Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Pasek napędzający pompę wody i wspomaganie

joker@ - 1 Lip 2008, 22:12
Temat postu: [MK4] Pasek napędzający pompę wody i wspomaganie
Witam
Mam zagadke od czego zaczac wymieniac ten pasek jest tam dosc ciasno probowalem poluzowac alternator ale nie tedy droga,od gory wspomaganie zamontowane....wiec jak?

zenek213 - 3 Lip 2008, 21:17

Witam!!! Trzeba odciagnąc rolkę napinacza. zakładamy klucz chyba 15 sam zobaczysz jaki i pokonujemy sprężysty opór dosyc duży krecąc odwrotnie do wskazówek czyli w lewo i wtedy pasek mozna zdjąc trzymajac odciagniety napinacz. A klucz zakladamy od dołu czyli trzeba podniesc samochód i spod spodu <8> . Łatwo nie bedzie :-) Pozdr.
Bochun - 10 Lip 2012, 14:09

zenek213 napisał/a:
Witam!!! Trzeba odciagnąc rolkę napinacza. zakładamy klucz chyba 15 sam zobaczysz jaki i pokonujemy sprężysty opór dosyc duży krecąc odwrotnie do wskazówek czyli w lewo i wtedy pasek mozna zdjąc trzymajac odciagniety napinacz. A klucz zakladamy od dołu czyli trzeba podniesc samochód i spod spodu <8> . Łatwo nie bedzie :-) Pozdr.


Czy w mk4 1.3i Endura 60KM 96r. sytuacja wygląda tak samo? Tzn, dojście tylko od spodu? Czy może da się wymienić pasek klinowy z dostępem tylko od góry?

DewREW - 11 Lip 2012, 21:56

podepne się, bo chcę zmienić pompę i będę musiał zdjąc tez pasek więc bardzo prosze o wiecej informacji jak powinno się zdjąć pasek i jak go potem założyc, jak go napiąć odpowiednio
Bochun - 12 Lip 2012, 14:41
Temat postu: Mk 4, 1.3i endura 60KM (44kW) - Wymiana paska klinowego
DewREW napisał/a:
podepne się, bo chcę zmienić pompę i będę musiał zdjąc tez pasek więc bardzo prosze o wiecej informacji jak powinno się zdjąć pasek i jak go potem założyć, jak go napiąć odpowiednio



Witaj,

Ja niestety nie doczekałem się odpowiedzi, więc zmuszony byłem uderzyć do mechanika, bo przede mną wyjazd urlopowy. Tam się trochę zdenerwowałem bo okazało się, że wymiana paska klinowego w naszym modelu jest dość prosta, gdyż mamy automatyczny napinacz. :jupi: Na szczęście za wymianę zapłaciłem tylko 30zł...więc wyszło jak za przysłowiową "flachę". A teraz postaram się "sprzedać" świeżo nabytą wiedzę dla potomności old

Aby zdjąć pasek klinowy należy:

    1a. Odkręcić górną śrubkę od osłony rolki pompy i unieść osłonkę do góry by uzyskać swobodny dostęp do paska na tej rolce;
    2a. zapamiętujemy ułożenie paska :rotfl:
    3a. używając płasko-oczkowego klucza (na oko 16) nakładamy go na śrubę od rolki napinacza (najlepiej od spodu - to ta najniżej położona gładka rolka - ale tu się jeszcze upewnię bo piszę z głowy :-) ) i dociskamy w stronę wnętrza auta (cała rolka powinna się przesunąć luzując pasek;
    4a. ściągamy pasek z pozostałych rolek;







Założenie wygląda bardzo podobnie, tylko w odwrotnej kolejności:

    1b. nakładamy pasek zaczynając od rolek z wyżłobieniami, oczywiście zgodnie z zapamiętanym wcześniej ułożeniem <8>
    2b. naciągamy rolkę napinacza i nakładamy pasek na pozostałe rolki - w tym napinacz;
    3b. puszczamy napinacz sprawdzając czy pasek dobrze ułożył się na każdej rolce;
    4b. dokręcamy osłonke rolki pompy;


