Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Olej w filtrze powietrza

przemo. - 20 Cze 2008, 18:57
Temat postu: [MK3] Olej w filtrze powietrza
witam mam takie pytanko co to moze byc ze mam plame z oleju w budowie tam gdzie jest umieszczony filtr powietzra??? pozdrawiam
Tommur - 20 Cze 2008, 19:03

No jakby Ci tu. Jest szansa żę pierśćionki mówią papa i czukiereczekci olejku do flitra.
Umyj rurkę od niego, przeczyść odmę i będzie lepiej. :fox:

przemo. - 20 Cze 2008, 19:08

która rurke i jaka odme???
Tommur - 20 Cze 2008, 19:14

Sorki to nie ten silnik. |Nie spojrzałem :ups:
przemo. - 20 Cze 2008, 19:17

ale mowisz ze moga byc pierscienie walniete??
Tommur - 20 Cze 2008, 19:19

Dokształcając się na tym forum to przeważnie tak. Kompresje sprawdź i wsio jasne.
mikolaj_r - 21 Cze 2008, 00:56

To zależy ile tego oleju tam masz. Bo jeżeli odrobine to mogło się to wziąć po prostu z tych par oleju które lecą przez odmę. Wytrzyj i pojezdzij troche i obserwuj jak szybko go tam przybywa.
diodalodz - 21 Cze 2008, 03:22

mikolaj_r napisał/a:
To zależy ile tego oleju tam masz. Bo jeżeli odrobine to mogło się to wziąć po prostu z tych par oleju które lecą przez odmę. Wytrzyj i pojezdzij troche i obserwuj jak szybko go tam przybywa.

dokładnie tak . Szczególnie proces się nasila przy wysokich temperaturach na dworze .

przemo. - 21 Cze 2008, 07:59

tego oleju jest malo tylko jak zauważyłem to wolałem sie spytac
JoeMix - 22 Cze 2008, 21:20

Olej,,, :) Wytrzyj jak mówi mikołaj i zaglądaj co jakiś czas co się dzieje (normalne że za jakiś czas zrobi się wilgotno) - problem będzie jak oleju zacznie się robi dużo,,,
Ciapek - 21 Lis 2009, 14:35

Przy zmianie filtra powietrza zobaczyłem, że są jakby grudki oleju na filtrze powietrza a obudowa filtra jest "zasmarkana" takimi grudkami w miejscu tego grzybka gdzie dochodzi wężyk od korka wlewu oleju do silnika.

Zdjęcie filtra zrobiłem. Niestety zapomniałem o obudowie filtra.


Zauważyłem też maź we wlewie oleju do silnika.




Oleju nie przybywa (raczej systematycznie ubywa), płyn chłodzący jest czysty. Samochód zazwyczaj robi dziennie 10-20 km w kilku etapach.

Wyczyściłem wężyki dochodzące do filtra powietrza i ten filtr-siatkę w korku wlewu oleju. Było tam dosyć dużo takiej olejowej gęstej mazi (na zdjęciu).


Co może być przyczyną takiej sytuacji? Wspominane wcześniej pierścienie? Olej to Castrol 15W40 High Mileage.

JoeMix - 21 Lis 2009, 15:17

Przyczyną sytuacji jest aktualna pogoda (wilgoć w powietrzu) i nic na to nie poradzisz, majonez będzie się zimą robił z mineralnego oleju i tyle,,, więcej (słabo dogrzany silnik) lub mniej (długie trasy) ale będzie,,,
bidżej - 21 Lis 2009, 17:59

niemniej jednak takie "grudy" pierwszy raz widzę... :yyy: co masz za olej?
Pawełos666 - 21 Lis 2009, 18:50

pany i niepany to normalne zima, jak samochod stoi i jezdzisz nim do kosciola w niedziele a stoi w temp 5-10oC to odetkawszy korek nieraz az sie woda poleje z niego (skroplona), to jest normalka i nie zadne uszczelki i inne srutututu, olej moze byc noweczka, nie babelkuje w zbiorniku, weze nie sa twarde woda nie ucieka ze zbiorniczka to jest wszystko ok, wystarczy podgrzac silnik do >100oC i odparuje
marian - 22 Lis 2009, 20:52

hmm,słynny majonezik ale o tym zjawisku w 1.4 jeszcze nikt chyba nie pisał.Ładnie kolega wszystko pokazał przynajmniej widać ze się stara bo niektórzy fotki nie zrobią i trzeba wróżyć :fox:
Ciapek napisał/a:

Wyczyściłem wężyki dochodzące do filtra powietrza i ten filtr-siatkę w korku wlewu oleju. Było tam dosyć dużo takiej olejowej gęstej mazi
na razie wystarczy,kontrolować co jakiś czas te elementy filterek zmień lepiej
Ciapek napisał/a:
Olej to Castrol 15W40 High Mileage
olejek raczej dobry
Ciapek napisał/a:

Co może być przyczyną takiej sytuacji?
odp:
JoeMix napisał/a:
Przyczyną sytuacji jest aktualna pogoda (wilgoć w powietrzu) i nic na to nie poradzisz, majonez będzie się zimą robił z mineralnego oleju i tyle,,, więcej (słabo dogrzany silnik) lub mniej (długie trasy) ale będzie,,,

