Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Nie zapala...

Grzegosz - 18 Maj 2008, 21:02
Temat postu: Nie zapala...
Witam. Chciałem pospawać tłumik. Odpiąłem klemy (pierwsza plusowa), pospawałem (minęło ja wiem, 20 min tak około) i podłączyłem spowrotem klemy. Nie odpalił, brak iskry, na desce świeci się ikonka akumulatora. Co z tym zrobić, auto kręci, ale nie odpala. Proszę o szybką pomoc.

Ford Fiesta 1995.

diodalodz - 18 Maj 2008, 21:20

sprawdzić opór czujnika położenia wału . jest nad rozrusznikiem .
JoeMix - 18 Maj 2008, 21:23

Jak się świeci? Cały czas? Poleciał alternator...
Grzegosz - 18 Maj 2008, 21:24

Sorry ale nie znam się na tym. Mógłbyś mi to wytłumaczyć? I czym to sprawdzić? Nie znam się na elektryce.

Słyszałem, że może się komputer jak się odłączy akumulator na jakiś czas zresetować, może to właśnie to?
Prosze o pomoc, bardzo mi na tym zależy, jutro muszę jechać w trasę rano...

@up: ale przed spawaniem wszystko chodziło OK. Mogło się tak popsuć nagle?
Nie ma iskry, światło świeci się ciągle, nawet bez kluczyka.

JoeMix - 18 Maj 2008, 21:36

Jak świeci się non stop kontrolka ładowania (akumulatorek) to padł alternator - prawdopodobnie przebicia dostała jedna dioda, zdejmij z alternatora wtyczkę - jak zgaśnie to jest to jego wina, jak nie to gdzieś w instalacji się zrobiło zwarcie - nie zostawiaj tak na noc bo Ci wyładuje akumulator, zdejmij masową klemę,,, czy ma to związek z brakiem iskry... nie wiem, a czym spawałeś tłumik? Może jakieś przepięcie poszło po aucie (spawara elektryczna)

Co do czujnika to jest on na łaczeniu skrzynia-silnik, ale szczegóły niech Ci diosa skrobnie lub ktoś kto wie dokłądnie gdzie on jest.

diodalodz - 18 Maj 2008, 21:41

poszło info na gg zobaczymy co bedzie :)
Grzegosz - 19 Maj 2008, 21:41

Pojechałem do elektryka, niby padły jakieś 2 przewody. Auto chodzi jak burza, dzięki za pomoc wszystkim a w szczególności diodalodz Dobranoc :)
diodalodz - 20 Maj 2008, 01:15