|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Transformacja - Ford Fiesta mk3
masażysta - 23 Maj 2008, 13:39 Temat postu: Transformacja - Ford Fiesta mk3 witajcie, najpierw się przedstawię bo jestem tu na forum nowy. Jestem masażystą i tak jak większość z Was (statystycznie) jeżdżę zasłużoną Fiestą mk3, rocznik 93, silnik 1,3 o wdzięcznym rozszerzeniu KAT (cokolwiek to znaczy?) Kolorek biały i tzw. 3D (mam tu na myśli troje drzwi a nie np.: trójwymiar, to tak żartem)
i teraz o co chodzi:
(moderatorów proszę ew o przeniesienie tematu w odpowiednie miejsce, zastrzegam, że czytałem forum w poszukiwaniu odp i takiej w całości nie znalazłem)
jakiś czas temu, wpadłem na pomysł transformacji fiesty..... i rodzi się pytanie, pytanie do specjalistów w tym zakresie. Widzę (po obserwacji tego forum), że specjalistów tutaj jest szerokie grono i do nich kieruje prośbę o pomoc (uprzedzam że laik jestem zdrowy w tym temacie), a mianowicie:
podzieliłem sobie transformacje na dwa działy:
tuning stylistyczny
tuning mechaniczny
Słowo tuning, które kojarzy mi się z dostrajaniem i ulepszaniem podzespołów samochodu, mające na celu osiągnięcie jak największej prędkości, skrócenie czasu przyspieszenia, zwiększenie elastyczności silnika itp., plus odjazdowy wygląd.... nie za wszelka cenę. To nie ma być rajdówka, to ma być powiedźmy szybki, wygodny, tani w eksploatacji dupowóz (tak przeczytałem tu na forum ) zwracający uwagę innych swoją schludnością
Brnąc dalej w tym wywodzie, chciałbym podkreślić, że nie mam bogatego wujka w USA (choć by się przydało) a na koncie, są chwile w których widzę dno! Poproszę zatem o porady tzw ekonomiczne, czyli najniższy koszt a najwyższa jakość..... wiem, wiem.
Zacznijmy od tuningu mechanicznego:
- zmiana silnika (słucham propozycji, myślałem o 1,6 zetec)
- skrzynia się nadaje czy nie?)
- zmiana zawieszenia (słucham propozycji, dodam tylko, ze nie bardzo mogę pozwolić sobie na obniżenie zawieszenia... kiepski dojazd do domu)
- hamulce? (czy mogą zostać te co są?)
- i pewnie o czymś zapomniałem .... o czym?
Następnym postem będzie o tuningu stylistycznym. Nie wiem czy dobrze myślę, ale taki temat mógłby się stać swoistym poradnikiem dla laików, początkujących tuningowców... że tak ich nazwę.
Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na pomoc.
Peedro - 23 Maj 2008, 14:14
Jak laik jesteś, to lepiej się nie brać bo nie ma nic za darmo i małym kosztem Co do silnika to dwa wybory - 1.6 CVH lub 1.8 Zetec (no można i 1.6 włożyć i 2.0 jak sie kce ). Co do zawieszenia to springi od Xrki, hamulce przednie wentylowane też od xrki...
masażysta - 23 Maj 2008, 14:29
ooo fajnie, jest juz pierwsza odp.
oczywiście, że licze się z kosztami (gdzie ich niema )
a mógłbyś przybliżyć cenę tych podzespołów? hamulce i springi?
i jakieś namiary gdzie mozna ew. silnik kupić? I czy skrzynie też, czy może zostac ta od 1,3?
pozdrawiam
Marcin - 23 Maj 2008, 14:38
poczytaj http://www.fiestaklubpols...forum.php?f=112
eCo^ - 23 Maj 2008, 14:43
mam skrzynie do 1.6 cvh, springi od xr, i zaciski od xr, jak również stabilizator przedni z mocowaniami, jak cos bedziesz chcial to daj znac na PW
madek - 23 Maj 2008, 14:50
Tu przede wszystkim trzeba konkretów, na czym ci bardziej zalezy - na wygladzie czy osiagach/prowadzeniu. Swap silnika (tak zeby bylo to w miare porzadnie) to koszt minimum 3-4 tyś. a do tego dochodzi jak juz pisali zawieszenie, hamulce przednie. Skrzynia od slabszego silnika pasuje ale ma krotsze przelozenia i moze sie po pewnym czasie rozleciec, wiec lepiej tez od razu wlozyc prawidlowa.