I z grubsza tyle - tak to zapamiętałem :)

Oczywiście jeśli pominąłem jakiś ważny szczegół proszę kolegów o sprostowanie bowiem byłem tylko obserwatorem, a nie wykonawcą <8>

DewREW - 13 Lip 2012, 13:26

u mnie wygląda to w ten sposób:


1 - to pompa gdzie muszę się dostać, żeby ją wymienić, po zdjęciu paska odkręcam te śruby i mam pompe w rece??
2 - to napinacz??
3 - to rolka alternatora
4 - a to jest sruba mocująca oslonę alternatora, której polozenie nalezy zapamietać, następnie poluznic i pchac w stronę samochodu aż pasek zejdzie??

jak widać na zdjęciu, ładnie skapuje z pompy, po dolnej rolce i na ziemię..

Bochun - 13 Lip 2012, 13:35

DewREW u mnie to wygląda zupełnie inaczej (może jeszcze dziś uda mi się wrzucić foto). Więc niestety mój opis nie pasuje :| .
JoeMix - 15 Lip 2012, 13:44

DewREW napisał/a:
1 - to pompa gdzie muszę się dostać, żeby ją wymienić, po zdjęciu paska odkręcam te śruby i mam pompe w rece??
Tak, to pompa, jak odkręcisz te śruby co widać to zejdzie Ci kółko napędowe, pompa jest śrubami do bloku przykręcona,,,
DewREW napisał/a:
2 - to napinacz??
Tak, to koło pasowe wału korbowego silnika (napędowe) - nie masz tam nigdzie napinacza ani żadnej rolki.
DewREW napisał/a:
3 - to rolka alternatora
Tak, wirnik alternatora
DewREW napisał/a:
4 - a to jest sruba mocująca oslonę alternatora, której polozenie nalezy zapamietać, następnie poluznic i pchac w stronę samochodu aż pasek zejdzie??
Tak, to śruba od regulacji naciągu, luzujesz przysuwasz alternator do silnika (jak by nie chciał się ruszyć to na dole śruby na "zawiasie" lekko luzujesz) i pasek zdejmujesz,,, położenia śruby mnie musisz zaznaczać bo przy montażu pasek odpowiednio trzeba naciągnąć a nie przykręcić "tak samo jak był",,,
DewREW - 17 Lip 2012, 20:20

pompa zmieniona, ale po zakreceniu silnikiem po 15minutach skaplo 5 kropelek na karton... wiec dalej dupa...
po zmontowaniu wyglada to w taki sposób jak na filmie. czy moze jakiś dzwięk lub cokolwiek wzbudza podejrzenia?
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
--

wiem co kapie i skąd. Kapie olej i kapie stąd:

co tam przepuszcza?

vegetagt - 17 Lip 2012, 22:50

hm, simmering wału?
DewREW - 17 Lip 2012, 23:00

tydzien temu ponoc został wymieniony (tzn auto zostalo oddane do mechanika i stary został mi pokazany). wiec....
JoeMix - 17 Lip 2012, 23:25

DewREW napisał/a:
http://www.sendspace.pl/f...0a045b8cf710f84
Esa trzeba wysłać :|
DewREW napisał/a:
tydzien temu ponoc został wymieniony (tzn auto zostalo oddane do mechanika i stary został mi pokazany). wiec....
Więc jedź do niego i mu pokaż jak spaprał robotę, niech poprawi,,,
DewREW - 18 Lip 2012, 00:02

w sumie to chyab wymiana tego simeringu nie jest bardziej skomplikowana od wymiany pompy wody, wystarczy chyba tylko odkrecic to kolo pasowe... szkoda ze nie wiedziałem tego wczesniej bo zaplacilem za te "naprawe" ponad stówke. i do tego dalej leje. a moze to leje się przez to polkole miski olejowej? jakto wykluczyc..

poprawiony link

JoeMix - 18 Lip 2012, 06:56

DewREW napisał/a:
czy moze jakiś dzwięk lub cokolwiek wzbudza podejrzenia?
Nie, wydaje się OK.
DewREW - 18 Lip 2012, 09:49

a co z tym wyciekiem? moze byc tak ze leje się z półkola na misce olejowej, a nie tego simeringu na wale?
Powiedziano mi że to nie simering na wale, bo to wał jest czysty i koło pasowe tez, ze to wybija chyba spod miski olejowej , na tych polkolistych uszczelkach, mozliwe ?

