|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - jak zamontować centralny zamek?
Edziobu - 20 Cze 2004, 22:09 Temat postu: jak zamontować centralny zamek? Witam wszelkiej maści fiesto maniaków
Przymierzam się do założenia w mojej fieścinie centralnego zameczka i w związku z tym mam pytanko
czy w mk3 1990 1,1i bez specjalnych problemów można zamontować takie najzwyklejsze, uniwersalne siłowniki np. te http://www.allegro.pl/show_item.php?item=26983294
nie tak dawno temu właśnie takie cudo montowałem w Fiacie Uno i tam okazało się, że już w blachach drzwi były otwory, do których te słowniki idealnie pasowały! sam montaż był bardzo prosty, trochę kłopotu było tylko ze zdjęciem tapicerki i zastanawiam się jak wygląda sprawa we fieście
i kolejne pytanko, jak rozwiązać problem otwierania klapy bagażnika?
Pozdrowionka dla Macgajwrów 8) 8) 8)
ROMEZ - 20 Cze 2004, 22:51
niestety jest problem ten zamek ktory pokazales jest uniwersalny ale niezbyt pasuje do fordow majacych zamyjanie w klamce ja sam qpilem dedykowany ale okazalo sie ze nie pasuje do moich zamkow (inne roczniki)tak wiec z tego co slyszalem idzie to zalozyc ale potrzeba troche gimnastyki:D
JoeMix - 21 Cze 2004, 06:01
WITam...
Trochę to jest delikatnie powiedziane, Do Fiesty przynajmniej do Mk3 potrzebne są specjalne siłowniki... Uniwersalne mają za mały skok... i albo trzeba kombinować na dzwikienkach albo na wielko krążku... albo przespawywać zamki w drzwiach... Sam central jest Oki, tylko siowniki ma nieodpowiednie...
Nie bardzo rozumiem problem tylnej klapy?
trzeci - 21 Cze 2004, 09:13
JoeMix napisał/a: | Nie bardzo rozumiem problem tylnej klapy? |
No właśnie , to najmniejszy problem wbrew pozorom. Tu wystarcza zwykły siłownik , przycisk , przekażnik 2 kabelki i jest Pozdro....
P.S. Na starym Forum było o tym mnóstwo dokładnie opisujących to postów.
Kacper - 21 Cze 2004, 11:28
trzeci napisał/a: | No właśnie , to najmniejszy problem wbrew pozorom. Tu wystarcza zwykły siłownik , przycisk , przekażnik 2 kabelki i jest Pozdro....
P.S. Na starym Forum było o tym mnóstwo dokładnie opisujących to postów. |
A po co ten przekaźnik ?? ja mam bez przekaźnika :lol:
JoeMix - 21 Cze 2004, 14:27
WITam...
Przekażniczek to tak dla bajeru... a tak konkretnie do przez siłownik ida sporę prady a na stykach się iskrzy... przekażniczek wydłuża zywotność guziczka... pozatym jeśli jest przekażnik to guziczek może być na bardzo małe napięcia i prądy... jest większy wybór...
Edziobu - 21 Cze 2004, 14:51
ok dzięki za pomoc
zrozumiałem z tego co klikacie, że z tymi siłowniczkami powinienem dać sobie spokój a czy ktoś może orientuje się jak długi skok powinien mieć siłownik oraz jaką siłę nacisku?
Polluks - 21 Cze 2004, 18:05
Witam wszystkich
A mnie się udało zamontować te siłowniki (ale kupę czasu spędziłem przy ich montażu). Mam fiestę 1,1 (mk3 oczywiście) 5 drzwi i wszędzie zamontowałem te siłowniki. W 3 drzwiach + bagażnik mam siłowniki 3 kg a w jednych zamontowałem 6 kg [35 zeta na giełdzie za sztukę :(], bo za cholerę nie chciał mi działać 3 kilogramowy. Mam je u siebie już od 2 miesięcy i jak na razie wszystko "funguje". Jak porobię fotki, to postaram się zamieścić albo opisać co i jak. Montaż w każdym razie nie jest trudny.