Inna sprawa w jakim stanie masz to auto, czy nie jest pordzewiałe lub po jakims wypadku...
Peedro - 23 Maj 2008, 14:51
Co do skrzyni to ja przy 1.6 (miałem) i obecnym 1.4 mam skrzynkę od 1.1 i że to jest krótka skrzynia to nawet 1.4 daje rade ;-)
genov - 23 Maj 2008, 15:12
na allegro jest silnik 1,6 Cvh za 350zl. Koszta wiec nie wielke, ogolnie koles ma cala fieste to masz od razu hamulce springi i silnik. tak wiec za 1000zl masz juz fieste ktora buja sie do 170 bez jakis wiekszych problemow Chyba ze jestes jak polowa tego forum marzyciel i zalozyles ten topic tylko po to zeby wkurzyc moda;)
Jak bedziesz szukac kogos do tego zeby Ci to wszystko wlozyl zapraszam do mnie
easy - 23 Maj 2008, 19:53
najrozsądniej jest znaleźć drugie auto na dawce np. RSa 1800 z nienadającą sie budą, ale i tak musisz doliczyć remont silnika
PumaRST - 23 Maj 2008, 19:57
skoro sie skupiamy na mechanice narazie to zostawiam u nas w dziale.
a teraz do sedna,
Przedewszystkim witam,
co do twoich pytań.
Rozumiem że nei oczekujesz bóg wie jakich osiagów wiec proponowałbym coś takiego. Kupc całą xr2i 1,6 8v. masz silnik, zawieszenie, skrzynia moze byc od 1,3 bo jest prawie taka sama (w xr2i jest wytrzymalsza), hamulce itd. Jak dobrze trafisz kupisz 110KM (15 lat temu). do tego stylistycznie mozesz zrobić xr2i ze swojej no chyba że masz inną wizje.
co do Zeteca to jest on droższy w exploatacji codziennej wiec skoro też na to patrzysz jest to ważne.
Generalnie zastanów sie czy nie bardziej kożystnie finansowo by nie wyszło sprzedać swojej i kupić xr2i lub Futury. mi sie wydaje że taniej.
Laskosz - 23 Maj 2008, 20:06
PumaRST napisał/a: | co do Zeteca to jest on droższy w exploatacji codziennej wiec skoro też na to patrzysz jest to ważne. | to prawda rozrząd i osprzet jest droższy ale przynajmniej mój pali mniej niż cvh z xr2i więc na to też warto patrzeć i ja osobiście żadnego innego silnika do swapa nie widzę niż zetec
masażysta - 23 Maj 2008, 22:05
Wielkie dzięki za odpowiedzi, widać że co dobre forum to dobre forum. Naprawdę dzięki.
Teraz co do fiesty... tej mojej oczywiście.
Pytanie moje jest jak najbardziej na topie, moja fiesta jest ok, ma przejechane dopiero 10030 km (dzisiaj), czyli 30 km temu przekręciłem po raz pierwszy licznik. Rdzy prawie w ogóle nie ma, stan określił bym na b.dobry.... ma tam parę spraw do poprawki ale uczciwie mówię, że przeglądzik przeszła bez najmniejszych problemów. Miała byc przejściowo, ale spodobała mi się.... z stąd te pytania do WAS.
jedziemy dalej:
Cytat: | Tu przede wszystkim trzeba konkretów, na czym ci bardziej zalezy - na wygladzie czy osiagach/prowadzeniu. |
szczerze... to na tym i na tym Nie musi to byc tak jak pisałem wcześniej rajdówka, ale żeby komfort jazdy (komfort przez duże "K") BYŁ! Co do wyglądu..... popytam w odpowiednim dziale.
Cytat: | Rozumiem że nei oczekujesz bóg wie jakich osiagów wiec proponowałbym coś takiego. Kupc całą xr2i 1,6 8v. masz silnik, zawieszenie, skrzynia moze byc od 1,3 bo jest prawie taka sama (w xr2i jest wytrzymalsza), hamulce itd. Jak dobrze trafisz kupisz 110KM (15 lat temu). do tego stylistycznie mozesz zrobić xr2i ze swojej no chyba że masz inną wizje. |
ot to właśnie będzie to!
