać o co kaman, zamontowałem też cewke zapłonową minus do masy i to wszystko

// btw - widziałem w dziale giełda że szukasz silnika krokowego - podaj dane na PW to wyśle ci sprawny z mojego silnika

Peedro - 10 Lip 2008, 14:41

http://www.speedyshare.com/473305287.html -> tu masz zdjęcia jak to wszystko u mnie wygląda, tyle że za wiele nie widać (zdjęcia robione telefonem) no i ja mam gaźnik fordowski weber :)
bidżej - 10 Lip 2008, 14:51

Mały OT: czy ja dobrze widzę? Wtyczka z napisem Motorcraft - Made in Poland? :yyy:
JoeMix - 10 Lip 2008, 15:04

bidżej86 napisał/a:
Mały OT: czy ja dobrze widzę? Wtyczka z napisem Motorcraft - Made in Poland? :yyy:
Źle widzisz, to cewka zapłonowa, i tam pewnie nie pisze Motorcraft,,,

Zaraz zapoznam się z fotkami Peedro, i pewnie powstaną kolejne podpowiedzi :P

Bodziek - 10 Lip 2008, 15:07

no cewka jak cewka -podobno z forda 2.0 dohc ... // pisze na niej MOTORCRAFT Made in POLAND

co do zdjęć - jednak na innym gaźniku to nie ma co porownywac tym bardziej zeby sie wyznac gdzie co jest w gazniku weber i przypasowac to do mojego ael przynajmniej wiem ze ukłądchlodzenia ma byc wedlugdrugiego schematu czyli jednak z nagrzewnicy do pompy musi byc polaczenie i trojnik

// znalazlem +12V ze stacyjki i juz działa mi komputerek od gazu biore sie za podpiecie modułu , obczailem ze modul ma 3 pinout'y :
- czarny -> +12 V ze staycyjki
- brązowy -> minus podawany na cewke ?
- zielony -> napięcie halla podawane na + cewki

w ten sposób polacze wiec układ zapłonowy

aaaaa - prosze o weryfikacje moich domniemań


// Peedro -mógłbyś zrobi foto jak masz podłączony moduł do cewki i ewentualnei pomierzyc ile volt na jkim kablu boprzyznam sieszczerze - masakra , zgubiłem wątek próbując podłacza to na ślepo :/
może dało by sie też jakis schemat el. na szybko :D byłbym bardzo wdzięczny


taki wykombinowałem schemat - może sie ktoś wypowie, a i schemat można by wyedytowac




// czy jest w stanie ktoś mi pomóc w tej kluczowej sprawie jaką jest podłączenie układu zapłonowego w gaźnikowym silniku CVH ?

JoeMix - 11 Lip 2008, 08:12

Nie, tak też jest niedobrze,,, mam obsuwę w pracy, jak tylko lekko nadgonię robotę coś tam znowu zakombinuje i Ci podpowiem,,,
bidżej - 11 Lip 2008, 09:00

Bodziek, widziałem schematy układu zapłonowego w "Sam naprawiam" do Fiesty. Patrzyłeś tam?
Bodziek - 11 Lip 2008, 09:22

joł chłopaki - fiesta wczora zagadała nie pamiętam już jak to podłaczyłem ten zapłon - wiem że spaliłem centralke od gazu że tylko dym poszedł , w końcu sie wkurzyłem i podłączyłem zapłon bez tej centralki - kręce a tu iskra taka że kłonia by zabiła :D

pompa paliwa nie ciągła więc na dziś zostawiłem sobie demontaż zbiornika paliwa i wyciągnięcie tej pompki elekrycznej. mam już smok ze zbiornika z 1,4 i działam dalej ....

nareszcie silnik wystartował :D

troche zupy do gaźnika i ogień z rury :D

// schemat wrzuce jak tylko go narysuje bo bede jeszcze potrzebował pomysłu na centralke lpg która skopciłem - UWAGA - nie pij w pracy !!! ;) bo będą straty ...

