Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Hamownia prawdę Ci powie ...

trzeci - 1 Cze 2008, 12:32
Temat postu: Hamownia prawdę Ci powie ...
W związku z otwarciem w Szczecinie oddziału V-techu, podjechałem sprawdzić czym dysponuje Spadek na dzień dzisiejszy.
Wyniki (skan wykresu poniżej) nie nastrajają optymistycznie :|

Z nominalnych 110 KM zostało jedyne 94,5 , a w wykresie momentu obrotowego nieprzyjemny dołek - cholera wie skąd ;-|
Chłopaki z hamowni i mój mechanik podejrzanego widzą w głowicy, w nie trzymaniu ciśnienia na którymś z zaworów/zaworach.
Najpierw chcę zrobić pomiar kompresji a potem daję czapkę do zdjęcia i zobaczymy w czym jest ból.
Może przy okazji spróbuje się poprawić trochę fabrykę, choć główny cel to odzyskanie straconych koników.
Ale teraz mam przynajmniej odpowiedź czemu na zlocie przejazd małej pętli poszedł całkiem nieżle a ćwiartka już mizernie.
Podpowiedzi na kurację wzmacniającą dla Spadku mile widziane ;))
Pozdro ...

Daras84 - 1 Cze 2008, 14:06

prezes sprzedam zestaw na swapa rs2k :D :D szlak juz przetatrłem wiec masz gdzie podejrzec co i jak ;)
trzeci - 1 Cze 2008, 14:54

Daras, to ja chcę uratować stare, poczciwe CVH z XR-ki (których co raz mniej) a Ty mnie od razu na transplantologie wysyłasz ? :D
Kusisz, ale taki swap jest poza moim zasięgiem.
Na razie, póki co ;))

Lokmen - 1 Cze 2008, 15:00

trzeci napisał/a:
W związku z otwarciem w Szczecinie oddziału V-techu, podjechałem sprawdzić czym dysponuje Spadek na dzień dzisiejszy.
K..wa jak mam ciebie prosić zebyś mi dał znać jak jedziesz na hamownie - co spotkanie to zawsze ci mówie ze chce (nawet musze) jechać astrą na hamownie a ty ze nie ma sprawy i sie zgadamy.. ;-| P..dole takie podejście do sprawy...
Marcin - 1 Cze 2008, 15:02

Łoki daj znać kiedy będziesz się wybierał to pojedziemy razem, teraz miałem się z Arturem wybrać ale akurat siedziałem i siedze w lubuskim.
DziDzia - 1 Cze 2008, 15:23

Hamownia prawdę Ci powie... Ciekawe co z mojego 1.3 będzie, bo też się wybieram w tym miesiącu...




pozdro :!:

Faza - 1 Cze 2008, 15:59

Panie Prezes z tego co widze po wykresie to zle Ci xrke z hamowali... bo po predkosci maksymalnej stwierdzam ze bylo hamowane na 5 biegu a powinno byc hamowane na 4 no chyba ze na 4 biegu maszynka cisnie 212km/h
Fordon - 1 Cze 2008, 18:56

Widzisz Artur wiekszosc z naszych klubowych XR-ek zapewne pokazala by taki jak nie gorszy wynik na hamowni i tu jest roznica miedzy tym co jest na papierze a tym co pokaze hamownia i czesto dochodzi do tego ze wlasciciel sprzedaje dany egzemplaz myslac iz silnik jest trup lub cos w ten desen, a tak naprawde nikt nie bierze pod uwage tego ze zarowno auto jak i podzespoly w nim maja juz swoje lata pi razy oko 15 - 17 lat + lub - ewentualne remonty silnikow. Ja sam osobiscie powiem Ci ze byl bym dumny z XR-ki i dalej dazyl bym do odzyskania mocy fabrycznej. :)
Sluszna uwaga Faza odnosnie predkosci max. bo na moje to skrzynia z 1.6 CVH nie pozwoli rozpedzic sie do takiej predkosci na 4 biegu.
Hamownia byla obciazeniowa czy inercyjna :?:

JoeMix - 1 Cze 2008, 21:38

A pytanie mam ile taka przyjemność konszuje (w sensie wjazd na hamownie)
Lokmen - 2 Cze 2008, 06:25

w zależności od regionu polski - ok 100-150zł
PumaRST - 2 Cze 2008, 07:03

tak jak Faza powiedział, shamowlai na 5 biuegu a to błąd,

co do dołka, to jaki ty masz układ wydechowy?? Bo dołek jest bardzo widoczny w momęcie ale nie w KM.

