|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - Łożyska czy opony - szum ?
somsiad - 14 Cze 2008, 09:11 Temat postu: Łożyska czy opony - szum ? Witam,
Mam nastepujacy problem, powyzej 60 km/h slychac dosc donosny szum - taki troszke basowy - znajomi mi mowia ze to opony (Debica) lecz gdy skrecam w lewo - suzm ten zanika. Zbieznosc jest ok i opony tez nie sa nigdzie sciete. Czy to opony cyz moze lozyska - ewentualnie jak to sprawdzic ?
Pozdrawiam
szynszyl - 14 Cze 2008, 09:32
somsiad napisał/a: | Czy to opony cyz moze lozyska - ewentualnie jak to sprawdzic ? | podnośnik.
auto na luzie.
krecimy kołem
jak cicho to dajemy sobie spokój. nowe oponki np. TOYO i po problemie
jak szumi to łożysko
diodalodz - 14 Cze 2008, 09:54
jak przy skręcaniu znika to na 100 % któreś łożysko .
Lokmen - 14 Cze 2008, 16:25
somsiad napisał/a: | lecz gdy skrecam w lewo - suzm ten zanika |
diodalodz napisał/a: | jak przy skręcaniu znika to na 100 % któreś łożysko . |
rzekłbym ze po prawej stronie
carmann1 - 16 Cze 2008, 00:39
Najprościej tak jak kolega radzi samochód na podnośnik najlepiej 4 łapy jak na warsztacie kołą w górze odpalasz wrzucasz jedynkę wprawasz kołą w ruch czyli dalesz rurę kołka sie kręca gasisz autkozeby niezagłuszało swoja piękna fordowską pracą i jeżeli to łożysko co sie często dzieje samo wyjdzie na jaw p.s bardzo czesto lubi się też spiłowac piasta i łozysko niepomoze a polskie opony niemaja tendencji do wycia znam to z autopsji
somsiad - 17 Cze 2008, 22:18
No chyba lozysko...sam podnioslem auto i dosyc je slychac i to po prawej stronie. Ile za wymiane moze mi krzyknac mechanik ? I czy ewentualnie dałbym rade to zrobic w miare sam - tzn obedzie sie bez prasy ? Pojecie o mechanice - motocyklowej jak dotychczas mam spore, jesli chodzi natomiast o auta to jestem troche zielony.
carmann1 - 17 Cze 2008, 22:19
Bez prasy się nieobedzie robienie bez prasy to druciarstwo wyciągasz zwrotnice cała idziesz na prasę za 20 pln ci wymieniaja przykrecasz zwrotnice i smigasz a mechanik z 50 zł wezmie
mareno - 18 Cze 2008, 08:57
mam to samo. nawet tez jezdze na oponach Debicy... takze wychodzi ze mam do wymiany prawe lozysko.
najlepsze, ze niecale pol roku temu wymienialem oba, ale przyzydzilem i mam. a Fordoniasty mowil: kup SKFy. ale nie, lepiej kupic tansze. no i mam.
diodalodz - 18 Cze 2008, 13:20
ważniejsze od łozysk są dobre piasty i osoba która je wymienia . ja na marach robie po 50 tyś km bez problemu
mareno - 18 Cze 2008, 14:16
czyli sugerujesz sprawdzic tez piasty? a jaki jest orientacyjny koszt piast, wiesz moze?
diodalodz - 18 Cze 2008, 19:56
60 zł
mareno - 19 Cze 2008, 15:20
diodalodz napisał/a: | 60 zł |
senkju.
diodalodz - 19 Cze 2008, 15:50
hehe
teraz popatrzyłem na silnik i mowie odrazu że mogą być droższe bo masz Xrka ,tam są wieksze piasty i łożyska.
mareno - 20 Cze 2008, 13:17
no i tym optymistycznym akcentem zakoncze swoj udzial w tym watku...
kllimek - 20 Cze 2008, 13:56
Witam
Mam podobny problem z łożyskami tylko tyle że jak założe nowe to po przejechaniu 60km znowu siadają. Czy może ktoś sie spotkał z czymś takim?? Prosze o pomoc.
