Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] spocony kolektor dolotowy

bidżej - 22 Maj 2008, 22:09
Temat postu: [MK3] spocony kolektor dolotowy
Witam.

Przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego przypadku.

Zaczęło się od silnika upapranego olejem z góry na dół. Okazało się, że miałem w moim cudnym HCSie zatkaną odmę, co spowodowało rzyganie olejem po filtrze powietrza i wywalenie przedniego uszczelniacza wału. W efekcie miałem pod maską fontannę z oleju który sączył się z uszczelniacza na koło pasowe i oczywiście znikający olej. Odmę wyczyściłem, uszczelniacz zrobiony - Fiesta już nie tyka oleju, filtr suchutki, fontanna zniknęła, ale silnik jeszcze sie brudzi. Konkretnie poci się pod wtryskiwaczem paliwa. Mokre są kostki przy krokowcu, CPP i kolektor. Po dłuższej jeździe na wiązce przewodów koło krokowca wisi kropla.
Benzyny nie pali jakoś dużo (podpis), oleju jak mówiłem nie bierze wcale i nie mam pomysłu o co tu chodzi :|
Fotka:


anjko - 22 Maj 2008, 22:19

Silniczek nie jest już nowy i porostu ma przedmuchy ze skrzyni korbowej.
Przedmuchy wydobywają się przez wspomnianą odmę i porywają ze sobą drobinki oleju a te spływa z obudowy filtra na te wtyczki.

bidżej - 22 Maj 2008, 22:26

Wszystko ok, ale odma wchodzi chyba w obudowę filtra? A tam ani śladu oleju, wtryskiwacz suchy jak pieprz. Widać jeszcze ślady po czyszczeniu, a to było już sporo km temu. Wilgotno jest tylko na kołnierzu, na którym opiera się obudowa filtra, w miejscu gdzie założony jest plastik przepuszczający przewody od wtryskiwacza. Poza tym mokre są końcówki śrub od obudowy filtra, więc wygląda jakby to szło od dołu. Macie koledzy jeszcze jakiś inny pomysł?

[ Dodano: Pią Maj 23, 2008 12:38 ]
świeże fotki:











niektóre nieostre bo robiłem telefonem...

[ Dodano: Pią Maj 23, 2008 19:54 ]
Nie daje mi ten cholerny kolektor spokoju. Patrzyłem tam przed chwilą z pół godziny. Nie wiem który już raz sprawdziłem wszystkie wężyki, ale wyglądają na szczelne.
Oglądałem, dumałem i wymyśliłem, że wygląda to tak jakby przepuszczały uszczelki pod wtryskiwaczem. Złapałem za torxy i zacząłem sprawdzać szpilki mocujące wtryskiwacz. Okazało się, że 2 po przekątnej (moja lewa-dalsza i prawa-bliższa) były dość luźne, tzn mogłem nimi pokręcić z bardzo lekkim oporem, a 2 pozostałe dokręcone na maksa ani drgnęły. Poprawiłem, przetarłem trochę ten syf i zostawiłem.

Możliwe żeby te szpilki były przyczyną?

JoeMix - 29 Sty 2009, 15:18

Sporo tam masz ubrudzone olejem, zaznacz strzałką gdzie Ci się brudzi,,,
bidżej - 29 Sty 2009, 17:08

problem w tym że nie mam pojęcia skąd to się bierze. myślałem że z odmy, ale od grzybka do filtra raczej sucho, natomiast na wieńcu wokół wtryskiwacza, koło CPP i krokowca już morko :sad: jutro spróbuję tam zajrzeć jeszcze raz dokładnie...
kazi - 30 Sty 2009, 16:32

wez na palec i powąchaj czy nie smierdzi to cos paliwem bo nie musi byc to koniecznie olej (moze ale nie musi). Jedna rzecz którą musisz, to zrobić w lepszej jakosci i rozdzielczości zdjęcia bo nie za bardzo widać co tam dolega. :)
bidżej - 30 Sty 2009, 18:30

z konsystencji i zapachu ani to olej, ani to paliwo - wygląda jak mieszanka jednego z drugim? ;-|

o zdjęcia w lepszej rozdziałce będzie trudno bo cyfrówki brak pod ręką... kurde, nie wiem jak to opisać. od strony krokowca jest tego jakby więcej, na kolektorze są drobne zacieki, takie same jak robią się przy malowaniu sprajem.

czyściłem dziś odmę. majonez był, ale nie za dużo - warstewka 2mm wewnątrz węża. jak na jazdę tylko po mieście to byłem zaskoczony że tak niewiele...

Od czego jest króciec w dole kolektora, wychodzący w prawo, z którego wężyk idzie pod patelnię? jest tam może jakieś wyższe ciśnienie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group