KUI3A - 2 Cze 2008, 08:17

na iV biegu XR moje jechało 160 max przy 6kprm,
Tommur - 2 Cze 2008, 14:56

V-tech w Szczecinie ma innercyjną.
v-tech szczecin

PUMA

Trzeci zamiast kata ma rurke, a końcowy superSprincik.

trzeci - 2 Cze 2008, 16:01

No faktycznie, auto hamowane było na 5-ce.
A nie tylko od Was słyszę, że to nienajlepsze rozwiązanie :he:
Następnym razem poproszę najwyżej o 2 pomiary - na 4 i 5 biegu.
Co do prędkości max, to wiadomo że ta podana odnosi się prędkości auta bez oporów powietrza czyli praktycznie w warunkach próżni.
Jedno jest pewne, cosik w Spadku trzeba pogrzebać <mp>
Marcin, o wydechu Tommur powiedział - przelot zakończony SuperSprintem.
O tym co dalej napiszę, gdy podjadę na kompresję.
Pozdro ...

P.S A Ty Łoki tak się nie denerwuj bo złość urodzie szkodzi.
Sorry, ale ostatnio mam sporo na głowie i nie sposób wszystko spamietać.
V-tech działa już na stałe, więc możesz podjechać w każdej chwili.

PumaRST - 2 Cze 2008, 17:18

to dół w momecie moze wynika z braku puszki rozprężeniowej która moze wygładzać moment itd. bo zasadniczo przy właściwych obrotach 2800obr masz prawie seryjny moment. a potem zaczyna sie dół.

Ale sprawdź kompreche i zanim cos zaczniesz robić shamuj auto jeszcze raz na 4 biegu!!

JoeMix - 2 Cze 2008, 18:13

trzeci napisał/a:
Co do prędkości max, to wiadomo że ta podana odnosi się prędkości auta bez oporów powietrza czyli praktycznie w warunkach próżni.
A sama hamownia nie powinna stawiać jakiegoś oporu?
PumaRST - 2 Cze 2008, 18:57

JoeMix napisał/a:
A sama hamownia nie powinna stawiać jakiegoś oporu?


ale nie aż takie jak wiatr. stad możliwosc wykręcenia faktycznej predkości max na jaka pozwala skrzynia biegów

Lokmen - 2 Cze 2008, 19:13

trzeci napisał/a:
V-tech działa już na stałe, więc możesz podjechać w każdej chwili.
jasne - w tygnodniu nie mam jak sie za bardzo wyrwać z roboty - a weekendy chyba hamują pod warunkiem jak jest co najmniej 3-4 auta
trzeci napisał/a:
No faktycznie, auto hamowane było na 5-ce.
gdzieś mi zaginął skan mojego hamowania - mi też wtedy robili pomiar na 5 biegu i wyszło w granicach 92-95KM

jabym skupił szczególną uwagę na pomiarze kompresji 3 i 4 gara - jeśli bedzie słąba od pozostałych to trzeba bedzie myślaeć na nowym wałkiem

JoeMix - 2 Cze 2008, 20:46

PumaRST napisał/a:
JoeMix napisał/a:
A sama hamownia nie powinna stawiać jakiegoś oporu?
ale nie aż takie jak wiatr. stad możliwosc wykręcenia faktycznej predkości max na jaka pozwala skrzynia biegów
Aha :) muszę się w swoich okolicach za czymś takim rozejrzeć,,,
Faza - 3 Cze 2008, 09:11

Trzeci mysle ze powinieneś najpierw jeszcze raz jechac na hamownie i zmierzyć moc na 4 biegu i dopiero grzebac w silniku... takie jest moje zdanie
trzeci - 3 Cze 2008, 09:23

No skoro tak miszczuniu mówisz ;))
Ale zacznę jednak od sprawdzenia kompresji bo to zawsze warto wiedzieć a potem wezmę Łokmena z Gimbusem za rączkę i pojedziemy na hamownie :yes:
Myślę, że w następnym tygodniu wyrobię się z tym, bo dzisiaj ruszam do Toyoyty Wałbrzych na 2/3 dni.
Pozdro ...

