Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - problem z centralnym zamkiem

kristofer - 4 Kwi 2008, 14:18
Temat postu: problem z centralnym zamkiem
dałem samochód żonie i teraz jest tak:
wciskam w pilocie przycisk aby otworzyć samochód, siłowniki zamykają i otwierają drzwi, cały czas i przezwać można to na dwa sposoby
- wcisnąć ponownie przycisk na pilocie,
- zauważyłem, że wewnętrzna klamka w jednych drzwiach nie pracuje podczas tej wariacji zamków i jak wsiądę i pociągnę ją do siebie w celu normalnego odblokowania zamka, siłowniki przestają wariować i wszystkie drzwi są otwarte
podobnie jest z zamykaniem samochodu - wciskam wewnętrzną klamkę podejrzanych drzwi, wtedy siłowniki zaczynają wariować, jak zamknę drzwi (od kierowcy, którymi wysiadam) siłowniki zamykają drzwi i tyle

podejrzane dzwi to przednie od strony pasażera
próbowałem już:
- wymienić siłownik na nowy - objawy takie same jak na początku
- odłączyłem akumulator na kilka minut przy zamkniętych wszystkich drzwiach ;-(
- odłączyłem akumulator na kilka minut przy otwartych wszystkich drzwiach ;-(

z elektryki jestem cieniutki, macie jakieś pomysły ?

Freeman - 4 Kwi 2008, 23:45

A to jest fabryczny central z dołożonym sterowaniem z pilota czy wszystko dokładane? Jeśli masz drugi pilot to spróbuj z nim.
ic3ek - 4 Kwi 2008, 23:55

W mk3 jeśli jest orginalny centralny zamek masz sterowanie 4 kablami.

2 z nich to sa podawane napięcia do otworzenia lub zamkniecia siłowników "naprzemiennie"

A 2 pozostałe to sa kabelki na których pokazuje sie masa (inni mówia ze +12V, ale ja miałem mase) w zależności od położenia "otwarte/zamkniete" kolory bodajrze biały i zółty.

Zwal tapicerke i zobacz czy w momęcie przełączania z pozycji otwórz w zamknij i odwrotnie. zmieniają sie stany tych kabli "bo przyczyna tej wariacji zapewne jest na tych kablach"

A tak na margineśie to zaczołbym od rozłączenia wtyczki pomiędzy drzwiami a samochodem i popsikał sprejem "kontakt spray" lub jeśli takowego nie masz to WD-40. Poskładałbym i sprawdził czy problem ustał.

szynszyl - 6 Kwi 2008, 22:03

kristofer napisał/a:
zauważyłem, że wewnętrzna klamka w jednych drzwiach nie pracuje podczas tej wariacji zamków i jak wsiądę i pociągnę ją do siebie w celu normalnego odblokowania zamka, siłowniki przestają wariować i wszystkie drzwi są otwarte
wyglada na to co ja przezyłem. peknięty pancerz linki na krańcówce otwórz/zamknij i wariowało
essien - 6 Kwi 2008, 22:05

szynszyl napisał/a:
pancerz linki
taki bialy plastik, tez mialem to w lewych drzwiach.
kazi - 6 Kwi 2008, 22:17

czasem zwarcie tych przewodów do masy powoduje taki problem a czasem problem tkwi w samym zamku ze nie dziala w nim krancowka zamkniete otwarte w masterze
rad - 7 Kwi 2008, 11:35

A powiedzcie mi jedno, ile moze kosztowac zalozenie alarmu z centralnym zamkiem? caly system mam, chodzi tylko o montaz i konfiguracje.

pzdr

kazi - 7 Kwi 2008, 11:50

jak kiedys sie pytałem to ok 300 zł alarm plus centralny wiec mi sie odechciało lenistwa i sam musialem zamontowac z mała pomocą kolegi :-)
odyniec - 7 Kwi 2008, 13:26

szynszyl napisał/a:
kristofer napisał/a:
zauważyłem, że wewnętrzna klamka w jednych drzwiach nie pracuje podczas tej wariacji zamków i jak wsiądę i pociągnę ją do siebie w celu normalnego odblokowania zamka, siłowniki przestają wariować i wszystkie drzwi są otwarte
wyglada na to co ja przezyłem. peknięty pancerz linki na krańcówce otwórz/zamknij i wariowało
linki od klamki wewnetrzej?
kazi - 7 Kwi 2008, 15:26

kristofer napisał/a:
- zauważyłem, że wewnętrzna klamka w jednych drzwiach nie pracuje podczas tej wariacji zamków i jak wsiądę i pociągnę ją do siebie w celu normalnego odblokowania zamka, siłowniki przestają wariować i wszystkie drzwi są otwarte
podobnie jest z zamykaniem samochodu - wciskam wewnętrzną klamkę podejrzanych drzwi, wtedy siłowniki zaczynają wariować, jak zamknę drzwi (od kierowcy, którymi wysiadam) siłowniki zamykają drzwi i tyle


małe sprostowanie to nie jest pęknięcie linki tylko pewnie zatarta linka w środku ta od klamki gdyż jak sam mówisz gdy ją pociągniesz wszystko pozostaje w normie.