Pozdrawiam
Rycho - 23 Cze 2004, 17:55
Do drzwi najlepiej dedkowane siłowniki jak pochodzisz po sztotach to coś napewno znajdziesz. Do tylnej klapy zamontowałem uniwersalny 3 kg, tylko w oryginale on jest na takim finezyjnym stelarzu. Ja mam bez przekaźników, ale może oryginalny przycisk fordowski był przystosowany do tego typu prądów, jednak powinno bzykać i bez tego na spokojno.
PozdrRycho
Kermitos - 23 Cze 2004, 22:04
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=27322551Tutaj jest niby specjalny do fiesty. Ale cena nieporownywalna.
ROMEZ - 23 Cze 2004, 22:08
WITAM
ja taki sam do 2 drzwi kupilem za 250 tylko to jest do zamkow o duzejkasecie bo ja mam podobno mala FIESTA 91:)) a ten alegrowicz proponowal mi za 350:))
Bartek - 24 Cze 2004, 13:49
witajcie. chce w swojej to w przyszlosci zrobic - centralny - i ludzi ktorzy to robili, prosze o kontakt, jesli maja chwilke.. gg#: 456797... ja mam mk4 98r, i niemam 400 zl na specjalny dla fiesty:-), wiec chyba bede kombinowal... oczywiscie chce ztez zrobic tylnia klape, i jesli ktos to robil, tez prosze o kontakt. juz jeden kolega z moich okolic mi pomogl bardzo, ale nigdy nie jest za malo do.świadczeń. thx.
DR Henio - 24 Cze 2004, 21:53
ja takie silowniczki zalozylem bez problemu i dzialaja bez zarzutow
linke oslaniajaca naciolem na dlugosci 5 cm i pdciolem pol ( tj na przekroju z O zrobilem C ) do tego przymocowalem sciegno silownika i wszystko gra. Z klapom od bagarznika tez nie bylo problemow
wiec smialo mozna sie z tym bawic, silownikii linkowe sa duzo drozsze
lukjar6 - 24 Cze 2004, 23:20
DR Henio napisał/a: | Z klapom od bagarznika tez nie bylo problemow
|
Witam!
Piszecie wszyscy o klapie od bagaznika, (ja swego czasu myslalem o centraklnym, ale z braku kasye sobie odpuscilem na razuie), tzn nie rozumiem jak ma dzialac ten silownik skoro klapa tyln aotwierana jest z kluczyka, jak ja silownik ma otwierac czy blokowac, mozecie mi to wyjasnic, piswane bylo cos o przyciskach do przekaznikow przekaznikach( poco przekaznik to akurat rozumiem), napiszcie czy ten zamek ma jaks blokade w srodku do centralnego, bo chyba inaczej nie moze byc, a i tak po zamontowaniu centralnego to z kluczyka sie bedzie nadal otwierac!?
Rycho - 24 Cze 2004, 23:35
W MK3 bagażnik po prostu otwierasz kluczykiem a on potem wraca do stanu zablokowania, więc siłownik tylko pociąga za takie cięgno które odblokowywuje klapę i tyle. Zamek w klapie blokuje się sam z siebie, przynajmniej w MK3.
Rycho
Bartek - 25 Cze 2004, 00:04
witam. ciesze sie ze sie to da zrobic. pozwolilem sobie wyslac wiadomosc prywatna do drhenia, z pytaniami, bo chce miec max informacji. jesli to jest faktycznie mozliwe do zrobienia, i nie trzeba poswiecic na to miesiaca, to czemunie...
Polluks - 25 Cze 2004, 01:14
Zgodnie z obietnicą zamieszczam link do fotek: http://remusek.no-ip.com
Tak jak pisałem wcześniej, polecam siłowniki 6 kg (35zł/szt), będzie mniej problemów z ustawianiem. Ja mam założone trzy siłowniki 3 kg i jeden 6kg (bo za cholerę nie dało się ustawić tak, żeby drzwi się zamykały i otwierały).