JoeMix - 11 Lip 2008, 10:30

Nie zdążyłem Ci napisać ze jak masz centralkę LPG od silnika z wtryskiem to do gaźnika zapomnij - potrzebujesz nowej...

[ Dodano: Pią Lip 11, 2008 10:39 ]

Zapłon, jak już działa to tylko sobie skontroluj... Zielony przewód - masa, czerwony przewód +12V za stacyjką, przy cewce podłączasz go do zacisku oznaczonego jako (+) i z tego miejsca też dobrze jest wsiąść zasilanie dla centralki od gazu. Żółty przewód - sterujący cewką podłączasz do zacisku (-) i do tego zacisku podłączasz też przewód z centralki od gazu który ma odczytywać impulsu z silnika.

Teraz już jedziemy dalej - konkretne pytania i będziemy myśleć skoro już gadać chce :)

Bodziek - 12 Lip 2008, 00:32

składałęm renaulta siory i nie dało sie dzis nic zrobic poza wyciągnięciem pompy ze zbiornika.

auto pali ale trzeba nalac do gaznika benzyny -wynika wiec z tego ze zle podpielem wejscie benzyny , potrzebuje pomocy jak to polaczyc zeby gaznik odzyskal funkcjonalnosc

sorki za błedy jestem troche popdpity

// już wstałem - z tego co widze mam źle podłaczony gaźnik - jest to model Solex 32/34 Z 2 i nigdzie nie moge znaleźc info na temat jak go dobrze podłaczyc ( o regulacji to już wogóle nie wspominam )

http://www.gaznik.pl/gazniki_solex-zdjecia.html

może ktoś sie jednak orientuje w tym sprzęcie ;) prosze więc o info


// !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YEAH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

furencja już jeździ ma takiego kopa że hoho :D do tego nówka sprzęgło więc jest fajnie

chłodnica niestety z tego co widze nie daje rady - wentylatorek często sie włącza - mimo to temperatura jest w pozycji normal wiec przyjmuje OK
silniczek chodzi cichutko i szybko wkręca sie na obroty a gaźnik wydaje chrakterystyczny świst co bardzo fajnie słychać i za to plus :D

ogólnie więc mówiąc gra była warta świeczki - praktycznie zerowym kosztem - jedynie wysokim nakładem pracy własnej udało sie z fiestki zrobić przyzwoite wozidełko ...

teraz jade testować

a od przyszłego tygodnia biore sie za podpinanie nowej centralki lpg ;)

dziekuje wszystkim za pomoc szczególnie JOEMIX , myśle że temat posłuży wszystkim chcącym zeswapować tanim kosztem swoją fieste 1,1 - 1,3 - z czystym sumieniem mogę polecić taki patent tym bardziej że silniki 1,4 kosztują grosze a siedemdziąsiąt pare koni jest i to sie liczy :D

pozdro all koledzy z FKP

// a jednak jest nie dobrze - tak fajnie żarło i zdechło :/
silnik chodzi ale jak dam gaz to gaśnie - jedynie trzymanie na ssaniu powoduje ze na nowo można sterować gazem i jako tako jeżdzić ...

nie działa mi także kontrolka od obrotomierza ... myśle że to wina odłaczonego kompa - co teraz ?

Peedro - 12 Lip 2008, 19:13

Gratuluje :ok: w razie czego jakby mimo wszystko coś nie grało z gaźniczkiem to pamiętaj, mam oryginalny weberowski i mogę sprzedać :-P
JoeMix - 13 Lip 2008, 08:00

Cieszy mnie to :) Choć ten układ chłodzenie trochę nie daje mi spać,,, Peedro jak byś mógł obczaić na zdjęciach jak jest w oryginale to było by fajnie, bo pamiętam kiedyś z kumplem robiliśmy indywidualny układ chłodzenia do CHV i potem się okazało że trzeba było jednak trochę inaczej po podłączać, głównie chodzi o nagrzewnicę w kabinie i ten wylot pod kolektorem ssącym co jest.