Lokmen - 3 Cze 2008, 10:53

trzymam za słowo - bo inaczej w pi..du fiesta pódzie z dymem.....
Marcin - 3 Cze 2008, 18:31

trzeci napisał/a:
a potem wezmę Łokmena z Gimbusem za rączkę i pojedziemy na hamownie :yes:

a o mnie to się zapomniało :fox:

DziDzia - 3 Cze 2008, 19:30

Skoro już mowa o hamowni i tym co źle na niej robią, a ja mam zamiar pojechać,, to powiedzcie, na co zwrócić uwagę (oprócz 4go biegu)...



pozdro :!:

Lokmen - 3 Cze 2008, 19:53

musi być prawidłowo podana masa własna samochodu (katalogowa), przełożenie głowne skrzyni, i rozmiar kół
squadak - 4 Cze 2008, 11:17

Lokmen napisał/a:
musi być prawidłowo podana masa własna samochodu (katalogowa), przełożenie głowne skrzyni, i rozmiar kół

i zdaje sie jeszcze przelozenie biegu na ktorym auto jest badane, jesli nie wynosi 1:1

mss - 21 Cze 2008, 18:09

nie wiem czy aut z taka moca nie hamuje sie nawet na trojce...
a 5-tka, przeciez to jakas porazka.

odyniec - 28 Lip 2008, 14:52

i jak tam patatajki mają się w spadku?
trzeci - 28 Lip 2008, 14:56

Mają się dobrze, ale zmierzyć ich ponownie nie było okazji.
To już dopiero po urlopie.
Pozdro ...

odyniec - 28 Lip 2008, 14:58

Prezes, ale pochwal się co w końcu zrobiłeś? Jak Ci kompresja wyszła itp ;))
No pochwal się!

trzeci - 28 Lip 2008, 15:18

Odi, nic nie było więcej robione.
Niemanie czasu :|

Sake - 8 Sie 2008, 12:41

tylko sie nie smiac, mam pytanie: jest sens jechac na hamownie mk2 silnik 1,1 1986r.? ktora pali 10l. na setke? trzeci, i jak, sprawdzales juz kompresje?
JoeMix - 8 Sie 2008, 15:16

Jest sens,,, drogie to trochę ale ciekawość ile koników uciekło przez te lata jest duża...
Żółwik Tuptuś - 8 Sie 2008, 23:18

Zasadniczo wizyta na hamowni jest , moim zdaniem , uzasadniona w paru przypadkach :
1. gdy chcesz ocenić stan silnika jaki posiadasz .
2. gdy chcesz dostroić silnik jaki posiadasz .
3. gdy chcesz gdy chcesz poznać pozycje wyjściową do dalszych modów .
4. gdy chcesz poznać efekty modów , których dokonałeś .

jeżeli mieścisz się w którejś z tych kategorii to oczywiście że warto jechać na hamownie .

siewcu - 14 Sie 2008, 22:10

nie zapominajac o tym, ze warto dolozyc pare groszy i wybrac sie na maha... lub dynomenta obslugiwanego przez osobe, ktora umie go wlasciwie ustawic...
moznaby zrobic liste zaufanych hamowni w danych regionach, co wy na to ?

ps. np. w jetroniku(wroclaw) hamowanie kosztuje 300zl, ale jest robione przez pro obsluge na maha lps3000 - co gwarantuje wiarygodnosc pomiaru...
pozdr.

raku-86 - 16 Paź 2008, 16:33
Temat postu: wykres z hamowni
mógłby ktoś ze skanować i wrzucić wykres z hamowni.
do obliczeń na zajęcia by mi się przydał, szczególnie jakieś fiesty :)

PumaRST - 16 Paź 2008, 17:48

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=27247

prosze, i następnym razem polecam dokładne przeglądanie opcji szukaj lub tematów podwieszonych :yes:

raku-86 - 20 Paź 2008, 16:37

:) dzięki wielkie :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group