W bagażniku mam również zainstalowany siłownik (3kg spokojnie wystarcza). Nie robiłem specjalnego przycisku do niego, wykorzystałem ten od ogrzewania szyby tylnej (przerobiłem go na przycisk chwilowy) bo i tak ogrzewanie szyby tylnej mi nie działa :(
Pozdrawiam
JoeMix - 25 Cze 2004, 06:07
lukjar6 napisał/a: | nie rozumiem jak ma dzialac ten silownik skoro klapa tyln aotwierana jest z kluczyka |
WITam...
A w wielkim skrócie chodzi o to żeby nie była otwierana z kluczyka tylko z przycisku...
lukjar6 - 25 Cze 2004, 23:57 Temat postu: central dzieki Joe za odpowiedz. Krotko i na temat. To jest ceikawe rozwiazania.Pozdrowienia dla forumowiczow!!!
DR Henio - 1 Lip 2004, 21:15
Obiecalem zdjecia jak wyglada u mnie centralny w drzwiach
i bagazniku
wiec, prosze
lukjar6 - 4 Lip 2004, 15:59 Temat postu: central WITAM!!
Mam pytanko, czy kiedy montowaliscie silowniki to podlaczaliscie je pod centralke od alarmu, czy do oddzielnej centralki centralnego, A czy ma ktos alarm SKORPION, i czy podlaczona ma tam centrale pod alerm, jeli tak to prosilbym o jakis opis co i jak! ]
Pozdrawiam!!
Aksag - 28 Wrz 2004, 10:57
musisz dołożyć moduł do sterowania dwoma minusami i bedzie chulać kosztuje ok. 25 zł
micał1bolo - 1 Paź 2004, 23:47
a ja mam problem z głowy zaspawałem klamki
Szczur - 2 Paź 2004, 14:51
A tak dla zaspokojenia ciekawości ile cię kosztowało zaspawanie klamek łącznie z lakierką ??
molu - 2 Paź 2004, 15:20 Temat postu: Re: central
lukjar6 napisał/a: | WITAM!!
A czy ma ktos alarm SKORPION, i czy podlaczona ma tam centrale pod alerm, jeli tak to prosilbym o jakis opis co i jak! ]
|
Ja mam skorpiaka spietego z orginalnym centralem ale ci nie pomoge bo fachowiec to montowal :?
micał1bolo - 2 Paź 2004, 21:00
mechanizm jest banalnie prosty jest to poprostu zwykły central zamek zamontowany pod zamkiem w drzwiachi to wszystko a za blacharke zapłaciłem 300zł a za malowanie nic!!! sam go sobie pomalowałem jestem lakiernikiem i znam sie na takich żeczach a za wszystko to wyszła mnie ona 1800zł ze wszystkim farba i te wszystkie dodatki + całe ospojlerowanie
Aksag - 2 Paź 2004, 21:31
micał1bolo napisał/a: | mechanizm jest banalnie prosty jest to poprostu zwykły central zamek zamontowany pod zamkiem w drzwiachi to wszystko a za blacharke zapłaciłem 300zł a za malowanie nic!!! sam go sobie pomalowałem jestem lakiernikiem i znam sie na takich żeczach a za wszystko to wyszła mnie ona 1800zł ze wszystkim farba i te wszystkie dodatki + całe ospojlerowanie |
fajny masz przedni zderzak :roll: od czego zastosowałeś
micał1bolo - 2 Paź 2004, 22:08
przeróbka opel astra gsi kosztował mnie 350zł
Szczur - 2 Paź 2004, 23:19
Ładna
KacpeRS - 15 Paź 2004, 18:26
siemka według schematu który dostałem z cenralką do c. zamka powinien dojć od alarmu kabelek koloru żółtego ale jedyny żółty kabelek od alarmu jest podłączony do czujników w dzwiach czy to jego mam jeszcze pdłączyć do centralki??