Bodziek jak wykombinowałeś sobie że to gaźnik Solexa ;/

[ Dodano: Nie Lip 13, 2008 08:52 ]
Jak z tym ssaniem i gazem, opisz dokładnie,,, i jaka kontrolka obrotomierza? ;/ może zwyczajnie wskazówka Ci leży na 'O'?

Laskosz - 13 Lip 2008, 10:20


tak to ma wyglądać przy cvh 1.4 i oryginalnej chłodnicy do 1.4
wiecie jest rano po sobocie i ręce się jeszcze trzęsą :yes:

Bodziek - 13 Lip 2008, 10:44

o zesz w morde :/ to dużo przeróbek bedzie trzeba - pierwsza sprawa że paownik mam z innej strony - jak to właściwie z nim jest - powinien dostawać jak najwięcej ciepła ?

co do problemu z gaźnikiem - wygląda to tak :

odpalam silnik na ssaniu
chwile dogrzewam silnik
wyłaczam ssanie
silnik chodzi równiótko
daje gazu i silnik gaśnie - albo go zalewa albo ma za słabą mieszanke i sie dławi

naciśneicie gazu do prędkości obrotowej powiedzmy że 1500 jeszcze jest ok, powyżej tej wartości gaśnie no chyba że spuszcze noge z gazu

poza tym zostawiając silnik na ssaniu jest możliwość bariery j.w. wystarczy pomału wkręcać auto na obroty i jak już otworzy sie druga przepustnica i słychać świst to jest ok aleprzecież nikt nie będzie jeździł na full gazie cały czas

// gaźnik solex ?? po prostu - uparłem sie że znajde opis tego gaźnika - no więc allegro - i szukaj "gaźnik ussr" jest taki gaźnik idento jak mój więc patrze - solex szukam gażników solexa na google i tak o to doszłem do tego jaki model gaźnika posiadam

// ze skrzyni biegów mniej wiecej z przodu auta wychodzi wtyczka 3 pin dwa kabelki podłączone sa do niej , na górze skrzyni jest linka jak sie nie myle od prędkościomierza - ten chodzi dobrze, kontrolka obrotów leży na "0"

Laskosz - 13 Lip 2008, 11:28

ten czujnik na skrzyni to możesz pominąć bo był tylko potrzebny przy wcześniejszym silniku..
parownik powinien dostawać jak najwięcej ciepła.
co do gaźnika to rozbierz go i sprawdź czy nie ma zapchanych dysz

JoeMix - 13 Lip 2008, 11:37

Odpal silnik i zobacz czy się reduktor (parownik) robi ciepły i czy grzeje ci ciepło w aucie. CHV jak pisałem jest trochę szurnięty, ale to co Laskosz wyskrobał też mi trochę niepodchodzi.

[ Dodano: Nie Lip 13, 2008 11:43 ]
Słychać świst czy może raczej syczenie,,, na wolnych nie słychać nigdzie przy silniku syczenia,,, jak zwiększasz obroty też?

Solex,,, okej, ale zdjęcia twoje ni jak się mają do solexów na stronie co dałeś linka... więc jeśli to solex to na pewno nie taki jak podałeś, ja jednak stawiam że to Weber, tylko kwestia który,,,

Czujnik przy skrzyni - Tak jak Laskosz mówi do zdemontowania lub zwyczajnego niepodłączenia.

Obrotek - musisz poczytać na forum o podłączeniu obrotomierza, chodzi o to że przewód sygnałowy który był wpięty gdzieś w sterownik od wtrysku trzeba podłączyć do zacisku ujemnego cewki WN (tam gdzie przewód sygnałowy od centralki gazu)

Peedro - 13 Lip 2008, 11:55

JoeMix napisał/a:
ale to co Laskosz wyskrobał też mi trochę niepodchodzi.


