|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - MK4 po wyjsciu z zakrętu nie prostuje
Krzysiekkk - 24 Mar 2008, 22:29 Temat postu: MK4 po wyjsciu z zakrętu nie prostuje Mam następujący problem z MK4:
drgała mi kierownica podczas jazdy, okazało się ze łozyska od przednich amortyzatorów (to u góry) są wyjechane, wymieniłem łożyska i przy okazji amortyzatory bo sie do tego kwalifikowały, po tym drgania trochę ustały, jednak nadal samochód po wyjechaniu z zakrętu nie prostuje, gdy podczas jazdy puszcze kierownice to auto ma tendencje do zjeżdżania w lewo Podczas jazdy kierownica musi być trochę skręcona w prawo aby auto jechało prosto, co z tym począć bo już nie wiem co myśleć na ten temat, a nie chcę tracić fortuny na wymianę części które mogą tu nie pomóc...
lis2006 - 24 Mar 2008, 23:20
Witaj, sprawdź krzyżak kolumny kierowniczej, miałem podobne objawy (tzn. po wyjściu z zakrętu kierownica nie odbijała i się blokowała. krzyżak ok. 70-80zł (zamiennik SWAG; robocizna około 50zł)
Krzysiekkk - 24 Mar 2008, 23:26
Ale niema żadnych luzów w układzie lekkie poruszenie kierownicy powoduje lekki ruch koła, wiec luzów niema, co za tym idzie krzyżak wygląda OK, końcówki drążków tez są ok nie ma tam luzów, szkopuł w tym ze kiera jest skrzywiona aby jechać prosto, ktoś mi doradzał zrobienie zbieżności inny znachor mówił coś o przekładni, nie wiem już komu wierzyć, mechanik ze mnie super nie jest, uczę sie dopiero bo to moje pierwsze autko, a nie chce tracić fortuny na zrobienie tego co może nie dać rezultatu pożądanego
mdcs - 25 Mar 2008, 01:53
Zacznij od zrobienia zbieżności...
SOLONY - 26 Mar 2008, 08:07
Tak zbieżność a jak nie pomoże to sprawdzić zwrotnice.
anjko - 26 Mar 2008, 20:37
Sprawdź całą geometrie. Co prawda w fieście regulowana jest tylko zbieżność ale siła, powodująca samoczynne ustawienie się kół do jazdy "na wprost", jest wywołana w jednakowym stopniu działaniem kąta wyprzedzenia, jak i pochylenia osi sworznia zwrotnicy.
Dlatego warto sprawdzić całość bo może się okazać że na auto jest po dzwonie i zostało kiepsko naprawione wtedy wartość tych kątów może być niewłaściwa.
Ale to oczywiście dopiero jak będziesz pewny że w układzie kierowniczym wszystko gra (luzy itp.)
Krzysiekkk napisał/a: | drgała mi kierownica podczas jazdy, okazało się ze łozyska od przednich amortyzatorów (to u góry) |
Co do samego drgania kierownicy to nie wydaje mi sie żeby to były te łożyska bardziej stawiam na jakieś luzy bądź krzywe koło (felga lub opona)
|
|