JoeMix - 15 Paź 2004, 18:53
Zółty? Od kiedy to w kolorach centralu jest zółty? Dajno ten schemat bo coś mi nie pasi... co ma byc na tym zółtym kablu?
KacpeRS - 15 Paź 2004, 19:17
nie mam skanera ale chodzi mi o kabel który łączy się z cenralkę od alarmu ze sterownikiem zamka cenralnego st-1000 według schematu powinien być koloru żółtego (tak jest napisane) no a żółty wychodzący z cenralki alarmu to jest podłączony do czujnika w drzwiach i o co w tym chodzi??
KacpeRS - 15 Paź 2004, 19:22
mam alarm AMPIO i sterownik od cent. zamka st1000 w jaki sposub mam je połączyć??alarm ma dwa kabelki włącz i wyłącz a sterownik od c. zamka ma tylko jedno wejście z alarmu
JoeMix - 16 Paź 2004, 13:53
No to masz Zonka, gdyż masz centralki nie wspólpracujące ze sobą... teraz putanie, czy w dzwiach kierowcy z siłownika wychodzi 5 przewodów?
KacpeRS - 16 Paź 2004, 13:56
no tak mam siłownik na 5 przewodów czy to znaczy że musze teraz kupić inną centalkę zamka?
JoeMix - 16 Paź 2004, 17:50
Oki, no to teraz kolejne pytanie, jake mają kolory przewody przy siłowniku, a jakie te 2 co wychodza sterujące z alarmu, a jaki kolor jest tego z centralki?
KacpeRS - 16 Paź 2004, 18:46
a więc tak
-kable z siłownika niebieki, zielony, czarny, brązowy, biały-biały i brązowy powinny pójść do sterownika
-przy sterowniku nie miałem kabli tylko wtyczkę z blaszkami które musiałem sam zacisnąć na kabelkach
-od alarmu wychodzą dwa kabelki fioletowy i pomarańczowy
na pomarańczowym jest przez chwilę minus jak uzbrajam alarm a na fioletowym jak rozbrajam
JoeMix - 16 Paź 2004, 19:50
Masz wszystko na mieszna jakochś niestandartowo... jeżeli na siłowniku biały i brązowy to są kable sterujace to taki sam kolor powinien być przy centralne od centralnego i identyczny przy centralce od alarmu... ale to nic... Wykumaj na którym jest masa w chwili otwierania dzwi z kluczyka... powieszmy ze bedzie to biały przewód, kiedy bedzie otwarty centrsal to bedzie na nim masa, jak zamkniesz to masa znikie i pojawi się na brązwoym... i wtedy pod biały (czyli ten co otwiera) podłaczasz przewód na którym pojawia się impuls w chwili rozbrajania alarmu... a drugi przewód (zamykający) podpinasz pod brązowy... z kolorami to był przykłąd, mysisz sprawdzić jak masz u siebie...
Nie daję na tę sztuczkę gwarancji - napewno dziła na standartowej centralce...
KacpeRS - 17 Paź 2004, 00:28
dzięki wielkie na elektrodzie to potwierdzili jutro się za to zabieram
pozdro
JoeMix - 17 Paź 2004, 11:36
To Ty mnie jeszcze na Elektrodzie sprawdzasz :shock: Też mi coś... :roll: :wink: :wink: :wink:
lukjar6 - 17 Paź 2004, 13:07 Temat postu: central Witam!!!
A ja mam pytanko takie, jak dziala silowniki sterujacy, tzn ma on 5 przewodow, i co ktore oznaczaja, nie chodzi mi o kolory tylko o funkcje, bo mam zamiar sobie podlaczyc, bo moja centralka od alarmu ma dwa wyjscia sterujace minusem wiec moge to wykorzystac.