Ja mam tak to zrobione :-P i działa jak należy :)

Bodziek - 13 Lip 2008, 16:10

wydaje mi sie że jednak go zalewa :/ odkrecilem dekiel i tak tylko dla probyodpalilem ale ciezko bylo odpalic - leciutki gaz a benzyna leje sie ciurkiem z dysz nad wlotami i wtedy gasnie

ja to rozumie tak że jak odpalam na ssaniu to do ssania jest osobna dysza i ona podaje paliwko - ale jest tez tak że ssanie dodaje niejako gazu bo tak wlasnie jest skonstruowany ten gaznik ( dodawanie gazu przez ssanie mozna wyregulowac nawet na 0 )

JoeMix - 13 Lip 2008, 16:34

Nie, to co się leje ciurkiem to z pompki przyśpieszacza, jak dodajesz gazy to powinno sikać, nawet na zgaszonym silniku, to że ssanie dodaje gazu to normalne (przewyższanie obrotów), chodzi o to że jak zamykają się przepustnice to silnik by zgasł, i dlatego wymagane jest dodanie gazu, powinno być to tak ustawione że na wysuniętym na max ssaniu powinno być 1,5-2tyś, a zacząć dodawać powinno gdzieś taj jak ssanie jest na 2/3 wysuniętedruga sprawa, odepnij przelew z gaźnika do baku, i wsadź wężyk w butelkę, i zobacz ile się tam leje, jak zapalisz auto.
Bodziek - 13 Lip 2008, 16:47

dokladnie tak sie dzieje - paliwko nawet na zgaszonym leci po dodaniu gazu, co do odpinania wezykow sprawdze jutro

// faktycznie gażnik to nie solex przyjrzałem sie dokladnie , podstawka tylko jest prawei ze ta sama i to mnie zwiodło

Peedro - 13 Lip 2008, 17:24

a ten silnik wcześniej działał z tym gaźnikiem?
JoeMix - 13 Lip 2008, 17:30

Bodziek napisał/a:
dokladnie tak sie dzieje - paliwko nawet na zgaszonym leci po dodaniu gazu,
Ale tylko jak dodajesz gazu,,, to teraz przypatrz co się przesuwa w gaźniku jak dodajesz gazu, jak zlokalizujesz taki cypideusz co go dźwigienka naciska, jak pazurem naciśniesz to siknie, ti dźwigienkę powinien przesuwać drucik w jednym miejscu wygięty jak "U" i zgnieć to U trochę, będzie większy luz, powinno mniej lecieć.

[ Dodano: Nie Lip 13, 2008 17:39 ]


Widać tu 2 elementy kwadratowe przykręcone na 4 śrubki na rogach,,, pompka przyśpieszacza (ta co tak sika do środka) to prawdopodobnie to pe LEWEJ stronie zdjęcia, czyli lekko niżej, zresztą widać, na drugim nie ma cięgienka :P

Laskosz - 13 Lip 2008, 19:09

kurde trochę mi ten gaźnik wygląda na taki jak w mk2 xr2 :| kurde chłopie kup że webera oryginał i będziesz miał spokój :yes: tylko zrób mi zdjęcie tej pompki paliwa co masz jeszcze raz tak żeby było widać ile ma wejść/wyjść
Pozdro

Bodziek - 13 Lip 2008, 19:51

koledzy mówie Wam że jak zrobiłem test drive na tym gaźniku jakies 500m tak dla spróbowania to auto zapierdzielało lepiej niż renówka 1,2 16V , momentalna reakcja nagaz i te świst z gażnika coś pięknego taki byłem uchachany ze wszystko śmiga po mojej myśli no to poszedłem sie przebrać z roboczych ciuchów i myśle przejade sie kawałek tu i tam zrobić pare kilometrów i sprawdzić regulacje / ewentualne wycieki / grzanie itp, itd.