JoeMix - 18 Lip 2012, 11:50

Możliwe,,, skoro leci, to możliwe,,,
vegetagt - 18 Lip 2012, 12:57

DewREW, a jak wygląda silnik nad tamtym miejscem? Bo ja też tak uszczelki wymieniałem i okazalo się, że leciało przede wszystkim z uszczelki pokrywy zaworów :P
DewREW - 18 Lip 2012, 18:08

nie, uszczelka pokrywy zaworow zdecydowanie odpada, raz ze nie ma tam wycieku a dwa ze przed rokiem zostala wymieniona. cieklo z walu, simmering wymieniony, cieklo z pompy wody - pompa zmieniona, cieknie spod michy wiec wypadaloby jeszcze to ruszyc ale to ponoc koszt 200zł. da rade to zrobic samemu w domowych warunkach.. ?
vegetagt - 18 Lip 2012, 18:56

DewREW, w zetecu bez większego bólu wymieniłem używając lewarka :)
DewREW - 19 Lip 2012, 18:16

zetec, a endura chyba jednak sie roznia.. a nie wiele informacji w kwesti tego drugiego stad pytanie.
mattstop - 16 Sie 2012, 14:45

a czy ktoś wymieniał ten pasek w mk6 1.25,czy wygląda to tak samo jak w mk5 1.25 i jak wygląda sprawa z tym automatycznym napinaczem jak długo może śmigać?
mattstop - 16 Sie 2012, 14:58

a tak na wstępie to chciałem sie ze wszystkimi przywitac,korzystam z porad waszego forum od jakiegos czasu i postanowiłem do was dołączyć i nie tylko korzystać ale i może i uda mi się coś dać od siebie posiadam mk5 i mk6 i lubię robić wszystko sam o ile dom rade pozdrawiam
mattstop - 16 Sie 2012, 19:48

doczytałem ze w mk6 nie ma napinacza czyli inaczej jak w mk5, a moze ktoś ma sposób na założenie paska bo w mk5 to była łatwizna
szumi81 - 16 Sie 2012, 19:51

A nie możesz odkręcić napinacz, założyć pasek i potem wkręcić napinacz i napiąć pasek?
mattstop - 16 Sie 2012, 20:01

skoro nie ma napinacza to nic sie nie do odkrecić ponoć przecina sie stary pasek i jakimś przyrządem zakłada nowy
szumi81 - 16 Sie 2012, 20:09

http://motofocus.pl/nowosci/4473
szumi81 - 16 Sie 2012, 20:10

to jest wielorowkowy pasek samonapinający, nie potrzebny jest napinacz. Jeśli więc napinacza nie ma to zdemontuj alternator, załóż nowy pasek i skręc alternator.
mattstop - 16 Sie 2012, 20:27

dzieki instrukcja na pewno sie przyda,a moze faktycznie łatwiej bedzie zdemontowac alternator jak zrobie dam znac ale narazie kiepsko z czasem to nie wiem kiedy sie za to zabiore
mattstop - 7 Wrz 2012, 18:39

wymieniłem pasek demontując alternator gdybym wiedział ze to będzie takie proste zabrał bym się za to wcześniej zajęło to niecałe 30 minut brak napinacza sprawia że koszt ogranicza się tylko do paska (jakieś 60 do 120zł) ja kupiłem Gatesa za 80zł 6PK1042SF dla zainteresowanych wersja bez klimy dla mnie temat zamknięty

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group