JoeMix - 18 Paź 2004, 07:06
Oki...
Więc centralny skałda dię z siłowników i centralki... siłowników zazwyczaj sa przynajmniej 2 przy czym jeden jest maser (sterujący) a redzta to slawe (może być ich dowolna ilość)... Z siłownika sterującego Master wuchodzi 5 przewodów z Slawe wychodza 2 przewody... z centralki wychodzi 6 przewodów...
Teraz tak do centralki połaczamy zasilanie (zostaje nam 4 wolne przewody)... teraz bierzemy przewody od siłownikó Slawe, take same kolory powinny być na Masterze, i take same kolory powinny być na centralne... łaczymy odpowiednie kolory do siebie... w sumie mamy całośc wykonwaczą złoąoną, siłowniki podłączone, centralka też (mam 2 przewody sterujące) i jak do jednego z nich połaczymy mase to siłowniki wysuną się, a jak przyłożymy masę do 2 to siłownik się schowają (bez zwglądy jak długo bedziemy podawac mase siłownik pracją taki sam czas)... jak przewody sterujące dotkniemy do siebie to bedziemy mieli prace cykliczną - dotkniem to się wysuną, znowu dotkniem to się zamkną, znowu to wysuną i tak w koło macieju...
Już w tym momęcie jeśli mamy centralke z pilotem no to centralny działa... ale jesli chcemy z kluczyka?
Po to są pozostałe 3 orzewody w siłowniku master... 2 z nich mają identyko kolory jak w centralce... tak więc odpowiednie kolory podłaczamy pod odpowiednie kolory... ostatni przewót jak nam zostanie (zazwyczaj czarny) doączamy do masy... i teraz jak to działa... w siłowniku Master jest mikrostyk który w zalezności od położenie siłownika podaje mase na jeden z przewodów... jak zamykamy dzwi kluczykiem to ręcznie przeduwamu siłowni ku dołowi, w tym momęcie przełacznik podaje mase na przewód zamykajacy a centralka elektrycznie dociąga siłownik (i wsystkie pozostałe) - masa pozostaje na przewodzie zamykającym tak długo jak długo zamknięte są dzwi (można wyżkożystać zeby np. se diodę w dzwiach połączyć)... jak chcemy otworzyć no to recznie znowu wysuwamy siłownik, przełacznik zabieram mase z trzewodu zamykającego a podaje na owtierający, centralka zmienia biegunowaśc na siłownikach i wszystki się wysuwają...]
W tym momęcie may gotowy cental... jeśli dysponujemy alarmem ze sterowaniem do centrala no to tam powinny być 2 przewody sterujace w kolorach identycznych jak kolory sterujące na centralce i na siłowniku masetr... pokłaczamy odpowiednie kolory do siebie i działa!
Zyczem powodzenia...
KacpeRS - 18 Paź 2004, 19:28
he he nie nie spawdzam ciebie tyko założyłem tam wcześniej nowy temat i przez noc mi dopisali ale nie pękaj tam napisali mniej dokładnie
molu - 1 Lis 2004, 09:21
Gdzies wyszperalem takie cos-moze wniesie cos nowego do tematu:
http://www.elektroda.pl/r...ic.php?t=132124
8)
Biken - 3 Sty 2005, 18:49
Jest też inny sposób, mniej radykalny, który nie wymaga cięcia osłon linek.
Stosowaliśmy go na codzień gdy pracowałem w latach 90 u elektryka przy serwisie Forda. Co ciekawe w ten sposób doposarzano salonowe Fiesty i Escorty.
Wszystko co trzeba zrobić to 2 małe otworki 4mm w obudowie klamki i na ramieniu wewnątrz mechanizmu klamki przez które będzie przechodził drut do siłownika (wyjście owego drutu i prowadzenie rownolegle do wyjścia linki z obudowy).