naprawdę nie ma pojęcia co mu odbiło że po przejechaniu okóló 50 m stanął mi prawie przy wyjeżdzie na głowną droge, myśłe nie ryzykuje i dobrze bo ledwo do jechałem na wstecznym do domu, potem już było tylko gorzej ,zero reakcji na gaz, a raczej reakcja w postaci gaśniecia.

jutro rozbiore dziada do cna i sprawdze co było przyczyną ... nie dam za wygraną

// z tego co wiem poprzednio silnik pracował na tym gaźniku bezproblemowo wyczynowo - palił coś koło 10 litrów przy zwykłej jeździe


- cos jest nietak - dziś odpalilem auto normalnie , nie dalo sie dodac gazu bo od razu gasnąl ale myśłe pobawie sie srubkami od regulacji - ustawilem obroty na ssaniu - auto zaczelo reagowac na gaz i znowu ekstra sie wkrecało
- mysle wylacze ssanie - lipa auto gasnie przy dodawaniu gazu
- zauważylem wiec ze aby nei zgaslo musi miec pewein pulap paliwa
- ustawilem wiec srubką od wolnych obrotow a konkretnie od poziomu gazu bez ssaniu taka wartosc ze autko eleganckie mialo wolne obroty i reagowalo na gaz w pelnym zakresie otwarcia przepustnicy - słowem miodzio
- skrecam obudowe , dekiel i jade na testa
- rajdówka :D ale zaczyna sie cos dziac - na max gazie muli i slychac takie jakby buuuuuuuuuuuu
- zawracam do domu
- dojezdzam na parking prze domem i auto staje
- ponowny rozruch
- dodanie gazu gasi silnik momentalnie
= jestem wkurzony i ide w chate a potem na piwo

i teraz moje przemyślenie - auto stopniowo tracilo moc azdo kokretnej zamuly że nie dalo sie go nawet przeparkowac, poza tym - układ ogrzewania nie dziala a mały obieg jest raczej źle bo węze sie wogole nie grzeją :/ zauważyelmze oslaniecie auta nastepuje gdy jest mocno juz zagrzane np po przejazdzce na srednim gazie okolo 500 m

jak auto ma dobra faze to ma takiego buta :D że szok - lekki gaz i momentalna reakcja

// zapomnialem ze na uszczelki dalem troche silikonu , po odkreceniu gaziora zauwyzylem ze ten silikon obkleil sie wokol wlotow - moze tam na nim wlasnie zatrzymywala sie zupa i temu gasnął ??? tearz juz to wyczyscilem z silikonu i nadal jestem w trakcie rozkrecania gaznika

heh problemem okazała sie podwójna dysza - mam ona dwie zakrecone rurki i ta krotsza była przytkana , całe paliwko szło na dysze dłuzszą, sęk w tym że to wlasnie przepustnica pod krótszą dysza otwiera sie wpierw a zatem mieszanka na tym wlocie była za uboga- praktycznie samo powietrze i temu silnik sie dusił i gasnął , natomiast odpalanie na pełnym bucie pozwalało na jazde ale tylko na full gazie więc takie rozwiązanie odpada,
zrobiłem więc trik taki że dysze do wody , pompka i pompuje, dzieki scisnieciu duzej dyszy i udroznieniu krotkiej udalo sie zrobic regularny przeplyw powietrza z tym ze na krotsza dysze troche wiecej było bąbelków,
poskladalem wiec wsio i rzeczywiscie teoria sie sprawdzila :D
paliwko lecialo na obie dysze na krtosza wiecej, zrobilem wiec krotkeigo testa apotem dluzszego.
okazuje sie jednak że nie jest do konca super - autem czasem lubi szarpnąc zwłaszcza przy gwałtownym dodaniu gazu - mysle ze pewnie trzeba by te dysze jeszcze troche scisnac
skoro autko już jako tako jezdzi to pora na instalacje gazową i poprawne podłączenie ogrzewania - jutro pojade na szrot moze uda sie wykombinowac jakies rurki gumowe do schematu laskosza i zobaczymy ...

