Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Części do Garretta

królik - 25 Mar 2008, 13:57
Temat postu: Części do Garretta
Witam. Mam problem tego typu że potrzebuje nabyć żeliwnego ślimaka do turbiny garrett T3 ponieważ moja jest popękana.

Gdzie kupuje się zestawy naprawcze do takich rzeczy ponieważ regeneruje swoją turbine i robie to pierwszy raz.

PumaRST - 25 Mar 2008, 18:58

żeliwo raczej kupuje sie razem z Turbiną i ciężko ci bedzie kupić samo.

podjedź na ulice sandomierska do warsztatu "Grzywalscy" może znajdą żeliwo do T3 ale raczej na 100% nie do T3 z ERST tylko od innego auta. co prawda zgeneruje to przeróbke wydechu bo Down pipe jest inny.

A wogóle jak ona jest popękana?? jakieś foto??

królik - 25 Mar 2008, 21:12

Będe szukał. Gdzie jeszcze zajmują się w okolicy Kielc regeneracją sprężarek? Bo może w takim punkcie znajdę. Wewnętrzny pierścień ma pęknięty w 2 miejscach. Jakie są koszta zregenorowanej T3?
PumaRST - 25 Mar 2008, 22:32

koszta takie same jak wiekszości Turbin czyli gdzieś od 700zł w góre.

po za tym zakłądem nie polecam nikogo do regeneracji.

królik - 26 Mar 2008, 20:34

Puma podaj mi adres email to Ci fotki uszkodzeń podeślę bo nawet nie wiem jak się na to forum wstawia zdjęcia.
Żółwik Tuptuś - 26 Mar 2008, 20:59

Kurs wstawiania zdjećna forum .

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=13174

Idiotoodporny . Nawet ja dałęm radę .

Daj foty na forum bo sam jestem ciekaw jak to wygląda . ( przy okazji zobaczę jak wygląda bo mam trzy niezidentyfikowane więc może cuś podpasujemy )

królik - 26 Mar 2008, 21:14















[ Dodano: Sro Mar 26, 2008 21:18 ]
Żółwiu naprawdę kurs idiotoodporny bo jak widać dałem sobie radę..haha
Macie jakieś pomysły na regenerację tego??

PumaRST - 26 Mar 2008, 21:30

zregenerować tego sie nie da nawet jak byś pospawał to by sie rozwaliło spowrotem.

chyba tylko wymina lub poskłądanie na tym i zobaczenie co sie stanie

Żółwik Tuptuś - 26 Mar 2008, 21:32

popatrzę co mam .

[ Dodano: Sro Mar 26, 2008 21:33 ]
PumaRST napisał/a:
zregenerować tego sie nie da nawet jak byś pospawał to by sie rozwaliło spowrotem.

chyba tylko wymina lub poskłądanie na tym i zobaczenie co sie stanie


Dobrze że to Ty powiedziałęś . Niestety większośćmuszli , ktyóre widziałęm było w mneijszym lub większym stopniu popękane . Może warto zaryzykować .

PumaRST - 26 Mar 2008, 21:39

popekania mnie nie martwią lecz ubytek na gładzi gdzie chodzi wirnik wydechowy.
królik - 26 Mar 2008, 21:42

Ja jednak wolałbym nie uczyć sie na własnych błędach. Wolałbym nie popękany ślimak bo skoro już ją regeneruje to nie będe wkładał szmelcu...
PumaRST - 26 Mar 2008, 21:50

szukajcie aż znajdziecie
królik - 26 Mar 2008, 22:00

Szukam ale jakoś bez rezultatów. Może jutro odwiedze grzywalskich za Twoją radą...
PumaRST - 26 Mar 2008, 22:16

w CK to jedyna opcja inaczej szukaj na allegro ale musisz jeszcze trafic na muszle z A/R 48 bo jeszcze była z A/R 60 a ta turbina miała wiekszy wirnik
królik - 27 Mar 2008, 16:42

Żółwiu i co znalazłes coś u siebie na stanie? Byłbym wdzięczny za fatygę.
Żółwik Tuptuś - 28 Mar 2008, 00:11

Odpadam - jedyna muszla , która posiada takie mocowanie do kolektora jak ta jest symetrycznie odwrotna ( to chyba lublin ) i ma nieco inne mocowanie dalszej cześci wydechu
PumaRST - 28 Mar 2008, 00:16

nie lublin
Żółwik Tuptuś - 28 Mar 2008, 00:39

jak nie lublin to nei wiem :)
stafcio - 28 Mar 2008, 08:18

na alegro ktos sprzedaje t3 do regeneracji za 100pln, moze znajdziesz tam co potrzebujesz.
królik - 28 Mar 2008, 09:49

Stafcio dzięki za namiary. Kupuje ten szmelc to może poskładam coś z tych dwóch..
PumaRST - 28 Mar 2008, 14:50

jesli jeszcze nie kupiłeś to przemyśl to:

http://moto.allegro.pl/it...ning_260km.html

jak masz 1 padło do tego kupisz 2 padło to jak znam sie na życi wiele z tego nie zrobisz, a jesli nawet to dolicz sobie koszt regeneracji itd wsumie nie wiem czy taniej nie bedzie kupić to co jest na aukcji.

aa jeszcze jedno, jak kupiłes tą co Stafcio ci podesłał to powiedz z jakiego auta pochodzi, bo jak z diesla VW to mozesz jaodrazu do kosza wywalic bo ma inny A/R wydechowy. no chyba że wsadzać na takim A/R co wsumie by było całkiem dobre dla tej pojemności.

a jak by ci było potrzeba to ja mam kompletną muszle z wirnikiem i deklem od T3 w stanie bdb, mówie o kompresorze.