Nie dysponuję zdjęciami co i jak bo dopiero co stałem się posiadaczem Fiesty MK3 ale jak znajdę jakiś garaz lub zrobi się cieplej na polku to w swojej też będę robił centralny.
Siłowniki idą standartowe (3kg).
machok - 18 Sty 2005, 18:21 Temat postu: Centralny w drzwiach i bagażniku... Dorzucę kilka słów od siebie bo kilka dni temu też montowałem uniwersalne siłowniki i działa
Jeśli chodzi o klapę bagażnika to poszło bez problemów. Siłownik (3,5 kg) wszedł idealnie pod cięgno. Siłownik przykręciłem bezpośrednio do karoserii. Wykorzystałem jeden otwór fabryczny, a drugi wywierciłem. Kabla nawet nie próbowałem przepychałać w kierunku gumowej przelotki (tej z wężykiem od spryskiwacza) bo pewnie padłbym w połowie drogi. Wykorzystałem natomiast jedno wolne miejsce w złączu w klapie, dorobiłem bolec ze śruby, sprężynki i termokurczu A dalej to już prosta sprawa - kabelek przeciągnąłem od złącza w lewo i dalej progiem aż pod deskę rozdzielczą, gdzie ulokowałem przycisk. Zaleta jest taka, że nie upalimy siłownika przez zbyt długie przytrzymanie przycisku, bo gdy siłownik otworzy zamek to klapa trochę odskoczy, wtedy złącze w klapie się rozłącza i prąd do siłownika nie płynie
No a teraz ciekawsza część roboty - zamek w drzwiach. Opis dotyczy Fiesty z rocznika '94 !
Przed robotą przeczytałem większość postów na ten temat. Po rozdarciu drzwi zastanawiałem się którą metodę wykorzystać:
-Siłownik przy klamce wewnętrznej - jest tu trudność z umieszczeniem siłownika blisko klamki, poza tym chyba skok cięgna byłby za mały.
- Rozcięcie linki i przymocowanie do niej cięgna siłownika - wolałem nie ryzykować bo zamki jak dotąd działają mi świetnie.
- Siłownik podłączony do cięgna idącego od mechanizmu kluczyka - to nie zadziała (przynajmniej w moim aucie), bo jeśli kluczyka nie ma w zamku to cięgno jest zablokowane i nie można go ruszyć.
Pozostało wymontować cały zamek z drzwi i w nim szukać ratunku. I co? Sukces! Tu zamiast słów przydałoby się zdjęcie, ale niestety nie miałem aparatu przy sobie :-/
Cały sukces tkwi w odpowiednim wygięciu drutu od siłownika. To musi być drut z "łebkiem" (jak gwóźdź) a nie drut z zagiętą końcówką. Uwaga: drut zamontujemy odwrotnie!
Zatem zdejmujemy plastikowy dekiel i widzimy dwie części zamka połączone z linką idącą od klamki. Przyjrzyj się mechanizmowi ryglowania. W przesuwającej się blaszce jest wycięcie z boku, idalnie wychodzi tu "łebek" drutu od siłownika. Następnie drut musi być zagięty tak aby przeszedł pod sprężynką (i linką), dalej zaginamy go pionowo do góry, i kolejne zagięcie tak aby szedł nam równolegle do linki, ale w przeciwnym kierunku (czyli w dół drzwi). Trzeba wyciąć kawałek kawałek plastikowej obudowy mechanizmu aby drut mógł wyjść na zewnątrz. Teraz możemy założyć plastikowy dekiel i sprawdzić, czy nasz mechanizm działa. Jeśli tak to teraz lokujemy siłownik. Proponuję go przymocować do mechanizmu zamka. Będziemy mieć pewność że nic się nam później nie rozstroi, itp. Bierzemy płaskownik (ten z kompletu siłownika) i zaginamy go 3 razy (2x pod kątem prostym i 1x po ukosie, tak aby po kilku solidnych uderzeniach młotkiem powstała NA PŁASZCZYŹNIE litera "L" z zagiętymi do dołu końcówkami. Przykręcamy próbnie płaskownik do zamka (jedna dziura fabryczna, drugą wiercimy). Chodzi o to aby siłownik ulokować nad mechanizmem zamka, równolegle do linki i naszego drutu. Ruchomą część siłownika kierujemy w tą stronę gdzie wychodzi nasz drut (czyli w dół drzwi). Teraz jeszcze dwa zagięcia drutu i... drut wchodzi w oczko siłownika. Robota zrobiona Pozostaje zrobić regulację (przesuwając siłownik względek płaskownika). Dokręcamy mocno śruby trzymające siłownik.
