|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Olej w filtrze powietrza
przemo. - 20 Cze 2008, 18:57 Temat postu: [MK3] Olej w filtrze powietrza witam mam takie pytanko co to moze byc ze mam plame z oleju w budowie tam gdzie jest umieszczony filtr powietzra??? pozdrawiam
Tommur - 20 Cze 2008, 19:03
No jakby Ci tu. Jest szansa żę pierśćionki mówią papa i czukiereczekci olejku do flitra.
Umyj rurkę od niego, przeczyść odmę i będzie lepiej.
przemo. - 20 Cze 2008, 19:08
która rurke i jaka odme???
Tommur - 20 Cze 2008, 19:14
Sorki to nie ten silnik. |Nie spojrzałem
przemo. - 20 Cze 2008, 19:17
ale mowisz ze moga byc pierscienie walniete??
Tommur - 20 Cze 2008, 19:19
Dokształcając się na tym forum to przeważnie tak. Kompresje sprawdź i wsio jasne.
mikolaj_r - 21 Cze 2008, 00:56
To zależy ile tego oleju tam masz. Bo jeżeli odrobine to mogło się to wziąć po prostu z tych par oleju które lecą przez odmę. Wytrzyj i pojezdzij troche i obserwuj jak szybko go tam przybywa.
diodalodz - 21 Cze 2008, 03:22
mikolaj_r napisał/a: | To zależy ile tego oleju tam masz. Bo jeżeli odrobine to mogło się to wziąć po prostu z tych par oleju które lecą przez odmę. Wytrzyj i pojezdzij troche i obserwuj jak szybko go tam przybywa. |
dokładnie tak . Szczególnie proces się nasila przy wysokich temperaturach na dworze .
przemo. - 21 Cze 2008, 07:59
tego oleju jest malo tylko jak zauważyłem to wolałem sie spytac
JoeMix - 22 Cze 2008, 21:20
Olej,,, Wytrzyj jak mówi mikołaj i zaglądaj co jakiś czas co się dzieje (normalne że za jakiś czas zrobi się wilgotno) - problem będzie jak oleju zacznie się robi dużo,,,
Ciapek - 21 Lis 2009, 14:35
Przy zmianie filtra powietrza zobaczyłem, że są jakby grudki oleju na filtrze powietrza a obudowa filtra jest "zasmarkana" takimi grudkami w miejscu tego grzybka gdzie dochodzi wężyk od korka wlewu oleju do silnika.
Zdjęcie filtra zrobiłem. Niestety zapomniałem o obudowie filtra.
Zauważyłem też maź we wlewie oleju do silnika.
Oleju nie przybywa (raczej systematycznie ubywa), płyn chłodzący jest czysty. Samochód zazwyczaj robi dziennie 10-20 km w kilku etapach.
Wyczyściłem wężyki dochodzące do filtra powietrza i ten filtr-siatkę w korku wlewu oleju. Było tam dosyć dużo takiej olejowej gęstej mazi (na zdjęciu).
Co może być przyczyną takiej sytuacji? Wspominane wcześniej pierścienie? Olej to Castrol 15W40 High Mileage.
JoeMix - 21 Lis 2009, 15:17
Przyczyną sytuacji jest aktualna pogoda (wilgoć w powietrzu) i nic na to nie poradzisz, majonez będzie się zimą robił z mineralnego oleju i tyle,,, więcej (słabo dogrzany silnik) lub mniej (długie trasy) ale będzie,,,
bidżej - 21 Lis 2009, 17:59
niemniej jednak takie "grudy" pierwszy raz widzę... :yyy: co masz za olej?
Pawełos666 - 21 Lis 2009, 18:50
pany i niepany to normalne zima, jak samochod stoi i jezdzisz nim do kosciola w niedziele a stoi w temp 5-10oC to odetkawszy korek nieraz az sie woda poleje z niego (skroplona), to jest normalka i nie zadne uszczelki i inne srutututu, olej moze byc noweczka, nie babelkuje w zbiorniku, weze nie sa twarde woda nie ucieka ze zbiorniczka to jest wszystko ok, wystarczy podgrzac silnik do >100oC i odparuje
marian - 22 Lis 2009, 20:52
hmm,słynny majonezik ale o tym zjawisku w 1.4 jeszcze nikt chyba nie pisał.Ładnie kolega wszystko pokazał przynajmniej widać ze się stara bo niektórzy fotki nie zrobią i trzeba wróżyć Ciapek napisał/a: |
Wyczyściłem wężyki dochodzące do filtra powietrza i ten filtr-siatkę w korku wlewu oleju. Było tam dosyć dużo takiej olejowej gęstej mazi | na razie wystarczy,kontrolować co jakiś czas te elementy filterek zmień lepiej
Ciapek napisał/a: | Olej to Castrol 15W40 High Mileage | olejek raczej dobry Ciapek napisał/a: |
Co może być przyczyną takiej sytuacji? | odp: JoeMix napisał/a: | Przyczyną sytuacji jest aktualna pogoda (wilgoć w powietrzu) i nic na to nie poradzisz, majonez będzie się zimą robił z mineralnego oleju i tyle,,, więcej (słabo dogrzany silnik) lub mniej (długie trasy) ale będzie,,, |
od drugiego zdania to do ciapka teraz doczytałem
JoeMix - 22 Lis 2009, 20:57
Majonez (taki trochę ciemniejszy niż spożywczy) to normalka, to co kolega pokazał na fotkach wygląda jak stary olej, jak się nie zagląda tam przez miesiące i nie zmienia się oleju na czas to się robią takę gluty jakby zaschnięty smar, guma do żucia,,, tego typu,,,
Ciapek, odkręć tez pokrywę klawiatury i tam w środku wyczyść,,, i nowa uszczelka wtedy (7 ze3ta ktoś ostatnio pisał)
Ciapek - 23 Lis 2009, 20:42
Pokrywę mogę zdjąć i wyczyścić. Ktoś już to robił i poradziłby czym i na co uważać?