:ups: od drugiego zdania to do ciapka teraz doczytałem

JoeMix - 22 Lis 2009, 20:57

Majonez (taki trochę ciemniejszy niż spożywczy) to normalka, to co kolega pokazał na fotkach wygląda jak stary olej, jak się nie zagląda tam przez miesiące i nie zmienia się oleju na czas to się robią takę gluty jakby zaschnięty smar, guma do żucia,,, tego typu,,,

Ciapek, odkręć tez pokrywę klawiatury i tam w środku wyczyść,,, i nowa uszczelka wtedy (7 ze3ta ktoś ostatnio pisał)

Ciapek - 23 Lis 2009, 20:42

Pokrywę mogę zdjąć i wyczyścić. Ktoś już to robił i poradziłby czym i na co uważać?

Korek z filtrem mogę kupić nowy ale czy kupować oryginalny czy zamiennik? O ile dobrze sprawdziłem to mam korek nr 89BF 6766 AB?
Oryginał to zawsze oryginał ale zamienniki też bywają równie dobre...

A propos czyszczenia pod pokrywą to czytałem jakiś czas temu o płukaniu silnika produktem Liqui Moly. Może coś takiego zrobić?

bidżej - 23 Lis 2009, 20:46

Ciapek napisał/a:
Pokrywę mogę zdjąć i wyczyścić. Ktoś już to robił i poradziłby czym i na co uważać?
na doczyszczenie powierzchni przylegania uszczelki, na jej dokładne założenie i na zbyt mocne dokręcenie pokrywy - wygnie się i będzie ciekła

Cytat:
Korek z filtrem mogę kupić nowy
nie ma takiej potrzeby - wypłucz stary w ropie albo jakimś rozpuszczalniku (tylko żeby plastiku i gumy nie rozpuszczał :rotfl: )

Cytat:
czytałem jakiś czas temu o płukaniu silnika produktem Liqui Moly. Może coś takiego zrobić?
broń Boże
Ciapek - 23 Lis 2009, 21:13

A czym i co pod pokrywą wyczyścić?

Dlaczego nie płukać tym preparatem?

bidżej - 23 Lis 2009, 21:16

weź papierowy ręcznik i zbierz majonez z pokrywy od wewnątrz, z klawiatury rozrządu i skąd jeszcze Ci się uda. powierzchnie przylegania uszczelki możesz delikatnie przetrzeć papierem ściernym jeśli będzie tam dużo starego oleju.

płukanie to kiepski pomysł bo najprawdopodobniej rozszczelnisz silnik

JoeMix - 23 Lis 2009, 22:38

Dokładnie, odkręć pokrywę, uszczelka na śmietnik, do skręcenia nowa weź, pokrywę od środka wymyj w benzynie od biedy takiej samochodowej... szybko odparuje i wyschnie, tyle że śmierdzi, klawiatury nie ruszaj, no chyba że będziesz tam wszystko miał w tych glutach to wtedy pędzelek jest dobry, pędzelek i czysty olej silnikowy - żadnych rozpuszczalników i innych, albo mechaniczne, jakąś szmatą co nie zostawia włókien (papier mało dobry bo się rwie i kawałki mogą zostać)
BerciQ - 23 Lis 2009, 22:44

JoeMix napisał/a:
i nowa uszczelka wtedy (7 ze3ta ktoś ostatnio pisał)


jam Ci pisał :) i to 7zeta w ASO :)

bidżej napisał/a:

płukanie to kiepski pomysł bo najprawdopodobniej rozszczelnisz silnik

jest na to duża szansa, wtedy możesz mieć wycieki z różnych miejsc i chyba też oleju może zacząć wpieprzać więcej


a jak jesteśmy przy korkach oleju..kto mi powie co to za dziwna siatka czy druciak w korku wlewu oleju? Po kiego czorta to to jest?

bidżej - 23 Lis 2009, 22:48

BerciQ napisał/a:
a jak jesteśmy przy korkach oleju..kto mi powie co to za dziwna siatka czy druciak w korku wlewu oleju? Po kiego czorta to to jest?
tam mają się zbierać opary oleju - po skropleniu ściekają spowrotem skąd przyszły.
JoeMix - 23 Lis 2009, 22:51

BerciQ, dobrze piszesz,,, po latach jak ta siatka tam nie wygląda to się ją wydłubuje i wkłada druciak taki do naczyń tylko że 1) NOWY nie skubnięty matce/żonie z kuchni 2) metalowy (bo bywają druciaki plastikowe :yyy: )
BerciQ - 23 Lis 2009, 22:55

JoeMix napisał/a:
po latach jak ta siatka tam nie wygląda to się ją wydłubuje i wkłada druciak taki do naczyń


a jest to sens wymieniać? skoro nie wylata ?

plastikowego jeszcze nie spotkałem, ale to już nie powinni nazywać druciakem tylko jakoś inaczej :)

plastikowy to chyba by wciekł do silnika :P

JoeMix - 24 Lis 2009, 09:02

Dlatego plastikowego się nie kładzie :P Kiedy się wyminie, ano jak po czyszczeniu i płukaniu i tak w środku jest dziwna klupa,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group