Joemix teraz już czaje o co chodzi z tym U jutro to testne bo patent dobry, tylko po udroznieniu dysz teraz juz nie wiem czy mi go zalewa czy mi go niedolewa ;)


pozdro all

[ Dodano: Sro Lip 16, 2008 11:28 ]
hej pisze nowy post żeby odświeżyc nieco temat . Autko już jeździ - nie ma tego specyficznego "turbo" przy pełnym gazie ale i tak jest spoko, w chwili wolnej przemyśłałem sobie układ ogrzewania i prosze o sprawdzenie tegoż wstepnego rysunku.
pozdro


Laskosz - 16 Lip 2008, 18:41

źle :| podepnij to tak jak ja Ci podałem schemat tylko wydłuż węże do parownika żebyś go podpiął w tym miejscu co jest teraz!
a chłodnice możesz zostawic tak podpiętą skoro z 1.3 Ci pasi

Bodziek - 16 Lip 2008, 19:30

oki już rozumiem , a jak to jest w takim razie z parownikiem czy on ma takie cos ze ciecz przeplywa dopiero po przelaczeniu na gaz czy krązy sobie mimowolnie, pytam dlatego ze dzis podlaczylem uklad gazowy i w trakcie podlaczania obczailem ze na parowniku jest taki jakby silniczek ktory jest zasilany tak jak zawor gazu i pewnie to ten silniczek powoduje przeplyw , w tym ukladzie chlodzenia jak teraz mam ( wedlug mojego schematu ver 3) ogrzewanie dziala kiepsko na benzynie ale za to lepiej na gazie


// aha - centralke od gazu mam z 6 wyjsciami do zasilania gaznikowego , taka odkupilem od kumpla za pare groszy ale nie znając schematu nie jestem pewnien podlaczenia, sa tam przewody jak niżej i moje podłączenie które nie działa do końca :
-czarny - masa
-brązowy - nie wiem
-niebieski - zawór gazu +12V
-czerwony - stacyjka +12V
-biały - minus od poziomu gazu
-żołty - masa i swieci dioda led czerwona od benzyny

czy powininem ktorys z przewodow owinac wokól Wn zeby centralka czaiła czy silnik chodzi czy nie ??

// zedytowane :

prawidłowe oznaczenia kolorków stacyjki LPG to:
czarny - masa
brązowy - cewka "-"
niebieski -elektrozawory gazu i reduktor
czerwony - plus 12V po stacyjce
żółty - elektrozawór benzyny
biały - masa od kontrolki rezerwy gazu

podaje bo jest to standardowe i uniwersalne oznaczenie kolorystyczne wiec kazdy połapie sie o co biega w instalacji nawet jak jej nie składał osobiście

Laskosz - 16 Lip 2008, 20:35

parownik jest cały czas podgrzewany
Bodziek - 18 Lip 2008, 17:29

mam pytanie - nie przerobiłem jeszcze układu chłodzenia ale wydaje mi sie że działa on bardzo dobrze - ogrzewanie extra , parownik jest starsznie gorący i jazda na gazie wcale nie muli auta. Czy wobec tego jest sens jeszcze raz to przerabiać ? jezeli tak to wezme sie za tą robote z chęcią.
JoeMix - 18 Lip 2008, 17:47

w/g mnie nie ma,,, chyba że zacznie się dziać coś złego.
Bodziek - 30 Gru 2008, 11:24

hej koledzy
witam po dluższej przerwie, od ostatniego posta minął już spory kawal czasu ale postanowiłem nieco odświeżyć temat.
Mianowicie zostałem poproszony przez jednego z klubowiczów o wrzucenie schematu elektrycznego jak podłączyłem zapłon, tak więc wrzucam rysunek i myśle że teraz to już komplet wiedzy na temat swapa do 1,4 , no chyba ze ktoś jeszcze będzie chciał schemat instalki gazowej
pozdrawiam


mamuten - 22 Sty 2009, 17:54

gaźnik ma tylko 70 km

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group