Zalety:
1. To działa
2. Nie ma elementu łączącego cięgna więc nie ma ryzyka że coś się rozreguluje.
3. Mamy zgrabną, zwartą konstrukcję.
Wady:
1. Drut w sumie trzeba zagiąć precyzyjnie w 5 miejscach.
2. W razie awarii mechanizmu wewnątrz zamka jest więcej roboty przy rozmontowywaniu.
3. Po zamontowaniu całości mechanizmu do drzwi okazuje się, że siłownik jest bardzo blisko szyby (oczywiście wsuniętej).
No, to tyle. Dalej to już czysta elektryka.
Postaram się zrobić kilka zdjęć. To chyba najlepiej wyjaśni temat.
Tymczasem pozdrawiam!!
KRiS - 18 Sty 2005, 21:25
No niby potrafie sobie wyobrazić pare rzeczy ale tego akurat niezabardzo. Z niecierpliwością czekam na zdjątka, dzięki którym moze wkońcu założę sobie centralny.
jackrzec - 6 Wrz 2005, 08:31
Też tak zrobiłem jakieś 3 miesiace temu, tzn. podobnie. Siłowniki mam odwrotnie. Drut od siłownika wyprowadziłem obok linki od klamki - musiałem wywiercic tam otwór. Działa elegancko, i połowa ludzi zaczyna pyta gdzie kupiłem centralny od fiesty )). Muszę jednak stwierdzic, że mój zamek jest troche inny
bosman - 6 Wrz 2005, 11:51
Właśnie wszystko śmiga jak to jest MK3 bo w MK4 juz inaczej trochę wyglądają zamki i nie ma gdzie się tak podpiąć, no a pozatym przy podpięciu pod klamkę to siłowki nie dają rady, czy montował ktoś zamek w MK4? Proszę o jakieś szczeguły i podpowiedzi bo ja już nie mam pomysłu, co moża tam zrobić aby te standartowe siłowniki działały, u mnie nie działają i nie jest to kwestja regulacji po prostu jakby nie dawały rady, co zrobuić zeby zamki lżej chodziły?
prosze o porady bo zaczyna mnie ten temat denerwować.
iksilak - 24 Lut 2007, 03:33
Pytanie do adminów forum.
Czy da się jakoś odzuskać zdjęcia z opisu machok? Wiem, że jest usunięty ale opis jest ciekawy a brakuje zdjęć. Jeżeli nie zdjęcia to może dałoby się uzyskać jakiś kontakt do machok np. e-mail lub GG?
szynszyl - 24 Lut 2007, 08:08
iksilak napisał/a: | Pytanie do adminów forum.
Czy da się jakoś odzuskać zdjęcia z opisu machok? Wiem, że jest usunięty ale opis jest ciekawy a brakuje zdjęć. Jeżeli nie zdjęcia to może dałoby się uzyskać jakiś kontakt do machok np. e-mail lub GG? |
nie da się.. machok miał własną strone internetowa i tam prezentował zdjęcia. machok chybna sprzedał fiestę.. stronke swoja zamknął .. i po krzyku.. jak sie prezentuje przez forum zdjecia to nigdy nie giną
jackrzec o dzięki... zaczbne powoli kraść twój dorobek :-D
a teraz sorry.. czyszcze posty
|
|