Cytat: | Jak bedziesz szukac kogos do tego zeby Ci to wszystko wlozyl zapraszam do mnie |
niewiem czy skorzystam (zależy od ceny:D).... ja z Wawy.... nie za daleko?
Jeszcze raz wszystkim dziękuję za podpowiedzi.....pytań c.dn.
pozdrawiam
masażysta
Mariox003 - 21 Gru 2011, 23:41
podłączam się w pewnym sensie do tematu (może ślepy jestem za co szczerze przepraszam, ale szukałem w forum i niewiele znalazłem, a za mało to jak dla mnie). A więc co potrzebuję do swapa mojej fiesty mk3 z 1.4 clx, na 1.6 16V z escorta oprócz silnika, skrzyni biegów, wiązki i komputera??
Stunt_Man - 22 Gru 2011, 20:07
z podstawowych elementów to przednią poduszke silnika
tylną zrobisz z tej od 1.4
f1@hawaj.cba.pl - 22 Gru 2011, 22:23
Jak będziesz miał kompletny silnik 1.6 16v to w zasadzie masz wszystko co potrzeba. Skrzynia z 1,4 podejdzie pod 1.6 16v z tym że trochę z blachami osłaniającymi zamach trzeba powalczyć żeby ładnie wyglądało i spełniało swoją rolę Trochę kłopotów będzie też z chłodnicą i wężami wodnymi, chłodnica może zostać od 1,4 ale trzeba to wszystko mądrze połączyć z silnikiem i nagrzewnicą. Przed montażem musisz pamiętać o odkręceniu od bloku silnika 1.6 16v uchwytu z osprzętem na którym mocowane są alternator oraz pompa od klimy i wspomagania ( w przeciwnym wypadku silnik będzie zapierał się o przednią belkę). Do silnika 1.6 16v trzeba dać alternator od 1,4 z kółkiem na wieloklin które trzeba przeszczepić . Przeróbka czeka cię też przy uchwycie z tyłu silnika. Musi być ten z 1,4 po drobnym dopasowaniu
Mariox003 - 22 Gru 2011, 22:24
ok dzięki. A czy ta poduszka to może być z escorta? A i co jeszcze, bo na pewno to nie wszystko???
a co do skrzyni, to mam zamiar wsadzić tą z escorta, powinna pasować, z tego co wyczytałem na innym forum. Czy to prawda, że będzie pasowała?
f1@hawaj.cba.pl - 22 Gru 2011, 22:31
Potrzebny będzie krótki pasek 880 - 890 6pk który będziesz napinał alternatorem. Nie wiem jak wygląda sprawa gdy masz wspomaganie w mk3 - tego tematu jeszcze nie przerobiłem więc trudno mi powiedzieć nawet jak poprowadzić pasek do pompy wspomagania - będę robił wkrótce to się dowiem Przy swapie warto wymienić też przynajmniej tarcz sprzęgłową, żeby za kilka kilometrów znów całości nie rozbierać.
Trochę walki jest też przewodami instalacji elektrycznej - po pierwsze trzeba to jakoś ładnie poprowadzić po drugie troszkę trzeba poprzepinać w kostkach. Ogólnie to trzeba powiedzieć że nie ma w czasie tego swapu jakiś trudnych rzeczy do zrobienia. Jak nie masz dwóch lewych rąk to dasz radę - ale potrzeba na to kilka dni
Mariox003 - 22 Gru 2011, 22:46
damy radę (jakoś) choć jestem w tym temacie nieco zielony. Mam ojca mechanika, ale wku*#!@ go moja fiesta i nie chce mi nic powiedzieć, bo mam sam się dowiedzieć. Ale z waszą pomocą dam rade
f1@hawaj.cba.pl - 22 Gru 2011, 22:50
Jak coś to pisz na PW - mam temat obcykany bo tydzień temu skończyłem dokładnie taki swap z 1,4 8V na 1,6 16V Zetec z Escorta MK7
Mariox003 - 22 Gru 2011, 22:55
w temacie lepiej, bo mam wszystko za jednym zamachem.
a co do liczników, wskaźników itp. to jak mam postąpić?