szynszyl - 11 Kwi 2008, 15:18

pancerz jesli peknie na tych końcach co robią za ograniczniki powoduje ze linke ciagniesz, a ona zostaje w miejscu. znaczy sie ..hm. anie nie otwierasz ani nie zamykasz przez przestawienie cięgna. po prostu w moim przypadku zdjalem boczek. odkreciłem cały zamek i ogladnąłem aż znalazłem pekniecie pod osłona zamka
odyniec - 11 Kwi 2008, 15:39

a sposob na zrobienie tego macie jakiś? :-)
szynszyl - 11 Kwi 2008, 15:40

ale co jak sie robi?

do siłownika klucz krzyzak
boczki..srubki na wierzchu
zdjąc ciegna po omacku.
klamka na krzyżak od środka chyba

odyniec - 11 Kwi 2008, 17:50

ale co trzeba wymienic, skleic aby naprawic ta peknieta obudowe (krancowke)
kazi - 11 Kwi 2008, 21:53

wymienic zamek na nowy albo wymienic linke :) sam to przerabiałem - wymienilem z tylu zamek :rotfl: Skleic sie nie da linki bo sa za duże siły które działają na pancerz wiec pozostaje wymiana .
kristofer - 15 Kwi 2008, 22:36

no nareszcie mogłem się tym zająć i tak:
1. linki są całe

2. jak siedziałem w środku to niby wadliwa klamka umożliwia zamykanie i otwieranie wszystkich drzwi, czyli jak wciskam ją wszystkie się zamkną itd. - no tak jak powinno się to odbywać
3. ale wystarczy że naciskam pilota i zamki w 3 drzwiach wariują a klamka (niby wadliwa)stoi w miejscu
4. znalazłem element sterowania pilota

po odłączeniu wtyczki pilot nie działa - czyli ok
5. i co ważne
jak odłączę siłownik w wadliwych drzwiach o tu:

wszystko działa jak należy, pilot spełnia swoją funkcję w 100 % - oczywiście działają tylko 3 drzwi, ale prawidłowo
zmieniłem siłownik na inny - bez zmian

gdzie mam dalej szukać ?

nie mogę znaleźć sterowania centralnego - tam gdzie spotykają się kable z wszystkich drzwi (jak to może wyglądać - może jakiś kabel robi zwarcie i w rezultacie podłączony siłownik spuje działanie układu), bo element sterujący do pilota mam pkt.4

na ten moment odłączyłem siłownik w wadliwych drzwiach i jak pisałem wyżej pilot działa dla 3 drzwi, a 4 w razie potrzeby otwieram ręcznie od środka - ale nie może tak być :twisted:

POMOCY

Seb0l - 16 Kwi 2008, 01:28

sterownika centralnego nie znajdziesz, bo go nie ma ;) silowniki komunikuja sie bezposrednio ze soba. Jak mozesz to sprawdz napiecia na przewodzie czerwonym (lub czerwono-zoltym) i na bialym (bialo-zielonym) oraz na zoltym (zolto-zielonym) oczywiscie w wiazce wychodzacej z samochodu. Przy sterowaniu minusem powinienes miec na czerwonym +12v, na zoltym i bialym na zmiane +12 i mase w zaleznosci czy drzwi zamkniete czy otwarte. Na brazowym powinna byc masa. Pytam sie o to bo u mnie sie chrzanilo jak na jeden z silownikow nie podalem +12, bialy i zolty byly dobrze podlaczone. Wiem ze u Ciebie w oryginalnej instalacji nie bylo mozliwosci odwrotnego podlaczenia, ale mozesz miec gdzies kabel przetarty po drodze do silownika tego buntujacego sie.
kristofer - 16 Kwi 2008, 20:22

ooo
no to czeka mnie wizyta u elektryka, bo nie posiadam odpowiednich urządzeń ;-(

kristofer - 17 Kwi 2008, 10:02

też tak właśnie myślałem, aby tak zrobić - dzięki za deklarację, będziemy w kontakcie
odyniec - 18 Kwi 2008, 15:03

grzebałem dziś bo i czas i pogoda pozwoliła... okazuje się, że magiczny układ który komunikował się między alarmem, a centralnym padł i dawał stały minus na zamknięcie drzwi... układ weg, i central śmiga, ale na razie nie z pilota... a potrzebny jest!
FiFa - 16 Maj 2008, 19:10

mam podobny problem z centralka, ale u mnie to troche inaczej działa... ;-( Zamykam kluczykiem od strony kierowcy, centralny sie zamyka, tylko jak pociagne za klamke to sie po jakims czasie otworzy.. Natomiast zamykajac od strony pasazera, jest wszystko ok .... Czasami tez zdarzy sie tak ze zamkne a on odrazu go otwiera, ale to bede musiał przejzec te linki, ale wszczegolnosci martwi mnie to jak pociagne za klamke to sie wszystko otworzy... Mam tylko dwoje drzwi i centralny seryjny.... :-)
kazi - 17 Maj 2008, 11:28

jesli sie otwiera tzn ze Twoj silownik nie dociaga do konca zamka bądz jest wada w samym zamku tzn w kasetce.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group