Tommur - 20 Cze 2008, 19:28
Mareno. @ latka temu wymieniano mi piastę w XR. Koszt 190 zł (ale to bez rabatów na szybko w warsztacie). Zapieczone łożysko obróciło się w piaście .
Klimek Notabene mechanik który wymieniał mi piastę i łożysko był zadżebisty. Jechałem w trasę do niemiec i łożysko po wymianie nie zrobiło 2tys. km. Myślałem, że do kraju nie wrócę, koło tak się grzało. Oczywiście panowie nie wprasowywali tylko wbili je i przy kolejnej wymianie jak byk był ślad uderzenia. Teraz łożysko zmieniał mój ulubiony mechanik i cisza od 10tys. Łożysko SKF i dało się je wymienić bez prasy. Kilka podkładek, kawałek rury, podkładki i powolutku je osadził pistoletem pneumatycznym.
Reasumując jak ci mechanior młotkiem wbija łożysko to długo nie pojeździsz.
diodalodz - 21 Cze 2008, 03:18
siadają głównie wtedy gdy ktoś je źle doprasuje albo za mocno poskręca .
Lokmen - 21 Cze 2008, 13:09
co do skręcania łożysk to temat był tyle razy wałkowany - ale ja nadal bede twierdzić ze jesli łożyska są dobrze osadzone w piaście to można (a nawet rzeba) je dokręcić na hama i nic nie bedzie sie dziać
szynszyl - 21 Cze 2008, 15:53
Lokmen napisał/a: | jesli łożyska są dobrze osadzone w piaście to można (a nawet rzeba) je dokręcić na hama i nic nie bedzie sie dziać | dokładnie...
diodalodz - 21 Cze 2008, 22:51
szynszyl napisał/a: | Lokmen napisał/a: | jesli łożyska są dobrze osadzone w piaście to można (a nawet rzeba) je dokręcić na hama i nic nie bedzie sie dziać | dokładnie... |
pod warunkiem że włożone w zwrotnice stykają się bieżniami wewnętrznymi jeśli nie skręcanie na HAMA jest zabronione . Trzeba znać przyczynę tego że coś się robi tak a nie inaczej .
Lokmen - 21 Cze 2008, 23:29
diodalodz napisał/a: | pod warunkiem że włożone w zwrotnice stykają się bieżniami wewnętrznymi |
a w mk 3 jakie masz bo na pewno jedno nie jest wieksze a drugie mniejsze
diodalodz - 22 Cze 2008, 02:53
nie wiem jakie mam w mk3. Podałem generalną zasadę . I nie ma znaczenie wielkość bieżni tylko to czy się stykaja . Są auta które maja 2 identyczne łożyska a bieżnie są oddalone od siebie .
szynszyl - 22 Cze 2008, 10:05
diodalodz napisał/a: |
pod warunkiem że włożone w zwrotnice stykają się bieżniami wewnętrznymi jeśli nie skręcanie na HAMA jest zabronione . Trzeba znać przyczynę tego że coś się robi tak a nie inaczej . | zakładam, że montaz jest tylko i wyłacznie prawidłowy
Lokmen - 22 Cze 2008, 11:51
diodalodz napisał/a: | nie wiem jakie mam w mk3. Podałem generalną zasadę . I nie ma znaczenie wielkość bieżni tylko to czy się stykaja . Są auta które maja 2 identyczne łożyska a bieżnie są oddalone od siebie . | żeby nie być gołosłownym wkleje jeszcze raz (bo kiedyś już wklejałem) - skan przekroju tyłu w mk 3 (przód ma identycznie)
głowy nie dam sobie uciąć ale pewnie tak samo jest w MK 4 i MK5
Marcin - 22 Cze 2008, 12:33
w katalogu łożyska mają inne oznaczenia, ale z tego co pamiętam jak jest u mnie to jest tak samo albo bardzo podobnie jak w mk3
Lokmen - 22 Cze 2008, 12:43
między modelami oznaczenia mogą być inne i wymiary też - ale generalnie chodzi o to że para łożysk ma te same wymiary a nie jak np. w maluchu że zewnętrzne jest mniejsze a wewnętrzne większe (lub na odwrót)
|
|