Stunt_Man - 22 Gru 2011, 23:08
kur** co sie wejdzie na forum to jakiś leszcz pyta o coś co było robione i opisywane milion razy zamiast samemu poszukać
Mariox003 - 22 Gru 2011, 23:31
wybacz, moja wina, zapomniałem się.
f1@hawaj.cba.pl - 23 Gru 2011, 01:03
Według moich danych wcale opisów na ten temat nie ma dużo śmiało można powiedzieć że wcale. Każdy pisze że swap mk3 1,4 na 1,6 16v to to samo co z 1,3 ale jestem na bierząco i jakoś to się nie pokrywa z opisami. Tak na prawdę to byłem zmuszony korzystać z 20 różnych schematów a i tak część musiałem wyrzeźbić po swojemu. Więc panie modzie oburzenie może i na miejscu ale nie do końca uzasadnione
Mariox003 - 23 Gru 2011, 01:31
szukałem od mojego ostatniego posta aż do teraz i nie znalazłem prawie nic związanego o to co pytałem z obrotomierzem. Owszem były o to pytania, ale nie było konkretnych odpowiedzi, (więc pewnie ślepy jestem, za co przepraszam) ale dalej nie wiem czy po swapie jak podłącze kostkę do obrotomierza będzie banglać czy nie, czy wystarczy pozmieniać oporniki, i potencjometr wyregulować (to wyczytałem)
f1@hawaj.cba.pl - 23 Gru 2011, 11:41
Ja u siebie zrobiłem to tak że przeprowadziłem dodatkowy przewód z modułu zapłonowego silnika zetec do odpowiedniego pinu we wtyczce instalacji fiesty i wszystko bardzo ładnie działa. Można też sygnał wziąć z ECU ale moim zdaniem jest to bardziej problemowe. Szczegóły mogę podać na PW żeby nie zaśmiecać forum.
Mafios - 23 Gru 2011, 12:41
f1@hawaj.cba.pl napisał/a: | Według moich danych wcale opisów na ten temat nie ma dużo śmiało można powiedzieć że wcale. Każdy pisze że swap mk3 1,4 na 1,6 16v to to samo co z 1,3 ale jestem na bierząco i jakoś to się nie pokrywa z opisami. Tak na prawdę to byłem zmuszony korzystać z 20 różnych schematów a i tak część musiałem wyrzeźbić po swojemu. Więc panie modzie oburzenie może i na miejscu ale nie do końca uzasadnione |
no chyba nie potraficie użytkować forum właściwie
Marcinowaty - 23 Gru 2011, 18:22
Fiesta to fiesta. Jak chcesz mieć coś szybszego to kup escorta 1,6 i po sprawie. Taniej ci wyjdzie..
Peedro - 23 Gru 2011, 18:51
Marcinowaty napisał/a: | Fiesta to fiesta. Jak chcesz mieć coś szybszego to kup escorta 1,6 i po sprawie. Taniej ci wyjdzie.. |
cięższy jest i efektu nie ma, a i gniją bardziej
Mariox003 - 23 Gru 2011, 22:35
Marcinowaty napisał/a: | Fiesta to fiesta. Jak chcesz mieć coś szybszego to kup escorta 1,6 i po sprawie. Taniej ci wyjdzie.. |
wolę fiestę, bardziej mi się podoba i w ogóle, (przynajmniej według mnie jest lepsza wizualnie przynajmniej).
Ad@mus - 24 Gru 2011, 13:11
Mariox003, f1@hawaj.cba.pl, zobacz ile macie postow a ile moderatorzy, my infiltrujemy to forum od lat tworzac dla was niesamowite zrodla wiedzy, rzucanie sie na moda z tepym widelcem jest rownoznaczne z brakiem szacunku dla osob ktore tak duzo wiedza, wiec jak mod pisze ze jest, albo jak uzytkownik ze stazem 4-5lat pisze ze jest wiec musi byc to gdzies opisane
a sama fiesta jest tak prosta ze jesli cchcesz swapowac to kupujesz zestaw, wyciagasz stary silnik z osprzetem i lapami i zakladasz nowy
dla przykladu dokladny opis swapa na 1.6/1.8/2l zetec macie tu:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=21437
http://www.fiestaklubpols...t=21814&start=0
wiec nie mowcie ze nie ma
pozatym jak sie zacznie swapowanie i bedziecie miec problem to z garazu siadasz przed kompa i pytasz na forum i zawsze sie pomoze
f1@hawaj.cba.pl - 24 Gru 2011, 14:09
Nikt nie mówi że nie ma takich opisów, są ale mało dokładne. Wiem o czym mówię bo dosłownie tydzień temu skończyłem taki swap. Nikt na nikogo się nie rzuca, ot normalna dyskusja w której potrzeba odrobinę zrozumienia. Kolejna sprawa to że można być 4 lata na forum moderatorem a nie widzieć fiesty na oczy bez urazy - taki przykład. I żeby dalej nie zaśmiecać forum podam tylko kilka przykładów z linków które podałeś na których mogłem się przejechać.