królik - 29 Mar 2008, 10:00

Puma on nie zna pochodzenia tej sprężarki. Jeśli nic z tego nie poskładam to rzeczywiście kupię nową.
PumaRST - 29 Mar 2008, 15:53

ona na korpusie powinna mieć blaszke znamionową, jak mozesz spisz wszystko co tam jest napisane a poszukam może znajde skad ona pochodzi.

a tym że tak jak mówie jak by sie okaząło że jest to z Diescla to warto rozważyć czy nei dać wydechy A/R 38 a ssania A/R 42 bo przy 1,6 8v byłą by to dobra kombinacja. nie da szczytowo takeij mocy jak ori T3 z ERST ale szybciej wstanie niz ori. Warte rozważenia według mnie.

królik - 30 Mar 2008, 11:52



Puma to tabliczka znamionowa z tej sprężarki. Dasz rade określić z jakiego to auta?

PumaRST - 30 Mar 2008, 14:07

pewnei że moge :yes:

Audi 80 B3 1,6 TD lub VW Golf mk2 1,6 TD. Tak czy inaczej wydech mniejszy czyli 38 jak dobrze pamietam. mozan poskałdac z tych 2 turbin fajna sprężarke pod 1,6. stosuj wydech od tego od VW korpus zeby był chłodzony wodą od ERST i kompresor z ESRT.

bedzie naprawde elpei niz na ori T3 z ERST w szczególności przy doładowaniu rzedu 1 BAR. bo seryjne doładowanei 0,5 bedzie lepsze z tej ori. ale juz wyzej lpiej sie spisze tak jak napisałem wyzej choć da troche mniejszą moc ale za to w wiekszym zakresie obrotów.

królik - 30 Mar 2008, 22:12

Puma możesz jaśniej co powinienem zostawić od RST a co od tego VW? I jakie niesie to ze sobą komplikacje? Nie muszę wtedy nic wyważać?
PumaRST - 30 Mar 2008, 22:16

wszystko musisz wyważać :yes:

wałek z wirnikiem wydechwoym oraz muszla wydechowa od VW, korpus oraz ziman strona cała z ERST. oczywiście wałek do wyważenia a najlepiej niech ci poskałdajai odrazu zregenerujacąła w takeij kombinacji.

królik - 30 Mar 2008, 22:45

Jak im dam do regeneracji całą to mnie z 700zł skasują więc mi się nie opłaca bo za 1000 mogę kupić gotowe T3. Orientujesz się Puma ile kosztuje samo wyważenie?? Gdzie sam sobie wszystko poskładam?
Sorry że zadaja tyle pytań ale w kwestii regeneracji turbin jestem jeszcze laikiem

PumaRST - 31 Mar 2008, 06:30

królik napisał/a:
Sorry że zadaja tyle pytań ale w kwestii regeneracji turbin jestem jeszcze laikiem


i dlatego powinni ci to zrobić specjaliści!! ty nie ocenisz czy cieknie jak również ty nie wywązysz. wyważenie to koszt około 50-100 zł zakład Grzywalskich.

królik - 31 Mar 2008, 12:56

Ale kiedyś trzeba spróbować. a chcąc dać turbinę do regeneracji musiałbym darować sobie wałek bo mi się fundusz kończy... Do wyważenia daje im poskładaną soprężarkę?
PumaRST - 31 Mar 2008, 17:07

królik napisał/a:
Ale kiedyś trzeba spróbować. a chcąc dać turbinę do regeneracji musiałbym darować sobie wałek bo mi się fundusz kończy... Do wyważenia daje im poskładaną soprężarkę?


to odpuść sobioe wałek. na seryjnym pojeździsz troche i odłozysz, a xr2i-T bez turbiny nie polata a jak bedziesz kombinował i porażka ci wyjdzie z turbiny to jeszcze w konsekwencji mozesz zarżnać silnik jak olej pójdzie w diabły!!

wyważa sie wąłek z wirnikami oboma.

królik - 1 Kwi 2008, 00:32

Puma poradze sobie... Kiedyś musi być ten pierwszy raz. Co do wymiany pierścieni i tulejek to myślę że nie będe miał z tym większego problemu. Interesował mnie tylko proces wyważania.
Dzięki za porady

Żółwik Tuptuś - 1 Kwi 2008, 07:02

Królik - zrozum parę podstawowych rzeczy .

1. od rzeźbienia w gównie na tym forum jestem JA . Jestem królem kiczu , wszechwładcą garażowego wieśniactwa i panem cięcia kosztów w zamian za własną pracę.

2. Skoro zamierzasz rzeźbić w gównie to powinieneś o pozwolenie spytać Króla .... ( pominę ten przydługi tytuł , chodzi o mnie )

3. Nawet ja nie jestem na tyle tępy żeby nie opanować dwóch rzeczy - wklejania zdjeć na forum ( widze że i tobie sie udało ) i tego że nawet w najbardziej niskobudżetowym projekcie są rzeczy , których nie ominiesz . Po prostu musisz zapłącićbo nie wystrugasz wirników z drewna i nei zrobisz ośi turbiny ze spinacza biurowego .

Skup sie - mówisz że sam poskłądasz urządzenie kręcące sie do 120 tyś tyś obrotów na minute ?


królik - 1 Kwi 2008, 08:25

Dokładnie żółwiu... królu kiczy. Sam poskładam urządzenie kręcące się do 120 tyś obr/min z tym że oczywiście wałek z wirnikami zostaną wyważone. Co do reszty to nie widze jakiś kolosalnych utrudnień. A jak wyjdzie to zobaczymy...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group