|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - Kilka pytań do...
amokk - 5 Cze 2008, 16:42 Temat postu: Kilka pytań do... 1. Mam rozpórkę dolną z RS i ma ona dwa dodatkowe uchwyty na tłumik.
Ktoś ma zdjęcia jak wygląda fabrycznie zamontowany na tym tłumik w RS
2. Jakimi śrubami fabrycznie jest przykręcona rozpórka dolna
Dwie tylne śruby rozpórki są od wahaczy, więc przednie też powinny takie być
Przypasowałem o identycznym gwincie, ale na klucz 18, więc chyba powinny być fabrycznie na klucz 19
3. W jednym wahaczu po stronie kierowcy mam już gwint na śrubę do rozpórki dolnej, ale po drugiej stronie mam tylko jakiś uchwyt.
Po stronie gdzie mam gwint jest oryginalny wahacz z 1989 roku, a po drugiej stronie z 1994 roku.
Czy fabrycznie po obu stronach ma być taki gwint
Czy w nowszych modelach było już inne mocowanie
Jakby ktoś miał na zbyciu wahacz od strony pasażera z 1989 roku już z tym gwintem i mocowaniem sworznia na dwie śruby to chętnie taki kupię, bo w obecnym ktoś przyspawał tuleję do wahacza.
5. Jakimi śrubami fabrycznie są przykręcone uchwyty przedniego stabilizatora
Otwory w wahaczu mam, ale bez gwintów.
5. Wymieniałem ostatnio uszczelniacze półosi, ale olej nadal cieknie ze skrzyni.
Niepokoi mnie fakt, że od strony pasażera przegub bardziej wystaje ze skrzyni, ale podczas montażu pierścień rozprężny na pewno zaskoczył.
Czy to może być powodem, co mogło się stać i jak to zlikwidować
6. Ta duża puszka to katalizator, a ta mała to co
7. Z przodu mam felgę 14" 6J ET41 i nic nie obciera.
Czy po założeniu amortyzatorów z "wąsami" i łączników stabilizatora też nie będzie obcierać
sowa - 5 Cze 2008, 23:11
proponuje dział mechaniczny
amokk - 6 Cze 2008, 05:29
Szczególnie liczę tutaj na fachową poradę kolegi Parch, bo wiem, że taką dysponuje
Danio - 8 Cze 2008, 12:33
hejka co wiem to powiem :
1. to są uchwyty do mocowania katalizatora - jeśli takiego nie posiadasz to możesz je spokojnie odkręcić
2. spokojnie takie śruby można kupić w fordzie - koszt kilku zł zapewne
3. dokładnie tak jak piszesz ja u siebie też mam jakieś takie uchwyty wiec zapewne można kupić w fordzie nakrętki które w te gniazdo spasują
4 potrzebuje wahacz razem z łapą całą (mam takie coś)
5 nie ma tam gwintów - kupujesz nowe śruby w fordzie (chyba 7 zł za sztukę) i nastawiasz prościutko po czym zaczynasz wkrecać - każdy w ten sposób robił i nie było problemów, dlatego polecam nowe śruby dobrane wg microcata
6 uszczelniacze to zmora (także i moja) jedyna opcja to skrecenie sprężynki w uszczelniaczu i montaż delikatnie w innym miejscu niż do tej pory, jednak jeśli zuzycie elementu będzie zbyt duże to i tak wyciek może być
7 to małe to chyba tłumik rozprężny - też taki miałem , w środku podobnie jak katalizator posiada strukture plastra miodu, po wywaleniu obu i wtawieniu rurki było na plus
8 z tego co kojarze to uchwyty są przyspawane od strony silnika poza tym są w płaszczyźnie równoległej do obreczy koła wiec powinno byćoki
squadak - 9 Cze 2008, 10:16 Temat postu: Re: Kilka pytań do... dodam swoje 3 grosze
amokk napisał/a: |
2. Jakimi śrubami fabrycznie jest przykręcona rozpórka dolna
Dwie tylne śruby rozpórki są od wahaczy, więc przednie też powinny takie być
Przypasowałem o identycznym gwincie, ale na klucz 18, więc chyba powinny być fabrycznie na klucz 19
|
Fabrycznie jest przykrecona takimi samymi srubami jak mocowanie wspornika wahacza do nadwozia i sa one wszystkie na klucz 18
amokk napisał/a: |
3. W jednym wahaczu po stronie kierowcy mam już gwint na śrubę do rozpórki dolnej, ale po drugiej stronie mam tylko jakiś uchwyt.
Po stronie gdzie mam gwint jest oryginalny wahacz z 1989 roku, a po drugiej stronie z 1994 roku.
Czy fabrycznie po obu stronach ma być taki gwint
Czy w nowszych modelach było już inne mocowanie
|
Fabrycznie jest po obu stronach, wiec powinny byc nakretki, ale tak jak Danio napisal mozna je bez problemow dostac w ASO
amokk napisał/a: |
Jakby ktoś miał na zbyciu wahacz od strony pasażera z 1989 roku już z tym gwintem i mocowaniem sworznia na dwie śruby to chętnie taki kupię, bo w obecnym ktoś przyspawał tuleję do wahacza.
|
Przyjzyj sie raz jeszcze temu wahaczowi - to nie tulejka metalowo-gumowa jest przyspawana tylko tulejka w ktora jest wcisnieta wlasciwa wymienna tulejka
amokk napisał/a: |
5. Wymieniałem ostatnio uszczelniacze półosi, ale olej nadal cieknie ze skrzyni.
Niepokoi mnie fakt, że od strony pasażera przegub bardziej wystaje ze skrzyni, ale podczas montażu pierścień rozprężny na pewno zaskoczył.
Czy to może być powodem, co mogło się stać i jak to zlikwidować
|
moze masz zly przegub, ale jesli wszedl mimo to w uszczelniacz to nie pownno sie lac, a skoro sie leje to czeka Cie kolejna wymiana - proponuje nowy uszczelniacz wcisnac nie w to samo miejsce tylko np o 1mm plycej zeby pracowal na innej czesci przegubu, no i oczywiscie porzadnie wyczyscic przegub przed wlozeniem do skrzyni
|
|