"Po odebraniu koła zamachowego poskładało sie to do kupy wszystko wpasowało sie idealnie" - to dziwne bo u mnie nie - różna średnica łożysk oporowych !!
"Silnik Został włożony razem ze skrzynia tez od góry wszedł jak w masło" - jak włożysz z orginalną łapą od zeteca pod klime i alternator to silnik będzie zapierał się o ramę. Dobrze że kawałek dalej pisze żeby wyciąć kawałek ramy !!!!
Po serii zdjęć w poscie następuje kolejne zdanie:
"Po dopięciu wszystkiego na prawie ostatni guzik czas na wypróbowanie na drodze.." - czyli elektryka pasowała P&P bez żadnych przeróbek? Kostka w kostke ?? Chyba czegoś tu brakuje w opisie !!!
Dla mnie to nie są dokładne opisy i nie można się nimi za bardzo sugerować. Można to traktować poglądowo ale posty z forum nie opisują nawet 30% problemów jakie ja napotkałem przy Swapie z 1,4 na 1,6 16V zetec z escorta mk7.
I nie pisze tego by kogoś denerwować, drażnić itp.
Pisze tylko by wykazać wzajemnie trochę zrozumienia bo forum jest właśnie od tego by takie rzeczy wyjaśniać.
Stunt_Man - 24 Gru 2011, 14:16
f1@hawaj.cba.pl napisał/a: | Dla mnie to nie są dokładne opisy i nie można się nimi za bardzo sugerować. Można to traktować poglądowo ale posty z forum nie opisują nawet 30% problemów jakie ja napotkałem przy Swapie z 1,4 na 1,6 16V zetec z escorta mk7. |
trzeba było wszystko robić od początku do końca tak jak w opisie... ja przy pierwszy swapie 1.1 - 1.6 16V nie miałem żadnego problemu mimo że zrobiłem to z biegu bez przygotowań
w sobote po pracy fiesta wjechała do garażu z 1.1 a w poniedziałek rano pojechałem nią do pracy już z 1.6
a czemu? bo czytałem wszystkie tematy o swapach!
tylko młodzi teraz mają ze wszystkim problemy
Ad@mus - 25 Gru 2011, 10:22
f1@hawaj.cba.pl, jesli opisy sa malo dokladne to opisz to raz a porzadnie-sprawdzimy co wiesz, a jesli opis bedzie bardzo dokladny to sie powiesi
niewiem-moze teraz mlodziez inaczej pisz i inaczej czyta??
f1@hawaj.cba.pl - 25 Gru 2011, 13:03
W wolnej chwili zrobię jakiś mały opis przekładki mechanicznej wraz z modyfikacją instalacji elektrycznej i schematami podłączeń.
Wesołych Świąt
lukas3482 - 25 Gru 2011, 19:00
Ja swap z 1.3 na 2.0 gdzie jest więcej przeróbek niż w 1.6 (plastikowy kolektor) zaczynałem w sobotę a we wtorek była już jazda
Czytałem opisy porady innych z forum i łatwo i szybko poszło
Marcinowaty - 25 Gru 2011, 19:22
To kiedy relacja fotograficzna lukas?
lukas3482 - 25 Gru 2011, 20:04
Tutaj mój temat jak dopytywałem się o kilka niejasnosci (pompa paliwa czujnik ciśnienia oleju)
http://www.fiestaklubpols...p=627956#627956
vegetagt - 25 Gru 2011, 20:12
lukas3482, a cóż nie tak z tym plastikowym kolektorem?
Stunt_Man - 25 Gru 2011, 20:14
vegetagt napisał/a: | lukas3482, a cóż nie tak z tym plastikowym kolektorem? |
a np. to że trzeba przerabiać dolot, ucinać nagrzewnice ( kolektor z mondeo).
w sumie szczegóły... ale nie dla każdego
vegetagt - 25 Gru 2011, 20:16
aha, bo myslalem, ze mnie tez dotyczy, ale mi sie zmiescil bez większego bólu.
|
|