Korek z filtrem mogę kupić nowy ale czy kupować oryginalny czy zamiennik? O ile dobrze sprawdziłem to mam korek nr 89BF 6766 AB?
Oryginał to zawsze oryginał ale zamienniki też bywają równie dobre...
A propos czyszczenia pod pokrywą to czytałem jakiś czas temu o płukaniu silnika produktem Liqui Moly. Może coś takiego zrobić?
bidżej - 23 Lis 2009, 20:46
Ciapek napisał/a: | Pokrywę mogę zdjąć i wyczyścić. Ktoś już to robił i poradziłby czym i na co uważać? | na doczyszczenie powierzchni przylegania uszczelki, na jej dokładne założenie i na zbyt mocne dokręcenie pokrywy - wygnie się i będzie ciekła
Cytat: | Korek z filtrem mogę kupić nowy | nie ma takiej potrzeby - wypłucz stary w ropie albo jakimś rozpuszczalniku (tylko żeby plastiku i gumy nie rozpuszczał )
Cytat: | czytałem jakiś czas temu o płukaniu silnika produktem Liqui Moly. Może coś takiego zrobić? | broń Boże
Ciapek - 23 Lis 2009, 21:13
A czym i co pod pokrywą wyczyścić?
Dlaczego nie płukać tym preparatem?
bidżej - 23 Lis 2009, 21:16
weź papierowy ręcznik i zbierz majonez z pokrywy od wewnątrz, z klawiatury rozrządu i skąd jeszcze Ci się uda. powierzchnie przylegania uszczelki możesz delikatnie przetrzeć papierem ściernym jeśli będzie tam dużo starego oleju.
płukanie to kiepski pomysł bo najprawdopodobniej rozszczelnisz silnik
JoeMix - 23 Lis 2009, 22:38
Dokładnie, odkręć pokrywę, uszczelka na śmietnik, do skręcenia nowa weź, pokrywę od środka wymyj w benzynie od biedy takiej samochodowej... szybko odparuje i wyschnie, tyle że śmierdzi, klawiatury nie ruszaj, no chyba że będziesz tam wszystko miał w tych glutach to wtedy pędzelek jest dobry, pędzelek i czysty olej silnikowy - żadnych rozpuszczalników i innych, albo mechaniczne, jakąś szmatą co nie zostawia włókien (papier mało dobry bo się rwie i kawałki mogą zostać)
BerciQ - 23 Lis 2009, 22:44
JoeMix napisał/a: | i nowa uszczelka wtedy (7 ze3ta ktoś ostatnio pisał) |
jam Ci pisał i to 7zeta w ASO
bidżej napisał/a: |
płukanie to kiepski pomysł bo najprawdopodobniej rozszczelnisz silnik |
jest na to duża szansa, wtedy możesz mieć wycieki z różnych miejsc i chyba też oleju może zacząć wpieprzać więcej
a jak jesteśmy przy korkach oleju..kto mi powie co to za dziwna siatka czy druciak w korku wlewu oleju? Po kiego czorta to to jest?
bidżej - 23 Lis 2009, 22:48
BerciQ napisał/a: | a jak jesteśmy przy korkach oleju..kto mi powie co to za dziwna siatka czy druciak w korku wlewu oleju? Po kiego czorta to to jest? | tam mają się zbierać opary oleju - po skropleniu ściekają spowrotem skąd przyszły.
JoeMix - 23 Lis 2009, 22:51
BerciQ, dobrze piszesz,,, po latach jak ta siatka tam nie wygląda to się ją wydłubuje i wkłada druciak taki do naczyń tylko że 1) NOWY nie skubnięty matce/żonie z kuchni 2) metalowy (bo bywają druciaki plastikowe :yyy: )
BerciQ - 23 Lis 2009, 22:55
JoeMix napisał/a: | po latach jak ta siatka tam nie wygląda to się ją wydłubuje i wkłada druciak taki do naczyń |
a jest to sens wymieniać? skoro nie wylata ?
plastikowego jeszcze nie spotkałem, ale to już nie powinni nazywać druciakem tylko jakoś inaczej
plastikowy to chyba by wciekł do silnika
JoeMix - 24 Lis 2009, 09:02
Dlatego plastikowego się nie kładzie Kiedy się wyminie, ano jak po czyszczeniu i płukaniu i tak w środku jest dziwna klupa,,,
|
|